Ik ben al bijna twee jaar bezig om Yarden zover te krijgen, dat zij onze betalingen voor de uitvaartverzekering in één bedrag van onze rekening af gaan schrijven.
Tot op heden is dit na vele telefoontjes en brieven niet gelukt. Iedere keer krijg ik hetzelfde antwoord: "Mevrouw we zijn er druk mee bezig, maar de komende maanden wordt het nog niks".
Het feit wil namelijk, dat wij iedere maand geconfronteerd worden met 11 kleine bedragen, variërend van 0,61 eurocent tot 3,71 euro op ons dagafschrift. En soms gaat er iets mis met het incasso, dan worden deze bedragen twee keer in 1 maand afgeschreven, waardoor het dagafschrift helemaal een dik pakket wordt.
Zij geven aan, dat dit komt doordat onze uitvaartverzekering is opgebouwd uit allemaal verschillende polissen. Maar het lijkt mij toch niet zo moeilijk om dit dan onder te brengen op 1 polisnummer.
Ik houd iedere maand bij of alles wat ik moet betalen ook daadwerkelijk van onze rekening is afgeschreven en of het de juiste bedragen zijn. Vandaar mijn ergernis dat een groot bedrijf als Yarden zo'n rotzooitje van zijn financiele administratie maakt, dat ze niet in staat zijn, om net als andere bedrijven, betalingen die iedere maand moeten gebeuren, in één keer en in één bedrag op een vaste datum te laten gebeuren.
Zijn er meer mensen die zich hieraan ergeren?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 11 afschrijvingen per maand voor 1 uitvaartverzekering
Re: 11 afschrijvingen per maand voor 1 uitvaartverzekering
Waarom zijn het zoveel polissen? Heb je zoveel verschillende verzekeringen afgesloten?
In het algemeen is het wel zo dat de verzekeraar niet zomaar twee polissen kan samenvoegen, zeker niet zonder jou toestemming.
In het algemeen is het wel zo dat de verzekeraar niet zomaar twee polissen kan samenvoegen, zeker niet zonder jou toestemming.
Wat ons betreft is het gewoon 1 polis, maar eerst was mijn man alleen verzekerd. Daarna kwam ik erbij en daarna nog 3 kinderen.
Daarna hebben we het verzekerde bevrag nog een keertje opgehoogd. Maar wat ons betreft, is dat altijd op dezelfde polis gebeurd. Wij wisten niet dat ze van alle wijzigingen een nieuwe polis gemaakt hebben. En dat lijkt mij ook totaal overbodig.
Daarna hebben we het verzekerde bevrag nog een keertje opgehoogd. Maar wat ons betreft, is dat altijd op dezelfde polis gebeurd. Wij wisten niet dat ze van alle wijzigingen een nieuwe polis gemaakt hebben. En dat lijkt mij ook totaal overbodig.
In het algmeen wordt het verzekerde bedrag van een uitvaartverzekering niet verhoogd. Als je je bij wilt verzekeren, wordt er een aanvullende polis bijgesloten. Waarschijnlijk heb je nu dus bij 11 afschrijvingen ook 11 polissen lopen. Dit is op zich niet zo raar, de premie van een uitvaartpolis is nl gebaseerd op je leeftijd bij het aangaan van de verzekering. Als je al 10 jaar betaald hebt en je wilt je bijverzekeren en ze sluiten je hele polis over dan betaal je ook voor de polis die je had dus meer premie ( omdat je 10 jaar ouder bent inmiddels). Dat zou niet fair zijn, vandaar dat vaak hiervoor wordt gekozen.
Ach, zolang je maar goed verzekerd bent toch?
Ach, zolang je maar goed verzekerd bent toch?