LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vast slaan computer

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Ayla

vast slaan computer

Ongelezen bericht door Ayla »

Langzamerhand word ik gestoord van mijn computer,iedere keer als ik hem op start slaat hij vast soms moet ik 3 keer herstarten voor het goed komt.

Ik doe opschonen, de virusscan er door heen, ik heb geen grote hoeveel heden foto's etc er op staan en nog heel veel lege ruimte dus wat het is ik weet het niet.

heeft iemand een idee zodat ik weer kan genieten van mijn computer

vriendelike groeten Ayla

Marcole
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:41

Re: vast slaan computer

Ongelezen bericht door Marcole »

Krijg je ook een BSOD (blue screen of dead)? Of een andere foutmelding?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: vast slaan computer

Ongelezen bericht door Ulbe »

Is de computer al een oud beestje?

De ouwetjes moeten er tegenwoordig hard aan trekken om alle grafische toestanden op internet te kunnen tonen,

Ook kan een grote schoonmaakbeurd wel een soulaas bieden, onderschat de stof ophopingen in de ventilatoren niet, de processor kan te warm worden en de boel stil leggen, ook ekstra geheugen ( laten ) monteren kan ook geen kwaad, vooral wanneer het al een oude computer betreft,

Ook kunt u de harde schijf eens helemaal leeg halen, en de computer van een nieuwe Windows installatie voorzien, wel zorgen dat belangrijke bestanden zoals foto's, video's en muziek even op een DVD of externe schijf worden gezet, zodat u deze niet abusieflijk wist,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe

Ayla

Re: vast slaan computer

Ongelezen bericht door Ayla »

De computer is 6 jaar oud dus of het oud is weet ik niet voor een computer. 2 jaar geleden heb ik een nieuwe harde schijf er in laten zetten en alles is opnieuw geinstaleerd.(omdat de schijf gecrast was)

Laatst nog uitgestofzuigt en doe regelmatig defragmenteren etc.
Ik krijg geen foutmelding.
dus misschien is hij gewoon oud

vriendelijke groeten ayla

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: vast slaan computer

Ongelezen bericht door Big-V »

Misschien Windows eens opnieuw installeren?

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: vast slaan computer

Ongelezen bericht door djmaze »

Of i.p.v. Windows eens GNU/Linux proberen?
GNU/Linux is misschien de eerste maanden iets moeilijker in gebruik, maar springt een stuk beter om met fout meldingen en vast lopende applicaties

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: vast slaan computer

Ongelezen bericht door Ron58 »

Sorry, ik heb er alle begrip voor dat iemand hulp zoekt bij computerproblemen, maar ik geloof niet dat dit forum daar de aangewezen plek voor is.
Daar bestaan andere fora voor, zoals b.v. dat van www.computertotaal.nl

Maar goed, misschien een tip: van de week had ik de pc van een kennis hier, die liep ook steeds vast en was niet vooruit te branden.
Er bleek veel spyware en enkele trojan's op te staan, met Hitman Pro heb ik de boel opgeschoond, en nu doet hij het weer zoals voorheen. Een virusscanner alleen is vaak niet voldoende om die zooi van je pc te houden c.q. te verwijderen.
Deze pc is ook 6 jaar oud en loopt wel continu op de grenzen van zijn kunnen, alle programma's en de benodigde beveiliging stellen steeds zwaardere eisen.
Technisch gezien is 6 jaar niet zo oud, maar als je net als die kennis van mij toen een zo goedkoop mogelijke pc gekocht hebt die qua kunnen destijds al aan de onderkant van de markt zat, dan loop je nu wel achter.

Ayla

Re: vast slaan computer

Ongelezen bericht door Ayla »

Vreemde reactie van jou ik heb helemaal geen goedkope computer en deze site heb ik in het verleden veel aan gehad, dus hoezo het verkeerde forum.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: vast slaan computer

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ayla, ik zeg niet dat je een goedkope pc gekocht hebt, ik ben niet helderziend.
Het is een voorbeeld waardoor een pc van 6 jaar oud nu niet echt meer mee zou kunnen komen.
Je geeft zelf aan dat je niet weet of 6 jaar oud is voor een pc, als je destijds een instapmodel gekocht hebt is het dat wel, als het een topmodel was moet hij nu qua capaciteiten best nog even mee kunnen.
Overigens heeft dat niets te maken met het vastlopen, dat zit meestal in een softwareprobleem.

Volgens mij is dit een forum voor consumentenproblemen, dus problemen die consumenten hebben met leveranciers of producten die ze aangeschaft hebben, niet voor technische of software problemen zoals jij ze nu hebt.
Op fora die daar speciaal voor zijn vind je veel meer informatie of hulp.

Het was maar een tip, wat je er mee doet is aan jou.

Daarbij post je je vraag in het sub-forum internet, en jouw probleem heeft niets met internet te maken, verder naar beneden vind je een sub-forum producten/computers.

Ayla

Re: vast slaan computer

Ongelezen bericht door Ayla »

Dag Ron58

het was ook niet mijn bedoeling vervelend te doen, maar de computer was om precies te zijn 5 jaar ebn 6 maanden oud, een nieuwe en behoorlijk aan de prijs, dus zodoende.

Ik weet wel dat alles er 2 jaar geleden nieuw in is gegaan alle software maar dat hij de laatste 3 maanden erg veel vast loopt vooral met het opstarten.

dus ik verdwijn nu naar een ander forum

groeten Ayla

blutch
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2008 10:51

Re: vast slaan computer

Ongelezen bericht door blutch »

breng je pc weg naar een pc boer.
doe je verhaal, verzoek of ze zoveel mogelijk kunnen backupen en de pc herinstalleren.

Gesloten