LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door lammi »

snap niet dat jullie hier in trappen. je betaalt toch op zo`n datingside een abbo of niet? door mailen hou je dan contact en als een contactpersoon contact wil via een smsdienst heb ik automatisch mijn bedenkingen.

simon1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2008 20:43

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door simon1988 »

Ik kreeg dus het volgende mailtje, op mijn eigen emailadres, na gereageerd te hebben op een advertentie op een betrouwbare datingsite, waar ik al eens eerder een echte en geslaagde date heb gehad.

Het komt er dus op neer dat ze me snel wilt ontmoeten, maar niet even 1 minuutje per dag haar mail wilt checken. Rijmt niet met elkaar mijns inziens!
Hey

Wat leuk dat je mijn een emailtje stuurde .
Zoals ik al vermeld had heet ik Dirkje en een jonge meid op zoek naar wat spannends.
Je wist al dat ik pas terug van vakantie. Ik ben in Spanje geweest en was erg leuk maar ook erg warm heb toch wel een aardig kleurtje van gekregen alleen miste ik iemand die met mij mee kon en mijn rug in te smeren (en de rest ook als je niet verlegen bent hihi)

Ik ben avontuurlijk, ga ook graag uit, kan bioscoopje zijn of lekker naar de kroeg of disco, maar een avondje op de bank hangen met de juiste man vind ik ook heerlijk hoor om daarna te eindigen in een heerlijke vrij partij.
Wat ik zoek is natuurlijk een man waarmee ik veel plezier mee kan beleven. Ik ga er graag op uit maar als jij mij tegengas kan geven dan kom je bij mij heel ver want eigenlijk ben ik toch wel een stoute studente.
Ik ben niet vaak thuis. Ik ben echt een buitenmens dus je zal wel een beetje geduld met mij moeten hebben voor ik weer reageer op mail oke?
Ik vind namelijke mijn vrije tijd leuker om buiten dingen te ondernemen dan voor de pc te gaan hangen.

Wel kan je me eventueel smsen als je dat leuk vind maar dat ben je zeker niet verplicht hoor,
Wil je dat wel dan kan je dat doen onder RM dirkje naar 2323
Ik kijk er in ieder geval naar uit hoor want hoe langer wij wachten hoe langer het duurt voor wij elkaar zien en genieten van elkaar.
Want ik wil wel op korte termijn toch wel weer iets ondernemen met een man en hoop dat jij dat bent!
Ben heel erg benieuwd naar je reactie
Hoor ik je snel?

Liefs
dirkje





1,50 per bericht max 2 stoppen sms stop
En nee, ik ben er niet op ingegaan. Gelukkig heb ik hersens gekregen die groter zijn dan de inhoud van mijn ondergoed;)

Ik heb haar vriendelijk verteld dat ze mij kon bereiken op mijn 0906 nummer.

hal66
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2008 23:06

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door hal66 »

Het is wel makkelijk om te zeggen dat we dom, naief, blind of weet ik wat waren. Ieder heeft z'n eigen reden maar dat doet eigenlijk niet terzake. Het blijft nog steeds oplichting waar gewoon een eind aan moet komen. Nieuwe mogelijke slachtoffers en eigenlijk iedereen moet weten wat je te wachten staat.
Aan deze praktijken doen in elk geval de dienstverlener zelf mee en natuurlijk ook de hostingdienst. De hostingdienst heeft het in haar macht de service te beeindigen maar zal zelf wel het nodige meepikken van je betaalde sms-bericht.
Wat dacht je van een koekje van eigen deeg ? Het machtigste wapen dat we hebben is de collectiviteit.
1) Toezichthouder op alle telefonische verkeer is de OPTA.
Bestook hen met klachten over de host. De host werkt immers mee aan oplichting.
2) Bestook de dienstverlener. Plaats tegenadvertenties op de sites die zij ook gebruiken.
2) Eis je geld direct (en geef niet op) terug bij de host (www.mobdesk.com in Hoorn) en als je weet wie dat is ook bij de dienstverlener zelf.
3) Schrijf alle contactpersonen van sms-diensten en hun buren aan
4) Spreek advertentiesites erop aan dat zij meewerken aan deze praktijken. Voor Marktnet, Tweedehandsnet, aanbodpagina.nl etc zijn de hits kennelijk belangrijker dan verantwoord ondernemen.
Ik hoop dat hun adverteerders dat ook vinden. Aanbodpagina heeft er meer dan 300!.
Heeft dit allemaal effect ? Ongetwijfeld want je vindt het echt niet leuk voortdurend in de belangstelling te staan met illegale praktijken.

