Als ik hier op het forum een beetje rondblader, en zie hoe DSB te werk gaat, moet ik gelijk aan het Amerikaanse subprime verhaal denken. Veel te hoge leningen verkopen aan zeer naieve mensen tegen ongunstige voorwaarden (zie de vele threads hierover). Zolang alles goed gaat met de economie kunnen die mensen dat net aan betalen. Maar wat als het nou slechter gaat? Als dan ook nog eens de huizenprijzen dalen, zit DSB met een probleem omdat ze bij gedwongen verkoop hun geld niet meer terug krijgen. En inmiddels hebben ze die leningen en hypotheken in pakketjes doorverkocht, dus krijgen andere banken er ook last van.
DSB een tikkende tijdbom?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DSB en subprime
Re: DSB en subprime
alleen is het risico dat ze de leningen niet terugbetaald krijgen veel kleiner (de armere mensen in de usa zijn armer dan die hier, die geen/weinig lening krijgen). Dus nee, ik denk dat dat risico kleiner is, niet verwaarloosbaar, maar wel serieus kleiner
Klopt het risico is NU kleiner. Maar de recessie zal veel langer duren en snel overgaan in een depressie. Dit is geen bangmakerij maar de realiteit die velen niet willen horen. DSB zal het zeker erg zwaar krijgen.
DSB maakt nu veel reclame om spaargeld aan te trekken
dit doen ze naar mijn weten voor het eerst.
-
VENCO dropje
AZ gaat het juist weer beter dus er hoeven wellicht geen miljoenen meer te worden geïnvesteerd in aankopen of afkoopsommen. Dus dat is een mooie besparing voor Dirk.
het spaargeld van mijn dochter hebben we juist weer weggehaald bij DSB. Maar ja, of dat rationeel is? Het betere onderbuik gevoel zeg maar.
Gewoon voor de gein zat ik die DSB verhalen eens door te bladeren. Mens mens, wat heb je toch veel naievelingen! En DSB heeft daar gewoon schaamteloos misbruik van gemaakt. Lijkt me geen solide bankieren.
Gewoon voor de gein zat ik die DSB verhalen eens door te bladeren. Mens mens, wat heb je toch veel naievelingen! En DSB heeft daar gewoon schaamteloos misbruik van gemaakt. Lijkt me geen solide bankieren.