Beste RADAR(genoten),
Sinds november 2007 ben ik met Wanadoo/Orange (T-mobile)/Online in conclaaf over in mijn ogen een aangesmeerd produkt wat niet goed werkt en wat ons ook elke maand overbodig geld kost.
Aanvankelijk hadden we Wanadoo family met bellen met Wifi. Dit werkte niet goed. Hier met enige regelmaat contact over gehad en bleek uiteindelijk dat de live-box niet meer naar behoren werkte. Toch werden we, ondanks een nieuwe live-box, er dagelijks ongeveer 8 keer 'uitgegooid'.
Toen werden we gebeld door Orange (telefonie) op hun initiatief, dat de slechte verbinding te maken had met de combinatie van internetten en bellen en dat dit op ons adres helaas niet te verhelpen zou zijn, maar dat ze nu een abonnenent hadden wat de problemen van het 'er uit worden gegooid' van internet en telefonie wel zou verhelpen. N.l.: Telefonie via Unique (wat inmiddels al niet meer wordt aangeboden) Een compleet pakket van het inmiddels Orange Family + telefonie, het Unique toestel en daarbij voor €20,-- beltegoed per maand t.b.v. van de 0900-nummers en 06-nummers. Maar ook dit werkte niet naar behoren.
Met regelmaat via de Orange-site, klachten hierover neergelegd. Tot april nog steeds netjes tegenbericht gekregen, maar sindsdien worden we genegeerd en krijgen totaal geen reactie meer terug.
In een uitgebreid telefoongesprek met 2 medewerkers van Orange was toegezegd dat er een gering bedrag (in verhouding) kon worden terug gegeven. Ik ben hier toen niet akkoord mee gegaan en het zou hoger op worden neergegeld. Sindsdien heb ik niets meer gehoord.
Inmiddels blijven wij teveel betalen per maand en liggen er ook nog de gemaakte onkosten door Orange/Wanadoo. Al met al loopt het nu ongeveer op naar €450.
Heeft iemand anders ook deze ervaring en weet iemand mogelijk te nemen stappen. Het wordt zo langzamerhand een vervelende slepende zaak waarbij je als 'kleine klant' het gevoel krijgt totaal niet van belang te zijn.
Ik verneem het graag!!!!
LIKA
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] het unieke Unique
Re: het unieke Unique
Advies consuwijzer.nl:
Quote:
"Als u een klacht heeft over de handelwijze van de aanbieders van uw vaste aansluiting, kunt u het volgende doen.
Stap 1: Dien een schriftelijke klacht in
Stuur een schriftelijke klacht naar uw aanbieder. Als deze de klacht niet naar tevredenheid of niet binnen de daarvoor geldende termijn (zie de algemene voorwaarden bij uw contract, anders kunt u 4 weken aanhouden) afhandelt, ga naar stap 2.
Stap 2: Ga naar de geschillencommissie/ het juridisch loket
Schakel de Geschillencommissie Telecommunicatie (zie www.geschillencommissie.nl) in. Deze commissie doet bindende uitspraken in geschillen die voortvloeien uit de overeenkomst tussen consumenten en aanbieders. Uw aanbieder moet wel zijn aangesloten bij de geschillencommissie. Het aanhangig maken van een geschil bij de geschillencommissie ontslaat u overigens niet van uw betalingsverplichting ten opzichte van de aanbieder. U kunt ook overwegen om, in plaats van naar de geschillencommissie, direct juridische stappen te ondernemen. Voor informatie omtrent uw specifieke rechtspositie verwijzen wij u door naar het Juridisch loket (telefoonnummer: 0900 - 8020/ Internet: www.juridischloket.nl) of (indien van toepassing) naar uw rechtsbijstandsverzekering."
Mocht het niet lukken om in onderling overleg met provider hieruit te komen, dien dan een klacht in bij:
Consuwijzer + klacht:
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht
Quote:
"Als u een klacht heeft over de handelwijze van de aanbieders van uw vaste aansluiting, kunt u het volgende doen.
Stap 1: Dien een schriftelijke klacht in
Stuur een schriftelijke klacht naar uw aanbieder. Als deze de klacht niet naar tevredenheid of niet binnen de daarvoor geldende termijn (zie de algemene voorwaarden bij uw contract, anders kunt u 4 weken aanhouden) afhandelt, ga naar stap 2.
Stap 2: Ga naar de geschillencommissie/ het juridisch loket
Schakel de Geschillencommissie Telecommunicatie (zie www.geschillencommissie.nl) in. Deze commissie doet bindende uitspraken in geschillen die voortvloeien uit de overeenkomst tussen consumenten en aanbieders. Uw aanbieder moet wel zijn aangesloten bij de geschillencommissie. Het aanhangig maken van een geschil bij de geschillencommissie ontslaat u overigens niet van uw betalingsverplichting ten opzichte van de aanbieder. U kunt ook overwegen om, in plaats van naar de geschillencommissie, direct juridische stappen te ondernemen. Voor informatie omtrent uw specifieke rechtspositie verwijzen wij u door naar het Juridisch loket (telefoonnummer: 0900 - 8020/ Internet: www.juridischloket.nl) of (indien van toepassing) naar uw rechtsbijstandsverzekering."