moonwalker
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2008 02:36

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door moonwalker »

Hallo Heren, net als ik

Wanneer ik een e-mail krijg dat ik alleen naar SMS diensten kan chatten, dan staat al mijn haren rechtovereind.

Zoals Cyntia51 heeft geschreven, waar zit jullie verstand.

Ik was van het weekeinde aan het surfen, en kwam toevallig iets tegen.
Ze vertelde dat ze in een dip zat, en bla bla.

Heb haar een positieve mailtje gestuurd, en kreeg een reactie terug.
Ze zou het wel leuk vinden om contact met me te willen hebben, omdat ik in haar ogen serieus en positief was.

Ze had een hekel aan om iedere keer achter haar/hem computer te zitten, en het leuk vond om op haar mobiel berichtjes te ontvangen.

Na enige onderzoek (binnen 2 minuten) had ik het al snel door, niet reageren dus.

Wanneer ik zo'n bericht dan krijg, ga ik op onderzoek uit voordat ik verder stappen onderneem.

Wat doen julllie, als ge!le beer, achter zo'n t**f lopen, met de hersens in de verkeerde kop dus.

Het feit dat ik al diverse malen door een vrouw bedrogen ben geweest, is er van mijn kant voorzichtigheid geboden (ik trek alles na).

Wees gewaarschuwd, want een gewaarschuwd man teld voor 2.

Groeten,

·--==[ Moonwalker ]==--·

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hier kunt u SMS diensten blokkeren:

http://www.smsdienstenfilter.nl/

Ahsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2008 17:26

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door Ahsen »

Ps: hoe laag kan je gaan om mensen erop aan te sporen voor zulke dingen, om brieven te laten sturen naar een adres waar je nog niet eens zeker bent of dat wel bestaat. Zet dan ook meteen ook je eigen adres neer dan weten we ook wie jij bent. En of jij niet voor een sms bedrijf werkt of niet. Dan zal al die sms bedrijven op tv na 00uur nep moeten zijn, en al die vrouwen nep moeten zijn. Ik geloof er absoluut niks van. Als je goed bent, dan heb je zo een vriend of een vriendin.

Groetjes

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door TdeHond »

ttp://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/I ... t_indienen

Hier klacht indienen
------------------------------
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... SMS_dienst

Hier over hoe afmelden
------------------------------
http://www.smsdienstenfilter.nl/
Hier SMS diensten blokkeren

jbrouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2008 21:43

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door jbrouwer »

Hallo,

Ik kreeg net een bericht vanuit een datingsite, maar vond t heel vreemd dat er werd gevraagd om te stemmen... Op een datingsite? Ik ben dus even op onderzoek uitgegaan en toen kwam ik op deze forum terecht.

Hierbij dus even een waarschuwing vanuit mijn kant. Ik kreeg het volgende bericht:

Hey ,

Leuk daar ben je dan aangenaam hoor .
Mmm is het men glimlach of wat anders?misschien dat je toch op me wil stemmen .en kennis wil maken met me ?
Je maakt me benieuwd achter je hoor en wil je mss zelfs wel wat beter leren kennen .
Wie weet waar dit tot gaat lijden hihi.
Goed wel je zal toch ook wel benieuwd zijn naar wie of wat ik ben niet?
Dat zal ik je dan zeker ook allemaal zeggen hoor
Nou ik zie je stem wel verschijnen dan!! ALVAST HEEL ERG BEDANKT !! erg lief van je, als dank stuur ik je graag een foto, wie weet krijg ik er 1 terug ;-) ik hou je op de hoogte dan of ik heb gewonnen ok?? Je bent leuk!neem een kijkje op www.stemopmij.tk daar vindt je hoe je stemmen kan
BRENG JE STEM UIT !!!! sms HR CRISSY en zend naar 2323

