LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sander_p
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 okt 2008 12:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sander_p »

Desire, succes! Ik laat hier nog wel even weten hoe het voor mij verloopt.

Audrey-Marco
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:29

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Audrey-Marco »

Goedenmiddag,

Ook mijn moeder is erin getuind met gevolg dat ik er achteraan kon om het af te melden :roll:
Zij werd telefonisch benaderd en nadat ze om een informatie gevraagd had dacht ze dat het wel in orde was, tot haar stomme verbazing en schrik kreeg ze geen informatie, maar een bevestiging van aanmelding binnen.
Ik ben aan het bellen gegaan, maar jeetje wat een d...n zitten daar aan de telefoon :evil: , ze luisteren niet en vragen beantwoorden kunnen ze al helemaal niet, en die zijn dan opgeleid volgens hun site :?
Omdat mijn moeder telefonisch is benaderd peins ik er niet over om iets schriftelijk op te zeggen en al helemaal niet aangetekend naar een postbus, je vraagt tenslotte om informatie en niet om een bevestiging.
Om een een lang verhaal toch wat kort te houden: ik heb via het contactformulier dat op hun site staat een mail/berichtje gestuurd om de afmelding door te geven en daarvan heb ik een bevestiging ontvangen, na contact gehad met de consuwijzer is dit al voldoende bewijs dat ik schriftelijk naar hen [NEM] gereageerd heb.
Vandaag heb ik [zeker tot vreugde van mijn moeder :D ] een bevestiging via de mail terug gekregen dat ze het één en ander administratief hebben verwerkt en dat ze het betreuren dat ze mijn moeder niet tot hun snelgroeiende klantenkring mogen rekenen, maar ze respecteren haar wens. Gelukkig hebben we het zo via hun eigen site kunnen regelen.
Dus mijn ervaring is ga zeker niet in op de telefoontjes van de NEM want ze zijn zo gehaaid als wat, als ze voornamelijk ouderen benaderen die al die rompslomp tot afmelden niet willen/kunnen ja dan kan ik het geloven dat ze snelgroeiend zijn.
Aangetekend afmelden via een postbusadres is geen probleem volgens TNT, in de postbus word een bericht achtergelaten dat er een aangetekend stuk klaar ligt en als de postbus geleegd wordt kunnen ze na ondertekening het aangetekende stuk alsnog in ontvangst nemen, maar al deze moeite is dus niet nodig, stuur zo gauw mogelijk een schriftelijke afmelding via hun site en let er wel op dat je een bevestiging van ontvangst in je mailbox binnenkrijgt.
Als het goed is krijg je dan binnen 1-2 werkdagen een mailtje terug dat je afmelding binnen de afkoelperiode geregeld is.

Succes en hopelijk lukt het jullie ook om zo gauw mogelijk van deze nepperij af te komen.

dioneschutters
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2008 17:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door dioneschutters »

Het wordt zo'n beetje een herhaling van zetten, maar goed: het kan niet vaak genoeg geschreven worden. Bij de NEM zijn het boeven. Ga er nooit mee in zee.

Ik kreeg thuis opeens een contract toegestuurd, zonder dat ik daar ook maar om gevraagd heb. De brief stond niet op mijn naam, het adres klopte wel. Nadat ik even op internet had gecheckt wat het voor een bedrijf is, heb ik de brief godzijdank geopend. De inhoud bleek een aanmelding.

'Geen probleem', dacht ik. 'Met één telefoontje zal alles wel worden opgelost'. Helaas. De werkelijkheid bleek anders. bij de NEM zijn ze sterren in schuld ergens anders leggen. Je kunt kennellijk zomaar telefonisch iets afsluiten, je komt er niet zomaar van af. Want, zo vertelden ze me bij de klantenservice, er was een afspraak gemaakt. Misschien niet met mij, maar dan misschien wel met één van mijn huisgenoten (ik woon alleen). De bandopname kon worden toegestuurd, maar dat duurt acht dagen. Terwijl de opzegtermijn 7 dagen is... Boeven! Ik kreeg wel het mobiele nummer dat is gebeld door het wervinsteam. Daar nam een mevrouw op die bevestigde dat zij de NEM inderdaad had gesproken, en dat zij alleen om informatie had gevraagd om van het gesprek af te zijn. Zij heeft overigens niets ontvangen. Hoe dat gesprek precies is gegaan, weet ik natuurlijk ook niet. Want de tape heb ik nog niet ontvangen.
Enfin; de enige manier om van het contract af te komen, was volgens de klantenservice door het sturen van een aangetekende brief. Het gaat me niet eens om de tijd die ik er mee kwijt ben en om die 6,65 euro van de aangetekende brief, maar om het algehele gevoel van onrecht. Dat dit zomaar kan! Aan de telefoon schermt de NEM er constant mee dat ze niet buiten de wet handelen. Ik denk dan op mijn beurt dat het hoog tijd is om de wet aan te passen. Overigens heb ik nu nog steeds geen bevestiging gehad. Ik hoop echt dat zij niet mijn huidige leverancier opzeggen, want buiten dat dat een vertrouwde naam is, is de NEM ook nog eens véél duurder! Ik vind het echt bijna maffia-achtige praktijken.

