LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door Noble »

Walla, betalen per overboeking is weer geintroduceerd.

Wie had dat ooit aan zien komen?

Ik, want de meeste mensen vinden het teveel "werk" om de banken DUIDELIJK te maken dat "ze" het niet pikken...

en dat wéten de banken...

ga jíj er óók wat aan doen?? net als ik??

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Weer zo'n typische actie van de Postbank: eerst willen ze je aan het internet bankieren hebben en leveren daarbij de mogelijkheid óf 'papieren' TAN-codes te gebruiken óf via GSM een code te ontvangen per transactie.

Wanneer dan na een tijdje half Nederland op mijnpostbank.nl zit te bankieren, komen de wijzigingen weer. Nu dan dus het opdringerige verhaal of ik maar even mijn mobieltje ter beschikking wil stellen. Ze bieden nog niet eens een gratis mobieltje aan, mocht je er nog niet een hebben. Daar begint het toch mee zou ik zeggen.

En dan nog de mededeling dat mijn 'papieren' TAN-codes niet veilig zijn? Dus al die tijd dat ik ze wèl gebruikte waren ze niet veilig? Werkt prima, ik heb min GSM eigenlijk nooit aan en wil die ook alleen maar gebruiken als ik dat wens.

Als de Postbank straks alleen maar de mogelijkheid open houdt om die codes via GSM te ontvangen, zijn ze me na 41 jaar kwijt als klant!

Ik hoop dat velen dezelfde houding hanteren, want alleen bij massaal ingrijpen kan effect geressorteerd worden!

FO

Ongerust
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008 13:22

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door Ongerust »

@SoundBoard

Vooralsnog onderneemt de Postbank geen actie, ondanks de vele mail en telefoontjes die ze ongetwijfeld krijgen en allerlei forums waar dit item op staat en waarschijnlijk toch ook het aantal klanten die al weg zijn of weg dreigen te gaan.
Het is dus óf desinteresse of pure arrogantie van de Postbank die waarschijnlijk inderdaad in de veronderstelling is dat er veel gezegd en gedreigd wordt maar dat velen ondanks alles toch zullen blijven.
Ik ben inmiddels zowel voor mijn zakelijke als ook voor mijn priverekeningen (ook die van van man) aan het rondsnuffelen voor een andere bank en ik hoop dat er velen zullen volgen.

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat de ING (die toch straks de klanten kwijt is die bij de Postabnk weg gegaan zijn) niet ingrijpt.
Ik zou zeggen dat als je een instantie over neemt je daar toch bovenop gaat zitten om de klanten te houden.
Of zouden ze het te druk hebben met die maffe spotjes maken ( "Leuk jullie ook met die vlaggetjes en leeuwtjes"..... mag ik even een teiltje, de kinderachtigheid ten top)
Veel vertrouwen in de iNG geeft het in ieder geval bij mij niet.

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door dijkmans »

noble, ik ben benieuwd wat u/jij er aan ga doen
alleen maar weg bij de postbank is niet echt de oplossing (denk ik)
de andere banken kijken toe bij dit gevechten tussen de postbank en de klanten
stel dat er velen overstappen naar een andere bank dan zal deze (nieuwe) bank na verloop van tijd ook komen met het betalen voor de transactie's om wat voor reden dan ook, want dan hebben ze nieuwe klanten binnen en daarna kunnen we d..dvallen, en dan beginnen we weer van voren af aan
wie de enige juiste oplossing weet mag het zeggen
een landelijk protest misschien????
trouwens, van wie is de postbank eigenlijk

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door honda »

Beste mensen,

Misschien een goede zaak als meer mensen, net als ik, ook een bijdrage leveren aan het forum van de Consumentenbond. Dan is er meer kans dat er ook van die kant iets wordt ondernomen ivm de kwestie Postbank.
Groet Honda

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door dijkmans »

dit is de reactie van de postbak die ik zo juist binnen krijg

Geachte meneer ..........,

Begrijpelijk dat u vraagt naar de mogelijkheden van de huidige TAN-lijst.