Kus crissy-love


Als je dan naar de website gaat, dan wordt het nog gekker, aangezien ze dan het stemmen koppelen aan het helpen van een persoon!

anoniem_01
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2008 08:50

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door anoniem_01 »

Het werd duidelijk hoog tijd dat er iemand van de andere kant eens een reactie zou plaatsen. Als beheerder van een SMS dienst kan ik jullie maar één raad geven:

- Wees niet boos op Radar, zij kunnen namelijk niets doen. Het bestaan van SMS diensten is tot in de puntjes wettelijk geregeld, en er is niets illegaal aan zolang de beheerder zich netjes aan de regels houdt. En deze regels zeggen niets over de inhoud van de gesprekken, zolang ze niet met rasisme of andere strafbare feiten te maken hebben. Daar de klant ALTIJD zelf de keuze maakt om de eerste stap te zetten, is het wettelijk zijn keuze om aan deze dienst(en) deel te nemen. En wat het stoppen betreft, het is helemaal niet moeilijk. Maar blijkbaar komt het bij weinige mensen op om enkel STOP te verzenden, zonder meer. Enkel dit is wettelijk bepaald als een geldig afmeld bericht. Slechts wanneer een beheerder hier geen gevolg aan geeft, kan je dit aan de OPTA (of BIPT in België) melden.

Ik hoop dat jullie hier ten minste rekening mee houden...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door TdeHond »

Even ter herinnering:
hier klacht indienen
hier over afmelden
hier diensten blokkeren
site over sms afmelden
---
U moet wel deze smsdienst afmelden.
zie hier

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door TdeHond »

BTW als u het gevoel heeft dat u een klacht in moet dienen over een sms dienst, dan kunt u dit doen, ongeacht het moment waarop een smsdienstenbeheerder vindt dat u dat zou mogen doen. Opta kan zelf bepalen of uw klacht terecht is of dat er dusdanig veel klachten zijn dat een boete op zijn plaats is.

superster1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 18:14

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door superster1985 »

Beste heren

Jammer dat jullie opgelicht zijn altans het gevoel hebben het is mij over komen maar het gebeurd je maar 1 x en dan niet meer
je heb er zelf schuld aan rader kan niks doen omdat dit weterlijk beschreven is.
mensen die voor zulk soort dingen werken als 2323 willen ook graag geld verdienen wie wil dat niet.
ik begrijp jullie reactie van ik ben 1000 euro kwijt aan het sms en het is een hoop geld zeker voor een normalen arbeider.
ik wens jullie veel succes in de toekoms je had beter 20 keer ergens anders heen kunnen gaan voor 1000 euro en heb je ook meer plezier.

ps de site waar dit gebeurd ken ik zoek goed en uw zult vinden

greets superster

anonieem
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2008 13:53

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door anonieem »

hallo

Ik heb me 3 dagen geleden voor het eerst dus gereageert via sms box.
Had ervoor al me twijfels, maar toch gewoon gedaan, geloofde haar wel.
Was zel nooit aangesproken, had op date site gereageerd, kreeg emailtje terug heel verhaal wat iemand zeg maar naar iedereen had kunnen sturren(zonder eigen naam erboven bv).
dit werd er onder andere beschreven:

Dat is, als je het echt meent dat je me wilt ontmoeten, je je afspraak via een sms box even moet doen
ik heb eerder mijn telnummer gegeven en bleek dat ik steeds gebeld werdt voor de lelijkste dingen aan te moeten horen
Dus vandaar dat ik je eerst wat via de sms box leer kennen en zo kunnen we gelijk met elkaar afspreken,zelf ben ik aan het wachten tot mijn internet werkt, ben net verhuisd en ben aan het wachten op mijn aansluiting..nu moet ik telkens naar een vriend of naar een internet cafe ook niet echt een optie maar goed!!
Ik wil niet lang smsen wil gewoon een serieuze date en eigelijk het liefste vanavond nog..hopelijk lukt het voor het weekend nog want dan ben ik lekker vrij...En ik wil er wel bij zeggen,dat als je niet serieus bent ik het heel jammer zou vinden!!
Ik ben dat namelijk wel.