Misschien een leuk ideetje voor de durfals: eigenlijk zou de NEM zelf de hele dag platgebeld moeten worden met de agressieve methode waar zij zich kennelijk zelf ook van bedienen.[/b]

lucky4299
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2008 20:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door lucky4299 »

vandaag ben ik gebeld door zo.n eikel van de nl energie maatschapij
een meneer de peter de vries met een heel mooi aanbod om n.n energie goedkoper te maken en ik ben er zo als zo veel mensen in getuint hij had hele glade praatjes tot ik tegen hem zij je heb een gelepen tong en je praatje is goed want hij wist me te overtuigen in een paar minuten terwijl die man verdoorie een week geleden nog met m.n vrouw had gesproken en die had nee gezegt ik zij ook nog tegen hem dat ik eigenlijk met m.n mond vol tanden stond z.n andwoord daarop was ik niet let dus op mensen :twisted: :evil: :idea: [/i][/b]

dioneschutters
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2008 17:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door dioneschutters »

@MamMaria
Als ik jou was zou ik toch maar even je "oude" maatschappij inlichten dat je ABSOLUUT niet over wilt stappen!
Ik heb gelijk de NUON gebeld, maar zij kunnen niets doen, omdat energiebedrijven moeten meewerken aan een overstapaanvraag van een concurrent, ook al is hun klant het er niet mee eens. NUON gaf me wel het nummer van de energiekamer, waar je terecht kunt met je klachten over energieleveranciers: 0800-0231885. Maar daar ben ik op dit moment natuurlijk niet direct mee geholpen.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jsp »

ik heb via het contactformulier dat op hun site staat een mail/berichtje gestuurd om de afmelding door te geven en daarvan heb ik een bevestiging ontvangen, na contact gehad met de consuwijzer is dit al voldoende bewijs dat ik schriftelijk naar hen [NEM] gereageerd heb.
Het zou NUON sieren als zij dit ook als voldoende zouden accepteren en mensen niet terugverwijzen naar de Energiekamer. Ligt er natuurlijk ook wel aan hoelang de aanmelding al geleden is, om dit proces nog terug te kunnen draaien ...

aquagerard
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2008 22:13

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door aquagerard »

hoi

ik heb ook zoon ervaring gehad met nem

ik had een man hier van hun hij zij dat de nem eneco voor een deel heeft overgenomen
ik had gevraagd of ik de papieren rustig door kon lezen dit was goed maar ik moest er wel wat voor terug doen
dat was als volgt ik moest een papier ondertekenen met daar op stond geschreven dat hij hier was geweest hij kreeg voor iedere bezoekje bij de mensen 10 euro per adres ongeacht of hij iets van de nem kon verkopen
op een op een moment het was dec en ik had nog niets gehoord van de afrekening van eneco en ben aan het bellen gegaan tot mijn verbazing zij de meneer van eneco dat ik al 3 maanden niet meer bij hun zat en dat de afrekening onderweg was waar ik op vroeg hoe komen jullie er bij om mijn contract te bereinigen waar hij op zij dat de nem dit gedaan heeft waar ik op zij zonder mijn toestemming o zij die man dat is niet zo mooi en eneco heeft een rechtzaak tegen de nem gedaan en gewonnen enkel had ik dus een probleem met de nem die deden zeer moeilijk en heeft toen toch naar een halfjaar zeuren mij terug gedaan naar de eneco en ik zij tegen nem dat ik nooit de rekening zou betalen dat dat hun probleem is nu 1 jaar later krijg ik een bief van een incasso buro of ik de betaling van 1700 euro toch wil doen waar ik hun gesproken heb dat ik een duidelijke afspraak heb met de nem dat ik nooit zou betalen ik ben wel benieuwt het is nu weer een half jaar verder en tot nu toe heb ik er niets meer van gehoord

groetjes aquagerard

sander_p
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 okt 2008 12:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sander_p »

Nou, dat valt me mee... Ik kreeg zojuist een mailtje als antwoord op mijn contactformulierbericht van zaterdag.

"Geachte heer/mevrouw,

Door middel van deze e-mail bevestigen wij u dat wij uw verzoek tot annulering van de overeenkomst van energielevering met de Nederlandse Energie Maatschappij hebben ontvangen.

