LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone Klantenservice

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
J de Kort
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2008 11:20

Vodafone Klantenservice

Ongelezen bericht door J de Kort »

‘Geen toeters, maar wel bellen’, dat zal ongeveer de slogan zijn waarmee Vodafone de ‘Vodafone Simply’ VS1 en VS2 op de Nederlandse markt gaat brengen. En dat is wat ons betreft direct de meest treffende slogan die Vodafone ooit heeft kunnen verzinnen want als er ergens iets mis is met het medium ‘bellen’, dan is het wel binnen Vodafone. Hieronder ons relaas:
De Blackberry van onze collega was gestolen in Munchen en zo was aan mij de eer om Vodafone te bellen om de SIM card te blokkeren en vervolgens opnieuw aan te vragen onder hetzelfde nummer. Daarnaast hadden we nog twee Blackberries in bestelling met nieuwe SIM cards/2-jarige abonnementen en we wilden na 1 week doodse stilte op beide fronten erg graag weten wat daar de status van was. Het volgende scenario ontwikkelde zich:
Na het telefoonnummer van klantenservice Vodafone gedraaid te hebben (waar ik eerst mijn 10-cijferige telefoonnummer moest intoetsen omdat dat zo handig was voor de persoon die ik uiteindelijk toch niet aan de telefoon zou krijgen) kreeg ik een bandje waar op gemeld werd dat het momenteel zo druk was dat het niet raadzaam was om te blijven hangen want de wachttijd zou oplopen tot boven de 10 minuten en mij werd dan ook geadviseerd om later terug te bellen. Juist toen ik mij daarover ging beraden, werd de verbinding verbroken en zat ik ,nog met de telefoon in de hand, te raden wat hier nu zojuist gebeurd was…
Enfin, opgewekt toog ik als alternatief naar de Vodafone website want die dame zoeven had ook nog geroepen dat ik daar ook aaaalllles op kon vinden dus…. Daar aangekomen de zoektool ingeschakeld op ‘SIM’ in de hoop dat ik nu alle informatie over SIM kaarten zou krijgen waar ik dan vervolgens mijn vraag uit zou kunnen pikken. Waarschijnlijk begreep ik ook dat gedeelte van Vodafone’s klantenservice niet want ik kwam er niet uit maar niet getreurd, ik belde opnieuw naar hetzelfde (en enige) Vodafone klantenservice telefoonnummer om wederom de boodschap te krijgen dat het ook deze keer niet zou gaan lukken. ‘Geeft niks’ dacht ik nog, die SIM kaart heb ik nog steeds niet kunnen blokkeren maar het was dan ook helemaal niet gezegd dat de dief er nu al mee aan het bellen was geslagen dus het kon allemaal nog wel even wachten…… S’Middags deed ik opnieuw een poging, weer gaf ik keurig een 10 cijferig ( inmiddels willekeurig) nummer door want ik was er na 3 pogingen wel zo’n beetje achter dat mijn mobiele nummer werkelijk niets deed voor de persoon die ik toch niet aan de lijn zou krijgen.
Na 5 minuten wachten werd ik keurig te woord gestaan door een Limburgse mevrouw, na alles uitgelegd te hebben zei deze me dat ze me ‘even’ ging doorverbinden. Welnu, voordat ik ,nog steeds glimlachend, kon roepen dat dat me eigenlijk echt geen goed idee leek, stond ik weer in de wacht bij de volgende afdeling…..
Na 7 volle minuten kreeg ik een jongeman aan de telefoon, ik vertelde ook hem mijn hele verhaal want ik begreep best dat binnen zo’n grote maatschappij ze niet alles van iedereen konden weten, en in het rijtje van 3 pogingen was èèn meer of minder voor mij geen bezwaar meer. Hij verzekerde me dat het nu toch echt goed ging komen. Naam, adres, telefoonnummer, klantnummer , was ik wel de bevoegde persoon? Ja, was ik. ‘Goedzo’, riep hij opgewekt, dan zou hij er voor zorgen dat ik een nieuwe SIM card kon halen bij een van de Vodafone winkels bij mij in de buurt! ‘Ehhhhh, hoe gaat dat dan in zijn werk?’ ‘Nou heel eenvoudig mevrouw, u gaat naar die winkel en vraagt om een nieuwe SIM card en dan spreek ik nu met u een wachtwoord af en als u terug komt op de zaak dan kunt u ons bellen en dan vragen wij uw wachtwoord en dan word hij geactiveerd’. Ehhh, OK, maar ik neem aan dat ik dan een legitimatiebewijs mee moet nemen? ‘Nee hoor, u kunt er zo naar toe’. ‘Ehhh, weet u dat zeker, geven uw winkels nieuwe Sim cards aan iedere willekeurige voorbijganger? ‘Ja hoor, als u zegt dat u van dat en dat bedrijf bent’. ‘Ehhh dus toch legitimatie meenemen dan maar?’ Stil……..Nou ja, dat is waarschijnlijk wel handig ja. ‘Ehhh, maar is het noodzakelijk dat ik ga naar die winkel? Kan die persoon die de Sim card verloren is niet gaan? ‘Nee mevrouwtje dat gaat niet, alleen de tekenbevoegde persoon’. ‘Maar we hebben hier nogal wat mensen aan het werk, betekent dat dat ik iedere keer dat er iets gebeurt met een van die telefoons, dat ik daar dan achteraan moet?’ ‘Ja haha, het is wat omslachtig maar dat is het wel’. ‘Maar is er geen andere manier om dit te regelen?’ Stil…….’Ja we kunnen ook een SIM card opsturen, dan is ie er morgen’. ‘Pfffff, nou zullen we dat dan doen?, dan geef ik je nu het wachtwoord, dan wacht ik op de SIM card die morgen komt en dan is alles geregeld, en dan zou ik ook echt graag een nieuwe BlackBerry telefoon erbij krijgen want anders schiet het nog niet echt op’. ‘Geen probleem mevrouw, ik stuur de SIM card met de nieuwe Blackberry naar u toe, u heeft het morgen in huis. ‘Kan ik dan de nieuwe BlackBerry 9000 krijgen in plaats van de 8310 Curve?’ ‘Eh dat kan wel maar dan moet u 41 Euro bijbetalen’. ‘Ehhh, waarom?’ ‘Nou, dat is een nieuw model en die kunnen we niet gratis weggeven’ ‘Oh, ook niet als u kunt zien dat we al een heel aantal Blackberry abonnementen hebben en er hoogstwaarschijnlijk nog wel een aantal bijkomen?’ ‘Nee sorry, ook dan niet maar weet u, die is sowieso nog niet op voorraad dus die kunnen we nog niet eens afsturen’. ‘OK, prima, doe dan maar de 8310 Curve, is die wel op voorraad? ‘Ja hoor mevrouw die is op voorraad’. Ik liet de twee andere bestelde Blackberries even voor gezien, hopende dat die bij dezelfde bestelling zouden zitten of toch tenminste ook een dezer dagen binnen zouden komen.

