LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] houten deurtjes?
-
houten deurtjes?
Ik ben bij een aantal keukenzaken geweest en wordt door de verkopers verschillend voorgelicht over wel of geen houten keuken. De één zegt dat hout altijd werkt en je naden krijgt en volgens de ander zou het geen probleem zijn.
En kan iemand mij vertellen of er kwaliteit verschil is tussen schmidt of hacker classic/activ?
B.v.d.
En kan iemand mij vertellen of er kwaliteit verschil is tussen schmidt of hacker classic/activ?
B.v.d.
-
Re: houten deurtjes?
Als u het "werken" van hout niet juist de charme van dit natuurproduct vindt, neem dan geen houten keuken.
Wat is van echt hout in dit verband?
Het aanrechtblad, of ook de kasten (inclusief de deurtjes en de planken)?
Dat laatste komt tegenwoordig zelden meer voor. Maar hout is al heel lang een bouwmateriaal geweest voor kasten e.d. en zelfs voor hele huizen. Houten balken kunnen torderen (wat meestal geen kwaad kan), maar hout voor meubels hoort van een zodanige kwaliteit te zijn dat dat niet krom trekt.
Van een houten aanrechtblad verwacht ik wel dat dat veel onderhoud vergt.
Het aanrechtblad, of ook de kasten (inclusief de deurtjes en de planken)?
Dat laatste komt tegenwoordig zelden meer voor. Maar hout is al heel lang een bouwmateriaal geweest voor kasten e.d. en zelfs voor hele huizen. Houten balken kunnen torderen (wat meestal geen kwaad kan), maar hout voor meubels hoort van een zodanige kwaliteit te zijn dat dat niet krom trekt.
Van een houten aanrechtblad verwacht ik wel dat dat veel onderhoud vergt.
-
maar hout voor meubels hoort van een zodanige kwaliteit te zijn dat dat niet krom trekt.
Als je maar genoeg betaald (!) is er vast een interieurbouwer die van bijv. eikenplanken een keuken wil maken, ik denk alleen wel dat je dan enkele schmidts of hackers kunt kopen. En of het dat allemaal waard is ?
-
Ik bedoel gewoon alleen de deurtjes van hout ipv mdf, bv. hacker classic zijn toch houten deurtjes? En een vriendin heeft een Schmidt keuken met houten deurtjes. Ik heb het niet over complete kasten etc in hout.
Maar keukenkenners: zit er verschil in kwaliteit tussen een schmidt of een hacker keuken? (en dan heb ik het niet over hout maar gewoon mdf, gelakte keuken)
Maar keukenkenners: zit er verschil in kwaliteit tussen een schmidt of een hacker keuken? (en dan heb ik het niet over hout maar gewoon mdf, gelakte keuken)
Beste keukenprinces,
Ten eerste: Alle deurtjes van hout werken, op de verlijmnaden of bij de wat langere deuren, dat ze in de lengte niet helemaal recht zijn. Dit heeft te maken met temperatuursverschillen en verschil in vochtigheid. Ook de binnenpanelen kunnen ietsje krimpen, waardoor je een lichte scheuring in de lak kunt krijgen tegen het kader aan.
Echter dit is de charme van hout, je houdt er van of niet.
Zeker voor massief houten deuren zou ik voor de Schmidt kiezen, omdat ze daar echt sterk in zijn, Schmidt is een Franse keuken, en in Frankrijk worden heel erg veel houten keukens verkocht
succes!!
Ten eerste: Alle deurtjes van hout werken, op de verlijmnaden of bij de wat langere deuren, dat ze in de lengte niet helemaal recht zijn. Dit heeft te maken met temperatuursverschillen en verschil in vochtigheid. Ook de binnenpanelen kunnen ietsje krimpen, waardoor je een lichte scheuring in de lak kunt krijgen tegen het kader aan.
Echter dit is de charme van hout, je houdt er van of niet.
Zeker voor massief houten deuren zou ik voor de Schmidt kiezen, omdat ze daar echt sterk in zijn, Schmidt is een Franse keuken, en in Frankrijk worden heel erg veel houten keukens verkocht
succes!!
Een ander alternatief is het door een meubelmaker laten maken van de keuken (naar een bouwtekening). Houtsoort en model van de deurtjes kun je dan op maat "krijgen", geheel volgens je wensen en passend bij de bouwstijl van de woning.
