LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reclame op een consumenten forum.

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.

Is reclame op dit forum volgens de regels toegestaan?

Ja,volgens mij wel
1
5%
nee,volgens mij niet
21
95%

Totaal aantal stemmen: 22

angel1978

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Veel belangrijker om een punt te maken dan ook daadwerkelijk iets te doen.. dom van iedereen zeg ! :roll:

mja.. dat mag je niet zeggen, want dat noemen we dan hakken
ik bepaal zelf wat ik schrijf en hoe ik schrijf.
Jij wel, als anderen het maar niet doen :?

Sharky

Ongelezen bericht door Sharky »

@Puma73

Net als Da Silva vind ik jouw reactie hier ietwat overdreven.
Hoe kan er anders aangetoond worden dat er bij Tros-Radar uitgebreid reclame wordt gemaakt?
Het is mij inmiddels wel bekend dat Tullio Fan op jou werkt als een rode lap op een stier en dat je alles in het werk stelt om haar te bestrijden.
Dat is een zeer lofwaardig streven, maar verlies niet uit het oog dat o.a. Da Silva hetzelfde voor ogen heeft.
Het gaat Da Silva hier niet om het inhoudelijke, maar puur om de reclame, die volgens de gedragsregels van de Tros niet mag.
Dat de reclame gemaakt wordt door een discutabele persoon over discutabele mensen/onderwerpen doet in feite niet ter zake in dit topic.
Door de CAM-actie van het IOCOB erbij te betrekken vind ik wel dat er al helemaal sprake is van misleiding, doordat het suggereert dat de WWK onder die noemer valt. De 1e link geeft duidelijk aan dat ze nog steeds reclame maken voor kwakzalver Simoncini en dat heeft met geen enkele alternatieve geneeswijze ook maar iets te maken, wel met boerenbedrog.
Bij het IOCOB staat bij beide items over Simoncini en zijn natriumbicarbonaat het stoplicht stevig op rood, dus ook die willen niets te maken hebben met deze regelrechte oplichterij van de WWK!

Sharky

De WWK doet aan actieve promotie van behandelingen die kanker zouden genezen. Het gaat hier echter om behandelingen die niet alleen aantoonbaar volstrekt onwerkzaam zijn, maar ook in potentie levensgevaarlijk.
De WWK geeft deze promotie onder andere vorm door het verspreiden van feitelijke onjuistheden met betrekking tot de reguliere behandelingen van kanker. Hiermee jagen zij patiënten angst aan en nemen zij bewust het risico dat patiënten zich afkeren van de reguliere geneeskunde, hetgeen er in het ergste geval toe kan leiden dat deze patiënen nodeloos overlijden. Immers, de behandelingen worden niet alleen aangeraden aan terminale patiënten, maar aan iedereen, dus ook aan aan mensen wier ziekte nog in een vroeg stadium verkeert en die daarom nog heel goed volledig zouden kunnen genezen met reguliere therapie.
Ikzelf en een aantal vakgenoten hebben een jurist verzocht te onderzoeken in hoeverre het hier gaat om strafbare handelingen van de WWK.
Juridisch complicerende factor is dat alles zich afspeelt op het internet. Dat kan consequenties hebben voor de mogelijkheid om leden van de WWK juridisch verantwoordelijk te stellen.
Dat doet echter niets af aan de morele verantwoordelijkheid, die de leden van de WWK naar mijn mening zeer is aan te rekenen.

Voor de goede orde: ik ga verder niet in discussie over dit onderwerp.

Geplaatst door: P. Lindeberg | 5-10-08 om 16:36

http://dca.web-log.nl/dca_kanker_geneze ... mment-form

Ik ben van mening dat de redactie/moderatoren van Tros-Radar aangesproken mogen worden op hun gedeelte van morele verantwoordelijkheid en het hen aan te rekenen valt dat ze o.a. Tullio Fan al vanaf 8 december 2007 ongestoord haar gang hebben laten gaan.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

@sharky.da silva,

jullie hangen een blauwe maandag rond op dit forum. probeer niet iemand te corrigeren die de discussie rondom simoncini vanaf het begin heeft gevolgd en op alle mogelijke manieren heeft geprobeert die kwakzalversclub in diskredite te brengen.

maar ja het is wat angel1978 al schreef
Veel belangrijker om een punt te maken dan ook daadwerkelijk iets te doen.. dom van iedereen zeg !

mja.. dat mag je niet zeggen, want dat noemen we dan hakken

Quote:

Jij wel, als anderen het maar niet doen

Da silva

Ongelezen bericht door Da silva »

jullie hangen een blauwe maandag rond op dit forum. probeer niet iemand te corrigeren die de discussie rondom simoncini vanaf het begin heeft gevolgd en op alle mogelijke manieren heeft geprobeert die kwakzalversclub in diskredite te brengen.
En is het gelukt?

