Misschien is een soortgelijk onderwerp al eerder geplaats, maar wil toch even jullie mening.
Ik heb een Playstation op Marktplaats aangeboden, en heb een reactie gekregen van iemand uit Engeland. Die wil 'm graag kopen voor 60 euro, maar wil deze dan laten verzenden naar een familielid in Afrika. Ze is bereid de transportkosten te betalen, maar vraagt nu om mijn bankgegevens om het geld over te maken.
Ze wil mijn naam, rekeningnummer, woonplaats en postcode weten. Ik heb argwaan omdat ik weet dat ze voor een buitenlandse overboeking een IBAN/BIC nummer nodig heeft, en daar vraagt ze niet om.
Kan het kwaad om deze gegevens te verstrekken aan haar? Ik verstuur hem zowieso pas op het moment dat ik het geld binnen heb, maar kan ze iets met de gegevens die ze van me wil hebben? Of heb ik te maken met een oplichter.
Ik hoor graag jullie mening.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betaling vanuit Afrika bij verkoop op Marktplaats
Re: Betaling vanuit Afrika bij verkoop op Marktplaats
Niet doen, is een bekende oplichterstruc. Er is via Google genoeg over te vinden.
Honderden gingen je voor en raakte geld of spullen kwijt, nooit aan beginnen.
http://www.internetoplichting.nl/index.php?topic=2586.0
http://www.internetoplichting.nl/index.php?topic=2586.0
-
FlipKaneel
Niet doen!!!!!!!!
Ze willen dan betalen via een postwissel of via een andere methode. Weet niet precies hoe het werkt maar jij schijnt dan een bevestiging van betaling te krijgen. Zodra die bevestiging weg is trekken ze de betaling weer in en kun je fluiten naar je geld en je playstation.
Dus niet doen!!!!!!!!!
Ze willen dan betalen via een postwissel of via een andere methode. Weet niet precies hoe het werkt maar jij schijnt dan een bevestiging van betaling te krijgen. Zodra die bevestiging weg is trekken ze de betaling weer in en kun je fluiten naar je geld en je playstation.
Dus niet doen!!!!!!!!!
-
angry dragon
Zeker niet doen!!!
Ben een jaar of 4 geleden zelf ook al eens het schip ingegaan met dit soort oplichters.
Afkappen die handel, niet meer op ze reageren.
Ben een jaar of 4 geleden zelf ook al eens het schip ingegaan met dit soort oplichters.
Afkappen die handel, niet meer op ze reageren.
ik heb een vergelijkbare actie gehad met een telefoon.
ik zou het geld via de post krijgen. Een postbode (waar toen heel gek ook bij het postkantoor reclame voor werd gemaakt)
zou het pakket ophalen en ik ontving mijn geld.
mijn gedachten AHUH yeah right en ik ben pino
zo een organisatie die dit regelt is prima maar als correspondentie adres een hotmail adres blurp not dus.
ik zou het geld via de post krijgen. Een postbode (waar toen heel gek ook bij het postkantoor reclame voor werd gemaakt)
zou het pakket ophalen en ik ontving mijn geld.
mijn gedachten AHUH yeah right en ik ben pino
zo een organisatie die dit regelt is prima maar als correspondentie adres een hotmail adres blurp not dus.