LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rhodesian ridgeback x labrador

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door TdeHond »

Probeer eens goed gekookte zilvervliesrijst met gepocheerde witte vis ( koolvis of kabeljauwfilet)
11 kg hond kreeg hiervan bij mij 4 x 100 gram per dag.

Doe in het begin veel zilvervlies rijst met een beetje koolvis. Als dat goed gaat, de hoeveelheid vis ophogen tot je gelijke delen zilvervliesrijst en koolvis kunt geven.

Als de hond geen rijst lust, kun je het ook met Brinta proberen ( in water)

I.p.v. water in zijn bak slappe kamillethee.

Dit was mijn recept voor mijn hond met chronische diarrhee voordat ik haar overschakelde naar ultra hypoallergene brokken ( Hill's ZD brokken)
Nu gaat het beter met haar en kan ze Hill's DD brokken ( duck) verdragen zonder nog last van dikke darm ontstekingen te krijgen.

rhodesian x labrador
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2008 20:48

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door rhodesian x labrador »

hallo,
onze hond had hetzelfde, diaree en bloed bij de ontlasting.
heel veel geprobeerd met medicatie en ander voer , maar niks hielp.
toen zei iemand tegen mij dat ik duck diepvriesvoer moest proberen.
en dat heeft heel goed geholpen.
hij heeft eerst alleen maar duck gekregen voor een half jaar en nu krijgt hij alleen nog in het weekend een pak duck te eten, en voor de rest gewone brokken.
en het gaat super nu.
groetjes

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als ook het hypo allergene voer problemen gaat geven houd ik het zeker in gedachten. Duck is prima voer. Het is altijd goed om iets achter de hand te hebben.
Bedankt voor de tip.

jonok
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 sep 2008 22:35

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door jonok »

Onze pup zit nu sinds vorige week donderdag volledig op Carnibest....is net zoiets geloof ik. Maar helaas, daar ook nog geen verbeteringen mee. De bloeduitslag gaf duidelijk een ontsteking aan..maar waar? Deze week uitslag van ontlasting. Wat koopcontract betreft...Ja het kan je ietsje zekerheid geven, maar dan nog... Hoorde zelfs van fokkers met valse papieren etc.

Even voor labrador x rhodesian.....hebben jullie ook deze kruising? Zo ja, waar komt die vandaan?

Fijne dag verder..

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door TdeHond »

Carnibest zit gemalen bot in, zo uit mijn hoofd. Dit wordt afgeraden bij honden met een ontsteking in de dikke darm.

Kunt u de variant Carnibest eend bestellen?
["Carnibest Eend en Rijst is inmiddels een periode getest bij honden die intolerant bleken te zijn voor kip, rund- en lamsvlees, met uitstekende resultaten tot gevolg. Bovendien vinden honden de voeding zeer smakelijk en verteert het uitermate goed. Bevat: Vers eendenvlees, rijst, koudgeperste zonnebloemolie, vitaminen en mineralen."]

Hoe beter een voeding verteert, hoe beter dit op dit moment voor hem is. Ook om te voorkomen dat dit probleem chronisch wordt.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door Soraya »

stap niet te snel over op ander voer, een dier moet ook de tijd hebben om er op over te schakelen. gemiddeld 2 maanden wordt geadviseerd.

In de meeste vers vlees voedingen zit gemalen botten (niet gekookt, dus soepel om te verwerken, gekookt is gevaarlijk) en is het erg klein. Mijn katten hebben ook wel de hondenversie van carnibest gehad, en de botjes kon ik toen niet terugvinden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door TdeHond »

Bij honden met dikke darm ontsteking worden botten afgeraden.

