beste hondenliefhebber,
U heeft gelijk dat een beagle een meute hond is, maar wat een onzin die laatst zin "Zij zullen je melden dat beagles heel vaak worden afgestaan, omdat ze absoluut niet alleen kunnen zijn." Beagles kunnen best alleen thuis zijn, maar net zoals met andere rassen zul je dat je hond moeten leren, de enige reden dat beagles worden afgestaan aan asiels, is omdat mensen zich niet verdiepen in de karakter eigenschappen van een hond (maakt niet uit welk ras) mensen denken vaak wat een lief/mooi/grappig koppie zit er op en schaffen dan een hond aan zonder na te denken hoe de hond is, een beagle is ook niet eigenwijs, een beagle is zelfstandig en niet slaafs. en zo kan ik nog wat vooroordelen de grond in boren, en als echte beagle fan kan ik zeggen, nooit meer een andere ras te willen dan een beagle, omdat ze lief, grappig (zijn af en toe net clownen), en eigenzinnig zijn.
voor wie nog info zoekt over de beagle en eerlijke antwoorden wil kom dan ook eens kijken op
www.beaglebendeforum.nl ook voor herplaatsbeagles.
Ben zelf trouwens een keer onverwachts bij van Gils geweest, gewoon om te kijken hoe het daar is vanwege alle wilde verhalen die via via de ronde doen, we zijn hartelijk ontvangen hebben in verschillende ruimtes mogen kijken, en moet zeggen dat de moeder honden er goed uitzagen (in tegen stelling van wat ik had verwacht ik verwachte namelijk uitgemergelde honden die nauwelijks op de poten konden staan) de ouder honden waren ook allemaal vriendelijk en wilde allemaal wel een knuffel (dus niks geen angstige honden tegen over vreemde mensen) de hokken zagen er schoon uit en de honden kregen gewoon goede brokken te eten (wat ik ook wel begrijp want als je slecht eten geeft aan de moeder hond is de productie ook niet hoog)
en ja het is een echt boerenbedrijf van Gils houd honden om geld te verdienen, net zoals ze ook varkens (geloof ik) houden op de boerderij, voor hun is het gewoon een bedrijf, maar dat betekend niet dat ze heel slecht met hun honden omgaan want als ze dat zouden doen zouden ze ook niks kunnen verkopen.
Ik zelf zou er nooit een pup kopen, maar dat zal ik ook niet bij een stamboom fokker doen, want daar wordt ook heel wat afgerommeld.
en een stamboom geeft geen garantie op gezondheid, maar een stamboom verteld je alleen maar waar je hond van afstamt dus wie de ouders en voorouders zijn en wat ik daar soms voor inteelt in zie vind ik ook niet normaal.
nee geef mij maar een hond uit een gelegenheids nestje waar de honden lekker zijn vertroedeld en binnen in de huiskamer opgroeien.
oh ja ik kijk regelmatig op
www.dierenasiels.com en valt best mee met de beagles als ik het vergelijk met labradors.