Maar dáár hangt ongetwijfeld een pittig prijskaartje aan!
Maar dáár hangt ongetwijfeld een pittig prijskaartje aan!
-
www.rohanson.nl
nieuw scandinavisch merk op nederlandse bodem, met enkel massief eiken.
misschien optie?
nieuw scandinavisch merk op nederlandse bodem, met enkel massief eiken.
misschien optie?
-
Iedereen heel erg bedankt voor de tips en antwoorden. Maar mijn vraag is waarschijnlijk niet helemaal goed begrepen. Ik ben niet speciaal op zoek naar een houten keuken en al helemaal geen eiken. Ik zoek gewoon een landelijke keuken, maar wel in magnolia wit of creme vanille. Nu kwam ik bij een keukenzaak en zag een mooie keuken staan, de hacker classic, vanille, maar de deurtjes zijn van hout. Nu vraag ik mij af of dit inderdaad gaat werken en je naden en kieren krijgt en of ik dan beter voor een mdf deur kan gaan.
In ieder geval bedankt voor de moeite.
In ieder geval bedankt voor de moeite.
is dat geen houtfineer wat op een mdf-plaat is gezet?
Ik meen mij uit mijn verkoperstijd te herinneren dat häcker classic geen in kleur gelakte deuren had... wel een aantal gefineerde...
Ik meen mij uit mijn verkoperstijd te herinneren dat häcker classic geen in kleur gelakte deuren had... wel een aantal gefineerde...
Nee dat is een houten keukendeur , Ik denk tenminste dat je de hacker Bristol bedoelt daar is de omlijsting ( kader) hout van en het binnenpaneel fineer.
Tis een pracht van een keuken, we hebben hem sinds dat hacker hem ( ik dacht nu zo;n 3 jaar ongeveer) verkoopt bij ons in de showroom staan, en ik kan nog geen naadje vinden hoor, van werking.
beslist een aanrader!!!!
Tis een pracht van een keuken, we hebben hem sinds dat hacker hem ( ik dacht nu zo;n 3 jaar ongeveer) verkoopt bij ons in de showroom staan, en ik kan nog geen naadje vinden hoor, van werking.
beslist een aanrader!!!!
-
Dankjewel Loesjes voor je reactie. Nog een vraagje voor jou: klopt het dat er veel gaat veranderen bij hacker en dat de activ lijn gaat verdwijnen?
En kan iemand mij vertellen of er verschil in kwaliteit zit tussen schmidt en hacker? Ik heb twee offertes voor een soortgelijke keuken van beide merken en er zit geen noemenswaardig verschil in prijs, kan ik er dan ook van uitgaan dat ze gelijkwaardig van kwaliteit zijn?
En kan iemand mij vertellen of er verschil in kwaliteit zit tussen schmidt en hacker? Ik heb twee offertes voor een soortgelijke keuken van beide merken en er zit geen noemenswaardig verschil in prijs, kan ik er dan ook van uitgaan dat ze gelijkwaardig van kwaliteit zijn?
Schmidt werkt met Blum meubelbeslag.... en heeft (volgens de dames hier) een hele lelijke vertegenwoordiger
MVG
MVG
Ach , die van Hacker is ook niet de knapste volgens de dames.Schmidt werkt met Blum meubelbeslag.... en heeft (volgens de dames hier) een hele lelijke vertegenwoordiger
Maar goed, "die nieuwe"voor het noorden kennen ze nog niet.
@ keukenprincess
Deuren van Schmidt en Hacker worden gemaakt van "oud" hout, wat niet wil zeggen dat je gebruikt hout krijgt maar hout dat lang genoeg heeft gelegen in droogruimten om te verwerken in meubels. Hacker krijgt de deuren aangeleverd en Schmidt maakt z'n houten deuren zelf.
Beide merken zijn aan elkaar gewaagd. Zelf vindt ik de bovenkasten van Hacker leuker (als je ook glas wilt), maar bij Schmidt heb je meer mogelijkheden als je een klassieke/landelijke keukenstijl wilt.
-
timmerbedrijfdas.nl
Ik heb sinds anderhalf jaar een nostalgische Schmidt keuken met eiken deurtjes, dekkend in kleur gespoten, en ben er super tevreden over. Tot nu toe geen werking of andere rare dingen.