LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FF MET GGN GEBELD !!!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Ron uit Den Haag
Berichten: 101
Lid geworden op: 06 aug 2003 09:54

FF MET GGN GEBELD !!!!

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Naar aanleiding van de brief die ik vorige week van ggn heb mogen ontvangen waarin ze mij sommeren om binnen vijf dagen na dagtekening onderstaande acceptgiro etc. etc., even met die instantie gebeld en ze duidelijk medegedeeld dat ze mij niet meer moeten lastig vallen met (dreig) brieven die gaan over contracten die niet meer bestaan.

Ene meneer Toet (verder misschien best een vrolijke peer) interupeerde mij meerdere malen en probeerde mij te zeggen dat hij daar niets mee kon, en dat hij de vordering door zal zetten.

Ik zei hem dat ik daar ook niets mee kon, en verder alle post van ggn ongeopend terug zal sturen met de mededeling fout verstuurd.

Voordat ik tot ziens kon zeggen zei hij nog net op de valreep dat hij een notitie zou maken van mijn mededeling.


hahahahaha, een reuze mop.

Wedden dat ze de vordering terug geven aan die boevenbende. (dexia dus)


Groet,

Ron uit Den Haag.

Sandra
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jul 2003 15:21

Re: FF MET GGN GEBELD !!!!

Ongelezen bericht door Sandra »

Tja, die GGN. 4 weken geleden een brief van ze ontvangen, een halve ton binnen 5 dagen overmaken. Niet gedaan natuurlijk! Aangetekende brief teruggestuurd met mijn kant van het verhaal. Tot nu toe nog niks gehoord. Wacht op dagvaarding. Kom maar op, ik ben er klaar voor!


Sterkte iedereen,


Sandra

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: FF MET GGN GEBELD !!!!

Ongelezen bericht door tester »

ze bedoelen geen 5 dagen maar 50 jaar kan je gaan sparen.

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: FF MET GGN GEBELD !!!!

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: FF MET GGN GEBELD !!!!

Ongelezen bericht door Hans2 »

Ron
Bedankt voor je actie!
Hopelijk zijn jouw telefoontje en de brief van Margreet duidelijke boodschappen, signalen aan het adres van GGN!!
Tegelijk een steun in de rug voor de mensen die in de zelfde situatie
zitten.(En die niet zo van de tongriem gesneden zijn of over de goede schriftelijke vaardigheden en kennis zoals die van Margreet beschikken).
Margreet ook bedankt ik heb je brief nog even gecopieerd en hier onder geplaatst.

Sterkte, ondanks de stress.
Hans2

De brief van Margreet aan GGN.
____________________________________________________________________
Geachte mevrouw, mijnheer,
Op zaterdag 6 september j.l. ontving ik van u een brief met acceptgiro, waarin u mij, in opdracht van Dexia bank Nederland sommeert EURO 12.501,61 binnen vijf dagen over te maken. Het gaat om een door Dexia bank gestelde vordering, vermeerderd met door u berekende incassokosten, BTW over incassokosten en een rentebedrag. De vordering die Dexia bank nu aan u heeft overgedragen bestaat echter niet. Hoe dat komt zal ik u hieronder toelichten.

Toelichting op niet bestaande vordering
De vordering die Dexia Bank heeft gesteld is gebaseerd op een lease-overeenkomst die door mij op 2 mei 2000 is ondertekend. Omdat deze overeenkomst zonder toestemming van mijn echtgenoot is gesloten, heeft hij de overeenkomst tussen mijzelf en Dexia buiten rechte vernietigd in een brief d.d. 13 maart 2003 aan Dexia bank welke door Dexia is ontvangen op 18 maart 2003. De vernietiging is gebaseerd op grond van artikel 1:88 juncto 1:89 juncto 3:49 ev. BW. Op grond van wet kreeg de buiten rechte ingeroepen vernietiging effect bij ontvangst door Dexia als wederpartij (18-03-2003). Dexia bank heeft de vernietiging in reactie hierop geweigerd. Belangrijk feit is echter ook dat Dexia tot op heden deze vernietiging niet effectief -binnen rechte- heeft betwist.