Dinsdag 7 Oktober
Aan het eind van de dag werd ik wat onzeker dus vol goede hoop belde ik wederom met Vodafone Klantenservice om te zien of alles ging zoals besproken. Ik ging de wacht in, en wachtte nog even en na 10 minuten wachten, neerleggen, 5 minuten wachten, neerleggen , kreeg ik weer een aardige Limburgse dame aan de telefoon. Ik vertelde even opnieuw mijn verhaal (want je kan niet verwachten dat iedereen binnen Vodafone ons bedrijf of verhaal kent )en zo vertelde ik haar opnieuw onze bedrijfsnaam en het referentienummer en ze zei heel aardig; ‘dat referentienummer herkent het systeem niet, weet u zeker dat dit het goede nummer is? ‘Eeeh, ja dat staat bovenaan de email onder het kopje referentienummer en deze email is getekend door uw Directeur KlantenService, dhr. Peter Doveren. Stil….. ‘ Heeft u dan voor mij de postcode? ‘Ehh ja, als dat de truc doet dan vind ik het ook goed maar had je daar dan niet beter mee kunnen beginnen?’.’Nou nee, normaal doen we dat altijd via het referentienummer maar…’Prima mevrouw, hier is mijn postcode’. ‘En mag ik dan vragen ter verificatie naar het adres?’ ‘Ja hoor, dat mag’…. ‘Ahhhhh, ik zie het al ja, is dit uw bedrijf?’ ‘Ehhh ja?’. ‘Ttja ik kan nu inderdaad zien dat er een Sim card geblokkeerd is maar ik zie nergens dat u ook een nieuwe SIM card aangevraagd heeft’ En Blackberries zei u? 1 momentje…………………………………..’ Hallo mevrouw? Nee hoor, er staat echt niets vermeld in het systeem maar ik snap best dat dit allemaal niet zo leuk is en ik werk alleen maar aan de receptie en het is helemaal mijn werk niet maar ik zal u nadat ik u heb neergelegd zelf even een SIM card opsturen, dan is dat maar vast geregeld he? En dan komen de BlackBerries ervast achteraan, wat dacht u daarvan? Goed, de nieuwe Sim card kwam eraan, van de 2 andere Blackberries waren ze op de hoogte dus wat kon ons gebeuren, op naar morgen.

