LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bellen via Telfort, een groot drama

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door Uranus »

Heel erg goed; alleen je bent , denk ik een beetje te aardig geweest. Immers naar opzeggingen luisteren ze ook niet. Ze hebben een papierversnipperaar aan de ingang van het kantoor waar alle aangetekende opzeggingsbrieven doorheen gaan en dagelijks worden geleegd. Dan krijg je na 4 jaar pas een nota waarbij je dan voor vier jaar maandelijkse kosten moet betalen, omdat ze dan geen aangetekende opzegbrief hebben gehad. Zit je dan na 3 of 4 jaar met een van € 4.100,= terwijl je tot op het laatste termijn netjes van betalen bent geweest voordat je de brief verstuurt hebt. Kunnen ze dat ook nog eens van je incasseren via een deurwaarder of incassobureau. Telfort is Tiscali, dus oplichters die aan de buitenkant goed lijken, maar wanneer je een contract bij ze hebt, dan hang je. Nu zijn ze allemaal h.o.e.r.e.n en oplichters, maar di9t is wel heel erg.

Het zijn nog steeds de Tiscali-streken, maar dan in een ander jasje met een ander naampje. En dan gaan ze ook nog door waar een ander ophoud.

Ik kan alleen maar zeggen, dat je alleen maar safe en betrouwbaar internet krijgt bij KPN zelf met ook een hele goede service. Je betaalt inderdaad wel meer, maar die goedkope tot 20 Mbit troep is helemaal niets.

Oww nog iets. Je werkt zeker ook met die Zyxcel modems. Wees blij dat je geen telefonie hebt gehad, want hun telefoon is namelijk niet van KPN, maar van de vroegere Tiscali Holding. De grap is, dat het iet moeilijkk is om het password in jouw modem te kunnen achterhalen. Daar is een programmaatje voor. Op internet kan je zo uyitvissen wat voor een IP adres je hebt en wanneer je in het telefoonboek staat is het een appel en een ei. Wanneer je dan zelf ook een Tiscali/Telfort aansluiting hebt met een soort zelfde modem, dan kan je zo jouw telefoonnummer en wachtwoord erin plaatsen. Wanneer je in Groningen woont kan ik dan in Amsterdam (Bijvoorbeeld) jouw telefoonnummer en wachtwoord invoeren en hoppeta. Ik bel op jouw rekening. Klaar. Zo goed zijn ze beveiligd. Wanneer die dief dan ook og eens hele zware 0906 en 0909 lijnen gaat bellen, dan ben je beter af met geen telefoon van hun.

Verder zou ik geen contract meer nemen. Op Alice is weleens kritiek, maar welke provider niet, maar je kan maandelijks opzeggen. Dat is wel een voordeel. Zit je er ook geen jaar aan vast. Wellicht is dat een idee en zo slecht lijken ze me ook niet. Iedere provider heeft weleens een storing of doet het weleens niet. Goed, dan heb je een mobieltje. Wanneer de boel maar wel snel opgelost word, want anders lopen de mensen dus binnen een maand weer weg en dat is ook niet goed voor de provider. Ik heb Alice nu een maand; en ik heb geen klachten.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door Uranus »

Hallo beste mensen en met name Souraia,

Heel erg goed; alleen je bent , denk ik een beetje te aardig geweest. Immers naar opzeggingen luisteren ze ook niet. Ze hebben een papierversnipperaar aan de ingang van het kantoor waar alle aangetekende opzeggingsbrieven doorheen gaan en dagelijks worden geleegd. Dan krijg je na 4 jaar pas een nota waarbij je dan voor vier jaar maandelijkse kosten moet betalen, omdat ze dan geen aangetekende opzegbrief hebben gehad. Zit je dan na 3 of 4 jaar met een van € 4.100,= terwijl je tot op het laatste termijn netjes van betalen bent geweest voordat je de brief verstuurt hebt. Kunnen ze dat ook nog eens van je incasseren via een deurwaarder of incassobureau. Telfort is Tiscali, dus oplichters die aan de buitenkant goed lijken, maar wanneer je een contract bij ze hebt, dan hang je. Nu zijn ze allemaal h.o.e.r.e.n en oplichters, maar di9t is wel heel erg.

