LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Linux

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Linux

Ongelezen bericht door fj »

Hallo,

Heb een nieuwe Laptop gekocht en dacht laat ik eens op mijn oude laptop ( 7jr ) Linux zetten met Firefox ,open office, gimp en VLC player . ( was hier eerst nogal schuchtig over )

Wat een verademing :lol: :lol: :lol:

De oude laptop is veel sneller met internet en opstarten dan mijn nieuwe met windows vista.

Laat Bill Gates die hele zooi maar in zijn ......... stoppen en het geld ook.

Lang leve Linux en alle open source producten.

:P :P

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Linux

Ongelezen bericht door jor »

Daar zitten we hier nu echt op te wachten, en ook zo goed onderbouwd :?: .Not dus.Nutteloos overbodig topic.

fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Re: Linux

Ongelezen bericht door fj »

Aan jou reactie te lezen werk je met Windows.

Ik kan mij dan ook begrijpen dat je daardoor zo geirriteerd reageert.
de hele week updaten, Virusscanner vers houden en de schijf steeds checken op virussen.

ja het houd je bezig.

En natuurlijk met andere gebruikers van windows praten over alle instellingen en fouten die steeds terugkomen. ( leuke hobby )

Ik wil liever snel en probleemloos surfen en mij hier allemaal niet druk om maken.

het zou hier een stuk rustiger worden als iedereen op bijv. Linux over gaat.
Dan zou hier alleen nog maar over hardware gesproken worden. :wink:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Linux

Ongelezen bericht door jor »

Ik werk met Windows Vista(Microsoft pc ) en met Mac OSX Leopard (Apple Macbook ).Beide werken prima en zonder onderbouwing is je verhaal helemaal niets waard!. Je roept maar wat.dat je mij nu beschuldigd een Windowsfan te zijn zegt veel meer over jou dan mij.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Linux

Ongelezen bericht door jor »

Als je dan toch een nieuw topic opend over Linux ( ook niets mis mee op de Acer One van mijn vriend ) mogen we op zijn minst verwachten dat je niet zomaar wat roept maar dan onderbouwd waarom je dat vind.Op bv tweakers.net( of elk ander computerforum ) had je topic binnen 5 minuten zijn verdwenen, niet omdat je microsoft aanvalt maar omdat niemand zit te wachten op je ( sorry ) vrij kinderlijke mening.


PS, wat zou dan de reden zijn dat het marktaandeel Linux tussen de 1 en 2 procent zit?.
http://webwereld.nl/articles/51741/mac- ... ndows.html

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Linux

Ongelezen bericht door angel1978 »

@jor,

als je de mening zo kinderlijk vindt ( waar ik enigszins in kan komen ).
Waarom dan toch zo'n welles nietes spelletje beginnen ? :wink:

Iemand daagt je uit met wat flauwe opmerkingen ( die je hier al 100x gezien moet hebben ) en je laat je nog uitlokken ook :?

Edit: kinderachtig = kinderlijk :wink:
Laatst gewijzigd door angel1978 op 18 okt 2008 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Linux

Ongelezen bericht door jor »

Je hebt gelijk.Noemde het kinderlijk,niet kinderachtig. :wink:

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Linux

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 18 Okt 2008 22:52 door jor

PS, wat zou dan de reden zijn dat het marktaandeel Linux tussen de 1 en 2 procent zit?.
http://webwereld.nl/articles/51741/mac- ... ndows.html
Dat is natuurlijk een héél klein marktaandeel van de online PC gebruikers. Maar als je gaat kijken hoeveel gebruikers dat nu eigenlijk zijn, kom je op afgerond 15 miljoen online Linux PC gebruikers. Volgens onderstaande link waren er afgelopen juni afgerond 1,5 miljard online users. 1% daarvan is dan 15 miljoen. En dan hebben we het alleen maar over de online PC gebruikers en niet over andere online apparatuur zoals routers en mobile apparaten (telefoons) die op Linux draaien en de vele Linux (web)servers.
http://www.internetworldstats.com/stats.htm

Uit de link van jor:
Het marktaandeel, gemeten via het web, van Apple's besturingssysteem OS X steeg afgelopen jaar bijna 32 procent. Apple heeft daarmee 7,94 procent van de markt in handen.

