Elk jaar opnieuw krijg ik een beschikking thuis voor huur- en zorgtoeslag bijvoorbeeld. Door het jaar heen wordt er dan ook maandelijks een bedrag naar mij overgemaakt hiervoor. Maar dan ... tegen het einde van het jaar (wanneer het sinterklaas en kerst wordt en dus de allerduurste maand van het jaar) valt er een brief op de deurmat, dat de ontvangen toeslagen van het jaar ervoor, onterrecht ontvangen zijn en je deze dus moet terugbetalen ..

Enorm lekker dus!!

Voorbeeld; in 2006 had ik maandelijks een totale toeslag van 176 euro. Dus een leuke zakcent van 2000 euro in dat jaar. Erg lekker omdat ik het al niet breed heb. Maar eind november 2007 komt er ineens een brief; "ow toeslag in 2006 is onterrecht ontvangen." Heel fijn ten eerste om het in deze drukke/dure periode te horen, maar nog erger .. waar haal ik dit vandaan? Zoals ik al zei, was ik erg blij met dit bedrag omdat alles al zoveel kost!
Nu de hamvraag eigenlijk; kan de Belastingdienst nou niet gewoon eens nadenken voordat zij iets uitgeven en vervolgens terugeisen? Doe er voor mijn part 3 jaar over dan ofzo (dus dat je in 2012 toeslag uitgekeert krijgt over 2009) Maar kijk dit eerst goed na, voordat jullie mensen blij maken met een enorm dode mus!!!