LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie aanschaf 5 apparaten
garantie aanschaf 5 apparaten
keuken gekocht met 5 nieuwe apparaten van Whirlpool. Volgens verkoper van de keuken 5 jaar garantie op deze apparaten.
Na 3 jaar problemen met de vaatwasser. Reparatie kosten € 98,50.
Geen garantie. Ik had de formulieren niet ingevuld en opgestuurd naar Whirlpool. Niemand had mij verteld dat dit moest gebeuren. Volgens Whirlpool had ik dit kunnen weten, want ergens op hun website staat dit vermeld.
Hoe zit het nu met mijn garantie voor de rest van de periode ??????
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Na 3 jaar problemen met de vaatwasser. Reparatie kosten € 98,50.
Geen garantie. Ik had de formulieren niet ingevuld en opgestuurd naar Whirlpool. Niemand had mij verteld dat dit moest gebeuren. Volgens Whirlpool had ik dit kunnen weten, want ergens op hun website staat dit vermeld.
Hoe zit het nu met mijn garantie voor de rest van de periode ??????
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Re: garantie aanschaf 5 apparaten
Heb je het product gebracht naar de winkelier of de fabrikant?
Ik vind het een vreemd verhaal. Ik zou zeggen dat je gewoon recht hebt op die vijf jaar garantie. Er is voor betaald.
Je zou eens kunnen bellen met de consuwijzer.
Ik vind het een vreemd verhaal. Ik zou zeggen dat je gewoon recht hebt op die vijf jaar garantie. Er is voor betaald.
Je zou eens kunnen bellen met de consuwijzer.
Re: garantie aanschaf 5 apparaten
We hebben een mail gestuurd naar consuwijzer ongeveer 2 weken geleden , maar nog geen reactie .
Re: garantie aanschaf 5 apparaten
keuken gekocht met 5 nieuwe apparaten van Whirlpool. Volgens verkoper van de keuken 5 jaar garantie op deze apparaten.
Na 3 jaar problemen met de vaatwasser. Reparatie kosten € 98,50.
In beginsel heb je gewoon 5 jaar garantie.
Als het ook op de garantiebewijs (vaak aankoopbon of factuur) staat, dan heb je dat ook zeker.
Mondelinge toezeggingen gelden ook, alleen is dat weer moeilijk aan te tonen.
Wat echter wel uitsluit van garantie is normale slijtage en eigen schade.
Neemt niet weg dat volgens het consumentenrecht je gewoon recht hebt op de garantie, dit omdat volgens de consumentenrecht de aankoopbon of factuur of een speciale garantiebewijs geldig is.Geen garantie. Ik had de formulieren niet ingevuld en opgestuurd naar Whirlpool. Niemand had mij verteld dat dit moest gebeuren. Volgens Whirlpool had ik dit kunnen weten, want ergens op hun website staat dit vermeld.
Hoe zit het nu met mijn garantie voor de rest van de periode ??????
Persoonlijk vind ik die garantieregistratie van de fabrikanten echt flauwekul.
Toch ben ik benieuwd wat het probleem dan was van die vaatwasser.
Re: garantie aanschaf 5 apparaten
het probleem was een defecte afvoerslang, welke volgens mij niet goed was gemonteerd. Er zat een knik in de slang en bij de knik zat een scheur
Re: garantie aanschaf 5 apparaten
Daar heb ik maar 1 antwoord op:
Garantie.
Garantie.
Re: garantie aanschaf 5 apparaten
Die afvoerslang heeft het drie jaar goed gedaan.
Knik in de slang en een scheur is maar een antwoord
op,geen garantie.Vraag je eigen af hoe die knik er
in komt.Misschien zelf wat gerommeld aan de slang?
Knik in de slang en een scheur is maar een antwoord
op,geen garantie.Vraag je eigen af hoe die knik er
in komt.Misschien zelf wat gerommeld aan de slang?
Re: garantie aanschaf 5 apparaten
absoluut niet gerommeld aan de slang.
Re: garantie aanschaf 5 apparaten
De verkopende partij kan de aankoop datum aantonen en de daarbij behorende garantie Ik zou het via de verkopende partij spelen.
sc6 T
sc6 T
Re: garantie aanschaf 5 apparaten
Na drie jaar een knik en scheur in de slang??.
Bewijs nou maar eens dat het verkeerd gemonteerd is.
Niks verkopende partij of wat dan ook gewoon rëeel blijven.
Je hebt geen poot om op te staan.
Bewijs nou maar eens dat het verkeerd gemonteerd is.
Niks verkopende partij of wat dan ook gewoon rëeel blijven.
Je hebt geen poot om op te staan.
Re: garantie aanschaf 5 apparaten
Plumber
Het lijkt mij op het 1ste oog dat er mogelijk 4 partijen betrokken zijn.
De verkoper ,de koper ,de instalateur,de monteur.
Is dus een moeilijk geval om dat op afstand te beoordelen.
Volgens mij moet de ts starter ons beter informeren.
Groet T
Het lijkt mij op het 1ste oog dat er mogelijk 4 partijen betrokken zijn.