Maar ' het ' wilde wel gelijk dit weekend afgespreken, dat is anders dan andere berichten die ik heb gelezen.
Ik had al gelijk me twijfels, toch maar sms gestuurd: DATE4NU naam naar 2323. Kreeg al redelijk snel berichtje terug, maar kon niks terugsturen! HET BERICHT WORDT WAT IK OOK DOE GEBLOKKEERT, TERWIJL HET EERSTE AANMELDINGS SMSJE WEL WERKTE! ZELFS EEN STOP ACTIE SMSEN KAN OOK NIET, WORDT GEBLOKKEERT OOK.
Ik heb prepaid gelukkig, blijf smsjes krijgen dus.
Als ik via www.smsdienstenfilter.nl dit nummer blokkeer, zonder ook ooit stopactie te hebben kunnen versturen, dan ben ik er helemaal vanaf?
KUNNEN SMS DIENSTEN ZONDER DAT JE SMST ERNAAR OF GESMST WORDT TOCH GELD AF BLIJVEN HALEN VAN JE REKENING?
Ik weet niet wat ik moet doen, hoe ik moet handelen.
Had 'het' eergisteren al gestuurd dat ik betrouwbaar ben en zelf dat sms box nummer al niet vertrouw. Dat ik er niet meer dan 2 dagen mee door zou gaan.
Krijg nu wel smsjes nog steeds voor over dit weekend, dat ze er zin in heeft, waarom ik niks laat horen(kan dus niet terug smsen, en al kon ik zou ik het 1 keer doen van check je mail ofzo)
Normaal heb ik zulke neppe diensten gelijk door, maar ik zie hier toch een verband, zal niet smsen, maar ze heeft meerdere keren gezegt dat ze dit weekend af wil spreken, zo niet dan verspil ik er sowieso geen tijd meer aan. Plus de foto van haar zag er ook betrouwbaar uit, van webcam genomen waarschijnlijk, gewoon hele gezicht, niet professioneel gemaakt, geen slet ofzo...
Maar toch ben ik er bijna zeker van dat dit ook FAKE is!
Ik zou graag HULP KRIJGEN MET DIE SMSDIENST. HOE ONTVANG IK NIKS MEER DUS(ZONDER STOPACTIE TE KUNNEN STUREN) EN KAN ER OOK ZONDER DAT ER BERICHTEN VANE EN VAN BEIDE WORDT GESTUURD GELD VAN JE REKENING AFGEHAALD WORDEN?

alvast bedankt

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Om te zeggen dat het je eigen schuld is gaat me te ver maar naief vind ik het wel, héél naief zelfs. Dat soort smsnummers kosten áltijd geld, sowieso als je je centen beter kunt gebruiken doe je zoiets niet en ten 2e vind ik behoorlijk dom (sorry) als er dan geen lichtje begint te branden.

Ik ken zelf iemand die dit werk gedaan heeft. Je kunt gewoon thuis inloggen op een bepaald programma en daar kun je de persoon aanklikken die je wilt "spelen", de smsjes worden idd door verschillende personen beantwoord dus je zit sowieso nooit met 1 iemand te smsen. Tis maar net wie er werkt.

Rayan20
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2008 20:09

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door Rayan20 »

Heren,

Ik vind het vervelend wat U allemaal is overkomen maar dankzij jullie reacties en dit topic heb ik gelukkig niet teruggereageerd op het berichtje dat ik kreeg.

mon4154
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2008 19:22

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door mon4154 »

Ik ben het geheel oneens met GoldenIndy.
Ik kom er nu ook achter dat ik een tijdlang een 'fake' sms-contact heb gehad met iemand via sms-dienst 2323.

Deze persoon deed zich voor als een weduwe, die 4 jaar naar de dood van haar man (sic!) schoorvoetend weer contact wilde zoeken met een man.
Ze zei dat ze zich daarom goed wilde beschermen en had deze sms dienst in de arm genomen.

