LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PL DSB BANK Wie wil even kijken
PL DSB BANK Wie wil even kijken
Goedenavond,
Mijn ouders (59 en 61 jaar) hebben een Doorlopend krediet en een krediet bij de Wehkamp. Omdat ze maar blijven opnemen bij een doorlopend krediet willen ze beide leningen laten omzetten in een PL met een vaste termijn en vaste rente. Er is iemand van de DSB bank langs geweest. Zij konden 28700 overnemen tegen een rente van 6,5%, beide levens verzekerd voor een maandtermijn van 465 euro.
Zonder levensverzekering was de rente 8,9% maandtermijn 320 euro.
(Ineens was de rente dus hoger, wat ik ook al op het forum had gelezen over de DSB bank).
Nu heb ik elders gezocht voor een verzekering, want mijn ouders konden alleen het bedrag krijgen als ze ook een levensverzekering afsloten (hoefde niet bij hun, mocht ook elders). Nu heb ik dus gezien dat een verzekering op het leven van mijn vader 45 in de maand kost en dan zijn ze verzekerd voor 45000 euro. Voor mijn moeder zoeken we nog een iets lagere verzekering voor ca. 20 euro per maand.
Wat vinden jullie? Is dit een reeel voorstel van de DSB bank? Ik vind persoonlijk de rente vrij hoog, maar ik denk dat ze niet veel keus hebben.
Mijn vader heeft een vaste baan voor 75%, de andere 25% is hij afgekeurd en ontvangt al jaren daarvoor een uitkering van het UWV.
Daarbij ontvangt mijn moeder ca. 450-500 euro als freelancer. Dat doet zij al 20 jaar maar voor veel maatschappijen is dat geen vaste baan dus bij veel maatschappijen krijgen ze de financiering niet.
De looptijd die DSB aanbood is trouwens 144 maanden.
144 maanden * 465 euro (beide levens verzekerd) = 66960.
144 maanden * 320 euro zonder levensverzekering = 46080.
Betalen ze dus voor een levensverzekering 20880 euro!!! Toch?
Waarschijnlijk weet ik jullie reactie al, maar wil graag weten wat jullie vinden van die 320 euro + een levensverzekering elders afsluiten.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
(en weet iemand een maatschappij waarbij ze freelance inkomsten wel meenemen?)
Mijn ouders (59 en 61 jaar) hebben een Doorlopend krediet en een krediet bij de Wehkamp. Omdat ze maar blijven opnemen bij een doorlopend krediet willen ze beide leningen laten omzetten in een PL met een vaste termijn en vaste rente. Er is iemand van de DSB bank langs geweest. Zij konden 28700 overnemen tegen een rente van 6,5%, beide levens verzekerd voor een maandtermijn van 465 euro.
Zonder levensverzekering was de rente 8,9% maandtermijn 320 euro.
(Ineens was de rente dus hoger, wat ik ook al op het forum had gelezen over de DSB bank).
Nu heb ik elders gezocht voor een verzekering, want mijn ouders konden alleen het bedrag krijgen als ze ook een levensverzekering afsloten (hoefde niet bij hun, mocht ook elders). Nu heb ik dus gezien dat een verzekering op het leven van mijn vader 45 in de maand kost en dan zijn ze verzekerd voor 45000 euro. Voor mijn moeder zoeken we nog een iets lagere verzekering voor ca. 20 euro per maand.
Wat vinden jullie? Is dit een reeel voorstel van de DSB bank? Ik vind persoonlijk de rente vrij hoog, maar ik denk dat ze niet veel keus hebben.
Mijn vader heeft een vaste baan voor 75%, de andere 25% is hij afgekeurd en ontvangt al jaren daarvoor een uitkering van het UWV.
Daarbij ontvangt mijn moeder ca. 450-500 euro als freelancer. Dat doet zij al 20 jaar maar voor veel maatschappijen is dat geen vaste baan dus bij veel maatschappijen krijgen ze de financiering niet.
De looptijd die DSB aanbood is trouwens 144 maanden.
144 maanden * 465 euro (beide levens verzekerd) = 66960.
144 maanden * 320 euro zonder levensverzekering = 46080.
Betalen ze dus voor een levensverzekering 20880 euro!!! Toch?
Waarschijnlijk weet ik jullie reactie al, maar wil graag weten wat jullie vinden van die 320 euro + een levensverzekering elders afsluiten.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
(en weet iemand een maatschappij waarbij ze freelance inkomsten wel meenemen?)
-
Re: PL DSB BANK Wie wil even kijken
Ben je bang dat je bericht niet opvalt, dat je get 4X plaatst
Hahaha, dat zie ik nu ook, ik probeer ze te verwijderen maar lukt niet.
Ik moest namelijk elke keer de veiligheidscode invullen en hij zei elke keer dat het niet goed was, vandaar een paar keer opnieuw gedaan. Hoop dat het nu in 1x lukt.
Sorry!
Ik moest namelijk elke keer de veiligheidscode invullen en hij zei elke keer dat het niet goed was, vandaar een paar keer opnieuw gedaan. Hoop dat het nu in 1x lukt.
Sorry!