Da silva

Jij wel, als anderen het maar niet doen
Ik probeer niet te bepalen wat een ander schrijft Angel,Puma probeert te bepalen wat ik schrijf,niet de boel omdraaien.

Sharky

Gaat nu het promoten van de spelletje's Hakketakken en Welles-Nietes weer beginnen?
Reclame maken is op de fora van Tros-Radar nog steeds verboden hoor! :wink:

Da silva

Gaat nu het promoten van de spelletje's Hakketakken en Welles-Nietes weer beginnen?
Ik doe gezellig mee,daar is dit forum toch groot mee geworden?
Alleen ben ik niet zo zielig dat ik jarenlang hier op tros-radar blijf hangen,dus een ban of wat dan ook zal me aan mijn reet roesten.

Sharky

@Da Silva

Wel netjes blijven meid, ik las ergens: het kan me aan mijn achterwerk oxyderen.
Ze letten ook erg op net taalgebruik bij de Tros hoor, dat staat tenminste in de regels.

angel1978

Ik heb me even teruggetrokken in dit topic om te kijken wat jullie nu daadwerkelijk zouden presteren en klaar zouden maken.
Heb me dus 2 weken hier niet geroerd of gemeld...

Ik was namelijk benieuwd wat JULLIE nu eens zouden doen... In plaats van de mond vol te hebben over al die dingen die anderen moeten doen, had ik nu daadwerkelijk verwacht dat er iets zou gebeuren.. Dat jullie iets zouden klaar spelen, of in ieder geval een poging zouden wagen om IETS te veranderen..

Helaas alleen doen jullie HELEMAAL NIETS !
NIETS om tullio fan dwars te zitten, niets om kwakzalvers tegen te houden.. echt helemaal niets !

Enige wat jullie kunnen is herhalen dat ANDEREN ( in dit geval de redactie ) actie moet ondernemen en dat forumdeelnemers zaken niet moeten doen of moeten laten !

Zeuren over regels.. Dat lukt nog net...
Afgeven op anderen.. Dat lukt ook nog !

Maar precies datgene dat anderen nu net wordt verweten daadwerkelijk eens zelf iets in daden omzetten.. Daar wordt niet eens een poging toe ondernomen.. Triest vind ik 't !

Hakken om het hakketakken was het toch !
Kijk eens goed in de spiegel !!

Helaas voor de kankerpatiënt... hoe triest ook :cry:

Da silva

@ Angel,heb jij niet opgelet?
Niet gezien dat hier mensen al sinds tijden bezig zijn Tulio Fan en consorten weg te krijgen met alle middelen die zij tot hun beschikking hadden.
Er is een hele groep mensen gebanned vanwege dit item,en is het gelukt?
Heeft het ook maar iets opgeleverd?
Nee,zulke mensen hou je niet tegen,ook Sharky en ik niet,hoe graag ik ook zou willen,die beslissing ligt bij de redactie.
Zo lang zij een slap modereerbeleid voeren kan ik mailtjes sturen wat ik wil(ik begin er niet eens aan),ik zal waarschijnlijk een net mailtje terugkrijgen and that's it.
Jij hebt het altijd over het feit dat de moderators wel iets anders te doen hebben en geen tijd hebben om al die berichten na te kijken.
Ik heb ook even opgelet en het valt mij op,dat het helemaal zo druk niet(meer) is op het forum.
Hoe zou dat nu komen he?
Volgens mij hebben ze nu tijd zat om die paar berichtjes per dag te bekijken,dus dat excuus kun je ook wegstrepen.
Dan zit jij mij o.a. mij te verwijten dat ik niets doe tegen Fan,terwijl ik net gezegd heb op het topic over alternatief dat ik uit respect voor Super 1 zou stoppen met het reageren op Fan,omdat ons verweten werd dat wij geen respect zouden hebben.
Dua wat verwacht jij van mij en sharky?,wonderen?
Denk jij dat ons gaat lukken wat o.a. Grootvader(die toch echt heel veel moeite heeft gedaan) niet gelukt is?
Ik hoop het,en zal daar ook mijn best voor doen,maar ik bepaal zelf hoe en wat.
Met je"Ik heb me even teruggetrokken" wat een zelfingenomen houding neem jij aan zeg!