Woensdag 8 Oktober
Om 12:00 uur kregen wij een SIM card op een velletje papier in een envelopje en blij belden wij terug…….in de wacht………..ahh, daar was weer een aardige Limburgse dame. ‘Ik heb hier een SIM card die 2 dagen geleden geblokkeerd is maar inmiddels weer aangesloten en nu wil ik die graag activeren, kan dat? ‘Ja hoor dat kan, mag ik uw naam? ‘Ja, dat mag. ‘En uw postcode?’ Nou mevrouw, dan is de card binnen 15 minuten geactiveerd!’….’Echt waar? Wat goed, maar moesten jullie mijn wachtwoord dan niet hebben wat ik met zoveel moeite afgesproken had? Stil……’Hihihihi, nou dat was ook wat, was ze het helemaal vergeten te vragen, maar ja ik was natuurlijk de contactpersoon en al de andere gegevens klopten dus nou ja, het was allemaal goed gekomen hihihiihi’. OK, en hoe zit het de 2 andere Blackberries? Stil……Nou, nu hadden ze even wat want er was een enorme achterstand in het magazijn dus daar zat enige vertraging in. ‘OK, over precies hoeveel vertraging praten we dan?’…. ‘ Nou’ het is nu de 8e maar eind van de maand zou toch moeten lukken’…..’EIND VAN DE MAAND???? Ik heb hier 3 mensen zitten zonder telefoon, de 8310 Curve is besteld omdat jullie mij verzekerden dat die op voorraad was en nu vertellen jullie me dat dit nog 3 WEKEN kan duren? Stil……’Ja nou ja mevrouw, dan hoeft u niet zo tegen mij te schreeuwen, ik kan erook niks aan doen’. ‘Ja sorry hoor ik weet ook wel dat jij er ook niks aan kunt doen maar tegen wie moet ik dan aanschreeuwen? Of ga je met nu doodeenvoudig het nummer van je baas geven zodat ik daar tegen kan schreeuwen?. ‘Nou nee dat mag ik niet’. ‘Hoezo niet, heeft je baas bij Vodafone geen telefoon?’.’Ja wel maar wij mogen zijn nummer niet geven’. ‘Oh mag ik dan in ieder geval zijn naam?’. ‘Nee sorry mevrouw dat mag ik ook niet geven’. ‘Maar mevrouw weet u wat? Ik ga met mijn baas bellen en ga vragen of ik u op kan nemen in de lijst van spoedbestellingen, ja u zult begrijpen dat we er daar inmiddels ook een heel aantal van hebben hahaha maar ik ga mijn best doen en dan bel ik u morgen terug’. ‘ Nou dat is heel aardig van je, wat zijn de criteria om op die lijst te komen”’ Stil……’Ach weet je wat, laat ook eigenlijk maar zitten, ik hoor graag morgen van je of we op de lijst komen.