Je ziet het zelf al, de overlijdensdekking kost bij DSB met 145 euro erg veel. Nu zijn je ouders ook oud en kost een losse overlijdensrisicoverzekering sowieso wel redelijk veel, maar dat kan veel goedkoper. Dit is een van de trucs om op papier een lage rente te kunnen aanbieden, terwijl je wel hoge maandlasten hebt. (Maak de rente 1% en de overlijdensdekking 255 euro, dan heb je de zelfde maandlasten...)
Een rente van 8,9% zonder kwijtschelding bij overlijden lijkt mij ook vrij hoog. Zou ik toch zoeken naar een andere lening. Ga eens langs bij een onafhankelijk adviseur, dan kom je vast een stuk goedkoper uit. Je ouders hebben blijkbaar geen eigen huis, waarop ze een (hogere) hypotheek kunnen nemen?
En als ze kennelijk niet de discipline kunnen opbrengen om niet op te nemen van het doorlopend krediet, zouden ze dan wel de discipline kunnen opbrengen om maandelijks die rente en afbetaling te betalen? Zouden ze niet alsnog zwichten voor een nieuw wehkamp-krediet, bovenop de PL?
Een rente van 8,9% zonder kwijtschelding bij overlijden lijkt mij ook vrij hoog. Zou ik toch zoeken naar een andere lening. Ga eens langs bij een onafhankelijk adviseur, dan kom je vast een stuk goedkoper uit. Je ouders hebben blijkbaar geen eigen huis, waarop ze een (hogere) hypotheek kunnen nemen?
En als ze kennelijk niet de discipline kunnen opbrengen om niet op te nemen van het doorlopend krediet, zouden ze dan wel de discipline kunnen opbrengen om maandelijks die rente en afbetaling te betalen? Zouden ze niet alsnog zwichten voor een nieuw wehkamp-krediet, bovenop de PL?
-
Denk dat je alleen maar aan het provisie betalen bent met deze oplossing. Het is zeker weten niet mogelijk om een bestaande overlijdensrisicoverzekering er aan te verpanden.
De rente is namelijk lager omdat ze een godsvermogen verdienen op die koopsom.
Ik weet wel een wel een bedrijf waar je hem lager kunt krijgen, 6,4% zonder verplichting van een polis.
Dus zou zeggen ga nog maar eens goed om je heen zien. Je kredietlasten verlager kun je zo doen
De rente is namelijk lager omdat ze een godsvermogen verdienen op die koopsom.
Ik weet wel een wel een bedrijf waar je hem lager kunt krijgen, 6,4% zonder verplichting van een polis.
Dus zou zeggen ga nog maar eens goed om je heen zien. Je kredietlasten verlager kun je zo doen
DSB heeft maar een eigen vermogen van 200 miljoen euro. Ik voorzie grote problemen voor hen in de huidige kredietcrisis. Bouw van het nieuwe AZ stadion gaat ook niet door..... teken aan de wand ?
-
Volgens mij staat het nieuwe stadion al hoor.
nee hoor het moest en zou allemaal groter ! maar kregen geen financiering http://www.nieuws.be/nieuws/AZ_ziet_af_ ... 4965f.aspx
Om je nog even te helpen adviseur,
http://925.nl/archief/2008/06/03/scheri ... zelf-lenen
http://925.nl/archief/2008/06/03/scheri ... zelf-lenen
Kijken hoe lang het duurt voordat bovenstaande berichten worden weggehaald door de moderator.
Hoe het in de toekomst gaat weet ik niet, maar voorlopig lijkt DSB er gezonder voor te staan dan Fortis/ABN-Amro en ING, want die banken zijn al door de overheid gered terwijl DSB, Van Lanschot en de Rabobank gezegd hebben op eigen benen te kunnen staan.
Bedankt voor alle reacties. In overleg met mijn ouders hebben we nu besloten om het krediet van de Wehkamp zsm af te lossen. Normaal zou het 6 jaar duren met dit maandtermijn. Maar alle inkomsten die zij extra ontvangen gaan zij vanaf nu erin stoppen zodat ze er met 2 jaar vanaf zijn.
Daarnaast blijft het doorlopend krediet zoals het is, en gaan ze een brief sturen dat ze geen geld meer willen opnemen.
Daar bij hebben ze elders een overlijdensverzekering afgesloten voor een lager bedrag zodat de huidige doorlopende kredieten in ieder geval gedekt zijn.
Nogmaals bedankt.
Daarnaast blijft het doorlopend krediet zoals het is, en gaan ze een brief sturen dat ze geen geld meer willen opnemen.
Daar bij hebben ze elders een overlijdensverzekering afgesloten voor een lager bedrag zodat de huidige doorlopende kredieten in ieder geval gedekt zijn.
Nogmaals bedankt.
-
In de berichten staat niets over een nieuw stadion maar over uitbreiding van het huidige. Niet dat het er toe doet, maar het stadion staat dus al wel.
Overigens: dat er nu een aantal banken zijn die zeggen het op eigen kracht te redden, wil nog niet zeggen dat dat volgende week nog zo is.
Overigens: dat er nu een aantal banken zijn die zeggen het op eigen kracht te redden, wil nog niet zeggen dat dat volgende week nog zo is.