LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beëindigen internet abonnement Speedlinq/Telfort

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
F.G. van der Leeuw

Beëindigen internet abonnement Speedlinq/Telfort

Ongelezen bericht door F.G. van der Leeuw »

Op 3 januari 2008 ontving ik bevestiging van opzegging van mijn Speedlinq abonnement dat per eind februari zou worden geëffectueerd. Op 18 maart ontving ik tot mijn verbazing een brief van Telfort dat mijn Speedlinq abonnement zou overgaan in Telfort, terwijl dit al lang afgesloten had moeten zijn. Ik heb gebeld met de klantenservice en de situatie uitgelegd. Dit was volgens de medewerker te wijten aan de overgang van Speedlinq naar Telfort. Op 29 april ontving ik van Telfort een bevestiging van opzegging. Op 7/4 was door Green ISP BV met kenmerk ARNL-21486309 echter toch nog 50 euro van mijn rekening afgeschreven. Ik heb vervolgens diverse malen met Telfort administratie gebeld, als laatste keer op 20 augustus. Er zou een 'klacht' worden aangemaakt in het systeem en ik zou na 10 werkdagen teruggebeld worden. Dat is nog steeds niet gebeurd. Toen ik het vandaag nogmaals probeerde, kreeg ik te horen dat niemand mij kan helpen omdat men niet meer bij mijn gegevens kan.
Ik wil natuurlijk opheldering en mijn 50 euro teruggestort krijgen maar weet nu niet meer hoe.

Jorge V

Re: Beëindigen internet abonnement Speedlinq/Telfort

Ongelezen bericht door Jorge V »

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem als F.G. van der Leeuw.
Medio juli/begin augustus 2008 wilde ik van internetprovider veranderen.

Ik nam contact op met Telfort om mijn abonnemenent op te zeggen. De mensen van de klantenservice verwees naar de klantenservice van Speedlinq. Dit kwam omdat mijn adsllijn nog bij Speedlinq lag. (Alsof ik dat kan ruiken).
Dus belde ik de klantenservice van Speedlinq om mijn abommenent op te zeggen. Dit verliep prima. Ik kreeg al na 3 werkdagen een bevestiging van mijn opzegging.
Ik heb meteen contact opgenomen met mijn huidige adslprovicder zodat ik tijdens de migratie niet zonder internet zal zitten. Alles verliep goed....

Totdat ik een factuur kreeg per email via mijn Gmailaccount. DIt ging om de rekening van november 2008.
Ik heb direct contact opgenomen met Telfort en zij zeiden dat er absoluut niks bekend was van mijn opzegging.
De meneer van de klantenservice gaf toe dat dit probleem wel vaker voorkwam, dat er iets mis was gegaan met persoonlijke gegevens door de migratie van Speedlinq naar Telfort.

Nu wilt Telfort graag een kopie de bevestiging van Speedlinq hebben. Maar deze heb ik al, sinds dat ik een andere adslprovider heb, weggegooid. Omdat ik dacht dat ik dat niet meer nodig zou hebben.

Ik neem aan dat bedrijven verplicht zijn om brieven te bewaren, die ze naar hun klanten versturen. Dus dan moeten ze mijn opzegging ook terug vinden......

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

9 maanden problemen gehad met Telfort omdat ik per migratiedatum van 12move naar Telfort opgezegd heb.
Ik heb het geld terug gekregen door mijn bank de bedragen te laten storneren. Ik had nooit een overeenkomst met Telfort gehad dus de bank kon geen toestemming tot incasso overleggen van mij voor green isp bv /TELFORT!
U heeft tot een jaar na datum incasso de tijd onterechte incasso's te laten storneren door de bank.
Tevens heb ik een selectieve blokkade op green isp bv/telfort laten zetten die daar blijft staan tot ik dood ben.
Met hulp van Kpn is de fout in hun administratie hersteld en zijn na 3 x hulp inroepen van KPN de onterechte aanmaningen gestopt.
Zie: Telfort maakt fout op fout

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Toevoeging.
Zo ontving ik in februari de volgende mail van Telfort:
"In uw e-mail geeft u aan dat u graag een schriftelijke bevestiging wenst te hebben van uw opzegging.
Uit onze gegevens blijkt dat er 17 januari 2008 een schriftelijke bevestiging is verstuurd. Tevens kunt u deze e-mail ook als schritelijke bevestiging beschouwen.
Uw abonnement is succesvol opgezegd per 10 december 2007. "
-------
Vervolgens werd dit bericht gedurende maanden genegeerd tot ik aanklopte bij de heer Middeldorp, directeur klantencontact KPN. com die bij Kassa beterschap heeft beloofd en deze kwestie voor mij heeft helpen oplossen. Ik had hem een log van alles wat zich had afgespeeld gestuurd inclusief de volledige email waar ik een deel van hier heb neer gezet.

Komt u er niet vlot uit met Telfort, ga dan naar de Geschillencommissie.

Gesloten