LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer Aftersales / Repaircenter

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Peetz

Acer Aftersales / Repaircenter

Ongelezen bericht door Peetz »

Al enige tijd ben ik trotse eigenaar van een Acer beamer P1265. Helaas is er een probleem ontstaan en deze is tot op heden nog niet opgelost. Ik ben erg benieuwd naar soortgelijke ervaringen van andere Acer-klanten. Onderstaand een korte situatie-schets van het probleem in het product.

15 dec 2007 : aanschaf beamer (was helemaal blij)

02 feb 2008 : eerste maal melding op het scherm "Fan Fail - system will shut down automatically" Hierna nog een aantal malen geprobeerd om hem aan de gang te krijgen, wat uiteindelijk ook lukte.

13 jul 2008 : tweede maal melding "Fan Fail". Nu was er ook een zwarte vlek ontstaan op mijn plafond, bij de luchtuitlaat van de beamer. Besloten om het apparaat ter reparatie op te sturen naar Acer, inclusief een uitgebreide probleemomschrijving.

21 jul 2008 : beamer terug ontvangen. Na bevestiging aan het plafond en inschakelen verscheen na 5 minuten dezelfde melding. De beamer weer losgehaald en na mijn vakantie voor de 2e keer opgestuurd naar Acer.

23 aug 2008 : beamer terug ontvangen. Na bevestiging aan het plafond en inschakelen verscheen na 5 minuten dezelfde melding. De beamer weer losgehaald en direct weer opgestuurd naar Acer voor de 3e reparatie.

4 sep 2008 : beamer wederom terug ontvangen. Na bevestiging aan het plafond (ik bleef geloven in een oplossing, anders had ik hem wel eerst geprobeerd) wederom na 5 minuten de melding "Fan Fail". Goed pissig deze keer contact gezocht met Zercom in Eidnhoven waar ik het apparaat in eerste instantie gekocht had.

9 sept 2008 : beamer zelf afgegeven bij Zercom, zij zouden hem laten onderzoeken en garanderen me een werkende beamer.

02 okt 2008 : tot op heden heb ik de beamer nog niet terug ontvangen. Ik heb begrepen dat de beamer wederom naar het Acer repaircenter in Den Bosch is gestuurd. Daar snappen ze er echter niets van en kunnen het probleem dus blijkbaar niet oplossen.

Ondertussen zit ik al 3 maanden zonder TV, waar ik dus wel voor betaal maar geen gebruik van kan maken. Ik vind dat het wel erg lang duurt om een oplossing te vinden en ook in de communicatie is er weinig initiatief vanuit zowel Acer als Zercom. Ik vermoed dat het nog wel even kan duren voor ik mijn beamer terug ontvang.

Ik ben erg benieuwd naar soortgelijke ervaringen met Acer, Zercom volgt in mijn ogen slechts de gangbare weg. (al is een commerciële geste in mijn ogen ondertussen wel op zijn plaats). Een dergelijke after-sales is bijzonder slecht en als klant voel je je niet serieus genomen.

karly73

Re: Acer Aftersales / Repaircenter

Ongelezen bericht door karly73 »

Volgens mij mag je wettelijk, bij een produkt dat 3x hetzelfde mankement vertoont, de koop ontbinden.

Ik weet niet 100% hoe het in elkaar steekt hoor. Misschien kun je dit nakijken op consuwijzer of weet iemand anders op het forum dit?

Heb je de reparatiebonnen enzo bewaard? Dan zou ik dit ff uitzoeken en terug gaan naar de winkel waar het is gekocht. De verkopende partij is in NL altijd je aanspreekpunt. Zij moeten het voor je oplossen. Dat hoef je niet zelf te doen met de leverancier of fabrikant.

Jij kunt nu aantonen dat het een ondeugdelijk produkt is.

Heb je al weer wat gehoord? Ikzelf zou ze platbellen haha

ppdejong

Ongelezen bericht door ppdejong »

Hallo Mensen,

Ook ik heb een heel negatieve ervaring met Acer Aftersales/ Repaircenter.

Op 26 mei heb ik een laptop aangeschaft via de ITS site.
In juli ging deze stuk (net 2 maanden in gebruik) op advies van it's online (telefoon team) is het apparaat via UPS verzonden naar een acer repair center (in Duitsland). Hierdoor zijn er nu wel hogere telefoonkosten ontstaan.
binnen 2 weken verstuurt via UPS

Op 4 sept is de laptop afgeleverd bij Acer repair center
een periode van wachten

In oktober gebelt naar het repair center in duitsland, daar blijkt de laptop niet ontvangen, aangegeven is door de medewerker dat ze hem gingen zoeken.

10 nov gebelt bleek hij net een uur voor ik belde terug gevonden te zijn en ter plekke in geboekt in het reparatie systeem. Afgestemd dat het nog 2 a 3 weken kon duren eer het gerepareerd zou zijn. Er zou een mail gestuurdt worden, ter bevestiging.

