LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo klacht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
henk k
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2008 09:53

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door henk k »

Halt toe roepeen ? geen idee waneer dit nu eens in banen geleid zal worden! Het is t zelfde met gsm aanbieders. Je hebt een probleem, en belt er ff over.. 45 minuten later wordt je bedankt voor de 45x 10 cent die je in rekening wordt gebracht, om "jou'n" probleem op te lossen, die de zelfde gsm aanbieder je heeft bezorgt.

En nu gebeurt het dus alweer.. grrrrrr!!!!!!!!!!!

We hadden @home.. wat idd ergens rond Mei over ging in ziggo.. we bekeken onze email online via webmail.. opeens konden we niet meer inloggen op onze homedrive en webmail. Zeker 100 emailtjes en 50mb aan data (die nogal belangrijk is/was) VERDWENEN!

Met het bovenste verhaal in mn achterhoofd.. denk je LAAT MAAR ! EN DAT WETEN ZE MAAR AL TE GOED !!!!

Om het ff af te maken.. Sindskort zijn we verhuisd.. nieuw internet van ziggo is aangevraagd via een andere huisgenoot, 3 weken geleden.. LETWEL.. beloofd wordt, dat je binnen 2 weken een instalatie paket thuis bezorgd krijgt.

ziggo heeft een terugbel funktie als je tenminste iets van ze wil kopen/huren. Ik moest (tot 2 keer toe) 10 minuten wachten alvorens ik geholpen werd. Ik dacht al.. NOU DIT GAAT AL DE GOEDE KANT OP!!

NOT!!!

oja.. sorrie voor de d's en de t's .. ik had eigenlijk ook helemaal geen zin/tijd/rust om dit bericht überhaupt te tikken ..

EN DAT WETEN "ZE" DUS OOK HEEL ERG GOED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tonjong
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2008 15:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door tonjong »

Ik heb bij Ziggo diverse keren een klacht gedeponeerd, omdat ik mijn faktuur niet kon uitdraaien, toen het nog Multikabel, ging alles( ook reageerde men dan direct) prima, maar sinds het Ziggo is geworden is deze service zeeer , zeer slrcht, je krijgt gewoon geen antwoord, en dan na ca, 5 mailtjes belt er een zeer slecht Nederlands sprekend jongetje, die vraagt wat de klacht is,meer willde hij niet weten.Al bij al is de serve ver onder de maat, noem het maar wanprestatie.
gr Ton Jong, Blokker

Manau
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2008 15:53

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Manau »

Ik kan ziggo ook op geen mogelijkheid bereiken.
Met mijn postcode kan ik alleen producten bestellen maar geen klacht melden, nu bestaat mijn postcode niet eens meer en zeggen ze dat ik een ongeldige postcode gebruik. Dan zeggen ze bij de bestel lijn dat ik een andere postcode moet gebruiken, dan kom ik ergens in Limburg uit terwijl ik in Nieuwerkerk a/d IJssel woon, dan weer een ander postcode, Noord-Holland, dan Den Haag, kan ik ook niks mee, dan krijg ik weer een verkoper aan de lijn, die gooit gewoon de horn er op na dat die gezegd heeft dat ik een andere keuzen moet gebruiken, dan wordt er gezegd je moet casema bellen niet ziggo, telefoon nummer weten ze niet, moet je maar op internet kijken. Dan krijg ik eindelijk een telefoon nummer van casema, en op dat nummer hoor ik, dit nummer bestaat niet meer, u moet ziggo bellen, goed na dit spelletje 20 keer geprobeerd te hebben geef ik het op. Ik kan ziggo telefonisch niet bereiken en moet maar accepteren dat ik een slechte internet verbinding heb regelmatig. Met de levering ging ook van alles fout, het werkte niet aan het begin, monteur kreeg het niet voor elkaar, de monteur moest gratis zijn, kreeg ik gewoon een rekening voor. Kreeg ik de digitale ontvanger niet, sturen ze die later op, maar natuurlijk geen kaartje voor digitale tv. Paar weken later weer het kaartje gekregen, en ja hoor ook een rekening voor het kaartje terwijl ze die gelijk met de monteur al mee hadden moeten geven of met het kastje. Kort kom er gaat bijna niks goed bij ziggo.

mahpie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2008 00:16

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door mahpie »

Ik heb vorige week om 21.30 met ziggo gebeld en had om 21.55 uur iemand aan de lijn. Helpdesk sluit om 22.00 uur maar ben netjes te woord gestaan door een vriendelijke jongen tot 22.20uur en beloofde dat de volgende avond werd terug gebeld.
En wat gebeurt.. netjes terug gebeld door een andere jongen.
Heel vriendelijk, snapte mijn probleem (wil met website uploaden vanuit Frontpage 2002 naar het www.) lukte altijd prima met wanadoo/orange/online. Maar nu niet meer dus.