Vanzelfsprekend betreuren wij het dat wij u niet tot onze snelgroeiende klantenkring mogen rekenen, maar wij respecteren uw wens en hebben aldus een en ander administratief verwerkt.

Mocht u in de toekomst alsnog besluiten uw energie via de Nederlandse Energie Maatschappij te willen ontvangen dan zijn wij natuurlijk graag bereid uw overstap te regelen."

Blijkbaar dus niet nodig om ook nog het welkomstpakket aangetekend terug te sturen (dat zou me geld kosten!). Ik hou het nog wel even in de gaten of ze het ook daadwerkelijk hebben geannuleerd (binnen een week even bij ENECO informeren of ik nog via hen stroom geleverd krijg).

Pieter Bas
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2008 13:59

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Pieter Bas »

Ter informatie: De NEM is niet aangesloten bij Infofilter. Bedrijven die echt streven naar klanttevredenheid zijn hierbij wel aangesloten. Conclusie: vul de infofilter in www.infofilter.nl. Zodra er toch iemand belt om je klant te willen maken, dan mag je er vanuit gaan dat het geen zuivere koffie is en je altijd nee moet verkopen.[/url]

sas67
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2008 22:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sas67 »

Ik heb geen goede ervaringen met de nl. energie maatschappij. Ik bleek een contract van 3 jaar te hebben, maar ben ondanks de dreiging van een boete toch weer teruggegaan naar NUON.

De communicatie is heel slecht. Tijdens het afsluiten/overstappen geen probleem, maar op het moment dat het contract ging lopen veel problemen. Weken/maanden wachten op antwoord op een vraag die ik zowel via de site verstuurde en/of per post en/of via de telefoon.
Op sommige vragen heb ik nog steeds geen antwoord. Het hele gebeuren is nog niet eens afgehandeld en ik ben bang dat dat ook nog een tijd gaat duren of dat ze weer met iets nieuws komen. Dat iets niet betaald is wat wel betaald is bijvoorbeeld.

chaloni
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2008 18:32

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door chaloni »

ook ik werd gebeld en er was nog geen sprake dat ik klant was, ik had binnen 7 dagen het pakket met een brief erbij gestuurdt dat ik geen klant wilde worden van hun, hebben ze me gewoon aangemeld, er was bij hun geen brief binnen gekomen, had ik het maar aangetekend moeten versturen volgens hun, toen heb ik essent gebeldt en gaan hun een klacht voor mij indienen want dit kwam heel vaak voor en volgens essent was ik ook nog niet afgemeldt, ben benieuwdt of ik er vanaf kom.

sander_p
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 okt 2008 12:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sander_p »

@ chaloni - Het kan dus ook via het Contactformulier op hun website. Je krijgt dan (als het goed is) per e-mail een bevestiging (zie mijn post hierboven). In principe is dat hetzelfde als aangetekend verzenden, alleen gratis. Ik ga dat welkomstpakket dan ook verder niet terugsturen. Ik controleer alleen volgende week nog even bij ENECO (mijn huidige leverancier) of ik nog steeds via hen stroom ontvang. Als dat zo is, heeft NEM de opzegging goed verwerkt en ben ik er goed vanaf gekomen...

fondy1972
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jan 2008 13:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door fondy1972 »

het hoeft niet binnen een week te zijn dat je overgezet word naar de nem. want bij ons is het veel later gebeurt. wij zijn begin sept gebeld, en na veel brieven schrijven dachten we ook van ze klaar te zijn, hebben 2 maanden niets van ze gehoord, tot we eind december brief van onze leveransier kregen dat het hen spijt dat wij weg gingen.


na bellen blijkt dus dat de NEM ons toch had over genomen, en heeft het ons wederom 3 maand gekost met behulp van de geschillen commisie om dus eindelijk met ze klaar te zijn nu.

en dan hebben we 3 brieven in huis met het schrift van: jammer dat u niet bij ons groot groeiende zaak komen en spijt ons dat u geen klant bij ons word dat we zelf voor een andere leverancier dienen te zorgen.

leek me naar 1 brief wel duidelijk dat het met de die brief al rond was
maar dan komen er nog zoveel na, en heb je de geschillen commisie nog nodig voor de verdere afhandeling om je geld terug te krijgen wat teveel is afgenomen.


dus alleen veel succes en hoop dat het schrijven alleen bespaart blijft, en niet over een paar maand toch een overstapbrief krijgen om dan wederom opnieuw te moeten schrijven we willen niet over naar de NEM.

