m`n verhaal over m`n jas :
Ik heb m`n jas in een kleedkamer laten hangen , gebeld de jas werd gevonden en met m`n naam erop achter de balie gelegd .
Toen ik de jas op wilde halen was de jas weg .
We hebben het complex aansprakelijk gesteld , na wat brieven over en weer gingen ze de brieven doorsturen naar de verzekering .
Nu blijkt dat de verzekering een afschrijving hanteerd van 40 % in net 2 jaar .
Is dit redelijk , Het gaat om een Gaastra jas ?
Altijd lekker warm , ik noem het m`n tussen de seizoenen jas .
Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft .
Fijne avond
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jas weg verzekeringswaarde ?
Re: Jas weg verzekeringswaarde ?
Percentage afschrijving vind ik niet persoonlijk niet gek: als je kijkt naar bedrijfskleding dan staat de fiscus een afschrijving van maximaal 28% per jaar toe (da's een wat kromme vergelijking en dus puur als illustratie)
Je geeft aan dat de jas 2 jaar oud is en er 40% wordt afgeschreven. Ik denk dat een gemiddelde gebruiksduur van 5 jaar (en daarmee dus een afschrijving van 20% per jaar) voor een jas redelijk is.
Het feit dat je een merk-jas had maakt voor het afschrijvingspercentage niet uit.
Je geeft aan dat de jas 2 jaar oud is en er 40% wordt afgeschreven. Ik denk dat een gemiddelde gebruiksduur van 5 jaar (en daarmee dus een afschrijving van 20% per jaar) voor een jas redelijk is.
Het feit dat je een merk-jas had maakt voor het afschrijvingspercentage niet uit.
Dankje Gerborgh voor je reactie
Het blijft een oneerlijke zaak maar ik moet genoegen nemen met dit aanbod van de verzekering .
Kan hooguit nog de fiscale regeling in een brief vermelden .
Het gaat om een jas van bijna € 200,- en met € 113,-die uitgekeerd krijg koop ik er geen vervangend exemplaar voor .
Gr.
Het blijft een oneerlijke zaak maar ik moet genoegen nemen met dit aanbod van de verzekering .
Kan hooguit nog de fiscale regeling in een brief vermelden .
Het gaat om een jas van bijna € 200,- en met € 113,-die uitgekeerd krijg koop ik er geen vervangend exemplaar voor .
Gr.
Ja dan moet ie natuurlijk minder afschrijven. Ze rekenen vijf jaar voor een jas; dat is toch soepel? Of doe je 20 jaar met je jas?Altijd lekker warm , ik noem het m`n tussen de seizoenen jas .
Soepel ... Door hun fout ben ik mn jas kwijt !
De jas is achter de balie gelegd met mn naam erop , kom ik om de jas op te halen hebben ze hem of :
weggegeven aan een ander die een jas kwijt was of voor de balie in een gevonden voorwerpenbak gegooid !
Dat werd letterlijk tegen me gezegd .
Kijk en dan wordt je boos als er 40 % van je jas wordt ingehouden .
Vergelijk het met een aanrijding buiten je schuld om , kost je ook je eigen risico .
Snappie ?
De jas is achter de balie gelegd met mn naam erop , kom ik om de jas op te halen hebben ze hem of :
weggegeven aan een ander die een jas kwijt was of voor de balie in een gevonden voorwerpenbak gegooid !
Dat werd letterlijk tegen me gezegd .
Kijk en dan wordt je boos als er 40 % van je jas wordt ingehouden .
Vergelijk het met een aanrijding buiten je schuld om , kost je ook je eigen risico .
Snappie ?
De afschrijving is geen eigen risico.
Als je buiten je schuld je auto total loss rijdt, krijg je toch ook niet de waarde van een nieuwe maar de dagwaarde?
Nou dat is bij een jas natuurlijk niet anders.
Als je een nieuwe jas zou krijgen, zou je er toch op vooruit gaan? Je was immers een oude kwijt geraakt.
Als je uitgaat van een levensduur van vijf jaar is dat toch niet zo gek? Wie doet er nu langer dan vijf jaar van een jas?
Je bent natuurlijk niet door toedoen van de verzekeraar je jas kwijt!!!
Als je buiten je schuld je auto total loss rijdt, krijg je toch ook niet de waarde van een nieuwe maar de dagwaarde?
Nou dat is bij een jas natuurlijk niet anders.
Als je een nieuwe jas zou krijgen, zou je er toch op vooruit gaan? Je was immers een oude kwijt geraakt.
Als je uitgaat van een levensduur van vijf jaar is dat toch niet zo gek? Wie doet er nu langer dan vijf jaar van een jas?
Je bent natuurlijk niet door toedoen van de verzekeraar je jas kwijt!!!
En nu is het de schuld van de verzekeraar dat je je jas kwijt bent??Soepel ... Door hun fout ben ik mn jas kwijt !
Gergorgh schrijft 28% per jaar, dat is dus 56% afschrijven in 2 jaar, volgens mij is die regeling dan nog slechter...Kan hooguit nog de fiscale regeling in een brief vermelden .
Ik zou zeggen, neem het voorstel, en vraag misschien bij de veroorzaker of deze door de omstandigheden nog iets wil bijdragen...