LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 087 nummers

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
kalidon
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2008 13:29

087 nummers

Ongelezen bericht door kalidon »

Als klant van XS4ALL word ik geconfronteerd met het volgende verschijnsel:
Personen die een nummerblokkering op 0900 nummers hebben en mij op mijn 087 nummer bellen worden om de blokkering heen geleid via 0900 servicenummer en daar voor belast, alhoewel ze bv voor een vast bedrag onbeperkt kunnen bellen.
Dit is in de voorwaarden niet terug te vinden en vind ik een vorm van zwendel.
Overigens is de service bedroevend: helpdesk zeer moeilijk bereikbaar en op mails wordt pas na weken gereageerd.
Spijt als haren op mijn hoofd dat ik met deze provider in zee gegaan ben.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: 087 nummers

Ongelezen bericht door D1RK »

Bellen naar vaste nummers en 0800 nummers...
0900 is dus betalen maar alle 084 en 807 zouden ze andere bedragen voor mogen rekenen!
Dat U gratis alle vaste kunt bereiken betekend niet dat deze 087 gratis zijn!

Door voor je een contract sluit een vraag per E mail te stellen weet je hoe traag ze zijn..
3x Vraag gesteld aan www.compuserve.nl en die beantwoorden binnen 24 uur..
meestal enkele uren en nog goede antwoorden ook!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: 087 nummers

Ongelezen bericht door agro »

Enerzijds proberen de providers je abonnementen te laten nemen met gratis onbeperkt bellen naar vast nummers of voor een vaste prijs.
Vervolgens gaan ze proberen klanten 084 en 087 nummers te laten nemen, onder het mom dat je makkelijker bereikbaar bent, en vervolgens vallen deze buiten het gratis of de vaste lage prijs van onbeperkt bellen.

Op z'n minst merkwaardig toch?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: 087 nummers

Ongelezen bericht door Ron58 »

Op z'n minst merkwaardig toch?
Het stikt van de merkwaardige feiten bij kabelaars, energiebedrijven en internet- en telecomproviders.
Het merkwaardige hieraan is dat alle geldstromen die door deze merkwaardige feiten merkwaardig genoeg altijd maar één kant op stromen, van de klant weg. :cry:
En als overheid, Opta, Nma of wie dan ook iets bedenken om de kosten van zo'n merkwaardig iets voor de klant te beperken, verschijnen er elders twee nieuwe merkwaardige regeltjes waardoor de klant uiteindelijk nog geen bal opschiet.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: 087 nummers

Ongelezen bericht door D1RK »

Compuserve indien bij U leverbaar geeft een normaal nummer met juiste woonplaats netnummer en is ook snel en goedkoper...

Dus kijk even of ze bij U ook leveren?

voor € 24,95 per maand voor 20 Mb en bellen zonder extra kosten?

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: 087 nummers

Ongelezen bericht door Uranus »

Beste DIRK,

Ik heb zelf internet van Compuserve gehad. Internet was perfect. Toen was het hoogst haalbare bij hun 16Mbit en deze had ik toen. Met telefonie van hun moet je uitkijken. Deze is net als Tiscali toentertijd niet veilig. Ze werken met die Zyxel modems waar je je eigen nummer en wahtwoord in de BIOS van het modem moet invoeren. Ik heb bij een vriend van me een test gedaan. Hij woont in IJmuiden en ik in Rotterdam. Wanneer je via een programmaatje het IPadres weet dan leest hij het wachtwoord in de BIOS van jouw modem. Je voert zijn telefoonnummer in en zijn wachtwoord in jouw Zyxel modem en je kan op zijn nummer lopen feestvieren. Tel daarbij op dat je met dat zelfde wachtwoord en gebruikersnaam ook op de instellingen pagina kan komen en je kan volledig 0906 nummers en dergelijke bellen en dat vervolgens de Internetprovider zegt, dat het via jouw lijn gebeurd en dat jij er dus verantwoordelijk voor bent, mag wel zo zijn; alleen zij moeten een veilige telefonie aan de klanten geven, die niet te manipuleren valt.
De Provider zal dan u aanspreken, dat u uw telefoon beter had moeten beveiligen, maar dat is iets wat ze zelf moeten doen want de klant kan dat in technisch opzicht in die Zyxel modems niet. Wanneer de hackers geen Telfort of Compuserve nummer weten en kennen; kunnen ze ook niet hacken.

In dit soort gevallen raad ik de mensen aan om eens het Telfort of Compuserve nummer, welke allemaal van het ADSL bedrijf Tiscali Holding afkomt te gebruiken om te bellen en om gebeld te worden een Budget abonnement van KPN. Vergeet niet dat je de nummerweergave uitzet wanneer je naar buiten belt. Meestal kan je dat ook doen met *31*. Ik zie namelijk in telefoonboeken op internet mensen hun Telfort of Compuserve nummer gewoon in het telefoonboek staan. Dan vraag je erom om gehackt te worden. Dus alle Telfort en Compuserve nummers uit het telefoonboek en het KPN nummer er alleen maar inzetten.

Wellicht is dit een tip voor velen, want u bent niet de eerste die gehackt is geworden. Ondergetekende heeft daar ook last van gehad en zo een heleboel centjes moeten betalen, wat hackers hebben gefeestviert.

Hopelijk komt dit bericht aan.

Groet,

Uranus.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: 087 nummers

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik heb gelukkig geen gids vermelding.
Dat is wegens reclame misbruik.

Dankzij G mial en het versturen van deze vanaf diverse adresen.... dus IP achterhalen is lastiger.

Wifi hebik als virtuele inbreker zelf erg veilig staan.

Alleen erg ervaren mensen moeten eerst de 0906 en 0909 inschakelen,
en dat is zichtbaar vanaf welk IP nummer dat gebeurde, dus zo kan het beveiligd worden.
Deze alleen opvraagbaar via eigen IP en daar werken ze dus al enige tijd aan.

Ze zullen als het goed gaat bij Compuserve niets zeggen wegens de risicos bij concurenten die het ook graag veilig willen hebben.

Gesloten