De jongen aan de telefoon gaf ook aan dat dit programma niet meer gaat werken en ik maar een andere programma moet kopen??
Maar dat is toch te gek, vond hij ook, en toen kwam er heel voorzichtig uit, misschien moet u maar een andere internetprovider zoeken die het wel steunt? Want de kans dat Ziggo dit gaat ondersteunen is erg klein.

Intussen is mijn website al bijna een maand niet online!!

Misschien kan Ziggo mijn inkomstendelving vergoeden??
En ze wachten volgens mij net zolang met de juiste gegevens verzenden zodat ik niet binnen een maand mijn abonnement kan opzeggen.
Wat nu wel het geval is omdat ik automatisch ben overgegaan naar Ziggo.

Alle klachten bij elkaar genomen. ZIGGO hoge heren in de directiekamer...voor u ook geen bonus maar een schop onder de k..t,
Had eerst alle zaken goed geregeld en dan de knoppen pas omgezet.
En begin aub niet met abbonementverhoging want dan roep ik op tot een massale opzegging in heel Nederland.

En voor de twee jongens bij de klachtendesk.. een warme douche, want met humor en geduld hebben zij mij goed en eerlijk geholpen.

dick50
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2007 19:06

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door dick50 »

Van Mulktikabel naar Ziggo hebben ze bij Ziggo het aantal toegestane sessies of lijntjes dat je naar de host of jouw www hebt, teruggebracht naar 1. De meeste uploadprogramma's hebben er 2. Heel onvriendelijk maar niet ongebruikelijk bij goedkope of slechte providers.
Oplossing: Als jouw uploadprogramma 2 sessies gebruikt dan de hoofdsessie met meestal de mappenstructuur, sluiten en met de filesessie uploaden

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door frenkievee »

@mahpie: Het beste is om Ziggo (aangetekend met ontvangstbevestiging) aansprakelijk te stellen voor het inkomstenverlies. In die brief een termijn aangeven waarin de boel opgelost moet zijn (10 of 14 dagen) en dat je na die termijn, zonodig acht dat het contract ontbonden is.

Tweede tip is: als de website belangrijk is voor het inkomen, waarom dan niet een eigen URL bij een partij die niet ook de internetverbinding verzorgt. Bijv. mijndomein.nl (ik werk hier NIET, maar heb hier wel al een poos tot volle tevredenheid een website draaien met eigen mail). Dan blijft in ieder geval de website actief en kun je via een bibliotheek of ander locatie de email controleren.

@dick50: dit is een eenzijdige wijziging in het contact, waardoor je m.i. dit contract kunt opzeggen en dus over kunt stappen, voorzover gewenst uiteraard, naar een andere partij.

johannano
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 okt 2008 00:11

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door johannano »

:D kan mijn @wanadoo.nl emails niet meer lezen er wordt steeds een foutmelding onjuist wachtwoord enz. gegeven,terwijl ik weet dat het goed is ; ziggo zou me laten weten dat er wat veranderd wordt, maar kan zo toegezonden emails niet lezen...WAT TE DOEN??? :?: :?: :?:

Joepie de Poepie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2008 01:45

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Joepie de Poepie »

Hallo,

ik heb sinds 8 oktober een all in 1 plus abonnement, perfecte keuze volgens de medewerker van Ziggo, u krijgt een digitale ontvanger, u heeft snelle verbinding en u kunt gratis bellen naar alle Ziggo klanten.......Waarom niet naar hun helpdesk???.....want hierdoor stijgt mijn telefoonrekening!!