Mocht het niet lukken om in onderling overleg met provider hieruit te komen, dien dan een klacht in bij:
Consuwijzer + klacht:
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht
Ik weet niet hoelang je abonnement nog doorloopt maar ik zou zeggen opzeggen en naar een adere provider gaan.
Zo Unique was Unique ook niet. In het begin voelde we ons ook belazerd want met Unique ga je zeker niet minder betalen. Het was een smerige verkoop truck.
We zitten nu nog te twijfelen om ook met het ADSL weg te gaan? Want jah overal zijn er problemen. En het gaat nu goed. En bij een nieuwe provider is het weer afwachten hoe het gaat. Hopelijk kun je sneller switchen in de toekomst en dat dan de wurgcontacten (1 jaar) verdwijnen!
Een paar weken geleden kregen we een telefoontje van T-Mobile (ze zeiden Orange) we kregen een luxe nieuw mobieltje, wilt u dat? Hij wist ook van alles op te noemen wanneer mijn moeder hem had gebruikt. Vondt ze niet netjes. Gelukkig gaf mijn moeder mijn broertje de telefoon.
Uiteindelijk wilde ons een nieuw 2 jarige contact aansmeren.
Maar ze zeiden er niet bij dat we aan het einde van het jaar kosteloos onder Unique uit konden komen.
Best lullig voor de mensen die er in getrapt zijn, in dat telefoongesprek.
Hieronder de brief:
Adres:
T-Mobile Klantenservice BV
Postbus 16272
2500 BG Den Haag
We zitten nu nog te twijfelen om ook met het ADSL weg te gaan? Want jah overal zijn er problemen. En het gaat nu goed. En bij een nieuwe provider is het weer afwachten hoe het gaat. Hopelijk kun je sneller switchen in de toekomst en dat dan de wurgcontacten (1 jaar) verdwijnen!
Een paar weken geleden kregen we een telefoontje van T-Mobile (ze zeiden Orange) we kregen een luxe nieuw mobieltje, wilt u dat? Hij wist ook van alles op te noemen wanneer mijn moeder hem had gebruikt. Vondt ze niet netjes. Gelukkig gaf mijn moeder mijn broertje de telefoon.
Uiteindelijk wilde ons een nieuw 2 jarige contact aansmeren.
Maar ze zeiden er niet bij dat we aan het einde van het jaar kosteloos onder Unique uit konden komen.
Best lullig voor de mensen die er in getrapt zijn, in dat telefoongesprek.
Hieronder de brief:
Leuke brief maar geen adres gegevens van T-Mobile aanwezig!Geachte .....,
T-Mobile (voorheen Orange) zal per 4 december aanstaande haar dienst Unique beëindigen. Na deze is het niet meer mogelijk om mobiel te bellen en gebeld te worden via de Livebox: het vaste nummer gekoppeld aan uw mobiele contact zal niet meer worden ondersteund eb komt te vervallen.
Wel behoudt u na 4 december aanstaande uw mobiele telefoonnummer en kunt u mobiel blijven bellen via het verbeterde netwerk van T-Mobile tegen de bekende tarieven. Ook behoudt u uiteraard uw ADSL Internet verbinding via Online (voorheen Orange Breedband). de hieraan eventueel gekoppelde service, zoals telefonie over inter, zullen ongewijzigd blijven functioneren.
Met het stoppen van de dienst Unique kan het voor u gunstig zijn om uw telefonie abonnement aan te passen. T-Mobile heeft daarom een aantrekkelijk overstapaanbod voor u beschikbaar dat we graag willen afstemmen op uw wensen. Hiervoor hebben wij u geprobeerd telefonisch te bereiken. Dat is helaas niet gelukt of u heeft aangegeven hier (nog) geen gebruik can te willen maken. Wilt u informatie over dit aanbod, dan kunt u voor advies bellen met een medewerken van onze Klantenservice. 0800-8200200 (gratis).
Indien u niet akkoord gaat met de beëindiging van de dienst Unique , dan is het mogelijk om uw overeenkomst(en) voor mobiele telefonie en/of ADSL per 4 december 2008 kosteloos te beëindigen. Uw verzoek tot opzegging kunt u voor 15 november a.s. schriftelijk doorgeven voor uw mobiele telefonie abonnement en telefonisch via 0900-9515 voor uw ADSL internet Abonnement. Wij verzoeken u hierin te vermelden dat u opzegt vanwege het beëindigen van de dienst Unique.
Mocht u inmiddels al een aanbod van T-Mobile hebben geaccepteerd of een van de overeenkomsten reeds hebben opgezegd, dan is het voorgaande voor u niet van toepassing.
Als u nog vragen heeft rondom de beëindiging van de dienst Unique belt u dan gerust naar de klanten service van T-mobile via 0800-8200200.
Met vriendelijke groeten,
Alexander Hamel
Directeur Klantenservice.
Adres:
T-Mobile Klantenservice BV
Postbus 16272
2500 BG Den Haag