LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstappen naar Nuon met door-to-door-actie
Overstappen naar Nuon met door-to-door-actie
In juni werd er bij mij aangebeld door iemand die me namens Nuon een aanbieding mocht doen. Ik zou per product 50 euro retour krijgen en daarnaast was de prijs een jaar lang vast. Na veel gezeur en gebel heb ik vandaag -4 oktober- eindelijk mijn maandbedrag gekregen. De transport moet ik aan mijn oude leverancier betalen, wat me 77 euro per maand kost. Nuon denkt echter dat ik per maand 178 euro aan hen moet betalen: 255 euro (!!!) per maand aan energie dus. Voorheen betaalde ik 154 euro per maand en ik was daar in 9 maanden iets overeen gegaan, waardoor ik Eneco 103 euro bij moest betalen in de eindafrekening.
Ten eerste snap ik niet waarom de afwikkeling zo lang moet duren, waarom ik mijn 100 euro nog niet terug kan krijgen en waarom Nuon mij niet exact kan uitleggen waarom iets mijn maandbedrag is. Er stond totaal geen berekening bij.
Heeft iemand hier ook last van gehad met de door-to-door-actie van Nuon?
Ik dacht dat overstappen naar een ander bekend bedrijf goed zou gaan, maar ik ben nu vreselijk teleurgesteld in Nuon.
Ten eerste snap ik niet waarom de afwikkeling zo lang moet duren, waarom ik mijn 100 euro nog niet terug kan krijgen en waarom Nuon mij niet exact kan uitleggen waarom iets mijn maandbedrag is. Er stond totaal geen berekening bij.
Heeft iemand hier ook last van gehad met de door-to-door-actie van Nuon?
Ik dacht dat overstappen naar een ander bekend bedrijf goed zou gaan, maar ik ben nu vreselijk teleurgesteld in Nuon.
Re: Overstappen naar Nuon met door-to-door-actie
Uw nieuwe termijnbedrag wordt vastgesteld a.d.h van uw historisch verbruik.waarom Nuon mij niet exact kan uitleggen waarom iets mijn maandbedrag is. Er stond totaal geen berekening bij.
Toen u switchte hebt u meterstanden moeten doorgeven. Van uw oude leverancier hebt u een slotfactuur gekregen.
De netbeheerder communiceert naar de leverancier het gemiddeld verbruik en daarop stelt de leverancier het bijbehorende termijnbedrag vast. Niets meer of minder.
U kunt dat termijnbedrag altijd verlagen of verhogen.
Verder even tellende:
U betaalde 154,00. Dit 9 maanden lang.
Na 9 maanden kreeg u de slotfactuur en moest u 103,00 bijbetalen.
103,00 : 9 = (ongeveer) 11,00 per maand.
154,00 + 11,00 = 165,00
In juli is de gasprijzen giga gestegen (gas 15%) alsmede elektra (denk daarbij alleen al maar aan de verhoogde energiebelasting) dus klinkt het nieuwe termijnbedrag mij helemaal niet onredelijk in de oortjes.
Dat de afwikkeling (lees tijdverstrijk) lang duurt kan verschillende oorzaken hebben. Deze zijn teveel om die hier allemaal even duidelijk en bondig uit te leggen.
In iedergeval is het o.a. afhankelijk wanneer de daadwerkelijke ingangsdatum was van uw Vaste Prijs contract. Dit vindt u terug op uw ontvangen contact.
Is er op 1 juni iemand bij u aan de deur geweest, is het goed mogelijk (en dat moet u dan ook verteld zijn) dat het contract pas op bijvoorbeeld 1 augustus daadwerkelijk ingaat. Dit betekent zoveel dat het switchverzoek miv 1 augustus ingediend wordt.
Een switch neemt ongeveer 4 tot 8 weken tijd in beslag. Dus al met al (binnen dit voorbeeld) helemaal verwerkt is 4 tot 8 weken later vanaf het moment van indiening.
Uw contract gaat echter wel miv 1 augustus in.
Mbt de cashback kunt u het beste even contact opnemen met de Nuon afdeling switch.
Re: Overstappen naar Nuon met door-to-door-actie
Nee, dat is het juist: naast het bedrag van 178 euro dat ik per maand aan Nuon moet betalen, moet ik ook nog 77 euro aan transport Eneco betalen! Dit is dus een verhoging van 154 naar 255 euro per maand.
Re: Overstappen naar Nuon met door-to-door-actie
Dit kunt u makkelijk oplossen door contact op te nemen met Nuon en aan te geven dat u uw termijn bedrag wilt verlagen en voor verlaging van het netbeheer belt u met Eneco.
Reken voor uzelf even uit hoeveel er in totaal af moet om tot het gewenste totaal termijnbedrag te komen.
Reken voor uzelf even uit hoeveel er in totaal af moet om tot het gewenste totaal termijnbedrag te komen.
Re: Overstappen naar Nuon met door-to-door-actie
ja maar het is toch te gek dat je daar zelf weer achteraan moet bellen dan! je denkt goedkoper uit te zijn en dan blijkt het anders te zijn. kan je zelf weer in de telefoon klimmen om alles terug te draaien. een betere uitleg vooraf had deze ellende voorkomen!
Re: Overstappen naar Nuon met door-to-door-actie
Helemaal met u eens! En dat kunt u ook aangeven aan de Nuonmedewerk(st)er. (als u belt)een betere uitleg vooraf had deze ellende voorkomen
Re: Overstappen naar Nuon met door-to-door-actie
vraag is alleen of er dan uberhaupt iets mee gedaan zal worden. meestal niet. het gaat uiteindelijk toch om de verkoopcijfers en de provisie die de verkopers krijgen. met die contructie is niks mis maar je moet het wel op een eerlijke manier doen.
Re: Overstappen naar Nuon met door-to-door-actie
Ik heb ze sinds maandag ELKE DAG aan de telefoon. Deze week was er weer twee keer hetzelfde bedrag afgeschreven en dat ging over dezelfde rekening. Ook gaven ze aan dat die brieven helemaal niet kloppen.
Helaas kan ik niet meer terug, maar ik heb zo'n spijt dat ik over ben gestapt.
Helaas kan ik niet meer terug, maar ik heb zo'n spijt dat ik over ben gestapt.
Re: Overstappen naar Nuon met door-to-door-actie
Vandaag kwam NUON ook bij mij langs om hun 'goedkopere' product aan te bieden. Ik kon ze gelukkig afwimpelen, maar zulk soort verkoop is wel erg storend. Zeker wanneer later blijkt dat je veel meer geld moet betalen. Zijn deze trucs al eens behandeld in een televisie-uitzending van radar? Zoja, welke datum was dat?
Re: Overstappen naar Nuon met door-to-door-actie
Wat bedoelt u precies met: "als je later veel meer geld moet betalen"Zeker wanneer later blijkt dat je veel meer geld moet betalen. Zijn deze trucs al eens behandeld in een televisie-uitzending van radar
Waar verwijst 'later' naar? Dus naar welk moment en welke betaling?