LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overgang van Planet naar KPN: een RAMP !!!! (en schandalig)
Overgang van Planet naar KPN: een RAMP !!!! (en schandalig)
Ook ik kreeg een brief van KPN in juli om over te stappen van Planet InternetPlusBellen Advanced naar KPN InternetPlusBellen Premium. Aangezien het maandbedrag lager is dan bij Planet heb ik op 4 juli Premium aangevraagd met de in de brief opgenomen inlogcode. Aangezien ik maar geen bevestiging kreeg belde ik 21 juli met KPN om de status te vernemen. Ik kreeg te horen dat overstappen NIET mogelijk was aangezien mijn Planet abonnement nog tot oktober 2008 doorliep. Aangezien de brief hiervan geen melding maakte heb ik direct op 21 juli schriftelijk een klacht ingediend - tot op heden GEEN enkele reactie!! Voor de zekerheid ook nog eind augustus het strookje dat aan de brief gehecht was ingestuurd om de overstap aan te vragen. Op 30 september weer met KPN gebeld: na bijna 2 uur van het kastje naar de muur gestuurd te zijn (er stond geen enkele aanvraag in het 'systeem'!) werd uiteindelijk de verbinding verbroken. Een van de KPN medewerkers heeft nog mijn klacht opnieuw ingediend, echter tot op heden GEEN enkele reactie! Dezelfde dag 's-avonds de verkoopafdeling via de internet-site gebeld (call back) en Premium aangevraagd: de medewerkster verzekerde mij dat de aanvraag binnen 2 weken bevestigd zou worden en, aangezien het slechts technisch een omschakeling betrof, zou alles zeer snel afgehandeld worden. Aangezien ik vandaag weer GEEN bericht had ontvangen heb ik maar weer gebeld: wederom GEEN aanvraag in het systeem !! Ik werd weer doorverbonden: na 20 minuten werd door een medewerkster de aanvraag wederom in het systeem gezet en kreeg ik te horen dat ik binnen 10 werkdagen een bevestiging zou krijgen. Hoop doet leven .... Eigenlijk voel ik er veel voor om het hele KPN gebeuren maar op straat te zetten !!! Het meest slechte vind ik nog dat alles nota bene in werking wordt gezet door een brief van KPN zelf (de juli-'aanbieding'), dat er naar bijna 3 maanden nog geen enkele reactie op een schriftelijke klacht wordt gegeven (niet eens een ontvangstbevestiging!) en dat alles blijkbaar in een zwart gat verdwijnt! Ronduit beledigend!!!
Re: Overgang van Planet naar KPN: een RAMP !!!! (en schandalig)
Advies Consuwijzer bij probleem met Provider vaste aansluiting:
Als u een klacht heeft over de handelwijze van de aanbieders van uw vaste aansluiting, kunt u het volgende doen.
Stap 1: Dien een schriftelijke klacht in
Stuur een schriftelijke klacht naar uw aanbieder. Als deze de klacht niet naar tevredenheid of niet binnen de daarvoor geldende termijn (zie de algemene voorwaarden bij uw contract, anders kunt u 4 weken aanhouden) afhandelt, ga naar stap 2.
Stap 2: Ga naar de geschillencommissie/ het juridisch loket
Schakel de Geschillencommissie Telecommunicatie (zie www.geschillencommissie.nl) in.
Dien uw klacht schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in, maak kopie van brief en bewaar verzend- en ontvangstbewijs goed.
Het negeren van schriftelijke klachten door Providers is inderdaad zeer beledigend en het leidt niet tot oplossing van een probleem.
Het lijkt erop dat providers veel klachten over hen via de geschillencommissie willen oplossen.
Als u een klacht heeft over de handelwijze van de aanbieders van uw vaste aansluiting, kunt u het volgende doen.
Stap 1: Dien een schriftelijke klacht in
Stuur een schriftelijke klacht naar uw aanbieder. Als deze de klacht niet naar tevredenheid of niet binnen de daarvoor geldende termijn (zie de algemene voorwaarden bij uw contract, anders kunt u 4 weken aanhouden) afhandelt, ga naar stap 2.
Stap 2: Ga naar de geschillencommissie/ het juridisch loket
Schakel de Geschillencommissie Telecommunicatie (zie www.geschillencommissie.nl) in.
Dien uw klacht schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in, maak kopie van brief en bewaar verzend- en ontvangstbewijs goed.
Het negeren van schriftelijke klachten door Providers is inderdaad zeer beledigend en het leidt niet tot oplossing van een probleem.
Het lijkt erop dat providers veel klachten over hen via de geschillencommissie willen oplossen.