Donderdag 9 Oktober
Op mijn bureau ligt een brief van Vofafone met daarin een tweede nieuwe SIM card voor het nummer dat aanvankelijk geblokkeerd was, waar een nieuwe card voor aangevraagd was, die niet in het systeem te vinden was, waar de receptionise zich tegen aan ging bemoeien en op eigen initiatief een SIM card stuurde, waar kennelijk dus toch wel een melding gemaakt was en zodoende ik nu via ‘het systeem’ een tweede card kreeg toegestuurd. Fantastisch! 2 SIM cards, 0 telefoons, niets meer gehoord van de spoedlijst.

Dinsdag 14 Oktober
0800-0500 gebeld, 4 minuten in de wacht, een aardige Limburgse jongeman neemt de telefoon op, ik vraag naar de persoon die ik verleden week gesproken heb. Ja die naam zegt hem wel wat maar die persoon zit op de afdeling die de transport verwerkt. Ik zeg nog ‘nou dat is precies wat ik zoek, iemand die de transport regelt van onze telefoons’. Stil…..’ Ja maar kunt u het niet aan mij vertellen,dan help ik u toch?’ ‘Natuurlijk Guido, ik kan het ook aan jou vertellen, nadat ik het aan Tom en aan Amy en daarvoor aan zeker 6 andere collega’s verteld heb, kan ik het best wel weer aan jou vertellen maar wat helpt ons dat wezenlijk verder?’……Stil…..’Eh nou ja dan ga ik kijken wat ik voor u kan doen, mag ik ter verificatie uw adres, postcode, woonplaats en naam?’…..Ja hoor Guido’ en ik dreun voor de 12e keer onze gegevens op …..’ Een momentje mevrouw’………….’ Ehhh mevrouw? Ik ben bang dat ik op dit moment niets voor u kan doen’…’Hoe bedoel je Guido?’…’Nou, u heeft uw Blackberries besteld bij een extern bedrijf en ik weet dus niet wat daar de status is’. ‘Hoe bedoel je Guido, extern bedrijf, ik mag toch wel hopen dat zij in opdracht van Vodafone werken? Dus je kunt ze (in dit geval haar) toch bellen hoe het er voor staat?’. ‘Eh nou nee, ik heb geen direct telefoonnummer van Amy, alleen maar een emailadres dus ik kan wel een mailtje sturen’. ‘Hoe kan je nou geen telefoonnummer hebben van een bedrijf die voor jullie de telefoons bestelt en dit alles binnen een telecombedrijf en nou nog eens wat, dit was toch ook al gedaan door Tom en die heeft toen niets meer laten horen dus ik ga ervanuit dat hij ook geen email terug heeft gehad van Amy die toegang moet geven vanuit een extern bedrijf aan jullie klanten tot de spoedlijst, waar wij kennelijk niet op zijn gekomen omdat eigenlijk noch Tom, noch jij, noch Amy weten hoe de processen op te starten en/of op te volgen dus allen sowieso niet weten waar onze telefoons op dit moment zijn?’…..
’ Ehhh ja dat klopt’. ‘Guido, ik wil graag een klacht deponeren want ik word het serieus zat, maar echt erg serieus !!!. ‘Dat kan mevrouw’ klinkt het opgewekt en Guido ratelt het volledige adres, afdeling, postubs, postcode en woonplaats van de klachtenafdeling van Vodafone, binnen 5 seconden door de telefoon! Ik blijf even stil en zeg ‘Goh, dus dat weet je wel en nog wel uit je hoofd?’
Stil………………….

Geen toeters maar bellen,……………. briljant!

WEBRELATIONSAA
Berichten: 98
Lid geworden op: 20 aug 2007 14:47

Re: Vodafone Klantenservice

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

@J de Kort

stuur me als je wilt een mail met je naw-gegevens en mobiele nummer naar vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com, dan zoek ik het voor je uit.

Jan
Vodafone Web Relations

tm030614
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 mar 2006 22:44

Re: Vodafone Klantenservice

Ongelezen bericht door tm030614 »

@Jan van Web relations

Ik post het hier ook nog maar een keer, omdat je helaas in het andere topic geen reactie gaf.