Het contact tussen de partijen Dexia bank en ***************In navolging op de weigering van Dexia bank van de door mijn echtgenoot ingeroepen vernietiging is er geregeld schriftelijk (telkens aangetekend) contact geweest tussen Dexia en ondergetekenden. Mijn echtgenoot en ik hebben geduldig getracht uit te leggen dat Dexia Bank best een andere mening mag hebben omtrent genoemde vernietiging, maar dat zij deze enkel binnen rechte kunnen betwisten. In de correspondentie van Dexia is ook telkens sprake van een door Dexia ingenomen standpunt, dan wel mening. Een standpunt of mening heeft in deze kwestie echter geen rechtswaarde en kan daarmee de buiten rechte gestelde vernietiging van het contract niet beïnvloeden. Wij hebben een aantal malen Dexia schriftelijk voorgesteld mij een dagvaarding uit te reiken en een eventuele incassoprocedure over te slaan, om zo snel duidelijkheid te krijgen over dit geschil. Helaas gaat Dexia daar volledig aan voorbij en kiest men voor een feitelijk zinloos traject, door een incassoprocedure te starten met behulp van GGN.

De vordering van Dexia bank en onze vordering op DexiaVanwege de ingeroepen vernietiging van het contract zoals hierboven beschreven, bestaat er geen vordering meer van Dexia op mij. Mijn echtgenoot en ik hebben echter wel een vordering op Dexia bank, gevormd door 36 maandtermijnen inleggeld op de leaseovereenkomsst, ad. EURO 114,00 per maand, exclusief wettelijke rente. Omdat de stichting Eegalease een gerechtelijke procedure is aangegaan (zie hiervoor de bijgevoegde correspondentie) zijn wij bereid onze vordering op te schorten en de gerechtelijke uitspraak inzake deze kwestie af te wachten.

Zoals u kunt opmaken uit bijgevoegde correspondentie, heb ik Dexia bank er meerdere malen en ten overvloede schriftelijk op gewezen dat een niet bestaande vordering niet overgedragen kan worden aan een derde partij. Ook heb ik Dexia bank er meerdere malen voor gewaarschuwd dat, indien zij toch meenden over te moeten gaan tot een incassoprocedure, alle kosten voor rekening van Dexia bank zouden komen omdat de voorgedragen vordering na vernietiging niet meer bestaat, totdat de rechter dit anders zou bepalen.
Dexia heeft kennelijk toch besloten een derde partij (GGN) in te schakelen en de incassoprocedure door te zetten. Waarschijnlijk in de hoop mij op deze wijze te intimideren en tot een niet verschuldigde betaling te dwingen.

Ik vind het jammer en betreur het dat Dexia bank u volstrekt onnodig in deze positie heeft geplaatst. Omdat er van mij niets te vorderen valt, wijs ik u erop dat eventueel door u gemaakte kosten met betrekking tot invorderingsmaatregelen en administratie, voor rekening van Dexia dienen te komen.

In deze brief met bijlagen heb ik u zo zorgvuldig en volledig mogelijk aangetoond dat de door Dexia opgelegde vordering niet bestaat. Daarom heeft verder contact tussen u organisatie en mij weinig nut. Ik raad u aan al wat betrekking heeft op deze niet bestaande vordering terug te sturen naar Dexia Bank.

Om u een beeld te geven van de omvang van de aandelenlease problematiek en aan te tonen dat er met mij vele gedupeerden zijn heb ik de moeite genomen u van nadere informatie te voorzien. Het zal wel zo zijn dat u al lang op de hoogte bent maar toch vind ik het belangrijk genoeg om het geschil in een groter context te plaatsen om zo een beter beeld van uw opdrachtgever te kunnen vormen en de situatie waaruit het geschil is voortgekomen. Hiermee toon ik mijn goodwill aan en wil ik aangeven dat ik een redelijk persoon ben die, als het op betalen aan moet komen, dit uiteraard zou doen indien de vordering rechtmatig zou zijn. De informatie vindt u in de informatiebijlage bij deze brief.


Hoogachtend,


Wordt morgen verzonden.

Groet, Margreet[/b]

Ragrin
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 jul 2003 17:47

Re: FF MET GGN GEBELD !!!!

