LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rechtgeldigheid getekende offerte

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Miranda1963

Re: rechtgeldigheid getekende offerte

Ongelezen bericht door Miranda1963 »

Op de bon staat helaas koopovereenkomst :cry:

zaankanter

Ongelezen bericht door zaankanter »

Gewoon een afspraak maken met de vm op dit op te lossen.
Ook zij zitten hier niet op te wachten.

Strekte.

Miranda1963

Misschien valt er nog wat aan het prijsverschil te doen. Dan zijn ze ook al tevreden. Maar ze hebben er al menig keer gebeld met kc en de beste man is er steeds niet en wordt maar beloofd dat ze terug gebeld worden. Dit kan geen eeuwigheid duren toch? Belofte maakt schuld, maar dat telt daar blijkbaar niet.

Miranda1963

Sorry trouwens Berend J. dat ik zomaar deze discussie op gang breng :roll: . Het was jouw topic, maar ik kan me woest maken over dit soort dingen en jouw verhaal paste aardig in het plaatje van mijn (mijn zoon) verhaal. Excuses :lol:

zaankanter

Ongelezen bericht door zaankanter »

Kan mij jullie reactie best voorstellen.

Gewoon een afspraak maken met de bedrijfsleider en niet met de verkoper zelf. Niet af laten schepen met "hij belt u echt terug" maar concreet een afspraak.

Neem ook de andere offerte mee, misschien kunnen zij hier iets mee.

Leg het vehaal gewoon uit zoals het is en draai er niet omheen, dat is voor bijde partijen beter.

Mocht je er echt niet uitkomen kan je altijd de directeur bellen, ook dit nummer sraat op de site van de kc.

Miranda1963

Bedankt allemaal voor het meedenken. Hier kunnen we iets mee :lol:
Ik zal mijn zoon en schoondochter dit voorleggen, zodat ze er werk van kunnen maken. Het is wel zo dat eerlijkheid het langst duurt :D

loesjes

Ongelezen bericht door loesjes »

Sanp het niet zo goed hoor, Miranda,

Je zoon heeft een keuken gekocht koopovereenkomst getekend, maar naar later blijkt kan hij elders de keuken goedkoper krijgen.
en nu wil hij van de koopovereenkomst af en moet hij daarvoor een vergoeding betalen van 30 % en jij vind dat schandelijk???

De verkoper die je zooon heeft geholpen heeft ook zijn tijd er in gestoken, heeft in die tijd misschien andere potentiele kopers laten schieten om met je zoon een deal te sluiten. en jij vind omdat er nog niets besteld is zijn die 30 % annueleringskosten onredelijk

Sorry hoor, maar ik vind jou standpunt onredelijk, puur omdat je zoon elders goedkoper uit kan zijn is nu ineens je zoon op schandelijke manier behandeld bij de kc. klopt niet naar mijn idee.

Je zoon heeft gewoon te snel gekocht punt klaar uit en moet gewoon zijn verlies nemen in deze maar niet nu om de reden die je nu aangeeft de hele manier van zaken doen schandelijk vinden.

Pak je verlies in deze en wees volwassen aub. en bedenk aub niet allemaal smoesen en beticht geen zaak van schandelijk zaken doen als je zelf om puur het prijsverschil van 1000 euro nu ergens vanaf wilt bah bah bah....

Nee ben geen verkoper binnen de KC, nee heb geen aandelen in de mandelakers bende, moet niks van dat clubbie hebben, maar vind het wel heel onredelijk de manier hoe jij ze nu beschrijft. zielig eigenlijk...

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Je zoon heeft gewoon te snel gekocht punt klaar uit....
Er staan genoeg verhalen op het forum, waar kopers bij KC gewoon geen bedenktijd gegund wordt. Direct beslissen, fantastische kortingen die alleen nu geldig zijn etc, en de aspirant koper tuimelt erin.

Loesjes kan dan wel vinden dat de schuld geheel bij de koper ligt, feit blijft dat tros radar en opgelicht! niet zonder reden aandacht schonken in hun zendtijd aan dit soort praktijken.

Miranda1963

De verkoper had amper tijd voor ze. Liep continue weg om te bellen, printen enz. Er werd niets uitgelegd. Mijn zoon moest overal paraafjes zetten (zijn vriendin niet) en bedenktijd kennen ze daar al helemaal niet. Hij werd gewoon overrompeld. Kun je wel zeggen: hij zit er zelf nog bij, maar het ging beslist niet op een normale en klantvriendelijke manier. Ze hadden op zijn minst kunnen zeggen dat hij paraafjes zette onder een koopcontract. Ik dacht dat de klant altijd nog koning was, maar daar hebben ze bij kc nog nooit van gehoord. Er werd echter helemaal niets verteld. Het ging meer in de zin van tekenen en ophoepelen. Volgende patient. Sorry, maar het gaat hier wel om twee jonge en misschien naieve mensen die net een huis hebben gekocht en alles nog moeten ondervinden. Daar is die verkoper dan goed in geslaagd. Het is geen pakje boter wat je koopt en daar horen ze je goed in voor te lichten.