Reageer je ook op alle andere klanten die problemen hebben? Waarom negeren jullie zoveel mensen?
Klanten benaderen in forums is prima om ze te helpen maar help dan ook gewoon elke klant. Vodafone is naar mijn mening nogal selectief hierin en negeert een groot deel van de klachten. Waarom is dat?


Wel triest dat Vodafone de problemen niet opgelost kan krijgen via de klantenservice. Wat gebeurt er met klanten die niet klagen op het internet?

J de Kort
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2008 11:20

Re: Vodafone Klantenservice

Ongelezen bericht door J de Kort »

Hieronder is dus uiteindelijk wat je voor ons ging doen toen ik je off-line onze gegevens toestuurden. En eigenlijk verduidelijkt dit nog meer het probleem binnen Vodafone, jullie schuiven het allemaal door en nog steeds zijn we niet echt gehlopen, geen toeters maar bellen :?


Hallo Jeannette,

We hebben je mail ontvangen en doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling.
Zij zullen het probleem bekijken en zo snel mogelijk een oplossing zoeken.

Mocht je nog vragen hebben zie ik ze graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Jan
Vodafone Web Relations

Mirage
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 okt 2008 13:23

Re: Vodafone Klantenservice

Ongelezen bericht door Mirage »

Snappen jullie dat niet? Die reacties van Webrelations zijn puur en alleen om de mensen van radar (die ook op de fora meelezen) om de tuin te leiden en te vriend te houden.
Die trappen er misschien in en pakken "dossier Vodafone" niet op, omdat ze af en toe die reacties van Webrelations lezen en denken dat de vele problemen van de mensen wel worden opgelost.

Vodafone is op dit moment helaas net zo'n ballentent als UPC, Ziggo, Nuon en noem alle bedrijven maar op die lak hebben aan hun klanten. Jammer, want vijf jaar geleden was dat heel anders, toen stak niet alleen het netwerk, maar ook hun klantenservice met kop en schouders boven de rest uit.

Pas als radar ermee aan de slag gaat hebben ze iets te vrezen, tot die tijd helemaal niets. Tip in elk geval al je vrienden, familieleden, kennissen en zakenrelaties dat ze hun factuur in de gaten moeten houden. Meer kun je helaas niet doen tegen deze rode stelende draak...
Ironisch genoeg heb ik 10 jaar geleden in m'n studietijd toen nog Libertel aan vele honderden klanten geholpen, If only I could turn back time!!! ;)

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: Vodafone Klantenservice

Ongelezen bericht door areyouben »

@ Mirage

Ik werk nog in een telecomzaak. I can turn back time. :twisted:

Raak Spice dus ook niet meer aan.

r21
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 okt 2008 20:04

Re: Vodafone Klantenservice

Ongelezen bericht door r21 »

Die dienst van vodafone bestaat echt, jan bestaat ook echt en ik had binnen 1 uur diverse mails en goede reacties.

Ook ik had mijn twijfels maar ben super geholpen!

Mirage
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 okt 2008 13:23

Re: Vodafone Klantenservice

Ongelezen bericht door Mirage »

@areyouben

"In mijn tijd" heette Spice nog "Pegassus". Een slim programmaatje wat prima werkte en veel minder traag en gevoelig was dan het latere Spice.
Jij hebt in elk geval wat macht en kan voor jezelf op passende manier actie ondernemen. Via de dealerservice kreeg je bovendien een stuk meer voor elkaar dan via de klantenservice.
Voor het geval jij of je collegae nog twijfelen zou ik voorlopig Spice van jullie computers verwijderen ;)
Tot die Limbo's hun zaakjes weer op orde hebben kun je je klanten een Vfe abootje natuurlijk niet aandoen!
Komen er ook veel mensen naar de winkel met gedonder of valt dat wel mee? Las zoiets in een andere topic van een telecom verkoper. (misschien was jij dat wel, weet niet meer waar het staat)


@r21.
das gunstig voor je, in de andere topics lees ik voornamelijk dat ze weinig anders doen dan je klacht doorsturen naar de juiste afdeling.

