LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
justyne
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:59

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door justyne »

Volgens de wet colportage, moet een overeenkomst worden ingeschreven bij de kamer van koophandel. Vanaf de datum van afstempeling van inschrijving van de overeenkomst is er nog een opzeg termijn van 8 dagen.
Pritell heeft de overeenkomst niet ingeschreven en zijn de 8 dagen bedenktijd dus nog van kracht.
Daarnaast heeft Pritell geen vent vergunning gekregen/ aangevraagd bij de gemeente en zijn ze in overtreding obv de colportage wet, waar staat dat een vent vergunning een eerste vereiste is.

Ik heb vanavond nog een klacht per internet over Pritell bij consuwijzer ingediend. Er is ook melding naar de gemeente en de politie onderweg.
Op de bankrekeningnummers van Pritell die bij ons bekend zijn, heeft de bank een selectieve blokkade gezet.
In onze brief aan Pritell hebben we duidelijk uiteengezet, dat we ons niet aansprakelijk voelen voor mogelijke kosten. Tenslotte was er bij ons geen overeenkomst bekend en maakt Pritell dit pas na omschakeling kenbaar..... Nu afwachten wat Pritell van plan is.

automaiti
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 sep 2008 14:56

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door automaiti »

Goh, dat lijkt wel veel op de oplichtingspraktijken van de gewetenloze bende van heer Nyks (Pretium). Oppassen dus, u bent gewaarschuwd.

panneke
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2008 14:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door panneke »

Ook in Bodegraven en in Ter Aar zijn deze verkoop technieken toegepast. Schandalig dat ze vooral oude mensen te pakken nemen.
Met de mededeling dat ze goedkoper uit zijn. Mijn moeder was in dit geval 3 x zo duur uit. Bij navraag gemeente bleek dat ze ook geen vergunning hadden om langs de deuren te verkopen.

Frank de Haan
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2008 08:28

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Frank de Haan »

Eind oktober is mijn vader lastig gevallen door een verkoper van Pritell. Hij woont in een verzorgingstehuis en is dus een gemakkelijk slachtoffer. Smakeloos om juist de armlastigen en hulpbehoeftige te pakken. Flink onder druk gezet. Hij heeft blijkbaar een naam op een formulier gezet, maar geen bank of rekeningnummer doorgegeven. Hij heeft geen doorslag van het contract ontvangen of een opzegkaart voor de automatische incasso. Een week na de factuurdatum ontvangt hij een aanmaning, omdat het geen juist rekeningnummer betreft. Ik heb bij de KvK in Almere gechecked of er een verkoopovereenkomst is gedropt. Niet gebeurd (doen ze nooit aldus KvK). Er is dan geen sprake van een overeenkomst.
Volgens mij zou het al helpen als de opgezegde partij een schriftelijke bevestiging van de opzegging zou vragen. Nu wordt te pas en te onpas door al dit soort malafide bedrijven de lijn omgeleid.
Heeft iemand overigens iets van de politie gehoord nadat dit bij hen is gedropt? Ik twijfel namelijk nog of ik dit zal doen.

frank oss
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2009 17:40

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door frank oss »

Ook mijn bejaarde schoonouders zijn dec 2008 "overvallen" door Pritell in Oss. Inmiddels heb ik na bellen en schrijven met Pritell de "dienstverlening" beeindigd. De kosten dienen nog te worden afgehandeld.
Ik heb de (telefonische) toezegging van Pritell om bijkomende (annulerings)kosten (ivm coulance/leeftijd) niet te hoeven betalen, echter nu toch een aanmaning ontvangen.....
Ook in Oss had Pritell geen vergunning om te colporteren aldus een gemeentemedewerkster. De politie onderneemt vooralsnog geen actie. Ik probeer nu zelf e.e.a hopelijk snel af te ronden. De oudjes hebben er helaas slapeloze nachten van.
Advies is welkom!