Ongelezen bericht door Ragrin »

Aan: GGN te Vlijmen Amsterdam, 4 september 2003
Onderwerp: Incasso met
Kenmerk 107892

Geachte medewerkers Team bancaire incasso,

Onlangs mocht ik van u een incasso met acceptgiro ontvangen betreffende eindafrekening
Van contractnummer 74407123 betreffende product Winstverdriedubbbelaar van Dexia
Bank Nederland gevestigd te Amsterdam.
Dit verbaast me zeer en werpt enorme ergernis bij me op, en wel om de volgende redenen.

Nog voordat dit contract eindigde heeft mijn wettelijke vrouw deze vernietigd op datum
20 maart 2003 op grond van wetsartikel 1:88 BW. Doordat zij geen toestemming gegeven
had en dit contract niet mede ondertekent had bestaat de vernietigingsgrond als opgenomen
in artikel 1:89 BW.
Ikzelf vernietigde dit contract eveneens op grond van misleiding en dwaling op grond van
Artikel 6:228 BW op datum 1 mei 2003.
Per eerder vernoemde data vorderden wij van Dexia de tot dan toe door mij betaalde termijnen terug.

Er bevind zich momenteel een stevige briefwisseling tussen Dexia en ons betreffende
deze zaak. Het bevreemd mij daarom des te meer dat zij dit uit handen gegeven hebben
aan uw kantoor, en niet het fatsoen hebben hiermee gewacht te hebben tot we tot enige
overeenstemming hieromtrent konden komen.
U begrijpt hieruit hopelijk dat dit contract niet meer bestaat en er dus daaruit voortvloeiende
helemaal geen vordering kan bestaan.

Wanneer Dexia dat wenst aan te vechten zullen ze naar de rechter dienen te stappen om
ons een processen aan te doen om hun tegendeel te bewijzen.
Ik zie dan ook geen grond over te gaan deze door u aan mij gestuurde acceptgiro te voldoen.
Deze zend ik u dan met deze brief retour.
Mijn vrouw en ik zijn in niets wanbetalers wanneer het aan ons geleverde diensten en
goederen betreft. Dit wil ik voorop stellen. Maar nogmaals tot op heden heeft Dexia geen actie tegen ons ondernomen en bestaat er geen contract meer alwaar we voor zouden moeten
betalen.
Ik verzoek u dan ook deze gehele zaak aan uw opdrachtgever zijnde Dexia Bank
Nederland terug te sturen.

In de hoop u voldoende geïnformeerd te hebben over de achtergrond van deze zaak
verblijf ik,


Hoogachtend,




Bijlage: de door u aan mij gestuurde acceptgiro

**********************************************

Aan bovenstaande is te zien dat ook ik in dezelfde procedure zit.
Ik maakte geen enorm lange brief omdat ik ze dat niet waard vind.
Dit geeft in mijn optiek kort en krachtig weer hoe de vork in de steel zit. Daar gaat het om tenslotte. Of het helpt ??????? Ragrin

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: FF MET GGN GEBELD !!!!

Ongelezen bericht door Hans2 »

De laatste brief die ik van Dexia terug kreeg was kort samen gevat in drie alinea's:

Wij hebben kennis genomen van uw brief dd. 2003.Omdat uw brief geen nieuwe gezichtspunten bevat handhaven wij onze standpunten
zoals uiteengezet in onze eerdere correspondentie.

Indien u het niet eens bent met onze stanpunten of vindt dat wij u onvoldoende tegemoet zijn gekomen, kunt u overwegen een klacht in te dienen bij de klachtencommissie DSI of een gerechtelijke procedure te starten bij de burgerlijke rechter. Uiteraard is aan deze instanties om te bepalen of uw zaak voor behandeling in aanmerking komt.

Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee voldoende hebben ginformeerd. Heeft u nog vragen dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen. Eventuele vervolgcorrespondentie verzoeken wij u te verzenden naar het postadres, zoals vermeld bovenaan deze brief.

Een onduidelijke handtekening

XXXXXXXXX

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: FF MET GGN GEBELD !!!!

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Ragrin
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 jul 2003 17:47

Re: FF MET GGN GEBELD !!!!

Ongelezen bericht door Ragrin »

Wij hebben kennis genomen van uw brief dd. 2003.Omdat uw brief geen nieuwe gezichtspunten bevat handhaven wij onze standpunten
zoals uiteengezet in onze eerdere correspondentie.