Kobus Olienoot
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 sep 2008 10:27

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door Kobus Olienoot »

Als ik lees over zilvervlies rijst en gepocheerde wit vis denk ik die persoon is niet helemaal 100%. We hebben het hier over honden en niet over klanten van een sterren restaurant :shock: :shock:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door TdeHond »

Voor mijn hoogbejaarde hondje, nu 15 jaar en over een paar dagen 5 maanden, kook ik al een paar jaren een "human grade" nier dieetje.
Haar nierwaarden zijn het afgelopen jaar zelfs licht verbeterd. De dierenarts vindt mijn dieet prima.
Mijn hond ook. Zij krijgt een mix van goed gekookte Ketan rijst ( glutinous rice) waarvoor ik naar de Toko ga, gehakt, gekookt eiwit, geprakte worteltjes + een kwart kalktablet ( koop ik in de apotheek, waar mijn hondje geregistreerd staat als de Hond ) Dit wordt aangevuld met kamillethee. Dit om uitdrogen te voorkomen. Een hond met nierfalen plast veel en heeft dus veel vocht nodig.

Wat een mens al kan overhebben om het leven van een zeer gewaardeerd oud hondje zo aangenaam mogelijk te maken. Zij is nog speels en heeft nog graag al haar speeltjes onder haar beheer.

Ik vind het prima dat u mij niet helemaal OK vindt. Het welbevinden van mijn honden staat ver boven wat mijn medemens van mij vindt. < g >

Kobus Olienoot
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 sep 2008 10:27

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door Kobus Olienoot »

Ik had het vooral over die gepocheerde wit [niet witte] vis :shock:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door TdeHond »

Even gegoogled op: Rhodesian Ridgeback - karakter - geschiedenis.
:) Interessant en leerzaam.
Laatst gewijzigd door TdeHond op 02 okt 2008 13:26, 3 keer totaal gewijzigd.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

TdeHond, wat heeft bovenstaande [en nu niet gauw uw bijdrage verwijderen of veranderen zoals u vaak doet] met het geheel van doen. :shock:

Waarom[dus toch weer] hebt u nu verwijdert dat in Afrikaanse landen deze hond tegen de gekleurde medemens werd ingezet en waar haalt u die onzin vandaan ? :oops: :oops:

rhodesian x labrador
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2008 20:48

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door rhodesian x labrador »

Wij hebben ook een rhodesian ridgeback x labrador :D
En hebben dezelfde problemen gehad.
Kijk eens op www.ducknatuurvoeding.com
Door het vlees moeten de darmen gaan werken.
Het duurt een hele tijd voordat je wat merkt, daarom heeft onze hond een halfjaar alleen maar duck compleet uitmuntend gekregen en het ging steeds beter.
De eerste weken dacht ik ook dit helpt niet, maar het heeft tijd nodig.
Onze hond komt van de Otterloseweg uit Harskamp.
Van de fam. Gruppen.
Het gaat nu heel goed met hem, hij is bijna 3 jaar.
groetjes

lott
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2008 17:00

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door lott »

hallo allemaal,

ik had sids 3 weken geleden een ridgeback-labrador pup uit harskamp gekocht! maar sinds vorige week heb ik hem moeten laten inslapen heb er heel erg veel verdriet van en mis haar heel erg.
weet u misschien of ik bij een broodfokker ben geweest? de man (fokker/broodfokker) heeft nu weer een advertentie op marktplaats van zwarte labrador-ridgeback pups. kunt u mij helpen?

Groetjes lot

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door Soraya »

ik denk dat je op de 2e pagina wel een duidelijk antwoord vindt op je vraag...

lott
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2008 17:00

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door lott »

Weet iemand het adres van hooyer? de straat naam ofzo?

lot

esther80
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2003 19:48

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door esther80 »

Ja, het is een broodfokker, dat mag duidelijk zijn.

Ik snap niet dat mensen hier nog steeds intrappen. Een hond kost gewoon geld en goedkoop is bijna altijd duurkoop.

Vind het in en intriest voor de pups, de moederhond en de baasjes die er veel verdriet van hebben.

Je hebt de hond zelf bij Hooyer gekocht, dan weet je het adres toch?

Hij adverteert ook met Ridgebacks en met kruisingen :-(!!!

