LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poging tot oplichting?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Myradas

Poging tot oplichting?

Ongelezen bericht door Myradas »

Toen ik vorige week van vakantie terug kwam werd ik onaangenaam verrast met een rekening van STRATO AG uit Berlijn voor STRATO DIENSTEN voor een bedrag 248,71 met als factuurdatum 2-9-08 en een bedrag van 1,19 met als factuurdatum 31-8-08
De rekening stond op naam van Barend de Waard (zo heet ik dus niet) Volgens mij is het adres zo uit het telefoonboek geplukt. In de brief staat verder dat ik een incassobureau op mijn dak krijg als ik niet direct betaal en dat de daarvoor gerekende kosten aanzienlijk zullen zijn. Als ik het er niet mee eens ben dan kan ik contact met ze opnemen. Dit laatste lijkt mij niet verstandig, omdat ze dan meer persoonlijke gegevens van mij kunnen ontfutselen,welke ze later weer tegen mij kunnen gebruiken. Let wel: ik heb nooit van dit bedrijf gehoord en ook nooit diensten van ze afgenomen. In de brief staat ook vermeld dat er al eerder aanmaningen voor betaling aan mij zijn verzonden. Dit is ook niet het geval. De brieven die ik nu heb ontvangen zijn de eerste confrontatie met STARTO. Hebben meer mensen slechte ervaring met STRATO en wat kan ik hier tegen doen. Ik heb een poging gedaan om aangifte te doen over deze kwestie, maat het betreft hier een civielrechtlijke zaak en wordt dus door de politie niet in behandeling genomen. de politie neemt alleen strafrechtelijke zaken in behandeling.

Waterlelie

Re: Poging tot oplichting?

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Als je zo niet heet dan zou ik me geen zorgen maken. Rekening gewoon retour afzender sturen of in de prullenbak.

wwre

Ongelezen bericht door wwre »

Ik zit er al anderhalf jaar als klant met een hostingspakket.

www.strato.nl

Facturen worden standaard per email verzonden, wellicht een emailadres die niet van jou is.

Lijkt mij eerder een fout van strato, of een klant die een verkeerd nummer heeft opgegeven.

Gewoon Strato contacteren en incasso storneren.

Myradas

Ongelezen bericht door Myradas »

Inmiddels heeft incassobureau Intrum Justia zich gemeld en het blijft spooknota's regenen van STRATO

Gesloten