LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie aanschaf 5 apparaten

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Januz
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 okt 2008 21:46

garantie aanschaf 5 apparaten

Ongelezen bericht door Januz »

keuken gekocht met 5 nieuwe apparaten van Whirlpool. Volgens verkoper van de keuken 5 jaar garantie op deze apparaten.
Na 3 jaar problemen met de vaatwasser. Reparatie kosten € 98,50.
Geen garantie. Ik had de formulieren niet ingevuld en opgestuurd naar Whirlpool. Niemand had mij verteld dat dit moest gebeuren. Volgens Whirlpool had ik dit kunnen weten, want ergens op hun website staat dit vermeld.
Hoe zit het nu met mijn garantie voor de rest van de periode ??????
Heeft iemand hier ervaring mee ?

alfatrion
Berichten: 22101
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: garantie aanschaf 5 apparaten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je het product gebracht naar de winkelier of de fabrikant?

Ik vind het een vreemd verhaal. Ik zou zeggen dat je gewoon recht hebt op die vijf jaar garantie. Er is voor betaald.

Je zou eens kunnen bellen met de consuwijzer.

Januz
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 okt 2008 21:46

Re: garantie aanschaf 5 apparaten

Ongelezen bericht door Januz »

We hebben een mail gestuurd naar consuwijzer ongeveer 2 weken geleden , maar nog geen reactie .

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie aanschaf 5 apparaten

Ongelezen bericht door BBCS »

keuken gekocht met 5 nieuwe apparaten van Whirlpool. Volgens verkoper van de keuken 5 jaar garantie op deze apparaten.
Na 3 jaar problemen met de vaatwasser. Reparatie kosten € 98,50.


In beginsel heb je gewoon 5 jaar garantie.
Als het ook op de garantiebewijs (vaak aankoopbon of factuur) staat, dan heb je dat ook zeker.

Mondelinge toezeggingen gelden ook, alleen is dat weer moeilijk aan te tonen.

Wat echter wel uitsluit van garantie is normale slijtage en eigen schade.
Geen garantie. Ik had de formulieren niet ingevuld en opgestuurd naar Whirlpool. Niemand had mij verteld dat dit moest gebeuren. Volgens Whirlpool had ik dit kunnen weten, want ergens op hun website staat dit vermeld.
Hoe zit het nu met mijn garantie voor de rest van de periode ??????
Neemt niet weg dat volgens het consumentenrecht je gewoon recht hebt op de garantie, dit omdat volgens de consumentenrecht de aankoopbon of factuur of een speciale garantiebewijs geldig is.
Persoonlijk vind ik die garantieregistratie van de fabrikanten echt flauwekul.


Toch ben ik benieuwd wat het probleem dan was van die vaatwasser.

Januz
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 okt 2008 21:46

Re: garantie aanschaf 5 apparaten

Ongelezen bericht door Januz »

het probleem was een defecte afvoerslang, welke volgens mij niet goed was gemonteerd. Er zat een knik in de slang en bij de knik zat een scheur

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie aanschaf 5 apparaten

Ongelezen bericht door BBCS »

Daar heb ik maar 1 antwoord op:

Garantie.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: garantie aanschaf 5 apparaten

Ongelezen bericht door plumber »

Die afvoerslang heeft het drie jaar goed gedaan.
Knik in de slang en een scheur is maar een antwoord
op,geen garantie.Vraag je eigen af hoe die knik er
in komt.Misschien zelf wat gerommeld aan de slang?

Januz
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 okt 2008 21:46

Re: garantie aanschaf 5 apparaten

Ongelezen bericht door Januz »

absoluut niet gerommeld aan de slang.

Toolboy

Re: garantie aanschaf 5 apparaten

Ongelezen bericht door Toolboy »

De verkopende partij kan de aankoop datum aantonen en de daarbij behorende garantie Ik zou het via de verkopende partij spelen.
sc6 T

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: garantie aanschaf 5 apparaten

Ongelezen bericht door plumber »

Na drie jaar een knik en scheur in de slang??.
Bewijs nou maar eens dat het verkeerd gemonteerd is.
Niks verkopende partij of wat dan ook gewoon rëeel blijven.
Je hebt geen poot om op te staan.

Toolboy

Re: garantie aanschaf 5 apparaten

Ongelezen bericht door Toolboy »

Plumber
Het lijkt mij op het 1ste oog dat er mogelijk 4 partijen betrokken zijn.
De verkoper ,de koper ,de instalateur,de monteur.

Is dus een moeilijk geval om dat op afstand te beoordelen.
Volgens mij moet de ts starter ons beter informeren.
Groet T

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: garantie aanschaf 5 apparaten

Ongelezen bericht door kweenie »

Die 5 jaar is volgens mij een soort speciale extra garantie, die je naast de standaardgarantie van bv. 2 jaar, kunt krijgen, als je 5 apparaten koopt en daarna een formulier instuurt. Als je dat formulier niet hebt ingestuurd, dan heb je daar dus volgens mij inderdaad geen recht op.

Dan val je dus terug op de standaardregels, waarbij je o.a. kunt stellen dat een apparaat langer dan 3 jaar mee hoort te gaan (bv. een levensduur van 5 jaar), en dat je dan maar voor 3/5 hoeft op te draaien voor de kosten.

honest
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:15

Re: garantie aanschaf 5 apparaten

Ongelezen bericht door honest »

op een slang zit geen garantie als deze scheurt door een knik.
Ik heb heel veel whirlpool verkocht en zij deden nooit moeilijk als een klant vergeten was om de formulieren in te sturen.

hammie21
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2009 17:17

Re: garantie aanschaf 5 apparaten

Ongelezen bericht door hammie21 »

Beste Januz,

Wij hebben precies hetzelfde meegemaakt. De keukenverkoper maar mooie praatjes maken. Als we 5 apparaten zouden kopen kregen we 5 jaar garantie ipv 2. 5 apparaten dat was de voorwaarde. Bij de levering krijgen wij de 5 apparaten, de boekjes en de bon. Er is nooit gezegd dat dit geregistreerd moest worden. Nu hebben we een probleem met een apparaat zegt de fabrikant: je had binnen 3 maanden moeten registreren. Helaas. De verkoper van de keuken had dat moeten melden bij de verkoop. Wij naar de keukenverkoper, deze geeft aan dat we het hadden moeten lezen op de website van de fabrikant. Daar staat het nergens. Volgens de keukenverkoper hebben wij als consumenten een informatieplicht.

Wij gaan een zaak starten bij de geschillencommissie. Kost een klein bedrag (+/- 125 euro, maar je kan de gehele procedure zelf voeren) maar dat heb ik er wel voor over. Naar onze mening heeft de verkoper een informatieplicht. Hij had ons als consumenten er op moeten wijzen dat we ons binnen 3 maanden moesten registreren. Wij hebben met de keukenverkoper de overeenkomst en deze moeten ons er als SPECIALISTEN er op wijzen.

De monteur van de fabrikant gaf aan dat er meerdere mensen zijn die het probleem hadden. Wij vinden dat als je ons 5 apparaten aansmeert je ook de voorwaarden duidelijk moet aangeven!

Volgens mij ben zijn wij Januz en mijn gezin niet de enige die slecht geinformeerd zijn door de keukenverkoper (een hele bekende Nederland). Ik ga het ook melden bij mijn rechtsbijstandsverzekering. Dit kan niet!

Gesloten