26 nov gebelt, De laptop bleek opnieuw zoek te zijn en ik moest nog maar even 4 a 5 dagen wachten, want dit moest in het team besproken worden. Er zou een mail gestuurdt worden, ter bevestiging. Ik heb nog even geverifieerd of het juiste mail adres in gebruik was, en aangegeven dat de vorige verzonden mail niet ontvangen was. Hier was geen verklaring voor volgens de medewerker. Verder heb ik de medewerker geconfronteerd met het fijt dat in het vorige gesprek de laptop al terug gevonden was en in geboekt in het behandel systeem. Deze medewerker wilde eerst wel eens uitzoeken wie dat dan gedaan zou hebben. omdat het niet terug te vinden was.

10 dec gebelt, De laptop was gelukkig weer terug gevonden en ter plekke opnieuw in het reparatie systeem opgenomen. Er zou een mail gestuurdt worden, ter bevestiging. En het probleem zou direct bij de chef gelegd worden.

Er is tot op heden geen enkele mail ontvangen. De reparatie duurt zo wel erg lang, en ook in de gesprekken is toegegeven dat de reparatie niet zo veel tijd in beslag zou moeten nemen. Ik ben heel erg benieuwd of ik nog de gerepareerde laptop terug krijg. Het lijkt er sterk op dat de klant voor elke proces stap in het reparatie circuit moet bellen, en controleren of alles nog goed gaat.

mukkiefuk

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

@ppdejong

Ik snap niet dat je sowieso niet je garantie via It's hebt geclaimd. Dan had je nergens omkijken naar.

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Wij maken ook wel eens zulke dingen mee en als ik dan naar het hoofdkantoor schrijf t.a.v. de alg. directeur (even opzoeken op internet)en aangetekend wel,
komt er altijd reactie en tot op heden op 1 ding na (wel het belangrijkste eerlijk gezegd mijn letselschade) is alles opgelost.

Waag een brief en schrijf wat je hier ook op het forum hebt gezet.
Komt echt wel een oplossing dan. Jammer dat het zo moet eigenlijk.

ppdejong

Reactie op een veronderstelling.

Bij het contact met ITS is aangegeven dat ik hem zowiezo moest opsturen naar acer reparaties. Het adres in Duitsland was gespecialiceerd in laptops.
Een Garantie zit er nog wel op, maar bv de virus scanner is al verlopen. Of die nog verlengt wordt is nog even de vraag.
Belangrijker vind ik dat ik de laptop weer terug wil zien.

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Evengoed zou ik schrijven naar het hoofdkantoor in nederland met je bevindingen, zoals ik eerder aangaf (hoef je niet te doen natuurlijk)
Ik neem aan dat hij in nederland is gekocht.
Waarom de gok niet nemen?

ppdejong

Hallo,

Wij hebben de laptop gekocht op its online.
Daarom krijgen we het niet geregeld via de winkelketen its (oftewel de normale winkels). Kennelijk is er geen koppeling hiertussen.
Wij hebben bij its online een packard Bell type laptop gekocht.
Die Packard Bell heeft kennelijk een "service contract" met Acer.
Vandaar dat we via (Its) via (Packard Bell) naar Acer doorgestuurd zijn.

Ik kijk het nog een paar dagen aan, en dan ga ik echt een brief sturen.
Moet alleen nog even uitzoeken waar precies naartoe, immers er zijn nu vier partijen in het verhaal. Ik wil het niet nodeloos complex maken, want dan komt niemand er meer uit. En dan is wel duidelijk wie de probleem eigenaar blijft (wij). En de laptop is niet gekocht om een probleem in huis te halen, maar juist een oplossing.

VanTels

Ongelezen bericht door VanTels »

Hallo,

Als ik u was zou ik uw klacht op onderstaande link invullen:
http://www.itsonline.nl/informatie/?item=248

Fjesta

Ongelezen bericht door Fjesta »

Ik heb niet het zelfde probleem maar wel een probleem met Acer service

Wij hebben een beamer van acer, 5 jaar oud en weinig draai uren gehad.
Nu is het colorwheel stuk gegaan.
We hadden het onderdeel eerst besteld met een levertijd van 3 weken, toen kwam het bericht na 5 weken dat het nog 4 weken zou duren voor we het thuis gestuurd kregen.
Na dik 3 maand........... levertijd onbekend !!!
We hebben heel veel telefoontjes gepleegd naar Acer, en je word ontzettend vaak doorverbonden omdat niemand daar ergens verstand van heeft :evil:
Om een lang verhaal kort te maken, eindelijk de "juiste" persoon aan de lijn. Hij kon niet vinden dat ze dat onderdeel hadden, vreemd ! we konden het anders wel bestellen :?:
Maar we konden beamer opsturen op EIGEN kosten en 47 euro betalen voor onderzoek naar het probleem, DIE AL BEKEND WAS, en dan nog evt. reparatie en onderdeel kosten.......... en als ze het onderdeel inderdaad niet hadden waren we wel mooi 2x verzend kosten en 47 euro onnodige onderzoeks kosten kwijt !!!
Wij hebben nu inmiddels maar uit noodzaak een 2de handsje gekocht zodat we onderdelen zelf kunnen verwisselen als ze stuk zijn :D

Gesloten