Het blijft natuurlijk een grof schandaal en pure oplichting dat een klant zelf achter zijn niet kloppende facturen aan moet gaan bellen of op het forum van radar moet klagen voordat er ook maar iets gebeurt.

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: Vodafone Klantenservice

Ongelezen bericht door areyouben »

@Mirage
Mijn collega's zijn momenteel ook geïndoctrineerd met KPN als betere alternatief. Je hebt natuurlijk altijd klanten die expliciet naar Vodafone vragen en er niet van af te brengen zijn, maar dan is het niet onze fout als er een klacht van komt. Jammer voor Vodafone, want voorheen hebben we flink geknald met hun abonnementjes.
De laatste dagen komen er een aantal mensen met VF klachten ja, maar ik was niet die andere gebruiker die vanwege de klachten VF niet meer verkoopt, maar volg zijn voorbeeld. Dus er zijn meer winkels nu die het verafschuwen.
De klachten gaan over dat men niet gebeld kan worden, nog een leuke storing dus.

Spice ligt er meerdere keren per maand uit, of heeft andere kleine storinkjes in bijv. acties of nummerreeksen die niet aangesloten kunnen worden.

r21
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 okt 2008 20:04

Re: Vodafone Klantenservice

Ongelezen bericht door r21 »

ik heb ook wel eens vragen gehad omtrent een factuur en kosten in het buitenland. Ook daar kreeg ik zonder probleem uitleg en compensatie voor.

J de Kort
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2008 11:20

Re: Vodafone Klantenservice

Ongelezen bericht door J de Kort »

Toch wel interessant R21.....dat jij de enige bent in de lange rij van ontevreden klante, die kennelijk altijd en overal super (jouw woorden) wordt geholpen door Vodafone. Makes you wonder, ben jij dezelfde als Jan, de man die alles kan bij Webrelations Vodafone?

J de Kort
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2008 11:20

Re: Vodafone Klantenservice

Ongelezen bericht door J de Kort »

The Vodafone saga continues:

21 Oktober

Worden wij gebeld door een bedrijf genaamd Dynafix. Zij vertellen me dat er op 22 oktober een pakketje afgeleverd gaat worden en kunnen zij een tijd afspreken? Ik vraag 'wat wordt er dan precies afgeleverd?'.....'Dat kunnen zij niet zien maar het is van Vodafone. Oh! Nou kom maar afleveren dan....'Maar mevrouw, kan dat tussen 8 en 5? Eh, nou als het mag, dan graag tussen 9 en 4?.....Nee dat kan niet, alleen tussen 8 en 5. 'zucht', nou, doe dan maar tussen 8 en 5 hoewel het me echt niet goed uitkomt want dan moet ik s'morgens oppas gaan regelen voor het eerste uur terwijl niet gezegd is dat ze ook op dat tijdstip komen.... Ja, dat is nou jammer, niets aan te doen''klinkt het weer ergerlijk opgewekt.

22 Oktober 14:22

De koerier komt binnengelopen en roept al bij de receptie dat ie alleen naar boven komt als de tekenbevoegde persoon aanwezig is, anders kan hij meteen wel weer rechtsomkeert maken....'' Mevrouw, heeft u het contract gereed + het kamer van koophandel uitreksel dat niet langer dan een jaar oud mag zijn + uw originele identiteitsbewijs?...'Nou ik heb niet mijn origele paspoort bij me maar verder heb ik alles, inclusief jullie bevestingsemail, de bevestiging van Vodafone en een kopie van mijn paspoort en eventueel mijn originele rijbewijs?...........'Nee sorry mevrouw, dan moet ik het helaas weer meenemen'.......WAT???? Maar alles wordt weer onverbiddelijk en met een noodtempo ingepakt en terwijl ik roep álstublieft,we wachten nu al 22 dagen op die telefoons, we hebben ze echt hard nodig, is er echt geen manier dat we dit op kunnen lossen?, realiseer ik me dat de beste man alweer buiten is, nog vrolijk 'goeiemidddaaagg'' roepend.

