LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] auto al 8x terug naar de dealer?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
RicoW

auto al 8x terug naar de dealer?

Ongelezen bericht door RicoW »

Hallo,
ik heb 3,5 maand geleden een 2de hands Hyundai Elantra gekocht uit 2002 op LPG.
bij de hyundai dealer dus met Bovag garantie.

het probleem is:
ik ben al 9x terug naar de garage geweest!
eventjes een opsomming
1. check engine lampje -> auto gereset, als het terugkwam eventjes afspraak maken om terug te komen.
2. lampje kwam terug, dus terug gegaan naar de garage. gelijk wat meer puntjes aangegeven: slippende koppeling -> slipte niet volgens dealer .
onbalans in de wielen (stuur trilt) -> auto is gebalanceert
3. nogmaals terug voor de slippende koppeling en het trillende stuur. (niets aan gedaan lag aan mezelf)
4. electrische storing: ABS lampje TCS lampje Handremlampje en airbag lampje ging branden -> afspraak kon pas na een week.
de dag voor de auto naar de garage moest, liep de auto nog maar op drie cilinders, dus gebelt en gelijk de auto gebracht. een paar dagen later kon ik de auto ophalen, zou Perfect op benzine lopen, en de trilling was inmiddels ook uit het stuur gehaald. (LPG monteur was op vakantie moest ik later voor terugkomen)
5. diezelfde dag nog terug gereden met de auto omdat het stuur nog als een malle trilde en de auto ontzettend bokte bij een warme motor.
intussen nog steeds met slippende koppeling, met de baas een stukje gaan rijden, en kwam inderdaad tot de conclusie dat de koppeling slipt (Eindelijk!)
6.terug voor de LPG installatie te repareren.
7. nogmaals terug geweest voor het onbalans in de wielen -> nu EINDELIJK verholpen!
8. auto weer terug naar de garage (was in staat om de auto door de voorpui naar binnen te rijden) omdat hij weer eens beroerd liep.
bougiekabel kapot -> vervangen.

conclusie?
ik heb een problemen auto gekocht.
heb er echt ontiegelijk de balen van in, ik heb immers die auto niet gekocht om ermee naar de dealer te rijden :x

wat kan ik hiermee beginnen zodat hun de auto terug nemen?
is daar een regeling voor oid?

Mvg en alvast bedankt
Rico

cherokee

Re: auto al 8x terug naar de dealer?

Ongelezen bericht door cherokee »

De auto terugnemen zal er wel niet inzitten denk ik. Of het een 'problemenauto' is weet ik nog niet zo zeker.
Het lijkt me eerder een auto die de laatste tijd zijn beurten niet of onvoldoende heeft gehad.
Als je nu eens met die dealer probeert te regelen dat ze die wagen een grote onderhoudsbeurt geven - en jou zolang een leenauto - dan lijkt mij de kans groot dat je daarna tevreden rondsnort.

D1RK

Re: auto al 8x terug naar de dealer?

Ongelezen bericht door D1RK »

Check Engine zou wel eens een versleten gasinstallatie of zwaar vervuild kunnen zijn!

Vermoedelijk zit er nog een oude verdamper in en na vervangen, en gelijk de bougie kabels ook maar....
Deze verdamper en kabels zullen de motor weer schoner en zuiniger laten draaien en U kunt weer 4 jaren of 100.000 km zonder problemen vooruit!

Dit is helaas een bekend gas probleem bij deze auto, ook helaas terug te vinden op een site als www.problemcar.nl waar zowel particulieren als ervaren monteurs dit soort problemen uitwisselen en oplossen.

Als Uw Hyundai dealer geen gasinbouw doet is uitbesteden niet verboden en meestal sneller en goedkoper want als ze de verkeerde verdamper zouden monteren....?

Dus als je deze 2 punten aan uw garage door geeft en de website....
99% kans dat het dan in 1 keer was opgelost.

Gesloten