11Paul22
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2008 18:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door 11Paul22 »

De Nederlandse Energie Maatschappij heeft nog steeds dezelfde misleidende methode om je van energie leverancier te laten veranderen. Vandaag werd ik gebeld en de ''callgirl'' deed alsof ze van (mijn leverancier) Eneco was.
Ik had bijna het welkomst pakket van NEM mogen ontvangen (15% goedkopere energie voor 3 jaar), maar door expliciet na te vragen wie de leverancier nu eigenlijk is kwam de aap uit de mouw.
Niet intrappen dus!

h.bennink
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2008 21:35

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door h.bennink »

wij zijn telefonisch benadert door n.e.m.
ze hadden ons adres van essent gekregen.
de nem kon de energie tussen de 25 en 50 euro per maand goedkoper leveren. de rekeningen kregen we dan via essent.
ik heb aangegeven dat we bij essent wilden blijven.
dat zou ook zo blijven volgens hun. toen ze naar de geboorte datum en bankrekening nummer gingen vragen ging er bij mij een lampje branden.
Daarop heb ik gezegd dat ik contact met essent zou opnemen.Dat heb ik gedaan, essent werkt niet met hen samen werd mij gezegd De nem zou
een half uur later terug bellen. Maar zoals U al wel zult weten, dat is natuurlijk niet gebeurt.
Ik heb de familie gewaarschuwd, die zijn inmiddels ook al benaderd,
daar was de telefoniste zo onbeschoft om de haak er op te gooien.
Mensen wees gewaarschuwd, blijf bij je eigen energiebedrijf.[/b]

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Chanmaster »

h.hennink, u slaat de spijker op z'n kop. Niet overstappen levert doorgaans meer op.

Misty2
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2008 23:03

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Misty2 »

De tip om het via het contactformulier, op de website van die telefonische oplichters, werk uitstekend. Gisteravond, onder het kopje klacht, geschreven dat ik het niet eens was met het feit dat zij ons ipv een informatiepakket een bevestiging van aanmelden stuurden en dat ik geen gebruik wilde maken van de "aanbieding". Kreeg direct een mail dat de klacht was ontvangen en vanochtend om 09.50 uur al een bevestiging per mail dat zij niet verder gaan met de procedure. Het werkt dus uitstekend en bespaart zo'n 8 €.

Sjoukje1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2008 12:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Sjoukje1981 »

Ook ik ben door de NEM benaderd en ik ben zo dom geweest me te laten overhalen om een pakket toe te sturen. Inderdaad kon ik binnen 7 dagen terug sturen, maar ook opzeggen zou geen enkel probleem zijn.

Inmiddels zit ik vast aan het contract en heb ik enorme spijt hiervan. Ik voel me enorm bedonderd en na het lezen van deze berichten verwacht ik nog grote problemen met deze lui. Ik voel mezelf ook vreselijk dom dat ik me om heb laten praten en dat ik de papieren niet goed genoeg heb doorgenomen. Het enige wat ik heb gevraagd is of ik écht binnen een maand kon opzeggen, en dat was geen probleem. De kosten werden hierbij niet vermeld.

Weet iemand of en hoe ik er nog onderuit kom? Het idee dat ik nog 3 jaar aan ze vast zit vind ik absoluut geen prettig idee, en ik ben niet van plan om instanties als deze nog een 150 euro's kado te doen omdat ik van ze af wil!

Help!

mirelle12
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2008 16:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mirelle12 »

Ook ik ben van de week benaderd door NEM en inmiddels het 'informatiepakket' ontvangen waar op staat dat het een bevestiging van aanmelding is.
Ik ben het ook totaal niet mee eens met hun manier van klanten werven en snap ook niet dat dit zomaar mag;is er dan geen enkele organisatie die er achter aan gaat en dit soort praktijken verbied?
Ik heb dit forum doorgelezen en heb nu een mail via het contactformulier verstuurd om van hun diensten af te zien. Ik hoop dat ik dan van dit gedonder af ben maar ben er bang voor als ik al deze reacties hier lees.
Hoop dat er tegen deze maatschappij een keer actie ondernomen zal worden want dit is te gek voor woorden gezien het aantal mensen die door deze maatschappij benaderd en gedupeerd zijn.

Gr mirelle

ermafra
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2008 20:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ermafra »

Ook ik ben telefonisch benaderd door de n.e.m mij werd verteld dat alles goedkoper kon. Ik vroeg toen om info en de man zei dan heb ik uw adres gegevens nodig. Toen hij ook om een rek.nr. vroeg zei ik dat hij dat niet kreeg en dat ik nergens aan vast wou zitten. Hij zou info opsturen die ik niet gekregen heb maar wel een brief met bevestiging van" uw overstap". De volgende dag gebeld maar onbeschoft te woord gestaan en dat ik er aan vast zat. Mijn huidige leverancier gebeld om alles te blokkeren maar die zeiden dat dat wettelijk niet kon. Ik voel me zwaar bedonderd en ben bezig om er onderuit te komen.

Gesloten