Ik dus een nieuw abonnement afsluiten...... Meteen daarna ging het al fout. ik kreeg een mooie doos van ziggo met modem en alle benodigdheden, zag er perfect uit. Alleen de digitale tv ontvanger zat er niet bij. Oke dus bellen, meneer deze wordt nageleverd deze week, het is nu 26 oktober en 5 telefoontjes (totaal bijna 4 uur gehangen) en 8 klachtenmails verder heb ik nog steeds geen digitale ontvanger. En het kan nog erger, als ik medewerkers aan de lijn krijg,(als deze niet uitvalt) krijg ik steeds te horen, we zijn u gegevens nog aan het verwerken, "wat u heeft al internet en telefonie vanaf 8 oktober.........dat kan niet, dat moet nog geactiveerd worden...... En ja u telefoonkosten kunt u terug vragen via een klachten formulier.......heb ik gedaan, krijg gewoon geen antwoord terug ook niet op de andere mails

Oja, was ik bijna vergeten sinds enkele dagen geen telefoon meer en zelden internet.....hebben ze mij dan geactiveerd????? Had het maar gelaten, toen had ik nog telefoon en internet....grrrrrr!!

Afgelopen week lag het telefoonverkeer en internet van ziggo enkele dagen plat in Geleen(L) Ben benieuwd hoe ziggo deze mensen tegemoet komt........ben bang van niet en denk ook dat klanten na enkele telefoontjes en mails het opgeven om aan te kloppen bij Ziggo. Dat hebben ze goed voor elkaar bij Ziggo.....vooral afwimpelen en valse beloftes.....

Ik snap ook de overheid niet, om een bedrijf toe te staan om zo groot te laten worden. Z`n grote fusie van providers(Multikabel, @Home en Casema), maakt dat Ziggo nu de grootste speler op de markt is geworden. En nu dus een monopoliepositie inneemt.......yep het grote geld regeert weer eens en eer dit weer eens rechtgetrokken is door de Opta, zijn we jaren verder en de klant is de dupe(schlemiel).....

Wij zullen nog vaak aan die goede oude tijd van @HOME denken, Home was ook niet alles, maar het was stabiel en de helpdesk was ook een stuk beter, kwamen tenminste hun afspraken na.


pfff.....fff mijn hart gelucht.....en nu maar wachten op betere tijden......heb er een hard hoofd in....... :cry:

mahpie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2008 00:16

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door mahpie »

Bedankt voor de reakties maar heb intussen dus inderdaad een webhosting pakket bij Argeweb genomen (had ik al mijn domeinnaam)
Al de nodige uitleg aan website (be)zoekers) moeten geven, dat website niet bereikbaar is. Dank u wel Ziggo.

[Als jouw uploadprogramma 2 sessies gebruikt dan de hoofdsessie met meestal de mappenstructuur, sluiten en met de filesessie uploaden[/b]

Geen idee of mijn programma 2 sessie gebruikt en begrijp niet helemaal wat je hier mee bedoelt . Ben geen alles weter qua dit soort handelingen.
Juist daarom werkt frontpage zo fijn, was simpel en snel.

henk k
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2008 09:53

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door henk k »

Wij hadden al vanaf 2 oktober internet aangevraagd. Er over bellen?.. NEE! Geen haar op mn hoofd. Het geld (en de ergenis die daar nog weer bij komt) wat ik aan dat soort onzin al heb uitgegeven in mn korte leven, zegt me al genoeg.

T is toch ronduit belachelijk. Ik ga ook internet aanbieden.. vervolgens doe ik gewoon geen ruk.. zodat men mijn helpdesk (a 10 cent per minut) "moet" bellen, en t geld stroomt binnen.

We kunnen beter onze energie geld en tijd (gezamelijk) steken in een advocaat en aangetekende brieven. Want alleen ben je gewoon de zoveelste NUL

borsboo2
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2008 14:03

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door borsboo2 »

Probeer sinds Juni 2008 een Ziggo abonnement te beiindigen vanwege vertrek naar buitenland. In Juni een aangetekende brief gestuurd en in September. Beiden keren beweren ze NIETS ontvangen te hebben. Moest een klacht via de email indienen. Dit gedaan en zijn nu bereidt het vanaf 1 Decembet te beiindigen. Dit is niet correct daar ik het al eerder gemeld ad. Moet copie brieven nu weer opsturen. Het blijft maar duren. Mensen aan de telefoon die van niets weten en wille meedenken.