Groeten

riniv74
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 nov 2005 16:05

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door riniv74 »

@lott

als je googelt op "hooijer harskamp" vind je het adres

jonok
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 sep 2008 22:35

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door jonok »

Het is in en in triest dat er weer een pup het leven moest laten. En sorry...wij hebben van tevoren ook niet gekeken of er iets met hooijer zal zijn. Goed van vertrouwen waarschijnlijk...maar hoop dat het nooit weer gebeurd. En hoop dat we onze pup kunnen behouden. Hij zit aan de Carnibest en is heel erg ziek geweest. Na een ontdekking van vreemde bacterie...het goeie medicijn gevonden en sindsdien gaat het de goeie kant op...En hoop natuurlijk dat dat ook zo blijft. We blijven heel lang Carnibest voeren, want dat is toch echt een super product. Helemaal vers en natuurlijk.

Nou wens iedereen veel sterkte toe die een pup uit Harskamp hebben en ook diegene die helaas een pup hebben moeten verliezen.

djava
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2008 14:16

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door djava »

Hoi Heb jullie berichten gelezen over dhr Hooyer uit Harskamp Maar ben het helaas niet met jullie eens.
Wij hebben 9 jaar geleden een ridgeback bij hem gekocht en wat karakter en sociaal gedraag betreft hebben wij nog nooit zo'n lieve en eerlijke hond gehad als onze Django deze had wel een stamboom maar ook zonder stamboom had ik hem niet willen inruilen.
dus wat betreft de reacties naar Dhr Hooyer vind ik gewoon belachelijk.
Wij hebben Django mogen uitzoeken toen hij twee weken ( helaas is Django op 12 oktober van ons gegaan) :cry: was maar we mochten alleen komen kijken als we ook echt nog niet ergens anders geweest waren dit i.v.m. ziektes die de pups konden oplopen en de moeder.
We zijn toen nog dire keer terug geweest om Django op te zoeken en een keer zelfs zonder aan melding dit was geen probleem voor de Dhr Hooyer.
En ja wij hebben wel kinderen en vrouw gezien en ik vond dat de moeder en de pups er goed verzorgt uit zagen anders haden we nooit tot een koop over gegaan.
Ook hebben we goed contact met Dhr hooyer gehad na de koop en nadat Django bij ons was.
Hij is zelfs 2 keer bij Dhr Hooyer op vakantie geweest en hij zag er perfect uit toen we hem na drie weken ophaalden.
En Django was geen allemans vriendje dus een echt ridgeback maar voelde zich hier wel op zijn gemaak.
Django heeft ook nooit iets gehad hij ging alleen naar de doktor voor de entingen en verder was hij gezond.
En wat betreft de ervaren fokkers nou daar hoef je ook niet blij mee te zijn.
We hebben namelijk vier jaar geleden een teefje erbij gekocht bij zoals jullie het noemen een erkende fokker nou die heeft hel veel belooft maar naar de aankoop van onze Vaya heb ik ook nooit meer iets gehoord hebben alleen nog per post een stamboom gekregenen verder nooit meer iets van hun gehoord terwijl we nog een keer een pup dag zouden hebben waar alle pups nog een keer bij elkaar komen.
En als je denkt van een erkende fokker koop je een gezond dier dan heb je het ook mis onze Vaya heeft namelijk een heel slcht gebit dit hebben we na dat de dieren arts gezegd heeft dat dit een erfelijke kwestie was dit ook gemeld bij de erkende fokker maar helaas was dit volgens hun niet mogelijk en zouden we wel het verkeerde voer geven.
Nou dit was dus onzin zei de dieren arts dit was erfelijk.
Dus wat betreft erkende fokkers die doen het ook alleen voor het geld en daarna a ju paraplu.
Dus wat betreft Dhr Hooyer ik zelfs weer naar hem gebeld voor een nieuwe pup als speel kameraad voor Vaya.

Ik ben en blijf een tevreden klant van Dhr Hooyer

Gesloten