Ja, Hans2. Uit de laatste Dexia brief aan jouw, die ik nog niet heb ontvangen, blijkt maar wwe hoe vastgelopen deze leasezaak is.
Wordt het niet eens tijd dat Lesseverlies en Eegalease hun processen starten of wachten ze op de z.g. commissie van wijzen?????
Wie weet het antwoord.
Dexia is met dit antwoord zo sluw, dat ze zelf hun vingers niet branden aan een gerechtelijke procedure tegen jouw, mij en de vele andere gedupeerden. Ze gaan maar door met gerechtsdeurwaarders. De lol is, als je daar van spreken kunt, datzij ook niet gemachtigd zijn echt Dexia's geld te innen tot een rechter een uitsprrak gedaan heeft.
Zaken lopen nu dus gigantisch vast. Payback heeft zijn rol naar de politiek toe goed vervuld. Laten nu de beide eerder genoemde stichtingen ens wat doen, daar betaalden we toch voor!?!?!?, Ragrin.

Ron uit Den Haag
Berichten: 101
Lid geworden op: 06 aug 2003 09:54

Re: FF MET GGN GEBELD !!!!

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Maar ze gooien er wel extra kosten boven op, zoals rente en incasso kosten, administratie kosten, en ga zo maar door.

Allemaal blufpoker.

groet,
Ron uit Den Haag

keprosa
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:53

Re: FF MET GGN GEBELD !!!!

Ongelezen bericht door keprosa »

Medestrijders,

Vandaag gaat er van deze kant ook een brief richting het GGN met daarin de niet van toepassing zijnde incasso-dreigbrief + wat ander spul ter verduidelijking. Tevens de mededeling dat vanaf nu alle GGN en "dexia & trawanten-post" ongeopend retour gaan. Ben het echt zat en wacht de rechtsgang gewoon af. Na deze brief laat ik het voor wat het is en zie wel hoe het verder gaat. Ik heb begrepen dat dexia een rechtsgang moet starten. Of ze dat doen valt nog te bezien maar eigenlijk hoop ik dat wel omdat ik er wel wat vertrouwen in heb. Sterkte allemaal met de beslissing. Mijn motto: Betalen kan altijd nog, ja heb je, nee kan het worden. Blijf hopen op een rechtvaardige uitspraak!!

Kees

Ron uit Den Haag
Berichten: 101
Lid geworden op: 06 aug 2003 09:54

Re: FF MET GGN GEBELD !!!!

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Kees,

Strak gesproken, en hou het vol.

Ben trouwens benieuw waar de forumleden van het eerste uur zijn.

Laat ff wat van je horen aub.



Groet,

Ron uit Den Haag.

loesje

Re: FF MET GGN GEBELD !!!!

Ongelezen bericht door loesje »

oproep


Zijn er nog meer mensen benaderd door iemand die belt met de
mededeling Hallo met Dexia
Zitten jullie in de problemen ik kan U helpen,
Ik kan veel voor U betekenen,
Ik zie dat U meerdere contracten heeft
Als U mij € 5.000,00 per contrakt geeft Zal ik zorgen dat de
dosseers verdwijnen
Hij sprak Dexia heeft geld genoeg en U bent van de schuld af en ik heb lekker verdiend
Ik sprak Meneer ik wordt hier bang van mag ik hier over na denken
Goed ik bel morgen terug .
Vandaag heeft Hij gebeld met de mededeling dat hij alles na gekeken
heeft en dat Hij niets voor ons kon doen
Wij hebben hier van aangifte gedaan bij de politie
We willen op een eerlijke manier ons geld terug
Graag U reactie Alvast Bedankt.

[/b]

Gast

Re: FF MET GGN GEBELD !!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Gelul

Gast

Re: FF MET GGN GEBELD !!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Gelogen

j.moret
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jul 2003 21:01

Re: FF MET GGN GEBELD !!!!

Ongelezen bericht door j.moret »

ggn geeft jullie zaak van zelf weer terug aan dexia heb ook brieven gehad een blanco dagvaardiging heb ik ook gehad weer dreig brieven en ook telefonisch gedreig en dat kunne ze heel goed mensen geloof me maar mijn zaak van de contracten is weer terug aar dexia gegaan en nu maar afwachten het is weer een antal maanden stil

Gesloten