LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN verkooppraatjes

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
yojo01

KPN verkooppraatjes

Ongelezen bericht door yojo01 »

Ik ben met goed vertrouwen naar de KPN store in Den Bosch geweest.
Ik wilde een abonnement bij KPN vanwege het slechtere bereik van T-mobile maar mijn abonnement bij T-mobile duurt nog 5 maanden.
Dit was geen probleem volgens de verkoper.
Vervolgens hebben we een abonnement afgesloten en een toestel uitgezocht.
Eenmaal thuis wilde ik uiteraard meteen mijn nieuwe toestel gebruiken maar dat lukt niet omdat hij niet Simlock vrij is.
Simlock vrij maken blijkt nu 68 euro te kosten.
Dit is me door de verkoper niet verteld.
Ik snap dat KPN dit doet om te voorkomen dat mensen bij KPN weg gaan.
Ik ben echter een nieuwe klant en zou het heel normaal vinden dat ik dit toestel gratis simlockvrij kan maken.
Ik heb me tenslotte voor 2 jaar aan KPN verbonden en KPN loopt geen enkel risico.
Dit verhaal dus naar KPN klantenservoce gestuurd maar daar kreeg ik de mededeling dat ik terug moest naar het verkooppunt.
Ik ben terug geweest naar de KPN store in Den Bosch (zaterdag 20-09) en na wat heen en weer gepraat kwamen we tot de oplossing dat ik met het nieuwe abonnement van KPN de komende maanden alleen zou internetten met het nieuwe toestel (volgens het abonnement onbeperkt) en bellen met mijn oude toestel van T-Mobile tot het contract van T-mobile afgelopen is.
De verkoper (Dennis) zou eerst nog bellen met KPN en vragen of dat wel kon.
Toen wij een uurtje later terug kwamen zei hij ons dat dat inderdaad kon.
Ik ben dus 2 dagen op internet geweest met mijn nieuwe toestel maar ik heb toch voor de zekerheid met klantenservice gebeld (maandag 22-09) om zeker te weten dat ik internet had met het abonnement en niet per kb hoef te betalen.
En daar hoor ik dus dat dit helemaal niet kan en dat ik dus wel per kb betaal.
De rekening is al binnen. 18 euro.
En ik kan alsnog mijn nieuwe toestel 5 maanden in de kast laten liggen.
Ik heb nu toch maar een Unlock code aangevraagd maar dit is ook alweer bijna 3 weken geleden.
Al met al valt me dit echt tegen van KPN.

jelle.

Re: KPN verkooppraatjes

Ongelezen bericht door jelle. »

Eerlijk gezegd vind ik dat als je bij het eerste gesprek niet duidelijk aangegeven hebt dat je het toestel gelijk wilde gaan gebruiken met T-Mobile (dus simlock vrij), dat je de verkoper niets kwalijk kan nemen. Ik begrijp je punt heel goed hoor, als ik zou overstappen zou ik ook mijn nieuwe mobiel gelijk willen gaan gebruiken, maar zoiets kun je niet zomaar verwachten. Je geeft zelf ook al aan dat je snapt waarom KPN toestellen simlockt.

Als een klant echter bij mij aangeeft dat ie z'n kaartje van een andere provider direct in het toestel wil gaan gebruiken, dan gaan we samen op zoek naar een simlock vrij toestel. Als de klant niks aangeeft, tja, dan ga ik er van uit dat de klant hem tijdens de 3 maanden opzegtermijn gewoon in de doos laat liggen.

Ik ben het wel met je eens dat de afhandeling van het probleem niet gepast is.

robinv

Ongelezen bericht door robinv »

Jelle, meen je dat echt? Als iemand naar je komt om een mobiel te kopen, dan ga je ervan uit dat ze die voor drie maanden in de doos laten liggen? Neem me niet kwalijk, maar zoiets stupiedes heb ik nog nooit gehoord. Natuurlijk wil je je nieuwe telefoon direct gebruiken. Wat een onzin om iets anders te denken. Over drie maanden zijn er weer nieuwe modellen, dus wie laat er nu een nieuw toestel zo lang in een doos liggen. Houd iemand anders voor de gek

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

Ja.. Als dat niet kan zeg je dat er normaal gesproken natuurlijk wel ff bij..

yojo01

Ongelezen bericht door yojo01 »

Ik dacht dat dat wel duidelijk was dat ik dat ding meteen wilde gaan gebruiken, maar ik weet niet meer of ik het met die woorden verteld heb.
Maar de meeste moeite heb ik met dat internat verhaal.
Zeggen dat dat kan maar dan blijkt dat helemaal niet te kloppen.
Als ik niet argwanend was geweest had ik veel duurdere rekening gekregen.
Maar goed, weer een lesje geleerd.

jelle.

Ongelezen bericht door jelle. »

Jelle, meen je dat echt? Als iemand naar je komt om een mobiel te kopen, dan ga je ervan uit dat ze die voor drie maanden in de doos laten liggen? Neem me niet kwalijk, maar zoiets stupiedes heb ik nog nooit gehoord. Natuurlijk wil je je nieuwe telefoon direct gebruiken. Wat een onzin om iets anders te denken. Over drie maanden zijn er weer nieuwe modellen, dus wie laat er nu een nieuw toestel zo lang in een doos liggen. Houd iemand anders voor de gek
Misschien voor jou gek maar voor 75% van mijn klanten kennelijk doodnormaal. Natuurlijk hoef je 'm niet in de doos te laten liggen: het toestel alvast verkennen zonder te bellen/smsen/internetten kan ook (of ze maken verbruikskosten, ook goed).

Beetje raar dat je daar geen begrip voor kunt opbrengen.

Gesloten