Frank de Haan
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2008 08:28

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Frank de Haan »

Ik heb inmiddels meerdere gevallen af weten te ronden. Politie doet dus niets. Ik heb inmiddels ook met de deurwaarder gesproken. Vorderingen zijn allemaal vervallen. Europay is een groot deurwaarderskantoor, maar blijkbaar doen die dus niets tegen dit soort malafide bedrijven.
Mijn advies; zodra je een akkoord hebt van Pritell niets meer ondernemen.
Heb je wel je bankrekening doorgegeven, zorg er dan voor dat je bank het automatisch terugstort.
Wees vooral niet te beleefd tegen Pritell.

J. Verniers
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:08

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door J. Verniers »

Heel toevallig kwam ik via deze 'leverancier' op deze site. Het verbaasde me dat deze praktijken zich nog voordoen. Twee jaar geleden werd mijn moeder van 86 jaar 's-avonds er ook ingeluisd. Een soortgelijk gevolg: als ze zich wou afmelden kreeg ze een rekening, anders een incassobureau etc.
In ieder geval heb ik als zoon teruggebluft, echter wel met wettelijke argumenten. Ik ben echter ook achter meerdere adressen gekomen van de eigenaar en heb deze ook op diens huisadres aangetekend aangeschreven met dezelfde argumenten. Ineens was alles 'opgelost', via die persoon....
Volgens mij heb ik alle correspondentie nog, die ik wegens tijdgebrek helaas destijds niet op het internet heb gezet. Mocht u interesse hebben dan hoor ik het wel en duik ik in de administratie.

Nico Stammis
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2009 14:58

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Nico Stammis »

Ongelofelijk dat hier niets tegen gedaan wordt!! Mijn moeder van 80 werd eind november ook "overvallen" door een zo'n Pritell schurk met een snelle agressieve babbel waar zij niet tegenop kon.
Alles bleef z.g. bij het oude en ging gewoonvia KPN. Alleen de kosten voor het bellen werden veel voordeliger aldus deze student, die overigens ook nog eens een bijdrage van 2,50 vroeg voor geleverde diensten. Nadat de man vertrokken was voelde mijn moeder toch nattigheid en liep hem achterna met de medeling dat ze er toch van af zag. De knaap zou het formulier verscheuren en zij vertrouwde hem op z'n blauwe ogen. Niet dus. Nu krijgt zij de rekening voor een jaarcontract 2008 (dus alleen voor december) pus de rekening voor 2009!!! Telefoonkosten waaronder mobiel bellen terwijl zij geen mobiel heeft. Het geld werd automatisch van haar rekening gehaald. Zij heeft dit weer ongedaan gemaakt en wordt nu bedreigd door een incassobureau voor een bedrag dat inmiddels verviervoudigd is!!. En dat allemaal in een tijdsbestek van anderhalve maand. Vele male Pritell gebeld en steeds een antwoordapp. Nr. achtergelaten maar er wordt niet teruggebeld. Alles is inmiddels weer door ons teruggezet naar KPN. Heeft iemand een tip???

J. Verniers
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:08

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door J. Verniers »

Gister deed ik al een reactie, maar deze stond er nog niet bij.

Nogmaals, via mijn correspondentie is mijn moeder er wel onderuit gekomen. Kan ik desgewenst toesturen. Ze kreeg er zelfs een soort van excuusbriefje bij.
Ook bij haar werd diezelfde werkwijze toegepast.

frank oss
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2009 17:40

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door frank oss »

Hallo,

inmiddels heb ik met dame van Pritell afspraken kunnen maken over beeindigen van de overeenkomst van mijn schoonouders, zonder extra kosten ivm vroegtijdige opzegging van contract. Vandaag de laatste rekening voor variabele gesprekskosten ontvangen. Het lijkt hiermee afgerond zonder al te veel overlast/kosten. Feit blijft echter dat dit lastig is voor oudjes zonder internet en te brave inborst. Enige overtuiging en aanhoudersdrang is helaas wel noodzakelijk.

Gesloten