LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] reparatiekosten Sony Blu Ray speler BDP-S300
reparatiekosten Sony Blu Ray speler BDP-S300
Na aankoop van een Sony Blu RAY BDP-S300 DVD speler heb ik een ongelukje gehad bij het installeren waardoor de HDMI aansluiting aan de buitenkant defect is geraakt. Zonder nog enig moment te hebben gespeeld heb ik de BLu Ray speler naar Sony Badhoevendorp gebracht. Valt natuurlik niet onder de gerantie want ik heb het ongelukje zelf veroorzaakt. Thans heb ik van Sony een reparatiekosten prognose ontvangen. Reparatie van de HDMI aansluiting zal tussen de € 387 en € 473 bedragen incl.BTW maar exclusief transort-behandelingskosten. Ik heb de Blu Ray speler gekocht voor € 248 bij Mediamarkt. Weliswaar was dit een aanbiedingsprijs. Volgens de verkoper was hij echter eerder geprijst op € 395. Hierdoor vind het reparatiebedrag nogal erg hoog. Heb verder nog geen enkele ervaring op het gebied van Blu-Ray. Is het aangeboden reparatiebedrag niet erg hoog?? Heeft iemand hier ook ervaring mee gehad. De reparatie zal inhouden dat het ondereel C1 MCBRD Corner S Uigangssignaal-sectie vervangen moet worden. Graag reactie en bij voorbaat dank hiervoor. Groetjes,Leo
Re: reparatiekosten Sony Blu Ray speler BDP-S300
Je moet natuurlijk denken aan arbeidsloon en materiaalkosten, dus ik denk persoonlijk dat je beter een nieuwe kunt kopen, ze zijn namelijk de laatste tijd stukken goedkoper geworden
Jammer dat het u overkomen is de HDMI aansluiting per ongeluk defect is geraakt,
Is er misschien niet op een " creatieve manier " een mouw aan te passen?, of is de aansluiting electronisch defect?
Handige sleutelaars kunnen misschien de mechanisch beschadigde HDMI buiten werking zetten en een HDMI kabel aan de printplaat solderen, zodoende het apparaat met deze oplossing perfect werkt,
Wanneer echt de HDMI electronisch defect is, is misschien alleen de SCART kabel de oplossing,
U wilt terecht films bekijken in HD kwaliteit, en dan ben ik bang dat deze Blue-Ray speler naar de televisie in de slaapkamer verdwijnt, want weggooien is natuurlijk zonde voor zo'n duur apparaat,
Succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Is er misschien niet op een " creatieve manier " een mouw aan te passen?, of is de aansluiting electronisch defect?
Handige sleutelaars kunnen misschien de mechanisch beschadigde HDMI buiten werking zetten en een HDMI kabel aan de printplaat solderen, zodoende het apparaat met deze oplossing perfect werkt,
Wanneer echt de HDMI electronisch defect is, is misschien alleen de SCART kabel de oplossing,
U wilt terecht films bekijken in HD kwaliteit, en dan ben ik bang dat deze Blue-Ray speler naar de televisie in de slaapkamer verdwijnt, want weggooien is natuurlijk zonde voor zo'n duur apparaat,
Succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Er zit geen scart-aansluiting op dit apparaat, een andere oplossing is een component kabel voor het beeld en als je tv dit toelaat een optische audio kabel
Er zal wel een nieuw moederbord in moeten voor die prijs, en Sony is echt niet goedkoop met dit soort grapjes.
Tegenwoordig bestaan de printplaten uit meerdere lagen.
Als de aansluiting van de print afbreekt is dat soms echt niet meer goed te krijgen.
Je kunt niet tussen de lagen solderen, en het uitveteren van de printbanen is onbegonnen werk.
Misschien dat je nog wat bij de WA verzekering kunt neerleggen.
Je kunt er toch niets aan doen dat de kleine over de kabel struikelt
succes
Tegenwoordig bestaan de printplaten uit meerdere lagen.
Als de aansluiting van de print afbreekt is dat soms echt niet meer goed te krijgen.
Je kunt niet tussen de lagen solderen, en het uitveteren van de printbanen is onbegonnen werk.
Misschien dat je nog wat bij de WA verzekering kunt neerleggen.
Je kunt er toch niets aan doen dat de kleine over de kabel struikelt
succes