LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stadsregiotaxi/connexion

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
mary1236
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2008 12:33

stadsregiotaxi/connexion

Ongelezen bericht door mary1236 »

Iedereen haalde opgelucht adem toen de regiotaxi werd overgenomen door connexion. In het begin ging het op rolletjes maar nu maakt connexion er een nog grotere puinhoop van. Ze komen standaard te laat of al helemaal niet. Ze hebben me al twee keer drie uur laten wachten, klagen helpt niks ze hebben altijd een of andere smoes ik vraag me vertwijfeld af of de stadsregiotaxi ooit nog zal worden wat het moet worden. Ik moet bijna dagelijks gebruik maken van de taxi en bestel hem steeds een kwartier vroeger om maar op tijd te zijn maar het helpt echt helemaal niks, bestel ik de taxi om kwart voor drie laten ze me rustig wachten tot half vier kwart voor vier omdat ze nog een rit hebben die dezelfde richting opgaat. Ik ben vreselijk boos op connexion ze beloven aan de telefoon keurig op tijd te zijn maar komen standaard te laat en niet zon klein beetje ook. Ik hoop dat radar iets kan met het eeuwige probleem van de regiotaxi. Ik val onder het district Nijmegen.

Mary

wivas
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2008 14:18

Re: stadsregiotaxi/connexion

Ongelezen bericht door wivas »

Mijn buurvrouw is een dame van 82 jaar. Zij heeft een gehandicapte dochter die in een rolstoel zit. Verder is ze alleen. Deze dochter woont in een verzorgingsflat en wordt twee keer in het weekend gehaald en gebracht met een rolstoeltaxi. Dit werkt in principe goed. vanaf ruim één jaat geleden zijn de regels voor de taxichaufeur gewijzigd. Zij mogen de vervoerde persoon niet meer naar binnen brengen en andersom. Voor mijn buurvrouw is dit een ramp. Ze woont op de eertse verdieping en het gebouw is niet echt rolstoel vriendelijk. het is voor haar niet te doen haar dochter binnen het gebouw te transporteren. Als nu haar dochter wordt gebracht en gehaald zoekt ze iemand op de eerste verdieping die dit voor haar kan doen. Uiteraard is er niet altijd iemand, maar tot nu toe waren de taxichaufeurs wel zo vriendelijk dan toch maar haar dochter naar boven te brengen. Enkele weken geleden deed zich deze situatie weer voor en de chaufeuse wilde niet helpen.
Mijn buurvrouw kreeg een aanvaring met deze dame.
Ik weet niet wat er allemaal is gezegd, maar dat zal wel meevallen. Mijn buurvrouw is een nette welopgevoede dame en ik weet zeker dat ze niet begint te schelden, maar haar gevoelens op een juiste manier uit.
Vanaf toen heeft de vervoerder besloten haar dochter niet meer te halen en te brengen. SCHANDALIG
ik vraag me af of dit wel kan. Hierdoor wordt het een stuk moeilijker de contacten tussen haar en haar dochter te onderhouden.
kan iemand mij zeggen hoe dit zit en waar ze moet zijn om haar beklag te doen??

zwartje
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 aug 2008 10:45

Re: stadsregiotaxi/connexion

Ongelezen bericht door zwartje »

voor mary 1236
Als je niet op tijd wordt vervoerd kun je altijd een klacht indienen bij de vervoerder. Ben je het dan nog niet eens met hun reactie dan kun je naar de geschillencomissie. Hoe je moet klagen heb ik als eens op bij zorgvervoer, aanvullend vervoer etc gezet.

Voor Wivas.
Volgens mij zijn er 2 verschillende soorten vervoer, van deur tot deur en van kamer tot kamer. Ik denk dat het verstandig is dat uw buurvrouw eens gaat kijken wat voor soort vervoer ze heeft. Is dit van deur tot deur dan is het misschien aan te raden om daar van kamer tot kamer van te maken.
Het is me in uw verhaal niet helemaal duidelijk geworden wat u bedoelt met "de flat is niet geheel rolstoelvriendelijk" bedoelt u daarmee dat er veel deuren o.i.d. zijn of bedoelt u dat er geen trap is en dat haar gehandicapte dochter naar boven moet worden gedragen.

Als het inderdaad een paar deuren open houden is vindt ik dit een stukje service van de chauffeur. Als iemand naar de 1ste etage gedragen moet worden kan ik me voorstellen dat de chauffeur dit weigert.

kolstt
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2008 23:47

Re: stadsregiotaxi/connexion

Ongelezen bericht door kolstt »

Sinds kort heb ik/wij ook met dit fenomeen te maken. Mijn vader is sind medio mei 2008, door een herseninfarct in een verzorgingstehuis beland, aangewezen op de rolstoeltaxi van connexion. Standaard te laat en inmiddels al meerdere malen kwam de bestelde taxi helemaal niet opdagen. Mijn vader zit dan meer dan twee uur nodeloos en hoopvol te wachten op een ritje naar huis in de hal van het verzorgingstehuis. Klachten indienen heeft geen zin want een standaard briefje is het gevolg en er wordt werkelijk niets gedaan aan een oplossing. Wat een stelletje incompetente rukkers werken er bij connexion. Ze hebben geen enkel idee wat voor een ellende ze veroorzaken. We hebben nu zelf een wagen voor rolstoelvervoer aangeschaft want met deze club hebben wij het helemaal gehad. Sterkte gewenst aan allen die afhankelijk zijn van deze compententie loze sukkels waarvan ik hoop dat ze per direct afhankelijk worden van de rolstoeltaxi.
Fam Kolster

zwartje
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 aug 2008 10:45

Re: stadsregiotaxi/connexion

Ongelezen bericht door zwartje »

Beste fam Kolster

Als eerste u bent niet de eerste waarbij het vervoer niet werk.

u schrijft:
Klachten indienen heeft geen zin want een standaard briefje is het gevolg en er wordt werkelijk niets gedaan aan een oplossing.

zolang u (en andere) niet schrijven gebeurd er ook niets en blijven we met z'n allen klagen.