U hoeft nog niet over te stappen op TAN-code via de mobiele telefoon. U maakt op dit moment gebruik van een TAN-lijst. Alleen nieuwe Mijn Postbank.nl gebruikers kunnen geen TAN-lijst meer aanvragen.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Mw. drs. I.M. van der Wal
Manager Contactcenter

wel frapant de opmerking NOG NIET

Postbank is continu bezig haar dienstverlening te verbeteren. Wij stellen uw mening daarom erg op prijs. Klik op onderstaande link om deel te nemen aan een kort onderzoek en help ons onze dienstverlening te verbeteren.

http://www.email.postbank.nl/ext.dll?ID ... OOU&Q=95C7

Ongerust
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008 13:22

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door Ongerust »

Wat een gel** zeg van de Postbank.
Als je je zakelijke rekening ontkoppeld hebt van de priverekening krijg je voor de priverekening ook geen Tancode lijst meer. En dat terwijl je dan geen nieuwe klant bent. Of zou het bij de Postbank zo zijn dat als je de boel ontkoppeld hebt je een nieuwe klant ben met priverekeningen?
Je kan nu alles van ze verwachten.

Van wie de Postbank is.... uhhmmmm.

Honda goed idee om ook bij de consumentenbond het forum te bestormen.
Ga ik meteen doen. Als we dat massaal doen, moeten ze er wel wat mee gaan doen, toch?

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door four-eyes »

Ja doen! Ga ook naar het forum van de Consumentenbond en laat daar horen dat je TEGEN de plannen van de Postbank bent.

Ongerust
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008 13:22

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door Ongerust »

Inmiddels staat daar dus al een behoorlijk protest van mij te lezen.
:wink:

robbertbreda
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2008 11:43

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door robbertbreda »

Na een hoop gezeur na ontkoppelen en verplichte pasaanvraag en neiuw wachtwoord.
Kon ik tenminste na 4 weken bij mijn rekening tenminste dat dacht ik.
Vannacht lag eneens de site eruit.

Heb je dan pech of niet.


Gaat l;ekker met de postban en of ing.

Laten we niet te steng worden(geintje) de andelen zakken al genoeg. :D

HSfanatic
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2008 15:29

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door HSfanatic »

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat de ING (die toch straks de klanten kwijt is die bij de Postabnk weg gegaan zijn) niet ingrijpt.
Ik zou zeggen dat als je een instantie over neemt je daar toch bovenop gaat zitten om de klanten te houden.
Of zouden ze het te druk hebben met die maffe spotjes maken ( "Leuk jullie ook met die vlaggetjes en leeuwtjes"..... mag ik even een teiltje, de kinderachtigheid ten top)
Veel vertrouwen in de iNG geeft het in ieder geval bij mij niet.

Denk je nou echt dat dit een besluit is van de Postbank en niet van de ING? Postbank ís al onderdeel van de ING, de directie van de Postbank ís de directie van de ING. Dus dit besluit komt ook bij de ING vandaan.

Verder vind ik het nog steeds een begrijpelijke actie, dat switchen, alleen is de uitvoering slecht en verdient de hele actie geen schoonheidsprijs. Ik heb gewoon de idee dat er óf niet goed over is nagedacht, óf dat ze hebben gedacht "oh die paar klanten die gaan zeuren, die nemen we op de koop toe". Maarja, soms moet je besluiten nemen, ook al zijn die niet altijd even populair.

Ongerust
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008 13:22

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door Ongerust »

HSfanatic Ik ben het met je eens dat er besluiten genomen moeten worden, maar ik vind wel dat de ING of Postbank dan toch het fatsoen op kunnen brengen om klanten die jaren bij hun bankieren, de keuze te laten tussen GSM Tancodes ontvangen of de Tancodelijst blijven gebruiken.
Je kunt mensen toch niet gaan verplichten om een GSM aan te schaffen of dat ding aan te hebben als ze dat niet willen?

Ik liep gisteren weer tegen die ergenis aan.
Ik wilde mijn prive bankzaken regelen en moest daarvoor mijn GSM (die ik dus alleen zakelijk gebruik) er speciaal voor aan zetten.
Daar denk ik dan niet 1 2 3 aan en ja hoor. Tancodegezeur. :evil:
Ik vond het voorheen maar wat makkelijk om de lijst zo uit de (afgesloten) bureau te kunnen pakken en nu moet ik er aan denken om mijn GSM uit mijn koffertje te halen en aan te zetten.
En dat voor privezaken.... Heel vervelend dus.

Ongerust
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008 13:22

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door Ongerust »

@vogels
Dat heeft niets met vermoeiend te maken.
Het gaat er om dat ik mijn GSM niet aan heb als ik thuis ben.
En om nu prive te bankieren moet het ding dus wel aan hebben.
Over dat soort dingen gaat deze discussie en niet of iets vermoeiend is of niet. Die opmerking van jou slaat dus nergens op.

robbertbreda
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2008 11:43

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door robbertbreda »

Helemaal mee eens

Ik heb een ebdrijf en heb dat ding dus 's avonds ook niet aan

Dus kan met je meegaan ongerust.

