LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen snelle reactie postbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

geen snelle reactie postbank

Ongelezen bericht door pele »

Mijn zoon heeft een girorekenening bij de Postbank, met internetbankieren. Dit ging zo'n 2 jaar goed. Maar in juli ging hij internetbankieren en opeens stond er nog een rekeningnummer bij, een en/of nummer. Een naam was hetzelfde als die van hem en een andere naam. Nu moest hij toch naar het postkantoor, dus daar maar eens gevraagd. O jee, dat was vast fraude, dus gingen ze bellen met het hoofdkantoor, afijn een kwartier later kon niemand eigenlijk vertellen hoe dat kon. Toen maar een mail gestuurd naar de postbank, snel antwoord maar hij moest een speciaal nummer bellen. Dus dat heeft hij gedaan, alles uitgelegd, als eerste zeiden ze dat hij dit zelf wel aangevraagd zou hebben, nee dus is zelfs een heel ander rekeningnummer. Maar nee ze snapten niet hoe dat kon maar ze gingen het tot de bodem uitzoeken. Dit zou ca 4 weken duren, na 6 weken nog maar eens gebeld, weer alles uitleggen, ze gingen het uitzoeken. Tot op heden geen normaal antwoord. Waar hij het meest mee zit is dat die andere persoon die hij dus echt niet kent kan zien wat hij op zijn rekening heeft staan, hij kan nl ook zien dat op die rekening bijna niets staat. Weet iemand wat hij verder nog kan doen om weer een veilig gevoel te krijgen.

Ricert
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2005 16:45

Re: geen snelle reactie postbank

Ongelezen bericht door Ricert »

Het internetbankieren van de postbank is persoonsgebonden. Dus als je inlogt zie je alle rekeningen waar je rekeninghouder van bent of mederekeninghouder. Dat uw zoon zijn eigen rekening ziet plus de gezamelijke rekening is dus logisch. Ondanks dat ik begrijp dat hij geen gezamelijke rekening hoort te hebben.
Hij hoeft zich dus ook geen zorgen te maken dat de mederekinghouder zijn rekening kan zien omdat als de mederekeninghouder al internetbankieren heeft hij alleen de en/of rekening inzichtelijk heeft.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: geen snelle reactie postbank

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ricert
Zo logisch is het helemaal niet. Uit het verhaal van TS blijkt, dat er een rekening BIJ is gekomen die helemaal niet de zijne is. Dus ook andere NAW gegevens heeft. De "spookrekeninghouder"zou dus wel degelijk inzage kunnen hebben in de andere rekening. Mirs die ook aam de ander gekoppeld is. Een heel kwalijke zaak dat de Postbank dit niet direct oplost!!!

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: geen snelle reactie postbank

Ongelezen bericht door rvkeuken »

de en/of rekening kunnen beide rekeninghouders zien, de rekening die iemand persoonlijk heeft kan een ander nooit inzien!
Dat neemt niet weg dat dit een gek verhaal is wat beter aangepakt zou moeten worden door de postbank.

pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

Re: geen snelle reactie postbank

Ongelezen bericht door pele »

Nog even voor de duidelijkheid, mijn zoon heeft dus een rekenig alleen op zijn eigen naam. Wat er dus opeens bij is gekomen is een en/of rekening (dus ook een ander rekeningnummer) van iemand met dezelfde naam als mijn zoon en partner daarvan. Maar hoe kan dat nu zomaar na 2 jaar? En hoe kan hij de Postbank zover krijgen dat ze het nu eens uitzoeken. Ik zelf heb hem geadviseerd een andere bank te zoeken.hnd9x

Kadesh
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:30

Re: geen snelle reactie postbank

Ongelezen bericht door Kadesh »

Hallo,

Banken werken met een "internet bankieren overeenkomst" het is een contract dat je moet ondertekenen als je wilt gaan internetbankieren. Die overeenkomst heeft een nummer en aan dat nummer worden al je rekeningen gehangen die jij mag zien bij het inloggen op je bankrekening.

De kans is heeeel groot dat iemand een aanvraag heeft gedaan om een rekening bij zijn internetbankieren te voegen, maar dat iemand bij de postbank 1 nummertje ernaast heeft gezeten met het toevoegen van dat rekeningnummer.

In het ergste geval hebben zij van 2 contracten 1 contract gemaakt en hebben beide inzicht in alle rekeningen.

In beide gevallen gelijk contact opnemen ( misschien beter aan de balie om je ID aan te tonen ) om dit recht te zetten.

Gesloten