zondag 31 augustus 2008
Geachte redactie,
Hoewel ik een sticker JA / Nee bij mijn brievenbus heb geplakt waarop duidelijk staat dat ongeadresseerde reclame en drukwerk niet welkom is, maar Huis aan huis bladen wel,
om te voorkomen dat ik met allerlei ongewenst reclame wordt gebombardeerd( ook slecht voor het millieu)
heeft de Nederlandse Weekbladen Groep BV er iets opgevonden om de reclame toch door mijn strot te duwen en er zelf behoorlijk aan te verdienen.
Sinds kort krijg ik in het Zondagsnieuws verstopt een hele boel reclame waar mijn sticker op doelt en een duidelijk NEE uitspreekt.
De oogst van afgelopen zondag 31 augustus 2008
verpakt in Zondagsnieuws, 6 stuks ongewenste reclame:
een 4 bladige dubbelzijdig bedrukte kleurenfolder van Scapino voor kinder schoenen en laarzen.
een twee bladige dubbelzijdige bedrukte kleurenfolder van Van Leest over Film weken en kortingen op LCD TV en andere apparatuur
een groot vel gedrukt op krantenpapier ( groot kranten formaat) dubbelzijdig bedrukte reclame in vieze kleuren van H Halfords met aanbiedingen van fietsen en fietsaccesoires.
een ander vel dubbelzijdig bedrukt krantenpapier in tableauformaat met al even vieze kleuren , de aktiekrant van Cranenbroek
een zwart/witte wervingsfolder voor bezorgers bij Reclame Verspreiding Eindhoven
een 4 bladige dubbelzijdig bedrukte kleurenfolder van DISCUS uw huisdieren speciaalzaak
en tot slot een reclamekrant, tableau formaat 4 bladzijden dubbelzijdig bedrukt op kranten papier, van de firma Jan Linders De lekkerste supermarkt is ook goedkoop!
Op de website van de Nederlandse Weekbladen Groep BV
www.nwg-online.nl
wordt aan adverteerders de mogelijkheid geboden om hun folders op deze manier via Zondagsnieuws en andere weekbladen tegen betaling te laten bezorgen.
Dus we kunnen in de nabij toekomst nog meer sluipreclame verwachten vanwege de duidelijke en openlijk actieve werving van de Nederlandse Weekbladen Groep BV
Ik vind het van een grote minachting getuigen voor alle mensen die duidelijk met een sticker hebben aangegeven geen ongewenste reclame te willen ontvangen.
HELP! hoe kan ik me hiertegen beschermen?
En mag dit zomaar?
Moet ik mijn voordeur in de toekomst vol plakken met namen van huis aan huis kranten waar ik NEE tegen moet zeggen omdat zij via hun huis aan huis krant ongewenste reclame in mijn brievenbus stoppen?
En wie maakt deze stickers die ik dan tegen betaling kan kopen? Of is wordt dit ook een nieuwe extra bron van inkomsten: per huis aan huis blad een passende sticker?
Dank voor uw aandacht.
Met een vriendelijke groet,
Ria Mentink
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] sluipreclame via huis aan huisbladen
-
Re: sluipreclame via huis aan huisbladen
Dit ligt toch echt niet aan dat weekblad maar aan de bezorgdienst.
De loper van die bladen neemt er meer bij dat scheelt hem in de
centen en zijn baas sealt alles in een pakket makkelijk toch
voor hem en hij is sneller klaar.
Alles is al gedrukt en of je het nou wel of niet krijgt die bende is
er gewoon.Maak je dus niet druk haal uit dat pakket wat je
intereseert en gooi de rest weg.Iedereen tevreden toch en maak je niet druk om een paar papiertjes
De loper van die bladen neemt er meer bij dat scheelt hem in de
centen en zijn baas sealt alles in een pakket makkelijk toch
voor hem en hij is sneller klaar.
Alles is al gedrukt en of je het nou wel of niet krijgt die bende is
er gewoon.Maak je dus niet druk haal uit dat pakket wat je
intereseert en gooi de rest weg.Iedereen tevreden toch en maak je niet druk om een paar papiertjes
Helaas wordt in Eindhoven het zondagsnieuws ook voorzien van reclame folders. De vraag is hoe kan ik dit voorkomen.
Mijn brievenbus is voorzien van de sticker JA-NEE.
Wie kun je hier op aanspreken, het bellen van het zondagsnieuws heb ik al geprobeerd, heeft helaas geen resultaat.
Mijn brievenbus is voorzien van de sticker JA-NEE.
Wie kun je hier op aanspreken, het bellen van het zondagsnieuws heb ik al geprobeerd, heeft helaas geen resultaat.
Ook wij hebben een ja/nee stickker. De meeste bezorgers trekken zich er niets van aan. TNT bezorgers gooien recalmefolders met de post door de bus. Ik heb er al twee "betrapt" en toen ik me beklaagde bij TNT zeiden ze dat het vast om andere bezorgdiensten ging. (b.v. Sandd) Particuliere bezorgers gooien van pizzapaleizen- tot herbalife- en relifolders in de bus. En toen ik de bezorger van het plaatselijke suffertje erop aansprak dat ik dat pak reclame in de krant niet wilde beet hij me toe: Dan is dit de laatste krant die je ontvangt! Ik ga dat er niet speciaal voor jou uithalen.
Ik baal hier ontzettend van
Ik baal hier ontzettend van
als je die krant het plaatselijke suffertje noemt
wat valt er dan te balen dat je niets meer krijgt???
wat valt er dan te balen dat je niets meer krijgt???