Ik bel vervolgens radeloos, machteloos en verschrikkelijk over de kook met Dynaifx en krijg een hele aardige Limburgse mevrouw die zegt 'nou mevrouw, wat is het probleem?... Ik leg het uit....stil.....'Tja maar ja, regels zijn regels he en u moet nu eenmaal de regels handhaven, als er staat origineel, dan bedoelen we origineel en niet kopie, dat mogen wij nu eenmaal niet accepteren, ik zie trouwens dat er twee koeriers naar u onderweg zijn, klopt dat? 'Mevrouw, dat weet ik niet want uw collega heeft mij gisteren niet kunnen vertellen wat er in het pakket zou zitten dat vandaag geleverd wordt dus misschien komen er wel twee koeriers voor twee verschillende toestellen of misschien komt er wel een extra levering voor iets wat ik niet besteld heb, net zoals met de geblokkeerde SIM cards maar (en hier begint mijn stem over te slaan) ík vind het helemaal niet interessant hoeveel bestellingen er komen, ik wil weten wanneer onze telefoons nu komen die net op mijn bureau lagen en die we niet mochten houden vanwege uw boven alles uitstijgende bureaucratie'!!! Stil.....'Ja nou ja mevrouw, we kunnen er wel voor zorgen dat de koerier (of koeriers) morgen weer terugkomen, dan kunt u uw originele paspoort meenemen en dan is het opgelost, is dat een idee? Enfin, dus uw koeriers, die 21 dagen te laat onze 2 telefoons komen brengen, gaan uiteindelijk nog een keer heen en weer rijden om op de 22e dag na dato een bestelling te komen leveren waarvan werkelijk niemand meer weet wat deze bevat.........Noem dat maar eens geen toeters maar wel bellen..............

J de Kort
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2008 11:20

Re: Vodafone Klantenservice

Ongelezen bericht door J de Kort »

Hahahahaha, we hebben net de ontknoping bereikt van onze 'zoektocht naar de mobiele graal'.....De koerier kwam wederom van Dynafix, met 4!!!! BlackBerries met abonnement, met daaronder 1 BlackBerry Bold 9000, die ik aanvankelijk niet kon krijgen omdat ie niet op voorraad was en daarnaast 41 Euro moest kosten omdat het een nieuw model was.......Initieel wilde ik 2 Blackberries 8310 met abonnement op 1 october. Nu heb ik er 4, met de kantekening dat er van de Blackberry Bold geen goed contract bij zat, oftewel geen contract maar nou ja. Ook had ik maar 2 Software licenties. De koerier keek me hulpeloos aan met de mededeling 'tja ik weet het ook allemaal niet meer mevrouw, er gaat zoveel mis bij Vodafone maar ik ben maar de koerier, ik weet niet eens wat er in de bestellingen zit'...........

En nu moet ik ze dus weer gaan bellen maar :cry: ik wil het niet meer, ik wil het niet, ik wil het niet!!!!!

willemend
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2010 16:46

Re: Vodafone Klantenservice

Ongelezen bericht door willemend »

ik heb zon last van vodafone gehad 3 keer toestel terug gestuurd en uiteindelijk een andere blackberry gekregen. Nu een jaar later ben ik overgestapt naar KPN http://www.kpn.com/prive/mobiel/aanbied ... yactie.htm

Saalk
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2010 17:35

Re: Vodafone Klantenservice

Ongelezen bericht door Saalk »

Vandaag geprobeerd helder te krijgen wanneer mijn Blackberry welke voor de 2e keer in 3 maanden stuk is weer klaar is.

Heb de telefoon 2 weken gelden ingeleverd bij de Vodafone winkel in Drachten en zij verzekerden mij dat de telefoon uiterlijk binnen 2 weken weer retour zou zijn. Vandaag waren de 2 weken verstreken dus ik naar de winkel en helaas was de telefoon nog niet klaar. Balen! Dus ik vraag aan die medewerker of hij aan kan geven wanneer ik de telefoon dan terug kan verwachten. Dat kon hij niet. De telefoon lag bij het reparatie centrum en daar was hij ook afhankelijk van. Zeg dan ook niet dat het uiterlijk 2 weken gaat duren. Vervolgens vraag ik of hij dan even naar het reparatie centrum wil bellen hoe lang het nog gaat duren. Daar heen bellen had volgens hem geen zin en hij wou het voor mij ook niet proberen. Maar of het nog 1 week of 1 maand zou duren voor dat mijn telefoon retour zou zijn daar kon hij dus niets over zeggen.