Het lijkt wel of er mansen van de postbank hier in de discussie zijn betrokken aan de aard van hun antwoorden.

Mensen die alleen kunnen reager met "zo da's vermoeiend kunnen beter dat soort uitspraken achterwege laten.
Of je doet mee met de discussie of hou je mond het heeft niets met het onderwerp te maken en heeft geen toegevoegde waarde.

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door dijkmans »

het is toch wel heel toevallig dat de postbank na het inloggen op
"mijn postbank.nl" direct komt met een waarschuwing dat er valse invoerschermen in omloop zijn ivm de in te vullen tancode's, ze willen ons doen geloven dat we maar beter (verplicht) kunnen overstappen naar de mobile tancode's
HEEL TOEVALLIG

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door dijkmans »

nog een stukje voor de postbank


Mobieltjes worden doelwit criminaliteit
Uitgegeven: 20 oktober 2008 15:39
Laatst gewijzigd: 20 oktober 2008 15:40

Dat meldt het Georgia Institute of Technology Information Security Center in een nieuw jaarrapport.

Mobiele telefoons worden het nieuwe doelwit van spammers en virusmakers.
Mobiele bellers moeten daarom bewust gemaakt worden van de gevaren
tancode's via mobiel veilig!!!!!!
VEILIG??????

justme1
Berichten: 105
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:01

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door justme1 »

het is toch wel heel toevallig dat de postbank na het inloggen op
"mijn postbank.nl" direct komt met een waarschuwing dat er valse invoerschermen in omloop zijn ivm de in te vullen tancode's, ze willen ons doen geloven dat we maar beter (verplicht) kunnen overstappen naar de mobile tancode's
HEEL TOEVALLIG
Dat heeft helemaal niks met toevalligheid te maken...Er zijn valse invoerschermen in omloop...
Het lijkt wel of er mansen van de postbank hier in de discussie zijn betrokken aan de aard van hun antwoorden.
Zoals vogels het ook al stelt, is inderdaad niet iedereen die tan-codes via de gsm ontvangt en dat prettig vindt, automtisch een postbankmedewerker.

Ik begrijp uit de reacties die hier in dit forum staan dat sommige mensen er echt problemen mee hebben. Toch is dit op het aantal postbankklanten maar een handje vol mensen, en is toch bijna iedereen al aan het internetbankieren met mobieltje en doet dit ook nog eens met veel plezier....

Maar alweer, als ik naar de uitvoering kijk, moet ik ook even achter mijn oren krabben....

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door Noble »

@justme1

Ik begrijp uit de reacties die hier in dit forum staan dat sommige mensen er echt problemen mee hebben. Toch is dit op het aantal postbankklanten maar een handje vol mensen, en is toch bijna iedereen al aan het internetbankieren met mobieltje en doet dit ook nog eens met veel plezier....

Jij kijkt ECHT door dezelfde bril als ING/Pb, justme1

Heb je de poll niet gezien??? of
weet je daar geen conclusie uit te trekken??

Of ben je nét zo halsstarrig als ING/Pb....

Hoeveel procent is BLIJ met de TAN/mobiel???
moet ík het voor je uitrekenen???????
sommige mensen
pfff, hoe is het mogelijk..
Laatst gewijzigd door Noble op 21 okt 2008 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door dijkmans »

justme1
dan moet je ook verder lezen,
Mobieltjes worden doelwit criminaliteit
Uitgegeven: 20 oktober 2008 15:39
Laatst gewijzigd: 20 oktober 2008 15:40

Dat meldt het Georgia Institute of Technology Information Security Center in een nieuw jaarrapport.

Mobiele telefoons worden het nieuwe doelwit van spammers en virusmakers.
Mobiele bellers moeten daarom bewust gemaakt worden van de gevaren
tancode's via mobiel veilig!!!!!!
VEILIG??????

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door four-eyes »

Ik hou überhaupt niet van telefoneren. Heb in mijn werkende leven te veel met de telefoon te maken gehad, zodat ik er voorgoed van genezen ben. Om die reden heb ik nu dan ook geen mobieltje. Ik zal er ook nooit een aanschaffen. De meeste zaken regel ik via de computer en dat vind ik prima.
Zodra ik TAN-codes moet op gaan vragen via een GSM houdt het op voor mij. Dan zeg ik mijn rekening bij de Postbank op.

Gesloten