LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inschrijving bij de LOI

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Irelandfan
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2008 14:54

Inschrijving bij de LOI

Ongelezen bericht door Irelandfan »

Ik was altijd goed te spreken over de LOI, tot drie dagen geleden.
Ik had me ingeschreven voor de cursus MBO Dierenverzorging.
Kreeg ik twee dagen later een mail terug dat ik wegens betalingsproblemen de cursus eerst in keer moet betalen en dat ik dan pas het studiemateriaal toegestuurd krijg.
Had ik me mee kunnen vinden maar het ergste is dat ze denken dat ik iemand heel anders ben. Ik dus direct teruggemailt dat ik niet die persoon ben maar dat ik een hele andere achternaam heb.
Natuurlijk geen reactie. Vandaag komen de papieren binnen, weer op de naam van die andere persoon. en een acceptgiro dat ik maar even 1527 euro moet betalen.
Dus ik heb net weer een mail aan hun gestuurd met een scan van mijn paspoort dat ze eindelijk begrijpen dat ik iemand anders ben.
Want ook al had ik die 1500 euro kunnen betalen een examen had ik nooit mogen doen omdat het paspoort gecontroleerd wordt en daarin staat natuurlijk een hele andere achternaam.


Ik had 2 weken geleden een gids bij hun aangevraagd. Eerst komt niets, dan neem ik contact op met de LOI, komt de verkeerde gids. Ik weer gemailt, kreeg ik gisteren en hele onbeleefde mail van hun binnen, dat ik geen studiegids krijg, dat ik het ook allemaal op internet kon lezen.

Dus ik heb het helemaal met de LOI gehad.

Ik studeer daar al 14 jaar maar voor mij hoeft het niet meer.

Zo, ik moest mijn verhaal hier even kwijt.

Piet1953
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:15

Re: Inschrijving bij de LOI

Ongelezen bericht door Piet1953 »

Foutief geadresseerde materialen moet je niet accepteren. Poststukken, waar jouw naam niet op staat, mag je helemaal niet openmaken.

Gewoon niet druk over doen, maar het gehele pakket, inclusief de acceptgiro terugsturen onder vermelding "geadresseerde op dit adres onbekend", en vervolgens contact opnemen met de vraag waarom je het materiaal niet hebt ontvangen.

Irelandfan
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2008 14:54

Re: Inschrijving bij de LOI

Ongelezen bericht door Irelandfan »

Hallo

ze hebben me niet eens een pakket gestuurd. Ik kreeg een brief met daarin de woorden dat ik de hele studie in een keer moet betalen wegens problemen in het verleden. Daarbij was ik die persoon helemaal niet. Naar de derde mail van hun heb ik mijn paspoort gescannt om aan te tonen dat ik iemand anders ben.
Ze waren echt totaal onvriendelijk, ik kreeg niet eens een studiegids.

Ik ga bij de LOI echter nooit meer studeren.

Piet1953
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:15

Re: Inschrijving bij de LOI

Ongelezen bericht door Piet1953 »

Stond op die brief ook het adres van die andere persoon? In dat geval gewoon die brief terugsturen met als mededeling "persoon op dit adres onbekend" en bij de LOI vragen waarom je nooit meer wat van je inschrijving hebt gehoord.

Als die brief aan jou gericht was, maar er een andere naam boven de brief en op de acceptgiro stond, alleen de acceptgiro terugsturen, met de vraag of ze er eentje willen terugstruren met de naam, die je hebt opgegeven toen je je inschreef.

Irelandfan
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2008 14:54

Re: Inschrijving bij de LOI

Ongelezen bericht door Irelandfan »

Hallo,

eerst kwam een mail, in deze werd ik direct met een andere naam aangesproken. Ik heb direct uitgelegd dat ik een andere naam heb.
Een paar dagen later kwamen de papieren per post op ons adres aan maar weer met mijn voornaam en een andere achternaam.
En toen heb ik een scan gemaakt van mijn paspoort en gezegt dat ik dit belachelijk vindt en dat ik nooit meer een studie bij hun ga volgen , en dat dit de tweede keer is dat dit gebeurd. Verder heb ik hun ook gezegt dat ook al zal ik dit bedrag van ca. 1600 euro in een keer betalen ik nooit een examen zou kunnen doen omdat mijn achternaam heel anders is.
Nadat ik dan mijn paspoort gescant heb, kreeg ik weer een mail dat ze de studie annuleerd hebben.
tot op heden heb ik niets meer gehoord en dat wil ik ook zo laten.

Piet1953
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:15

Re: Inschrijving bij de LOI

Ongelezen bericht door Piet1953 »

Dat van dat paspoort zegt helemaal niks.

Post onder een verkeerde naam moet je niet openen, maar retourneren aan de afzender. Verder lijkt het me een eenvoudige persoonsverwisseling , die gemakkelijk recht te zetten is, door duidelijk te communiceren.

Maar natuurlijk kun je het er ook gewoon bij laten zitten, als je er geen zin in hebt.

Irelandfan
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2008 14:54

Re: Inschrijving bij de LOI

Ongelezen bericht door Irelandfan »

Ik werd eerst in de e-mail met een verkeerde naam aangesproken. Ik heb het direct gezegt dat ik iemand anders ben maar daarop zijn ze niet ingegaan. Ook later niet niet.

Ik vindt wel dat een paspoort genoeg over je naam zegt, waarom heeft iedereen zo een ding als het geen nut heeft.
Ik heb tot op heden niets meer van hun gehoord en zo moet het ook blijven.

Ik werd zelf gebeld om op de televisie mijn verhaal te doen.

Gesloten