LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Administratie UPC DRAMA

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Yvoson
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:28

Administratie UPC DRAMA

Ongelezen bericht door Yvoson »

Hallo,
Mijn bloeddruk is weer behoorlijk hoog! Al vanaf onze verhuizing 1 december 2006 krijgen wij foute facturen van UPC, dwz; wij moeten twee keer het abonnements geld betalen. Het spreekt voor zich dat ik direct bij ontvangst eerste factuur contact heb opgenomen met UPC waarbij ze natuurlijk hun fout toe hebben gegeven en mij verzekerde dat dit direct hersteld zou worden. We diende ik het bedrag van 71,20 wel te betalen dit zou dan wel in mindering worden gebracht op de volgende factuur.
enf. om een lang verhaal kort te maken het is nu augustus 2008 en het is nog niet geregeld, betaal dus al 1 1/2 jaar te veel en betaal ik de factuur niet dan krijg je direct een betalingsherinnering met daarin de melding dat indien de betaling niet binnen 14 dagen op hun rekening staat dat er afgesloten gaat worden!!!
Zojuist wederom een telefonisch contact gehad, het 23ste gesprek van ruim 10 min. a 10 cent per minuut en nog een grote mond en onbegrip gekregen ook. wat moet ik hier nu mee??? maar weer gewoon betalen terwijl wij eigenlijk al voor ruim 1 1/2 jaar vooruit hebben betaald?
Hoe kun je hier als burger wat aan doen?? ik weet het inmiddels niet meer!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Administratie UPC DRAMA

Ongelezen bericht door agro »

We diende ik het bedrag van 71,20 wel te betalen dit zou dan wel in mindering worden gebracht op de volgende factuur.
enf. om een lang verhaal kort te maken het is nu augustus 2008 en het is nog niet geregeld
Een schrale trost misschien, ik heb ruim 5 jaar moeten wachten op terugbetaling modem.

Heb helemaal gekapt met het zooitje ongeregeld, internetplusbellen adsl, en tv via satelliet, kan veel meer zenders ontvangen betere kwaliteit en nog goedkoper ook, en middels cardsharing is op onbeperkt aantal tv's met 1 abonnement digitale kwaliteit te ontvangen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Administratie UPC DRAMA

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ t.s.

Als het goed is heeft u een liefst schriftelijke overeenkomst toegezonden gekregen waarin de tarieven staan waar UPC recht op heeft.
Dit hoort UPC te doen conform de wet telecommunicatie, artikel 7.1
Alle teveel betaalde abonnementsgelden op een rijtje zetten.

UPC schriftelijk aangetekend in gebreke stellen dat aan .... x verzoeken tot restitutie van de teveel betaalde abonnementsgelden niet voldaan is.
Op grond van de overeenkomst bedragen uw abonnementsgelden: Euro
U geeft aan dat u verwacht dat binnen 4 weken de teveel betaalde abonnementsgelden gerestitueerd zijn en de teveel betaalde abonnementsgelden gecorrigeerd zijn op de eerstvolgende factuur.

U dient nu hierover een klacht in bij Consuwijzer.nl en zal als UPC in gebreke blijft dit als een geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.

Consuwijzer + klacht:

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht
--------------------------------------
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie

https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf
--------------------------------------------

Het kost u weer geld, maar het voordeel is dat UPC hier niet aan verdient. Wel aan hun niet adekwaat functionerende helpdesk. Anders waren de onjuiste facturen al verrekend met een volgende factuur, comfom wat ik hierover op de site terug vind.

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: Administratie UPC DRAMA

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Beste Yvoson,

Zou je je klantgegevens eens willen mailen naar [email protected] onder vermelding van 'klacht Tros Radar forum'? Dan kijk ik graag voor je na wat er verkeerd gaat en hoe we dat op kunnen lossen.

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC

UPC Webcare Team

edsmits
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2008 19:16

Re: Administratie UPC DRAMA

Ongelezen bericht door edsmits »

Inderdaad ook al maanden problemen met UPC ze hadden mij Digitale tv aangeboden voor de zelfde prijs als mijn analoge tv voor al de ellende die ik had gehad toen is het begonnen de prijs bleef niet hetzelde dus meteen een dag later na ontvangst decoder teruggestuurd en gebeld sorry hier sorry daar nu 5 maanden later en een hoop beloftes iedere maand inderdaad een hoge bloeddruk als de rekening komt wat moeten wij doen om serieus genomen te worden !!!
bellen a 10 cent per minuut schijnt niet te helpen ik ga weer bellen deze maand geld terug gehaald en meteen een aceptgiro in de bus maar bellen zijn ze te laf voor , alleen als ze iets te verkopen hebben dan weten ze je zelfs op je mobielle te vinden.