Miranda1963

Precies 16again, dat is wat ik bedoelde. Er wordt je gewoon wat aangesmeerd. En die fantastische kortingen, sorry hoor, maar het was alles behalve fantastisch. Maar goed, het is allemaal achteraf gepraat. Ik hoop dat ze er met elkaar uit komen. Het is jammer geld en als het nu al zo goed ben ik benieuwd hoe het met de service is gesteld als er iets kapot gaat. Ze krijgen nu na bijna vier weken bellen nog steeds geen contact met de juiste persoon. Dat wordt nog erg lastig.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Jeetje het is toch allemaal niet zo moeilijk......

Uw zoon is in de praatjes van een sluwe verkoper "gestonken".
Echter probeer niet te bellen of afspraken te maken, maar leg SCHRIFTELIJK en aangetekend de besluitvorming bij KC neer!

Stel ze in gebreke en eis binnen 14 dagen oplossing, en beschouw bij geen reactie koopovereenkomst ontbonden.

Dan MOETEN ze reageren, een telefoontje of mondelinge afspraak werkt hier niet; zij hebben tenslotte toch ook zijn handtekening op papier staan!?

En vertel uw zoon dat hij nooit een beslissing van duizenden euro's in een paar uurtjes meer zal maken, of hij moet ze ook zo snel gaan verdienen :wink:

Miranda1963

Het is allemaal goed gekomen. Mijn zoon is kosteloos van de keuken af!
Hij heeft juridische hulp ingeschakeld en die heeft een gedegen brief gestuurd naar keukenconcurrent. Dat hij 'onder dwang' heeft getekend. Eigenlijk heeft hij alleen maar paraafjes moeten zetten. Dus geen enkele handtekening.......... Zijn vriendin heeft helemaal niets hoeven tekenen en de manier waarop de verkooppraat is verlopen is al helemaal beneden peil. Maar goed, mijn zoon heeft afgelopen week nogmaals gebeld en kreeg warempel meteen de juiste persoon aan de telefoon, terwijl hem een maand geleden al is beloofd te worden teruggebeld door deze persoon. Hij heeft nog even flink stoom afgeblazen aan de telefoon en hem werd verteld dat de keuken kosteloos is geannuleerd en ze de brief hadden ontvangen. Hij krijgt hiervan een bevestiging.
Eind goed, al goed.............

Miranda

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Gelukkig Miranda........, ik heb een tijdje geleden ook een oproep geplaatst voor een bejaard stel welke ook onder dwang de offerte hebben getekend en uiteindelijk niet de keuken gekregen hebben die ze ogenschijnlijk besteld hadden. (de oproep heeft 1 reactie opgeleverd :? ) Door ingrijpen van ons en een advocaat hebben zij 40% van de kosten teruggekregen.

Het blijkt, helaas, dat te vaak de hulp ingeroepen moet worden van een jurist om een adequate oplossing te forceren.

Edoch; eind goed al goed..........

En uw zoon zal het vast niet snel een 2e keer overkomen :wink:

Miranda1963

Hallo Zelfstandige,

Fijn dat het tot een goede oplossing is gekomen.
Eigenlijk moeten deze praktijken bij de wortel worden aangepakt en wel de verkoper.
Deze mensen zijn bij ons goed opgeleid, vertelde de Keukenconcurrent. Ik vind dat ze slecht zijn opgeleid. Zo ga je niet met mensen om. Jong of oud, iedereen wordt er ingeluisd als ze het kunnen redden. Ik hoop dat ze zich hierzelf de das mee omdoen.
En klopt, juridische stappen is toch het laatst wat je wil. Eerst zelf praten, maar als ze dat al niet willen, dan houd het gewoon op. Het moet toch niet zo zijn dat je je als klant aan 'hun' afspraken moet houden en dat zij op hun beurt met je kunnen sollen.
Bij Keukenconcurrent is klant beslist GEEN KONING!

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Deze mensen zijn bij ons goed opgeleid, vertelde de Keukenconcurrent. Ik vind dat ze slecht zijn opgeleid. Zo ga je niet met mensen om
Die verkopers staan er ook niet om met mensen om te gaan , maar om zoveel mogelijk argeloze bezoekers handtekeningen te ontfutselen, op contracten met zoveel mogelijk marge. Vanuit dat perspectief goed opgeleid dus!

Miranda1963

Vanuit het consumentenperspectief is het er gewoon slecht gesteld.
Je zou haast Alberto Stegeman met een verborgen camera sturen :lol:

goos kamphuys

Ongelezen bericht door goos kamphuys »

De wet Conformiteit en de nieuwe Wet OHP geeft sinds eind november 2008 de mogelijkheid de Verkoper Persoonlijk Aansprakelijk te Stellen, wegens misleiding van een koper in geschillen waar het gaat om Koopovereenkomsten, en Anuleringskosten, immers vaak zijn dit lieden die een pre-salaris hebben, dwz een uit provisie opgebouwd salaris, daardoor zijn deze mensen direkt aansprakelijk te stellen voor de schade die is ontstaan aan de kant van de koper, via de Kantonrechter of in eerste Aanleg bij de Rechtbank. Een verkoper is gehouden zich aan de wet te houden en kan ook nog persoonlijk worden aangepakt door de consumenten autoriteit. bron info min.economische zaken den haag.

Gesloten