Ik heb dit al eens eerder geschreven, maar als iedereen waar het vervoer niet goed gaat nu is na de klacht aan de vervoerder te hebben geschreven naar de geschillencommissie stapt dan is de kans groot dat:
- er misschien wel wat gebeurd (de vervoerder moet bij de geschillencommissie komen)
- er een (kleine) schadevergoeding kan worden uitgekeerd

voor de kosten hoef je het niet te laten want die zijn 25,-- euro en krijg je terug als je de zaak wint.

A.U.B MENSEN GA KLAGEN EN ZET DOOR.

wie meer info wil over de gehele procedure geef een seintje op het forum en ik zet het hier op het forum de hele procedure stelt in principe niets voor

kolstt
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2008 23:47

Re: stadsregiotaxi/connexion

Ongelezen bericht door kolstt »

Beste zwartje,

Bedankt voor je reactie. Geef de procedure maar door dan ga ik er werk van maken

Ton

mary1236
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2008 12:33

Re: stadsregiotaxi/connexion

Ongelezen bericht door mary1236 »

Bester zwartje

Ook ik zou graag de procedure weten dan kan ik er werk van maken

groetjes

Mary

zwartje
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 aug 2008 10:45

Re: stadsregiotaxi/connexion

Ongelezen bericht door zwartje »

beste fam. Kolster, Mary en alle anderen die het aangaat

Wat te doen bij vervoer wat niet komt of veeeeeeeeeeeeel te laat komt.

Schrijf een klachtenbrief naar het taxibedrijf en geef ze 6 weken om te reageren. (aantekenen met ontvangstbevestiging). Geef in deze brief ook aan dat je het best begrijpt dat het vervoer te laat KAN wezen maar dat een telefoontje van de taxicentrale geen kwaad kan, en dat ze een vervoersplicht hebben.

Doe een kopie naar de gemeente afd WMO als het om vervoer binnen de gemeente gaat, een kopie van de brief naar je ziektekostenverzekering als het zorgvervoer gaat.

ga naar de website van TAXIKLACHT en vul het klachtenformulier in. Deze site is een onderdeel van het ministerie van verkeer en waterstaat en bij veel klachten (zo werd mij verteld) gaan ze naar de minister.

Wacht op antwoord van het Taxibedrijf, meestal komt er een niets zeggende brief met een sorry. (en nog vele andere smoezen)

Als je het niet eens bent (of helemaal geen antwoord hebt gehad) met het antwoord begint het volgende traject.

Ga naar de site van de geschillencommissie en ga naar het onderdeel TAXI. Je kan je klacht hier online indienen. Je moet de eerste keer een naam en wachtwoord invoeren maar het wijst zich vanzelf.

wederom wachten, op een gegeven moment krijg je een brief van de geschillencommissie met de mededeling dat je klacht is ingeschreven onder nr. TAX-08.........

wederom wachten (en dit duurt lang ongeveer een maand) en dan krijg je een rekening van 25,--. Als je dit betaald hebt wordt de procedure gestart.

je krijgt nog een lading brieven van de geschillencommissie met het verzoek spullen toe te sturen, en op een gegeven moment krijg je het weerwoord van de tegenpartij.
Lees dit weerwoord goed door want daar staan regelmatig veel fouten in en dat kun je met de hoorzitting weer gebruiken.

Op een gegeven moment krijg je een oproep voor een zitting (in mijn geval Utrecht). Ik zelf heb daar een leuk dagje uit van gemaakt en ben een dag lekker de stad ingeweest en tussen alles door de hoorzitting gedaan.

De hoorzitting stelt niets voor, aan de ene kant van de tafel zitten 3 mensen en die vragen je wat er gebeurd is en de tegenpartij kan daar op inhaken. Deze hoorzitting duurt hooguit 20 minuten dus zorg dat je kort en krachtig in je woorden bent.

Na 6 weken krijg je de uitslag. (in mijn geval een schadevergoeding van 50 euro voor een niet opgehaalde rit, en mijn klachtengeld terug) Is mijn dagje Utrecht niet voor niets geweest :lol:

Dit is eigenlijk alles, het meeste kun je vanuit huis doen achter de pc vandaan.

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag. Mochten jullie mensen in je omgeving hebben die met hetzelfde probleem zitten, geef deze procedure door. Het is de enige manier dat we misschien wat verandert krijgen.

Succes allemaal

zwartje
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 aug 2008 10:45

Re: stadsregiotaxi/connexion

Ongelezen bericht door zwartje »

even terug komen op mijn vorige verhaal

MELD OOK DE UITKOMST ALS HET VOOR DE GESCHILLENCOMMISSIE IS GEWEEST

kunnen anderen hun voordeel mee halen

Gesloten