Het was de eerste sms-dienst die er bij mijn provider door bleek te komen! Ik had wel vaker geprobeerd om van een sms-dienst gebruik te maken (niet alleen voor dating, maar om een oplossing voor een puzzel in te sturen, dat soort dingen). Tot nu toe was dat via Tele2 geen enkele keer gelukt! Heb er ook over gebeld. Bij Tele2 zeiden ze dat ze lang niet alle sms-diensten ondersteunden.

Notabene deze sms-dienst ondersteunen ze wel!
Het is heel gemeen (en onjuist!!) om op een arrogante en hautaine wijze mensen die hier 'intrappen" van naïviteit te beschuldigen.
Ik ken heel veel mensen die via internet leuke dingen meemaken op relatiegebied. Dat variëert van kortstondige ontmoetingen van welke aard dan ook tot langduriger contacten en relaties! Zelf heb ik via Internet ook hele leuke dingen meegemaakt, relaties gehad etc.etc.
Ik ben echt geen domme jongen (met intelligentie heeft het overigens ook niets te maken) en ik heb vanaf dag 1 mijn twijfels gehad en bleef die ook houden, maar het verhaal was goed doortimmerd en je blijft dan toch denken misschien ben ik te wantrouwend. Van cynisch blijven is nog nooit iemand gelukkig geworden.

Het zijn gewoon gemene praktijken en we moeten gewoon waakzaam blijven. Ik kreeg gelukkig van een vriendin een tip om eens te 'googlen" op sms diensten 2323 en kassa! ik zat op Radar!

Vertel die kennis maar eens dat ze laag en verrot werk doet/heeft gedaan en dat ze op zoek moet naar werk waar je je geld echt verdient!

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Mon: het is verder niet persoonlijk bedoelt en arrogant voel ik me ook al niet maar ja, ik vind het behoorlijk naief en ook wat dommig ja. Je hoort zo ontzettend veel over dit soort oplichtingspraktijken en dan zoiets niet door hebben?
En met contact maken via internet heeft dit weinig te maken. Ik heb zelf ook een relatie met iemand die ik via internet heb leren kennen en er is helemaal niets mis mee om op deze manier mensen te ontmoeten maar daar heeft een smsdienst weinig mee te maken.

En dat Tele2 dit soort diensten doorlaat zegt naar mijn mening ook niet echt veel. Als elke providor oplichters "tegen" zou houden dan zou de wereld er een stuk vrolijker uit zien. Helaas worden we nog steeds opgelicht dus je verhaal van Tele2 bewijst ook niets en vind ik eerlijk gezegd maar een raar argument.

jasper457
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2008 11:30

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door jasper457 »

Ook ik ben in deze valkuil gelopen, ik heb de afgelopen drie maanden intensief, na elkaar, met hun gesms't. Dit heeft mij ruim 1500 euro gekost, maar het is mijn eigen keuze en kan het gelukkig betalen. Maar hoeveel mannen met een krappere beurs worden op deze manier niet in verlegenheid gebracht?
de door mij gebruikte nummers waren 6010, 7222 en 2323, alle drie van mobdesk.com
Er loopt een rode draad door al dze contacten, zoals boven al is aangegeven::
Ze hebben geen eigen pc, ze worden geholpen door een vriendin die wel een pc heeft,
Veschuilen zich achter dit nummer vanwege een slechte ervaring in het verleden.
ze werken alle drie in de verzorgende dienstverlening,
Krijg altijd vrijwel direkt antwoord, ook midden in de nacht of s'morgens heel vroeg (3.30 uur midden in de week). het verbaast mij dat ze gewoon de patient even laten liggen om direkt te antwoorden, ik kan aan de schrijffouten niet vaststellen dat ze met een qwerty toetsenboord werken,
Je bent de eerste, wat spannend!
na enkele smsjes voelt ze dat het wel gaat klikken,
Ik betaal net zoveel voor deze lijn als jij,
IK zie het als een investereing in de toekomst,
Als je zegt dat je er mee kapt, wordt je gebombadeerd met boeze en ontroerende reacties, 'we zijn al zover'zonde dat je er mee stopt, is voor mij ook een grote investering,
Ieder poging om , het zij cryptisch of in klare text, je mobnummer te geven wordt niet begrepen of genegeerd

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de dames op zich uniek zijn en inderdaad met hun mobieltje smsen, of ze moeten zo gehaaid zijn dat ze expres zich vertikken als gebeurt op je mob toetsenboord.

