LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzegging KPN
opzegging KPN
Per 1 november verhoogt KPN de tarieven op telefonie/internet. Op de factuur van augustus staat dit vermeld, met de tekst dat daardoor het abonnement kosteloos opgezegd kan worden. Dit doe ik op 31 augustus en mij wordt bevestigd dat alles is opgezegd per 1 november.
Vandaag pas (3 oktober) krijg ik de bevestiging van KPN met daarin vermeld dat het abonnement pas 31 december eindigt.
Ik probeer dus contact op te nemen met KPN, omdat dit niet de afspraak was. Na 70 !!!!! minuten staat mij eindelijk iemand te woord op de 0900 betaallijn. Op een normale toon vertel ik de heer aan de andere kant dat het mij toch eerst van het hart moet dat ik het schandelijk vind dat ik 70 minuten aan de lijn gehouden wordt om een fout van KPN gecorrigeerd te krijgen.......helaas, de verbinding wordt meteen verbroken!
Ik weet niet meer hoe ik nu op een normale manier toch gewoon op 1 november van mijn veel te dure abonnement af kan komen.
Wie kan mij adviseren...
Vandaag pas (3 oktober) krijg ik de bevestiging van KPN met daarin vermeld dat het abonnement pas 31 december eindigt.
Ik probeer dus contact op te nemen met KPN, omdat dit niet de afspraak was. Na 70 !!!!! minuten staat mij eindelijk iemand te woord op de 0900 betaallijn. Op een normale toon vertel ik de heer aan de andere kant dat het mij toch eerst van het hart moet dat ik het schandelijk vind dat ik 70 minuten aan de lijn gehouden wordt om een fout van KPN gecorrigeerd te krijgen.......helaas, de verbinding wordt meteen verbroken!
Ik weet niet meer hoe ik nu op een normale manier toch gewoon op 1 november van mijn veel te dure abonnement af kan komen.
Wie kan mij adviseren...
Re: opzegging KPN
2 klachten via sites:
consuwijzer:
Hier klacht indienen omdat de verbinding door medewerker helpdesk verbroken werd nadat u terecht klaagde over lengte wachttijd.
hier kunt u een klacht over dure 0900 nummers indienen. Dit m.b.t. de lengte v.d. wachttijd op zich!
U kunt een bezwaarschrift tegen datum vermeld in bevestiging opzegging KPN sturen, waarin u verwijst naar bovengenoemde wet.
U geeft aan dat u binnen 14 dagen na verzenden van uw ( aangetekende, liefst met ontvangstbevestiging) verzonden brief een brief wenst te ontvangen met de correcte einddatum, n.l. 1 november 2008. Dit is n.l. de datum waarop de wijziging ingaat en is derhalve conform de weg einddatum contract als u opzegt.
U trekt tevens uw toestemming tot automatische incasso per 1 november 2008 in. Zodat u hierna geïnde incasso's als onterecht kunt beschouwen en kunt laten storneren tot een jaar na datum incasso.
Geeft tevens aan dat mocht KPN u geen brief ter bevestiging einde contract toesturen binnen gestelde termijn, u dit als een Geschil voorlegt bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Kopie maken van uw brief, en verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren mocht een gang naar de Geschillencommissie nodig zijn.
consuwijzer:
Hier klacht indienen omdat de verbinding door medewerker helpdesk verbroken werd nadat u terecht klaagde over lengte wachttijd.
hier kunt u een klacht over dure 0900 nummers indienen. Dit m.b.t. de lengte v.d. wachttijd op zich!
Op grond van deze wet hoort KPN per datum waarop de tarieven gewijzigd worden uw overeenkomst te beëindigen.Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.
U kunt een bezwaarschrift tegen datum vermeld in bevestiging opzegging KPN sturen, waarin u verwijst naar bovengenoemde wet.
U geeft aan dat u binnen 14 dagen na verzenden van uw ( aangetekende, liefst met ontvangstbevestiging) verzonden brief een brief wenst te ontvangen met de correcte einddatum, n.l. 1 november 2008. Dit is n.l. de datum waarop de wijziging ingaat en is derhalve conform de weg einddatum contract als u opzegt.
U trekt tevens uw toestemming tot automatische incasso per 1 november 2008 in. Zodat u hierna geïnde incasso's als onterecht kunt beschouwen en kunt laten storneren tot een jaar na datum incasso.
Geeft tevens aan dat mocht KPN u geen brief ter bevestiging einde contract toesturen binnen gestelde termijn, u dit als een Geschil voorlegt bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Kopie maken van uw brief, en verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren mocht een gang naar de Geschillencommissie nodig zijn.
Hartelijk dank voor uw reaktie. Ik zal e.e.a. conform uw aanwijzingen uitvoeren.
KPN heeft inmiddels haar termijn om te reageren op mijn aangetekende brief laten verstrijken. Tevens hebben zij via de mail nog aangegeven (d.d. 7 oktober) binnen een termijn van 10 werkdagen via een andere afdeling te reageren op mijn klacht. Ook deze termijn is vandaag verstreken en ik heb niets gehoord of gezien van KPN.
Wat en hoe nu verder te handelen, want dit gaat nooit meer goed komen?
Wat en hoe nu verder te handelen, want dit gaat nooit meer goed komen?
Ik neem aan dat u nog steeds niet akkoord gaat met de einddatum die KPN hanteert.
Conform de wet heeft u recht om per ingang datum nieuwe tarieven de overeenkomst te beëindigen.
U kunt nu dit als een geschil voorleggen bij de Geschillencommissie telecommunicatie.
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie
https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf
De geschillencommissie:
https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel
Conform de wet heeft u recht om per ingang datum nieuwe tarieven de overeenkomst te beëindigen.
U kunt nu dit als een geschil voorleggen bij de Geschillencommissie telecommunicatie.
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie
https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf
De geschillencommissie:
https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel
Ik heb de zaak nu voorgelegd aan de geschillencommissie telecommunicatie. Hartelijk dank voor uw advies.
-
Ik vind dat u ook wel een wat nettere binnenkomer had kunnen verzinnen i.p.v. meteen te zeuren over je wachttijd terwijl er ook anderen zijn die geholpen willen worden.
er wordt sinds dec 2007 9,95 pm ingehouden voor interactieve tv terwijl ik dat nooit heb aangevraagd en de klachtenlijn is een waar drama .