<knip>

Het marktaandeel van Linux steeg met 86 procent. En het aandeel Vista groeide met 256 procent. Toch zorgde deze stijging in het marktaandeel er niet voor dat het marktaandeel van Windows steeg. Dit daalde met 2,45 procent ten opzichte van vorig jaar. Daar valt uit af te leiden dat Vista eerder XP vervangt dan dat het systeem bijdraagt aan het marktaandeel van Microsoft.
Natuurlijk is 86% van 0,5% in absolute aantalen véél minder dan 32% van 6%. Maar ik vind dit in ieder geval wel een gunstige ontwikkeling. Het zou voor iedereen, behalve Microsoft beter zijn als het marktaandeel van OSX en Linux groter wordt zodat MS geen monopolie positie meer heeft en er meer concurrentie (vrije marktwerking) op de desktop markt komt. Een bijkomend voordeel is het malware probleem. De virusschrijvers e.d. moeten dan in ieder geval hun aandacht verdelen over de verschillende besturingssystemen zodat er voor Windows minder malware geschreven wordt en de verspreiding ervan veel langzamer gaat. :wink:

Volgens Computer idee wordt er in 2008 meer malware geschreven dan 'echte' software. :(
http://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=2351259

fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Re: Linux

Ongelezen bericht door fj »

Ach ik dacht ik gooi maar weer eens een knuppel in het hoenderhok.
En blijkt dat het nog steeds werkt. :lol:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Linux

Ongelezen bericht door D1RK »

Hallo FJ....

Welke Linux?

Als Ubuntu is de grijze massa...
Xubuntu is sneller!
En Kubuntu heeft meer mogelijkheden....

Maar als je windows XP regelmatig schoon zou houden en een goede gratis AVG anti virus draai is er niets mis mee.....

Ik ben juist erg blij met Windows Vista...
Ik kocht een 2e hands van nog geen ½jaar oud voor ½ geld!
En daar draai ik nu Ubuntu 8.04~1 op!

Veel Windows Computers hebben er Ubuntu naast staan of worden zelden gebruikt dus daarom houd Windows nog een groter markt aandeel.

De beste methode is mij nadoen, gewoon de plaatselijke Bibliotheek vragen of je op zaterdag een demonstratie mag geven!
Het boek van J Stedehouder is nu voor komende maanden al gereserveerd en zij klagen nu omdat er geen 2e exemplaar te koop is, uitverkocht dus!
Zodra dit verouderde boek 7.04 met update 7.10 word vervangen door een nieuwe uitgaven 8.04 wat een LTS of lange termijn service is...
Kopen ze dus meerdere boeken....
en dat doen ze niet zomaar.
verder kun je beter de link naar http://ubuntu-nl.org hier melden zodat ze er sneller naar toe kunnen.

Alleen jammer voor al die winkels omdat je onder Ubuntu geen nieuwe printer moet hebben na die overstap van XP naar Vista!

fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Re: Linux

Ongelezen bericht door fj »

Precies want mijn oude printer draait nu weer lekker dankzij unbuntu.
En met Vista wil hij gewoon niks. ( ja zo kan je mensen wel het geld uit de zak kloppen. )

Ik hoop dat andere mensen ook een keer die knop kunnen omdraaien, want die mensen zijn allemaal gebrainwashed.

Maar ja ieder zijn meug :D

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Linux

Ongelezen bericht door djmaze »

Eerlijk gezegd gebruik ik alles; OS X, Kubuntu, Fedora, Vista, XP en Windows 2000.
Niet omdat de één beter is dan de ander, gewoon omdat ik als webdesigner en programmeur websites moet testen op de meest mogelijke manieren.

Dat mijn websites niet goed werken op Vista+IE7 en/of XP met specifieke IE6 versies ligt niet aan mijn code. Jammer genoeg heeft Microsoft verschillende IE versies die op ieder OS weer andere bugs vertonen.

Tuurlijk, in Safari en Firefox werkt ook niet alles van een leien dakje, maar meestal werkt altijd alles direkt.

Linux is mijn OS naar keuze om heel veel redenen waar Windows tekort schiet. Maar mijn wensen en eisen zijn dan ook totaal anders dan die van de thuis gebruiker.

Moet wel zeggen dat mijn vader nooit klaagde over zijn Linux computer (op de wifi na dan) en heel veel over zijn Acer One omdat XP en Kasperky blijven klagen met beveiligingswaarschuwingen en verbroken internet verbindingen.

Gelukkig heb ik ook voordelen gevonden in Windows:
  • Zelf nooit meer aanschaffen en het geld steken in betere componenten
  • Handig om spelletjes op te spelen
  • Kan photoshop bestanden openen
  • XP draait prima in een VirtualMachine
  • Geen gezeur met extra benodigde source repositories
  • Goede driver ondersteuning door bepaalde hardware fabrikanten
  • Simpele multimedia toetsenborden en extended muizen support (dit is een hel in GNU/Linux)

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Linux

Ongelezen bericht door Moppentappers »

als je kaspersky in advanced mode zet krijg je meldingen, anders enkel wanneer er iets is aangetroffen, windows zelf geeft alleen waarschuwingen als beveiliging an sich niet actief is, maargoed.
IE ben ik ook niet over te spreken, maar IE8 schijnt een hoop goed te maken, ik blijf dan waars. nog wel bij firefox maar het is vooruitgang.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Linux

Ongelezen bericht door NONO »

"Dat mijn websites niet goed werken op Vista+IE7 en/of XP met specifieke IE6 versies ligt niet aan mijn code. Jammer genoeg heeft Microsoft verschillende IE versies die op ieder OS weer andere bugs vertonen. "

Toch eigenlijk vreemd dat als er constant zoveel problemen mee zijn, de klandizie zich dat steeds weer laat aanleunen.

