LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe Smart
Nieuwe Smart
Een paar maanden geleden heb ik rond getefoneerd voor een nieuwe Smart, en wel de base uitvoering ( € 8795 B label ) Mij werd toen verteld dat ze uit de handel genomen waren omdat er allemaal MHD van gemaakt werden ( met start / stop systeem A label ). Nu ben ik weer op de webside van smart gaan kijken en tot mijn verbazing adverteren ze nog met de Smart Base die niet te krijgen is. Wel is nu de MHD versie te koop voor € 11200,=. Het enige extra op de MHD is een start /stop systeem en achter ruitenwisser. Voor de smartdealer flinke winst. Auto €2405,= duurder + nog €1400,= minder BPM. Extra opbrengst voor de MHD dus € 3805,=. Zou het start /stop systeem zo duur zijn of is dit weer extra winst voor smart.
Re: Nieuwe Smart
Als U op www.problemcar.nl deze in zou voeren koop ik liever een DAIHATSU of gelijkwaardige Japanse auto...
Geen een uit Korea...
Die zijn beter en betrouwbaarder en ook waardevast.
Enkele handelaren hebben nog nieuwe overjarige als je toch een Smart wil, en die zijn wel betaalbaar!
Zelfs de 4 deurs is soms nog leverbaar en die zijn pas echt geld waard!
Geen een uit Korea...
Die zijn beter en betrouwbaarder en ook waardevast.
Enkele handelaren hebben nog nieuwe overjarige als je toch een Smart wil, en die zijn wel betaalbaar!
Zelfs de 4 deurs is soms nog leverbaar en die zijn pas echt geld waard!
-
iemand die een smart wil gaan rijdne heeft imo niet echt veel wil om te leven
zo vat ik die skelter samen
onvoorstelbaar dat daar ooit een goedkeuring voor af is gegeven
zo vat ik die skelter samen
onvoorstelbaar dat daar ooit een goedkeuring voor af is gegeven
Met de veiligheid valt het me alles mee, kijk maar hier.
-
valt nie tegen maar toch heb ik liever een metertje of 2 neus voor me
zou wel een test willen zien bij zijwaartse aanrijding
nee doe mij maar mijn dikke chevrolet, voelt een stuk veiliger
zou wel een test willen zien bij zijwaartse aanrijding
nee doe mij maar mijn dikke chevrolet, voelt een stuk veiliger
Oke, je wordt op je wensen bedient:
- uitgebreide crashtesten smart
- een grote Volvo 940 ontmoet een Renault Modus
- je favoriete auto met neus
En kijk eens hier voor nog meer testen.
- uitgebreide crashtesten smart
- een grote Volvo 940 ontmoet een Renault Modus
- je favoriete auto met neus
En kijk eens hier voor nog meer testen.
-
smartjes zijn idd sterker dan ik dacht
mis nog een crash achterop
over chevrolet, ik rijd nog zon oud geval met 2 meter neus en waan me daarin redelijk safe
hoewel ik ook weet dat er nauwelijks een kreukelzone in zit, het ding is 1 grote bak dik lomp ijzer
toch rij ik liever met die bak ijzer ergens achterop dan in zon smartje
de kans is groot dat ik een stuk zwaarder ben dan de tegenpartij en dat is waarschijnlijk mijn redding
mis nog een crash achterop
over chevrolet, ik rijd nog zon oud geval met 2 meter neus en waan me daarin redelijk safe
hoewel ik ook weet dat er nauwelijks een kreukelzone in zit, het ding is 1 grote bak dik lomp ijzer
toch rij ik liever met die bak ijzer ergens achterop dan in zon smartje
de kans is groot dat ik een stuk zwaarder ben dan de tegenpartij en dat is waarschijnlijk mijn redding
Waarschijnlijk heb je geen benen meer, aangezien de metalen delen van onder de motorkap zo het inzittendencompartiment inknallen, bovendien geeft het gebrek aan kreukelzones de klap direct door aan de inzittenden met alle gevolgen van dien.
Maar goed, ik snap ook wel dat er meer is dan alleen maar een crashtest bij de keuze van een auto. Mijn huidige en vorige hebben 5-sterren Euro/NCAP, die daarvoor 4, maar ik heb het nooit mee laten wegen in mijn beslissing om een auto wel of niet te kopen.
Maar goed, ik snap ook wel dat er meer is dan alleen maar een crashtest bij de keuze van een auto. Mijn huidige en vorige hebben 5-sterren Euro/NCAP, die daarvoor 4, maar ik heb het nooit mee laten wegen in mijn beslissing om een auto wel of niet te kopen.