Ik vermoed dat de meisjes op de een of andere manier door vriendinnen geronseld worden, zelf een bijdrage per ontvangen smsje ontvangen: geef maar een leuke foto, je blijft helemaal onbekend, niemand kan je traceren, en als je maar lang genoeg de man weet te boeien en binden, des te hoger je zakcentje.
Gezien de rode draad bij alle contacten vermoed ik dat de dames een soort "overlevings" instuctie krijgen.

Overigens als je op de erotische datingsites reageert per email, ook dan komt er een leuk verhaal terug, maar kontakt alleen via sms.

Jasper.

jasper457
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2008 11:30

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door jasper457 »

En hier is dus het antwoord: de dames ontvangen 8 tot 10 eurocent per verzonden sms
===================================================
Als SMS operator beantwoord je vanuit huis met je PC sms-berichten via het internet. Je hoeft geen grote kennis van software te hebben, maar een hoge typsnelheid is een pre.



Een groot aantal van SMS-diensten, draait om erotisch getinte sms-berichten. Het is dus niet geschikt voor u als u daar problemen mee hebt.



Eén van de belangrijkste voordelen aan dit thuiswerk is, is dat de inkomsten redelijke constant zijn. De verdiensten lopen erg uiteen. De nachtelijke verdiensten zijn uiteraard beter. Daarnaast verschilt de vergoeding per sms-dienst.



De grootste nadelen van dit thuiswerk zijn:

· tijd is niet geheel zelf in te delen. Per week moet je op een vaste dag een aantal uur beschikbaar zijn

· inkomsten zijn afhankelijk van aantal binnenkomende sms-berichten

· Veelal wordt het werk aangeboden op freelance basis, wat dus belasting consequenties heeft.



Indien dit voor u interessant werk is, is een zoek opdracht op Google voldoende om een groot aantal mogelijk werkgevers te vinden.



Het uurloon varieert sterk en is afhankelijk van typsnelheid, binnenkomende sms-berichten en uiteraard de sms-dienst.


===================================================


Jasper

falcon12
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2008 12:27

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door falcon12 »

Ook ik ben in aanraking gekomen met de brutale, onbeschofte oplichters achter deze smsdiensten. Ik sta ingeschreven op een relatiesite, omdat ik op zoek ben naar een lieve vriendin. Ik werd benaderd door ene Kelsey, die zei dat ze contact met me wilde, ik moest smsen naar een nummer, 2323 dus. Hier stonden geen kosten bij vermeld. Ik heb meerdere keren expliciet gevraagd en gezegd dat er waarschijnlijk hoge kosten aan verbonden zijn en dat ik misschien ook wel de ontvangen smsjes moest bepalen, dit werd keer op keer ontkent en over gelogen en ik werd zelfs voor leugenaar uitgemaakt en compleet zwart gemaakt op een zeer grove manier. Ik heb geprobeerd via een normaal nummer te gaan smsen, maar dan werden er alleen sterretjes gestuurd ipv haar echt nummer en zij wist zogenaamd niet hoe dat kon. Ook mailen was geen optie want ook daar was een smoes voor. Ik ben opgelicht, misleid, voorgelogen, er is misbruik gemaakt van mijn privacy en ik ben zeer onbeleefd behandeld. Inmiddels heb ik van een ander nummer 2300, een smsje gekregen, ongevraagd, op eigen initiatief van diegene.

Gelukkig had ik al bij de smsjes van en naar 2323 vrij snel door dat dit om misleiding en oplichting ging en heb ik het smscontact stopgezet na 14 verzonden en 35 ontvangen smsjes. Dat was ook 1 van de vreemde kenmerken, dat je altijd een bericht verspreid over soms wel 4 smsjes kreeg, om de kosten op te drijven.

Tuin hier alsjeblieft niet in mensen! En iedereen die ook lastig is gevallen door deze criminelen, laat je horen, want hoe meer gevallen er bekend zijn hoe meer er aan gedaan kan worden. Deze mensen maken misbruik van je vertrouwen en daar hoef je je niet voor te schamen. Het zegt alles over hen.

Gesloten