Edwin

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Administratie UPC DRAMA

Ongelezen bericht door TdeHond »

Verwerk uw klachten in een aangetekende brief om mee te beginnen.

pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

Re: Administratie UPC DRAMA

Ongelezen bericht door pele »

Ik krijg regelmatig een sms van UPC dat ik mijn achterstallige factuur moet betalen. Alleen deze zijn niet voor mij. Ik heb UPC nooit mijn nummer gegeven van mijn GSM. Ik heb gebeld met UPC dat ik niet steeds dergelijke smsjes wil ontvangen, maar daar is niets aan te doen werd mij aan de telefoon verteld. Ik wil die smsjes niet ontvangen, ik ben geen wanbetaler!! Maar uitzoeken hoe het dan wel inelkaar zit is te veel moeite.

GGGRRRRR

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Administratie UPC DRAMA

Ongelezen bericht door TdeHond »

Kunt u bij UPC een klacht indienen via site?

Dan daar aankondigen dat iedere keer als u onterecht een sms krijgt met aanmaning voor betaling factuur u een klacht indient bij Consuwijzer dat u onterecht door UPC als wanbetaler wordt gezien.

" kan niet" lijkt mij in dit geval meer "wil niet" te zijn.

Consuwijzer + klacht:
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht
------------------------------------------------
Natuurlijk ook iedere keer bij UPC aangeven via site dat u dit onterechte bericht als klacht aangegeven heeft bij Consuwijzer.nl

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat "kan niet" in "kan wel" verandert.

pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

Re: Administratie UPC DRAMA

Ongelezen bericht door pele »

Ik heb een mail naar UPC gestuurd, kijken hoelang het duurt voor er antwoord komt

pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

Re: Administratie UPC DRAMA

Ongelezen bericht door pele »

Afgelopen vrijdag ben ik dus gebeld door UPC, ze gaan het helemaal uitzoeken, want inderdaad ik heb geen betalingsachterstand. Maar ik kon er van uit gaan dat ik deze smsjes niet meer ga ontvagen. 9rtvh

Glorfindel1976
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 sep 2008 21:22

Re: Administratie UPC DRAMA

Ongelezen bericht door Glorfindel1976 »

Wij hebben nu ook iets ongelooflijks meegemaakt met UPC.

Wij woonden tot 1 januari 205 in eindhoven en hadden toen UPC.
Netjes een adreswijziging doorgegeven en op ons nieuwe adres werkte tv/internet direct prima met UPC. Sindsdien ook geen problemen gehad met facturen/storingen MAAR nu komt het :

UPC heeft blijkbaar nu een incassobureau ingeschakeld omdat we de facturen van het adres in eindhoven in de periode van 1 januari 2005 tot 1 oktober 2005 niet zouden hebben betaald(toen woonden we dus daar niet meer).
Het rare is nu ook nog dat ze die aanmaningen ook naar ons oude adres hebben verzonden @!!!???
Dit terwijl we nu op ons nieuwe adres nu al ruim drie jaar alle post ontvangen van UPC.

Rare mensen daar bij UPC...........

PS Registratie op dit forum met een UPC/Chello-e-mailadres lukt op de een of andere manier niet....Toeval ?

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: Administratie UPC DRAMA

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

@ Glorfindel1976: Dat is erg vervelend. Zou je je gegevens naar [email protected] willen sturen zodat we dit voor je recht kunnen zetten?

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC

Glorfindel1976
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 sep 2008 21:22

Re: Administratie UPC DRAMA

Ongelezen bericht door Glorfindel1976 »

Waarschijnlijk is de oplossing in zicht !!
Ik ben al gebeld door UPC.
Ik hoef alleen nog wat kopien van verhuisbewijzen op te sturen en de "schuld" komt te vervallen

meermir
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2008 12:21

Re: Administratie UPC DRAMA

Ongelezen bericht door meermir »