Sharky

@Angel 1978

Quote:
*Ik was namelijk benieuwd wat JULLIE nu eens zouden doen... In plaats van de mond vol te hebben over al die dingen die anderen moeten doen, had ik nu daadwerkelijk verwacht dat er iets zou gebeuren.. Dat jullie iets zouden klaar spelen, of in ieder geval een poging zouden wagen om IETS te veranderen.*

Dit topic heeft als onderwerp reclame maken op de fora van de Tros.
Logischerwijs wordt dan eerst in kaart gebracht wat de problemen zijn rondom dit gegeven en bewijzen leveren dat vanallerhande reclame inderdaad gemaakt wordt en nog wel met herhaling.
Al vanaf het begin heb je het zinloze en nutteloze van dit topic benoemd en nu blijk je al die tijd toch een verwachtingspatroon te hebben gehad?! Wat moeten wij dan klaarspelen binnen een gegeven waarmee volgens jou helemaal niets klaar te spelen valt en je dat ook nog zeer terecht vindt?!

Patholoog Dr. P. Lindeberg gaf al aan dat de jurisprudentie rondom uitingen op internet nog niet zo eenduidig omschreven zijn.
Hij/zij geeft wel aan dat de WWK duidelijk reclame maakt voor kankerbehandelingen die niet werken/dat nooit zullen doen.
Dat ze hun doel o.a. proberen te bereiken door mensen angst aan te jagen voor regulier.
De redactie van de Tros kan dat nu ook lezen,horen ze het van een deskundige, die tevens de mening verwoordt van meerdere deskundigen, maar of dat helpt?
Da Silva heeft al aangetoond dat er vorig jaar al veel signalen waren van onvrede over het beleid van de fora bij de Tros. Individuele klachten bleken en blijken nog steeds geen/niet genoeg zoden aan de dijk te zetten.
Da Silva zal dus in haar eentje niet veel voor elkaar kunnen boksen, maar wat als velen er de schouders onder zetten?
Blijft het feit dat de gedragsregels van de Tros bestaan en dat die o.a. door Tullio Fan op meerdere punten en bij herhaling overtreden worden.
Juridisch gezien is dat wellicht op dit moment de enige handgreep die we hebben om deze waanzin te laten stoppen t.b.v. kankerpatiënten en hun naasten.
Op de site's en fora van die zooitjes ongeregeld valt geen of weinig activiteit te bespeuren wat reactie's betreft. Daarom komen ze zo graag reclame dumpen bij o.a. de Tros. Het zou al een heel stuk schelen als die weg definitief afgesloten werd als signaal dat we al die onzin niet langer pikken.
Maar het is mijn mening maar en ik heb al begrepen dat die niet echt ter zake doende is in de ogen van sommigen.
Jammer want samen zouden we sterk kunnen staan.

angel1978

die beslissing ligt bij de redactie.
En weer hetzelfde slappe gedoe...
Anderen moeten iets doen... Als jij het maar niet hoeft te doen..
Liever blijven zeuren !
ik begin er niet eens aan
Precies wat ik zeg !
Ik heb ook even opgelet en het valt mij op,dat het helemaal zo druk niet(meer) is op het forum.
Hoe zou dat nu komen he?
Ik let ook wel eens op 8) Maar het forum is nog altijd even druk !
Echter niet in dit topic meer en andere topics die jullie vooral interessant vinden.. Misschien ligt de oorzaak wel daar :wink:
Met je"Ik heb me even teruggetrokken" wat een zelfingenomen houding neem jij aan zeg!
Ook deze houding verbaast me niet echt.

De reden waarom ik me hier terugtrok is, omdat alles wel zo'n beetje gezegd was... Het werd een discussie tussen jou en sharky en mij en ging dus niet meer over waar het echt over moest gaan...
Door mijzelf hieruit terug te halen, had ik gehoopt dat jullie nu echt ergens aan toe zouden komen en iets zouden doen...
Wat gebeurt er: het topic loopt dood en jullie doen ? NIETS !

Da silva

Je krijgt je zin Angel,ik heb een mail verstuurd met deze inhoud.
Goedemorgen,team?
Waarom heeft Tros Radar regels opgesteld voor het forum terwijl niemand er op toe ziet dat die regels nageleefd worden?
Er mag geen reclame gemaakt worden,toch wordt er vooral op het alternatieve forum behoorlijk wat reclame geplaatst.
Reclame die voor met name kanker patienten grote gevolgen kunnen hebben.
Waarom wordt met name deze regel niet nageleefd?
Mvr.gr.Da Silva
Wat verwacht jij hiervan?
En nogmaals:wat verwacht jij van mij?