B. Borsboom

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Kopie van 1ste aangetekende brief * met ontvangstbevestiging* versturen met begeleidende brief dat u alsnog met terugwerkende kracht abonnement wilt beëindigen. Geeft aan dat mocht Ziggo u niet binnen 10 werkdagen een schriftelijke bevestiging einde contract per 1 Augustus te sturen + restitutie teveel betaalde abonnementsgelden te berekenen ( indien u na 1 Augustus geen gebruik meer gemaakt heeft van hun diensten).
Trek per direct toestemming tot automatische incasso in.
Geeft aan dat u mocht Ziggo niet reageren m.b.t. restitutie of niet akkoord gaat met einde contract datum u e.e.a. voorlegt als een geschil bij de Geschillencommissie.

Er lijkt een spelletje met u gespeeld te worden.

Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Heidy »

Ik Kan niet inloggen op mijn webmail van Ziggo.
Steeds weer komt het inlogscherm weer terug.
Ik moet soms wel 15 keer inloggen voordat hij het eindelijk wil doen (vaak ook helemaal niet)
Als ik dan 1 berichtje heb gelezen krijg ik weer het stomme inlogscherm en begint het weer van voren af aan.
Bellen kan ik wel doen maar de wachttijd is steeds langer dan 10 minuten.
Verder kan ik in de webmail niet meer aangeven of een bericht SPAM is of niet.

lfransen
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2008 11:39

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door lfransen »

Hierbij weer een volgende klacht over ziggo.
Wij zijn 15 oktober jongstleden terug gekomen van vakantie en tot onze verbazing werkte onze telefoon niet meer.Wij krijgen als wij de hoorn opnemen alleen een ingesprekstoon en verder niets.
Wij gebeld met Ziggo, waarop wij het antwoord kregen dat zij een nieuw (disfunctionerend) computer systeem hebben gekregen, waardoor er bij het overzetten van de administratieve gegevens een telefoonnummer is in gezet met als kengetal 0475. Wij wonen in Maastricht (Kengetal 043) en krijgen een nummer uit Roermond.In het oude computer systeem van hun, staat het juiste nummer, maar in het nieuwe staat een nummer met bovenstaand kengetal.Mijn vader is namelijk hartpatient en die moet dus ten alle tijden een ambulance e.d. kunnen bellen, wat nu dus niet gaat.Dan kreeg ik zelfs als antwoord van een of andere botte boer dat Ziggo niet verantwoordelijk is als bijv. mijn vader een hartinfarct krijgt.Ik heb hem geconfronteerd met het feit dat als Ziggo een betaalde dienst aanbiedt en deze functioneert niet, zij dus wel degelijk hiervoor verantwoordelijk zijn volgens de wet.Dit kon hem volgens zijn woorden niets schelen en dat wij maar af moesten wachten.Ik begon na dat antwoord te koken en heb hem toen antwoord gegeven met woorden die niet voor herhaling vatbaar zijn.Ons(dus hun) probleem kon niet meteen worden opgelost en moest doorgezet worden naar hun zogenaamde 2e lijn.
Dit zou maximaal 48 uur gaan duren.U raadt het al, Geen resultaat.Wij dat zogenaamde nieuwe nummer gebeld, waarop er opgenomen werd door een buitenlandse mevrouw.Dus weer terug naar Ziggo en daar kregen wij als antwoord de 2e lijn had een achterstand( volgens mij ook een geestelijke) waardoor het langer kon duren.Het zou nou weer maximaal 5 werkdagen gaan duren.Wederom hetzelfde resultaat, DUS GEEN. Na vele telefoontjes hun kant op, krijgen wij iedere keer als antwoord dat er nog steeds een achterstand is, maar iedere keer kan ons niemand vertellen hoe en wanneer het probleem opgelost is.
Ik heb zo'n idee dat er niets aan gedaan wordt, want zij zeggen steeds zoveel werkdagen, maar daar moet natuurlijk ook dan gewerkt worden, waar zij volgens mij niet capabel voor zijn.
Vanochtend weer gebeld en ik kreeg een juffrouw aan de lijn die zei dat het nummer in het nieuwe systeem gisteren(ZONDAG?????) aangepast zou zijn en dat het modem gereset moest worden en dan zou het in orde zijn.Dit gedaan, maar weer geen telefoon.Weer terug gebeld, met de gsm, en nou kreeg ik een meneer aan de lijn die zei dat ons probleem nog steeds in behandeling is, maar dat zelfde lulverhaal horen wij dus al sinds onze terugkomst van vakantie.
Voorheen met @home nooit problemen en Ziggo( ZONDER INTERNET GEWOON GELD ONTVANGEN) is het 1 grote puinzooi.
Wij hebben afgelopen week al radar gebeld en vanavond zou een uitzending gewijd worden geheel aan Ziggo, dus degene wat hier ook problemen mee heeft moet zeer zeker kijken.

