LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange levert geen dienst maar wil wel geld zien.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
JB_99
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2008 13:15

Orange levert geen dienst maar wil wel geld zien.

Ongelezen bericht door JB_99 »

Hallo,

Ik heb al een half jaar lang problemen met orange internet.

Het begon allemaal met het niet verzenden van mijn modem om mee te kunnen internetten. Dat kwam door veel "storingen" vertelde die niet al te behulpzame helpdesk jongen mij. Maar toen kwamen de echte problemen pas. Orange begon geld van mijn rekening af te halen zonder dat ik maar ooit 1 minuut online was geweest. Ik had immers mijn modem niet eens. Ik meteen bellen (20cent/min) en vragen wat er aan de hand was. Dat was weer een "storing" en alles zou goed komen. Nu half jaar later heb ik geen internet en heb ik 5x geld laten terugboeken door mijn bank. Ik heb net gebeld en duidelijk gezegd dat ik mijn abonnement wilde opzeggen. Ik wilde dat al veel eerder doen maar toen hadden ze mij steeds bedrogen met hun "storing" sorry verhaal.

Maar toen brak mijn klomp pas echt. Die "help"desk vertelde mij doodleuk dat die dat niet ging doen omdat het toch geen zin heeft om met dat afdeling te praten. Zelfs na aandringen van mijn kant kreeg ik met geen mogelijkheid afdeling te spreken waar ik mijn abonnement kon opzeggen.

Weet iemand wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt

JB

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Orange levert geen dienst maar wil wel geld zien.

Ongelezen bericht door TdeHond »

Algemene Voorwaarden Online/Orange

Artikel 3 Totstandkoming Overeenkomst

3.6 Na ontvangst van de aanmelding van de Klant zal Online - onverminderd het bepaalde in de artikelen 3.3 en 3.4 - zo snel mogelijk zorgen voor toegang tot de Dienst. Online zal zich inspannen om de Dienst te leveren binnen dertig dagen na totstandkoming van de Overeenkomst (zie artikel 3.2). Online is daarbij echter mede afhankelijk van derden, zodat deze termijn alleen als indicatie kan gelden.

--------------------------
Volgens de regels dient u eerst Online schriftelijk en aangetekend in gebreke te stellen. U geeft hen een redelijke termijn ( 3 weken) om een werkende verbinding tot stand te brengen. ( als dit is: geen modem dan moeten zij binnen deze termijn een goed werkend modem toesturen) Geef aan in brief hoe lang u al op modem wacht en om welke reden u tot nu toe afgescheept bent.
Mocht dit niet lukken binnen deze termijn, dan zegt u schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging met onmiddellijke ingang op. U beëindigt ook toestemming tot automatische incasso. u verzoekt binnen 14 dagen schriftelijke bevestiging einde contract per datum... toe te sturen.

Eigenlijk vind ik dat u per direct zou moeten kunnen opzeggen, maar bel dan eerst even consuwijzer hier over op.
Maak kopieën, bewaar bewijzen van verzenden en ontvangst door...
Laat als u opzegt meteen door bank een selectieve blokkade zetten en ga z.n. naar de Geschillen Commissie als opzegging niet lukt.

Verder verwijs ik u naar: Tros Radar Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Dit bericht staat op 1ste bladzijde.
------------------------------------------

Vergeet geen klacht in te dienen bij Consuwijzer.nl, die klacht doorgeeft aan OPTA

JB_99
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2008 13:15

Re: Orange levert geen dienst maar wil wel geld zien.

Ongelezen bericht door JB_99 »

bedankt voor je snelle reactie.

Ik zal mij dan weer eens inspannen om er echt van af te zijn.

bedankt!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Orange levert geen dienst maar wil wel geld zien.

Ongelezen bericht door TdeHond »

Graag gedaan.

Ik wil wel graag nog adviseren geen genoegen meer te nemen met wat voor uitvlucht dan ook.
Binnen de gestelde termijn moet uw verbinding vlekkeloos werken anders beëindigt u het contract. Want u bent tot nu toe veel te coulant geweest IMHO.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Orange levert geen dienst maar wil wel geld zien.

Ongelezen bericht door Uranus »

Van een oplichter kan je niet verwachten dat hij service verleent en iets aan te bieden hebt, toch?

Gesloten