De verkoper ,de koper ,de instalateur,de monteur.
Is dus een moeilijk geval om dat op afstand te beoordelen.
Volgens mij moet de ts starter ons beter informeren.
Groet T
Re: garantie aanschaf 5 apparaten
Die 5 jaar is volgens mij een soort speciale extra garantie, die je naast de standaardgarantie van bv. 2 jaar, kunt krijgen, als je 5 apparaten koopt en daarna een formulier instuurt. Als je dat formulier niet hebt ingestuurd, dan heb je daar dus volgens mij inderdaad geen recht op.
Dan val je dus terug op de standaardregels, waarbij je o.a. kunt stellen dat een apparaat langer dan 3 jaar mee hoort te gaan (bv. een levensduur van 5 jaar), en dat je dan maar voor 3/5 hoeft op te draaien voor de kosten.
Dan val je dus terug op de standaardregels, waarbij je o.a. kunt stellen dat een apparaat langer dan 3 jaar mee hoort te gaan (bv. een levensduur van 5 jaar), en dat je dan maar voor 3/5 hoeft op te draaien voor de kosten.
Re: garantie aanschaf 5 apparaten
op een slang zit geen garantie als deze scheurt door een knik.
Ik heb heel veel whirlpool verkocht en zij deden nooit moeilijk als een klant vergeten was om de formulieren in te sturen.
Ik heb heel veel whirlpool verkocht en zij deden nooit moeilijk als een klant vergeten was om de formulieren in te sturen.
Re: garantie aanschaf 5 apparaten
Beste Januz,
Wij hebben precies hetzelfde meegemaakt. De keukenverkoper maar mooie praatjes maken. Als we 5 apparaten zouden kopen kregen we 5 jaar garantie ipv 2. 5 apparaten dat was de voorwaarde. Bij de levering krijgen wij de 5 apparaten, de boekjes en de bon. Er is nooit gezegd dat dit geregistreerd moest worden. Nu hebben we een probleem met een apparaat zegt de fabrikant: je had binnen 3 maanden moeten registreren. Helaas. De verkoper van de keuken had dat moeten melden bij de verkoop. Wij naar de keukenverkoper, deze geeft aan dat we het hadden moeten lezen op de website van de fabrikant. Daar staat het nergens. Volgens de keukenverkoper hebben wij als consumenten een informatieplicht.
Wij gaan een zaak starten bij de geschillencommissie. Kost een klein bedrag (+/- 125 euro, maar je kan de gehele procedure zelf voeren) maar dat heb ik er wel voor over. Naar onze mening heeft de verkoper een informatieplicht. Hij had ons als consumenten er op moeten wijzen dat we ons binnen 3 maanden moesten registreren. Wij hebben met de keukenverkoper de overeenkomst en deze moeten ons er als SPECIALISTEN er op wijzen.
De monteur van de fabrikant gaf aan dat er meerdere mensen zijn die het probleem hadden. Wij vinden dat als je ons 5 apparaten aansmeert je ook de voorwaarden duidelijk moet aangeven!
Volgens mij ben zijn wij Januz en mijn gezin niet de enige die slecht geinformeerd zijn door de keukenverkoper (een hele bekende Nederland). Ik ga het ook melden bij mijn rechtsbijstandsverzekering. Dit kan niet!
Wij hebben precies hetzelfde meegemaakt. De keukenverkoper maar mooie praatjes maken. Als we 5 apparaten zouden kopen kregen we 5 jaar garantie ipv 2. 5 apparaten dat was de voorwaarde. Bij de levering krijgen wij de 5 apparaten, de boekjes en de bon. Er is nooit gezegd dat dit geregistreerd moest worden. Nu hebben we een probleem met een apparaat zegt de fabrikant: je had binnen 3 maanden moeten registreren. Helaas. De verkoper van de keuken had dat moeten melden bij de verkoop. Wij naar de keukenverkoper, deze geeft aan dat we het hadden moeten lezen op de website van de fabrikant. Daar staat het nergens. Volgens de keukenverkoper hebben wij als consumenten een informatieplicht.
Wij gaan een zaak starten bij de geschillencommissie. Kost een klein bedrag (+/- 125 euro, maar je kan de gehele procedure zelf voeren) maar dat heb ik er wel voor over. Naar onze mening heeft de verkoper een informatieplicht. Hij had ons als consumenten er op moeten wijzen dat we ons binnen 3 maanden moesten registreren. Wij hebben met de keukenverkoper de overeenkomst en deze moeten ons er als SPECIALISTEN er op wijzen.
De monteur van de fabrikant gaf aan dat er meerdere mensen zijn die het probleem hadden. Wij vinden dat als je ons 5 apparaten aansmeert je ook de voorwaarden duidelijk moet aangeven!
Volgens mij ben zijn wij Januz en mijn gezin niet de enige die slecht geinformeerd zijn door de keukenverkoper (een hele bekende Nederland). Ik ga het ook melden bij mijn rechtsbijstandsverzekering. Dit kan niet!