Ook ik zit vast in de administratieve molen van UPC. Na 7 pogingen dacht ik dat ik het abonnement eindelijk had opgezegd, maar toch bleef men maar geld van mijn rekening schrijven. Ook hierover weer meerdere klachten ingediend voordat ik eindelijk reactie kreeg, ik zou al het teveel betaalde geld terugkrijgen en inderdaad men heeft 1 maand geen geld van mijn rekening afgeschreven (maar ik heb uiteraard nog niets teruggehad). 2 weken terug heeft men zomaar 185 euro van mijn rekening afgeschreven. Gebeld, 15 minuten in de wacht, kreeg ik iemand die vertelde dat dit de straf was omdat ik mijn abonnement had opgezegd en als ik hier klachten over had moest ik dat maar schriftelijk indienen. Dus.... via de bank dit bedrag laten terugstorten en inmiddels als 3x een klacht ingediend maar geen reactie. Tot gisteren toen ik middels een SMS werd gemaand om de rekening te betalen anders word ik afgesloten... zucht. Hoelang gaat dit nog duren? Kan ik UPC aansprakelijk stellen voor niet geleverde diensten maar wel geld afschrijven van mijn rekening?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Administratie UPC DRAMA

Ongelezen bericht door agro »

Kan ik UPC aansprakelijk stellen voor niet geleverde diensten maar wel geld afschrijven van mijn rekening?
Dat kan ja, maar zal je meer kosten dan het zal opleveren, en daar profiteert de firma list en bedrog van.
Zoek alternatieven en zorg dat je van die boevenbende af bent, met betrekking tot internet en telefoon zijn er legio providers welke beduidend goedkoper zijn met een betere service.
Wat betreft tv ontvangst zijn de mogelijkheden van aanbieders heellaas beperkt.

Als je niet meer wil dat ze bedragen van je rekening afschrijven laat dan bij je bank een selectieve blokkade op je rekening leggen voor de firma list en bedrog en ze kunnen gegarandeerd niks meer afschrijven tot deze blokkade door jou is opgeheven.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Administratie UPC DRAMA

Ongelezen bericht door TdeHond »

Kan ik UPC aansprakelijk stellen voor niet geleverde diensten maar wel geld afschrijven van mijn rekening?
Dat kan.

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g
U kunt tevens vervolgschade vorderen ( i.v.m. mobiele belkosten en/of aangetekende brieven).

Heeft u n.a.v. uw opzegging bij UPC een schriftelijke bevestiging einde contract ontvangen met daarin vermeld op grond van welke reden UPC u meent te "straffen" ad 185 euro? Of blijft UPC ook in gebreke u een schriftelijke bevestiging einde contract te sturen/

["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

Sta op schriftelijke bevestiging einde contract + factuur waaruit blijkt dat u UPC dit bedrag schuldig bent. Gaat u niet akkoord met motivatie UPC kunt u dit voorleggen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.

meermir
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2008 12:21

Re: Administratie UPC DRAMA

Ongelezen bericht door meermir »

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben zowaar gebeld door UPC (nadat ik zelf 1 x gebeld en 3 x gemailed heb), en de mevrouw op mijn voice mail garandeerde dat alles heel snel zou worden opgelost, ik zou alle kosten vergoed krijgen, bla, bla, binnen 3 weken was alles afgehandeld en geregeld.
Tja.. waarschijnlijk voel je hem al aankomen. Niets opgelost, nee gewoon weer 185 euro van mijn rekening afgeschreven. En nee, ik heb geen enkele brief, e-mail of iets ontvangen waarom men zomaar geld van mijn rekening afhaalt. Ze doen het gewoon. Dus kan ik weer vrij gaan nemen om naar de bank te gaan om mijn geld terug te krijgen.
Ik ga maar eens een aangetekende brief schrijven waarin ik alle informatie van jullie meeneem. Ik geloof er onderhand niet meer zo in moet ik zeggen.
Lekker makkelijk geld verdienen zo, ze hebben geen idee wat ze een gezin aandoen door even 185 euro te stelen! Daar kunnen we heel wat eten voor kopen!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Administratie UPC DRAMA

Ongelezen bericht door TdeHond »

Sta bij de bank op een selectieve blokkade op rekening UPC ( ga met geldig identiteitsbewijs naar bank), nu u er toch langs moet om weer geld terug te vorderen. Zodra de selectieve blokkade effectief is kan u niet meer bestolen worden!

Dit heeft prima gewerkt bij Telfort die mij 2 x bestolen heeft ( 2 onterechte automatische incasso's zonder er ooit klant geweest te zijn). De onterechte aanmaningen bleven wel komen maar diefstal was niet langer mogelijk. De blokkade blijft gehandhaafd tot in lengte der dagen.

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: Administratie UPC DRAMA

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

@ meermin:

Het spijt me dat de problemen nog niet zijn opgelost. Ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen.

Zou je je klantgegevens eens willen mailen naar [email protected]?

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC Webcare Team

Gesloten