Natuurlijk, de gebruiker van die sites heeft er waarschijnlijk totaal geen last van omdat de ontwikkelaars van de site voor hen de problemen wegnemen.

Wat voor Microsoft weer het grote voordeel heeft dat het geloof in hun product blijft bestaan.
Blijkt toch dat je goed kunt leven van het leveren van rotzooi als anderen die voor je opruimen.

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Linux

Ongelezen bericht door djmaze »

@NONO

Je ontkomt er niet aan. Moet ik de klant gaan vertellen dat wij 70% van de browsers niet ondersteunen en de website bezoekers vriendelijk vragen IE te verwijderen.
Hoeveel mensen zullen dit werkelijk snappen en uitvoeren?

Het is net als belasting betalen, niemand wil het maar het moet,

alfatrion
Berichten: 21943
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Linux

Ongelezen bericht door alfatrion »

Misschien zou een ludieke reklame aktie op tv wat zijn.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Linux

Ongelezen bericht door fietsje »

Je ontkomt er niet aan. Moet ik de klant gaan vertellen dat wij 70% van de browsers niet ondersteunen en de website bezoekers vriendelijk vragen IE te verwijderen.
Oftewel dan moet je nu toch al in 30% van de gevallen doen.
Misschien zou een ludieke reklame aktie op tv wat zijn.
Zo ludiek is het niet meer......
Other examples of Linux inside consumer products, Teich said, are in every Sony, Hitachi (NYSE: HIT) Latest News about Hitachi and Panasonic HD television and their remote controls. Samsung Electronics uses Linux and a DivX-accelerated MIPS-based SoC (system-on-chip) in its portable digital TVs.

"Linux use in these types of products is widely deployed," stressed Teich.
http://www.technewsworld.com/story/ES4D ... 1226775558

En dit is slechts de status van 1 jaar gelden....
in 2009 wordt nog veel meer voorspeld, Denk maar aan
de diverse smartphones en dit :
Steeds meer computerfabrikanten stoppen een gestripte versie van Linux op hun computers, náást Windows Vista. Deze parallelle systeemsoftware is geoptimaliseerd voor beperkte functies, zoals browsen, mailen, chatten en multimedia consumeren, en kan zodoende in 10 tot 30 seconden helemaal opgestart zijn.
http://webwereld.nl/ref/rss/53407


djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Linux

Ongelezen bericht door djmaze »

@Moppentappers: Ik weet dat je anti-linux bent, maar die link slaat nergens op.

Je kan niet Appels door Peren vervangen, dus ook niet Windows met GNU/Linux.
Waarom netbooks GNU/Linux gebruiken is simpel: stroomverbruik!

Dat dingen worden uitgevoerd met Ubuntu is inderdaad de grootste fout ooit en dan heb ik ook een hekel aan GNU/Linux en breng mijn nieuwe netbook terug naar de winkel.

Asus doet het trouwens wel goed met de verkoop van GNU/Linux op notebooks :D

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Linux

Ongelezen bericht door BBCS »

Je kan niet Appels door Peren vervangen, dus ook niet Windows met GNU/Linux.
Waarom netbooks GNU/Linux gebruiken is simpel: stroomverbruik!

Dat dingen worden uitgevoerd met Ubuntu is inderdaad de grootste fout ooit en dan heb ik ook een hekel aan GNU/Linux en breng mijn nieuwe netbook terug naar de winkel.
Mijn ervaring als leverancier is dat de consument echt niet op Linux of dergelijke zit te wachten.

Ze willen gewoon bij het vertrouwde blijven. En zolang dat men niet over wilt stappen, zal het verdomd moeilijk blijven om Linux en Ubuntu onder de consumenten te brengen.

Ook ik heb Ubuntu op mijn systemen geïnstalleerd gehad en ook heb ik Linux bij de mensen onder de aandacht gebracht.
Het resultaat was dat men niet overstapt op Linux, omdat het anders eruit ziet en iets anders werkt. En ze willen gewoon bij het oude blijven.

Al zou je de consumenten goed voorlichten, zelfs met cursussen erbij, dan blijven de meeste consumenten gewoon zeggen dat ze ondanks alles toch voor Windows blijven kiezen.

Vergeet ook niet dat veel consumenten echt leken zijn op het gebied van computers en overstappen op Linux is voor hen echt een brug te ver. Je mag allang blij zijn dat ze Windows begrijpen.

Gesloten