Dan maar even met de klantenservice bellen omdat je in de winkel in ieder geval weinig service kan verwachten. Kreeg redelijk vlot een dame aan de lijn en heb mijn probleem voor gelegd. Wanneer komt mijn telefoon retour want ik wil graag weten waar ik aan toe ben. Ik betaal voor mijn abonnement en mijn telefoon maar kan er geen gebruik van maken. Ze kon mij ook niet vertellen wanneer de telefoon retour zou komen wel kon ik het nummer van het reparatie centrum krijgen.

Reparatie centrum gebeld en ook daar kon ik geen antwoord krijgen op mijn vraag. Ook niet of het 1 week of 1 maand ging duren. Ze waren afhankelijk van Blackberry en die vertelde hun niet wanneer ze ruiltelefoons geleverd kregen. Vaag!

Weer de klantenservice gebeld uit gelegd dat ik klant bij hun was en dat ik toch een bepaalde service verwachte en dat ik heel graag zou willen weten waar ik nu aan toe was? Moest natuurlijk weer met het reparatie centrum bellen, heb die meneer uitgelegd dat ik klant bij hun was en eigenlijk niets met het reparatiecentrum te maken heb en dat ik ook al heen gebeld had en daar ook geen antwoord kon verwachten. Ik moest maar met Blackberry bellen wanneer er weer werd geleverd aan het reparatiecentrum!!!! Tuurlijk dat gaan ze mij bij Blackberry vertellen. Ik stelde voor dat hij dan voor mij Blackberry ging bellen. Dat kon niet maar na veel gezeur en een was deze meneer bereid te bellen. Na 10 minuten in de wacht was hij terug hij had net met het reparatie centrum gebeld en wou mij adviseren toch echt zelf met blackberry te bellen ook omdat hij niet alle gegeven had. Verteld dat hij alle benodigde gegevens mij kon krijgen. Na weer veel gezeur het uitwisselen van wat gegevens ging hij toch met blackberry bellen. Na weer 5 min wacht was hij weer terug. Ik moest toch zelf bellen want ze hadden bepaalde gegevens van het reparatie centrum nodig die hij niet wist, welke gegevens kon hij mij vervolgens niet vertellen. Uiteindelijk maar toegegeven aan het feit dat hij mij zou door verbinden met Blackberry. Natuurlijk werd ik door verbonden met het reparatiecentrum...........

Oja als ik na vier weken niets had gehoord kon ik mijn telefoon als vermist opgeven!!!

Vanaf dat punt heb ik mij maar bij het feit neergelegd dat ik geen steek verder kom! Helaas zal ik een bepaalde tijd moeten wachten tot ik reactie van Vodafone krijg.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Vodafone Klantenservice

Ongelezen bericht door mich24 »

Je maakt je helemaal kwaad op Vodafone en dat vind ik deels onterecht.
Tuurlijk kunnen ze wat meer moeite doen om er achter aan te gaan voor je, maar... Vodafone kan er echt niets aan doen,en ja, het probleem ligt echt bij Blackberry.

Dynafix, de partij die je ws gebeld hebt, heeft een probleem dat RIM, de fabrikant van BB, niet tot amper levert waardoor de doorlooptijd ernstige vertraging oploopt.

Mooier zelfs, Dynafix repareert geen blackberry's, ze bekijken de klacht,en het enige wat ze doen is een sw update, anders gaat je toestel op omruiling. Op andere merken is dit trouwens niet van toepassing.

Dus stalk bij wijze van spreke Dynafix en laat ze het uitzoeken. Ik heb evt nog een normaal telefoonnummer voor je. PM me maar als je die wilt hebben.

Gesloten