LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] echt overal internet op je laptop

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
daika
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2005 20:15

echt overal internet op je laptop

Ongelezen bericht door daika »

Hoi allemaal,

ik wil binnenkort mijn abonnement op Ziggo opzeggen en wil dan internet op mijn laptop die je gewoonweg overal kunt gebruiken. Nu zijn er zoveel aanbieders dat ik echt niet weet waar ik wijs aandoe,

kunnen jullie me advies geven ?

Internet staat de hele dag aan, ik mail,surf en game regelmatig, ook download ik nog weleens wat muziek.

Dus absoluut geen limiet !

Alvast hartelijk dank voor jullie eventuele reacties,

groetjes van Karin.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: echt overal internet op je laptop

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"gewoonweg overal"

a) in huis
b) in Nederland
c) de hele wereld

?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: echt overal internet op je laptop

Ongelezen bericht door TdeHond »

Gaat u eens bij de diverse aanbieders kijken wat dit kost. Zeker als "overal" ook in het buitenland is.
De meeste providers hanteren de duistere regel "fair use". Ik vraag me af of het gebruik wat u omschrijft onder "fair use" zal vallen.

daika
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2005 20:15

Re: echt overal internet op je laptop

Ongelezen bericht door daika »

Hoi Bob,
het zou dan alleen voor Nederland gelden,
groetjes van Karin.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: echt overal internet op je laptop

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wellicht kom je verder met het overzicht hier onder. Uiteraard kiezen voor de "onbeperkt" abonnementen. Hoe het zit met de kwaliteit: geen idee. Op dit forum zijn erg veel klachten over KPN enTelfort (Telfort en Hi zijn ook van KPN). Blijven Vodafone en T-Mobile over.

Je doet er verstandig aan eerst wat gebruikerservaringen op te zoeken. Daarnaast moet je het technisch onmogelijk maken via je instellingen om contact te maken met buitenlande netwerken als je in de grensstreek zou zijn. De kosten die dan ontstaan kunnen spectaculair zijn.

http://www.internetten.nl/mobielinterne ... ort=totaal

wilmaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2008 22:34

Re: echt overal internet op je laptop

Ongelezen bericht door wilmaa »

Goedkoper was er niet dacht ik! En omdat ik toch 200MB per maand mag internetten neem ik het "stickie" mee naar Amerika. Normaal heb ik daar internet voor $ 25 per maand maar omdat ik toch nog over had bij KPN kan ik hiermee wel internetten. Nu ben ik erg blond, dus nooit verwacht dat ik een rekening kreeg van € 550 i.v.m internetten (ong. 10 min.) in het buitenland. Nooit bedacht dat ik moet telefoneren om contact te krijgen met KPN internet. Ik snap er nog niks van, maar ik snap wel dat KPN zo slim is om je niet even te waarschuwen dat die 200MB niet geldt voor het buitenland. Kunnen ze toch wel even doorgeven voor die 550 euro.
En zo blond ben ik niet om wel te begrijpen dat ik een Amerikaanse telefoon heb omdat dat goedkoper is dan bellen met een Nederlands toestel. Nu heb ik een probleem omdat ik dat nooit zo maar even kan betalen.
[/i]

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: echt overal internet op je laptop

Ongelezen bericht door jelle. »

Goedkoper was er niet dacht ik! En omdat ik toch 200MB per maand mag internetten neem ik het "stickie" mee naar Amerika. Normaal heb ik daar internet voor $ 25 per maand maar omdat ik toch nog over had bij KPN kan ik hiermee wel internetten. Nu ben ik erg blond, dus nooit verwacht dat ik een rekening kreeg van € 550 i.v.m internetten (ong. 10 min.) in het buitenland. Nooit bedacht dat ik moet telefoneren om contact te krijgen met KPN internet. Ik snap er nog niks van, maar ik snap wel dat KPN zo slim is om je niet even te waarschuwen dat die 200MB niet geldt voor het buitenland. Kunnen ze toch wel even doorgeven voor die 550 euro.
En zo blond ben ik niet om wel te begrijpen dat ik een Amerikaanse telefoon heb omdat dat goedkoper is dan bellen met een Nederlands toestel. Nu heb ik een probleem omdat ik dat nooit zo maar even kan betalen.
Je maakt een grapje hoop ik? Of je hebt echt zomaar dat abonnement genomen zonder ook maar iets van de voorwaarden te lezen? Nouja, voorwaarden is al te ver eigenlijk: afhankelijk van waar je het hebt afgesloten wordt er volkomen duidelijk gecommuniceerd over het feit dat buitenland niet in de bundel zit.

Gesloten