LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] exacte download snelheid randgebieden? Nee!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
pcdokterdwingeloo
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2006 02:07

exacte download snelheid randgebieden? Nee!!

Ongelezen bericht door pcdokterdwingeloo »

Heeft U een abonnement van 4mb/s? En vraag U zich af of dit wel waar is? Mijn ervaringen zijn hierin slecht.
Naar flink testen is gebleken dat de download snelheden niet of nooit kloppen met de daadwerkelijk geregistreerde snelheid binnen het modem. Kan de KPN, ZIGGO etc. wel garanderen dat 4mb gehaald kan worden. In ieder geval blijkt dat de randgebieden niet of nauwelijks aanbod komen.

KPN test de lijn en zegt het is goed. Maar downloadprogramma's meten de daadwerkelijke snelheid van een download. Dat ligt tussen de 54 en 100 KB Dat zou dan 4000kb moeten wezen.

Worden we genept door alle adsl aanbieders? Misschien dan Mevr. Herzenberg dit kan aan kaarten.

[/quote]

Dirkie
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: exacte download snelheid randgebieden? Nee!!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Allereerst even een kleine correctie van je rekensom. Bij een abonnement van 4 mb praat je over 4 megabits/s (en dus geen 4 megabytes/s). Officieel is bestaat 1 byte uit 8 bits, maar er is ook sprake van overhead bij je internet verbinding, waardoor je beter kan stellen dat 10 bits 1 byte is. Dus komt een snelheid van 4 mb/s neer op ongeveer 400 kB/s. En je moet ook niet kb (kilobits) en kB (kilobytes) door elkaar gebruiken.
De internet provider kijkt alleen maar naar de geregistreerde snelheid in het modem. Bij de meeste (consumenten)abonnementen gaat het om een zogenaamd maximaal abonnement (bv. max. 20 mb). De werkelijke snelheid zal afhangen van veel factoren.
De effectieve downloadsnelheid hangt ook weer af van een aantal factoren. Een van die factoren is hoe snel de andere kant kan (en wil) leveren. Er zijn sites, waar je je downloadsnelheid kan meten. Maar of die altijd juist zijn?
Ik heb zelf een 6mb abonnement. En mijn downloadsnelheid ligt (als de andere kant het aankan) boven de 600 kB/s, dus dat is netjes.
En genept worden we. Overal staat heel groot 20 mb, maar het woordje max moet je met een vergrootglas zoeken. En ook een postcode check is geen garantie! Enkel en alleen de geregistreerde snelheid in je modem is een indicatie wat maximaal mogelijk is op dat moment. Want ook dit snelheid kan varieëren.

pcdokterdwingeloo
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2006 02:07

Re: exacte download snelheid randgebieden? Nee!!

Ongelezen bericht door pcdokterdwingeloo »

Dank je voor dit antwoord veel klanten die ik tegenkom kunnen met 4mb/s maar tot 100kb download komen. Dat is niet juist dan toch?

Gesloten