mgstoel
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2008 14:09

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door mgstoel »

al sinds juni 2008 ben ik bezig om mijn tennaamstelling gewijzigd te krijgen bij ziggo. Ivm scheiding wil ik dat graag op mijn meisjesnaam krijgen. Dit schijnt niet mogelijk te zijn, redenen kunnen ze niet eens geven, maar de enige optie die ik krijg is alles opzeggen en mij wederom opnieuw aanmelden. Ik vind het werkelijk van de zotte, want dan ben je dus ook alle emailadressen kwijt en moet je maar afwachten wat je weerkrijgt. inmiddels ben je dan al wel 10 jaar een trouwe klant van @home. Maar alleen maar de TENNAAMSTELLING wijzigen schijnt niet mogelijk te zijn. We willen onze emailadressen niet kwijt, dus we vertikken het...kortom...weeet iemand wat je kunt doen om het wel geregeld te krijgen????????
Groeten marleen

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

eerst even lezen of hier iets over geregeld staat in de AV van Ziggo.

Vervolgens eventueel klacht via klachtenformulier bij Ziggo indienen. Lukt dat niet dan schriftelijk. Maakt u er een principekwestie van dan via de Geschillencommissie uw probleem proberen op te lossen. Alhoewel ik dan zou overwegen om de tenaamstelling te laten voor wat het is tot Ziggo de @home e-mail adressen eruit gooit en de abonnees verplicht een @ziggo e-mail adres te gebruiken.

mgstoel
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2008 14:09

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door mgstoel »

Ja ik maak er idd een principekwestie van, ik kan de emailadressen niet missen, nog uberhaupt internetverbinding op zich. Ergens is het toch van de zotte dat het niet mogelijk is. Dus we blijven zoeken naar oplossingen en brieven schrijven. Ziggo zou op zich nog machtiger zijn dan de belastingdienst en weigeren de naam aan te passen?? Op hun website staat dat je ze gewoon kunt bellen en schrijven om de naam aan te passen, dus ze spreken zichzelf ook behoorlijk tegen.

Persoonlijke gegevens wijzigen

Wil je je naam, rekeningnummer, of factuuradres wijzigen? Bel dan de Ziggo Klantenservice: 0900-1884 (lokaal tarief). Ook kun je deze informatie schriftelijk doorgeven. Stuur dan een brief naar:

lachen...want ze hebben inmiddels al een brief of tien......

Walter S.
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2008 09:21

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Walter S. »

Zo naar paar dagen geen gehoor maar eens gaan googlen of er meer mensen klachten hebben kom je dit tegen.

naast alle standaard klachten heb ik er nog eentje die ik nog niet gezien heb.

Normaal schrijven ze het geld dat ze in rekening brengen voor internet altijd af rond de 13-16de van de maand. nu echter nog steeds niets afgeschreven, maar me toch wel een beetje zorgen of ik na het weekeind nog internet heb. weet iemand hier iets meer van?

s.jansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2008 09:40

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door s.jansen »

Ik heb even een vraagje, ik heb de uitzending terug gezien op uitzendinggemist. Mijn vraag is of iemand weet of ik mijn klacht alsnog zou kunnen melden, want wie garandeerd mij als ik nu weer ziggo bel dat ze het nu wel oplossen.
Er is mij namenlijk al 4x beloofd om een nieuwe smartcard op te sturen, dit is tot vervelends toe niet gebeurd.

Iemand die er iets van afweet, graag een reactie.
Alvast bedankt.

gr. S

knorry
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2008 10:58

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door knorry »

Beste Lezers.
Helaas behoor ik ook bij de klagers en ik was echt stom verbaasd, dat er zoveel klachten waren.
Binnenkort hoop ik mijn eerste computer te krijgen, maar u raadt het al!
Ik wacht al een kleine maand op mijn modem.
Wordt mijn klacht ook binnen 3 weken verholpen?
Dit werd in de laatste uitzending gezegd en gaf mij enige hoop, want nu ben ik bezig vanuit een openbare computer en hoop gauw zelf thuis aan de slag te kunnen.
Verder voor iedereen veel sterkte, want het geeft een "pak"
aan frustraties!
knorry
:wink:

Gesloten