Het zijn nog steeds de Tiscali-streken, maar dan in een ander jasje met een ander naampje. En dan gaan ze ook nog door waar een ander ophoud.

Ik kan alleen maar zeggen, dat je alleen maar safe en betrouwbaar internet krijgt bij KPN zelf met ook een hele goede service. Je betaalt inderdaad wel meer, maar die goedkope tot 20 Mbit troep is helemaal niets.

Oww nog iets. Je werkt zeker ook met die Zyxcel modems. Wees blij dat je geen telefonie hebt gehad, want hun telefoon is namelijk niet van KPN, maar van de vroegere Tiscali Holding. De grap is, dat het iet moeilijkk is om het password in jouw modem te kunnen achterhalen. Daar is een programmaatje voor. Op internet kan je zo uyitvissen wat voor een IP adres je hebt en wanneer je in het telefoonboek staat is het een appel en een ei. Wanneer je dan zelf ook een Tiscali/Telfort aansluiting hebt met een soort zelfde modem, dan kan je zo jouw telefoonnummer en wachtwoord erin plaatsen. Wanneer je in Groningen woont kan ik dan in Amsterdam (Bijvoorbeeld) jouw telefoonnummer en wachtwoord invoeren en hoppeta. Ik bel op jouw rekening. Klaar. Zo goed zijn ze beveiligd. Wanneer die dief dan ook og eens hele zware 0906 en 0909 lijnen gaat bellen, dan ben je beter af met geen telefoon van hun.

Verder zou ik geen contract meer nemen. Op Alice is weleens kritiek, maar welke provider niet, maar je kan maandelijks opzeggen. Dat is wel een voordeel. Zit je er ook geen jaar aan vast. Wellicht is dat een idee en zo slecht lijken ze me ook niet. Iedere provider heeft weleens een storing of doet het weleens niet. Goed, dan heb je een mobieltje. Wanneer de boel maar wel snel opgelost word, want anders lopen de mensen dus binnen een maand weer weg en dat is ook niet goed voor de provider. Ik heb Alice nu een maand; en ik heb geen klachten.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zo te lezen, Uranus, lijkt het dat, naast afsluiten van een abonnement bij Telfort, ook zeker een overweging waard is om een uitstekende rechtsbijstandverzekering af te sluiten!

NienkeJoe
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:07

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door NienkeJoe »

Die heb je wel nodig met het probleem van Uranus ja. Maar ik denk niet dat het versnipperen van een aangetekende brief zin heeft, aangezien ze moeten tekenen voor het ontvangst en je dus het bewijs van ontvangst thuis gestuurd krijgt.
Dus die hele €4100,- hoef je niet te dokken, aangezien je je contract hebt opgezegd. Dat houdt stand in een rechtzaak neem ik aan.

Ach, en als niks werkt, ga je er gewoon heen met een hamer en sla je de boel ff weer recht daar. In Amerika heeft een 80-jarige vrouw dit gedaan, omdat ze steeds geen gehoor kreeg voor haar klachten. Ok, ze heeft een schadevergoeding moeten betalen, maar ook heeft ze haar zin gekregen!

Niet dat ik het adviseer, maar er over dromen is toch wel eens lekker niet??

Maar ik sleep Telfort wel voor de rechter, als ze niet doen wat ik wil. Ik ben een brave klant geweest vanaf april. Nu moeten zij ook maar eens gehoorzamen aan mijn wensen. En ik neem aan dat dat voor iedereen geldt hier!

bennie14
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2005 17:56

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door bennie14 »

Dit stond vandaag te lezen op webwereld.nl :

Telfort erkent structurele problemen vaste telefonie

Dinsdag 7 oktober 2008, 16:21 - De al maanden durende storingen bij de vaste telefonie van Telfort zijn te wijten aan softwareproblemen op de voipservers. Collectieve compensatie komt echter nicht in Frage.