En weer hetzelfde slappe gedoe...
Anderen moeten iets doen... Als jij het maar niet hoeft te doen..
Liever blijven zeuren !
Aan de ene kant verwijt je ons dat wij het topic laten doodbloeden,terwijl ik gisteren nog een item aan gehaald heb.
Maar het is precies wat jij zegt,op een gegeven moment wordt het zeuren,en daar pas ik voor.
Ik heb op crypto het hele stuk zitten lezen betreft Grootvader en zijn strijd tegen reclame op dit forum,die man kreeg ondanks zijn vele mails geen poot aan de grond!
Het enige waar ik op kan en mag hopen is dat Tros Radar eindelijk eens verantwoording neemt voor dit forum,anders mogen ze wat mij betreft al die "regels" wel weghalen.
De reden waarom ik me hier terugtrok is, omdat alles wel zo'n beetje gezegd was... Het werd een discussie tussen jou en sharky en mij en ging dus niet meer over waar het echt over moest gaan...
Dat flik jij altijd op dit forum,jij komt je er mee bemoeien en zorgt er voor dat het hele onderwerp ondergesneeuwd wordt door jouw persoonlijke mening!

Sharky

@Angel1978

Dus je bent ook nog helderziend?
Jij weet precies waar ik b.v. op de achtergrond mee bezig ben, probeer uit te zoeken?

Welke inhoudelijke bijdrage heb je in de loop van de tijd zelf geleverd om een einde te maken aan het promoten van kwakzalvers, dus bedriegers, oplichters en fraudeurs?

Tullio Fan is al vanaf 8 dec.'07 bezig hier bij de Tros met als hoogtepunt een uitgebreide reclameboodschap op de sterfdag van Sylvia T. op 8 september.
Na het echec van Marjolein Bouwman en nog enkele anderen waar het niet zo goed mee gaat.
Na de boodschap van Kees Braam over de onzinnige adviezen van Henk Trentelman aan de ouders van een 4 jarige met een hersentumor.
Na de boodschap van Simoncini zelf, die al maanden geleden iets heel anders beweerde over kanker en natriumbicarbonaat.

angel1978

Ik heb op crypto het hele stuk zitten lezen betreft Grootvader en zijn strijd tegen reclame op dit forum,die man kreeg ondanks zijn vele mails geen poot aan de grond!
Grootvader heeft naar eigen zeggen NOOIT een reactie terug gehad van de redactie.. Maar grootvader heeft in het verleden wel meer dingen bij elkaar gelogen ! Hij was ook een van de personen die in het verleden al een poging heeft gedaan om de controle hier over te nemen.. Sterker nog, naar eigen zeggen heeft hij zelfs een poging gedaan om de redactie buiten spel te zetten ( en een brief te sturen naar de directeur )...

Jij denkt echt dat een redactie zo iemand nog serieus neemt ??
Ik zou het in ieder geval niet doen.
Dat flik jij altijd op dit forum,jij komt je er mee bemoeien en zorgt er voor dat het hele onderwerp ondergesneeuwd wordt door jouw persoonlijke mening!
Volgens mij is een forum om te discussiëren. Dus wat dat betreft maakt me dat niet zoveel uit ! Maar blijkbaar is het niet goed als ik reageer en niet goed als ik niet reageer. Mij om het even hoor :wink:

Sharky

@Da Silva

Wilma/Amazone en nog de nodige anderen kregen, net als Grootvader, na gemotiveerde mails richting redactie/moderator van de Tros geen poot aan de grond.

Lekker eerlijk dus dat van ons nu blijkbaar ineens, in een minimum van tijd, wel een wonderbaarlijke alternatieve genezing verwacht wordt!

angel1978

Welke inhoudelijke bijdrage heb je in de loop van de tijd zelf geleverd om een einde te maken aan het promoten van kwakzalvers, dus bedriegers, oplichters en fraudeurs?
Ik heb op de voorgaande pagina's volgens mij meer dan genoeg keren verteld over hoe ik denk dit het beste aan te pakken ( en daar ook gevolg aan gegeven ).

Dat het niet jouw methode is, is prima !

Maar wat dat betreft kan ik me bij Puma aansluiten:
We hebben hier al heel wat discussie's gevoerd en ook in topics die nu niet meer bestaan omdat ze door de redactie verwijderd zijn !

Sharky

@Angel1978

Het hele onderwerp interesseert je geen bal, je bent er fel op tegen dat het überhaupt ter sprake kwam en komt, dus wat kom je hier dan nog doen?
Je had je zegje toch al gedaan en daar niets meer aan toe te voegen.

Als je inhoudelijk niets meer te zeggen hebt, zoals nu duidelijk blijkt, zou ik het op prijs stellen dat je dan ook maar wegblijft totdat er wellicht toch iets bij jou naar boven komt borrelen waar met name kankerpatiënten echt iets aan hebben.

Da silva

Sluit jij je maar fijn bij Puma aan,als je deze reactie leest en de mijne weet je wie wie probeerde te corrigeren.
Nog zo iets doms:dus als je langer op het forum zit ben je automatisch beter?,heerst hier een bepaald soort rangorde?
Nieuwkomers moeten ja en amen knikken?
Keep dreaming.......

Gesloten