Door Andreas Udo de Haes
Dual-play klanten van prijsvechter Telfort worden al maanden geplaagd door herhaaldelijke uitval van en mankementen aan de vaste telefoniedienst die via het internet loopt (Voice over IP). Ook vandaag was het weer mis. Op de website van Telfort zelf wordt de afgelopen tijd regelmatig melding gemaakt van storingen, die telkens weer de status 'opgelost' krijgen, om uren of dagen later weer op te treden.

30+ storingen
Diverse internetfora bieden meer inzicht in de frequentie van de interrupties en de frustraties er over. Soms ligt de telefoondienst helemaal plat, dan weer kunnen klanten wel gebeld worden maar zelf niet bellen of omgekeerd, andere keren worden gesprekken onverklaarbaar na seconden of minuten afgebroken. Door de talloze foutmeldingen gaan abonnees in arren moede aan hun modem rommelen, wat soms lijkt te helpen, al wordt het door Telfort afgeraden.

Forumlid 'reload' maakt een opsomming van ruim 30 telefoniestoringen sinds mei van dit jaar, en ene 'postzegel' meldt: "Hier ook logfile vol error's maar wat vervelender is dat ik een gedeelte van mijn websites ook niet meer kan bereiken ondanks dat de server up is en de sitecheck gewoon OK aan geef. Surfen en Bellen van Telfort is gewoon een hel de laatste maanden!"

Hans68 op een ander forum heeft het helemaal gehad: "wat een enorme bagger zooi die telfort ,weer geen telefoon , ik weet nu wel zeker dat ik ga kijken naar een betere provider, dit is niet meer normaal." Anderen melden dat ze inmiddels de Geschillencommissie hebben ingeschakeld.

Voipserversoftware
Nadat Telfort eerder sprak van incidenten erkent het bedrijf tegenover Webwereld dat de ip-telefonieproblemen structureel zijn. Een woordvoerster zegt: "We hebben de laatste tijd problemen met de software van onze voipservers. We werken samen met de leverancier aan een oplossing, maar de grondoorzaak is nog steeds niet bekend."

En er is nog geen eind in zicht. "Door de werkzaamheden kan het zijn dat ook de komende tijd nog meer kortstondige storingen optreden, maar we werken aan een oplossing. Binnenkort moet het echt stabiel zijn."

Geen collectieve compensatie
Telfort overweegt niet om haar vaste belabonnees en bloc te compenseren voor de talloze interrupties, zoals bijvoorbeeld XS4All in juni van dit jaar deed na een langdurige netwerkstoring. "Klanten compenseren voor geleden schade doen we in principe alleen op individuele basis", aldus de zegsvrouw van Telfort.

Bron: www.webwereld.nl

Nu maar hopen dat het ECHT!! opgelost wordt!

NienkeJoe
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:07

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door NienkeJoe »

Ja, dit is echt weer een zoethoudertje. Kijk schreeuwend en huilend kind, hier heb je een koekje, dan houdt je tenminste weer een tijdje je mond!
Ik ben er niet van overtuigd dat Telfort zijn best doet om het probleem op te lossen.
De mensen die je aan de telefoon krijgt bij de helpdesk zijn gewoon onbekwaam en sommigen zelfs ronduit onbeschoft.
Denk je echt dat ik me erbij neerleg dat mijn telefoon zogenaamd besmet zou zijn met een virus? Die van mij draait niet op Windows XP. Die van iemand anders wel eigenlijk??
Ja, dit heb ik echt als oorzaak van het probleem te horen gekregen.
Andere 'pers'berichten die naar buiten komen van Telfort zijn ook erg positief en zogenaamd oprecht. Sorry, maar ik heb echt mijn buik vol van hun!
Jammer dat ze er zo'n zooi van maken, want hun concept is gewoon ontzettend goed! Maar de uitvoering van het concept is bagger!
Moet wel zeggen dat ik al een week geen storing heb gehad, wat overigens een topprestatie van hun is!
We zullen wel weer zien wat de toekomst brengt, niet?

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door kuiffie »

Hallo Ur anus ,
Volgens mij is Telfort van KPN :?

Gesloten