LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VENDOPLAN keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 21 okt 2008 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.

ilse30
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2008 20:04

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door ilse30 »

Zijn er misschien nog meer mensen die er niet uitgekomen zijn met Bruynzeel, bijvoorbeeld door de te lange levertijd??
Iemand tips waar we eventueel kunnen aankloppen om toch onze aanbetaling terug te krijgen, bruynzeel of de curator??

Emgee
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:57

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Emgee »

@ ilse30: Wij zijn nog niet bij Bruynzeel geweest dus weten nog niet of wij verder gaan met Bruynzeel. Mar als je je aanbetaling terug wilt moet je bij Bruynzeelk zijn, de koopovereenkomst is nu tussen jou en Bruynzeel.

Ik ben benieuwd of er onder diegene die reeds bij Bruynzeel hebben gekocht mensen zijn die met Bruynzeel tot een akkoord zijn gekomen om 15% aan te betalen en het resterende bedrag pas na levering te betalen. En of door Bruynzeel hier moeilijk over werd gedaan.

Ruudje8
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2008 18:21

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Ruudje8 »

Hulde aan Bruynzeel!!

Vanmorgen in Groningen geweest en een perfecte keuken uitgezocht! zelfs nog luxer dan bij Vendoplan en zonder een cent bijbetaling! Advies was ook stukken beter!

Rinda
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2008 09:48

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Rinda »

Wij zijn vanmorgen ook in Groningen geweest, maar om precies hetzelfde geleverd te krijgen, moeten we wel bijbetalen.
Het ging hier op type Giethoorn.
We konden wel "gratis" een keuken uitzoeken, maar dan moesten we gladdde deurtjes nemen en een ander greepje.
Dus maar akkoord gegaan met een bijbetaling.

wgh
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2008 15:47

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door wgh »

Wij zijn zaterdag bij Bruynzeel op de Hoge wal in Den Haag geweest. Ontvangst was ontspannen en prettig, de adviseuze heeft bijna vier uur de tijd genomen om voor ons een perfecte keuken samen te stellen. Het resultaat is zelfs stukken beter dan onze Vendoplan-keuken. Er werd ons in de tussentijd zelfs nog een lunch aangeboden.

Gisteren hebben we getekend. Onze keuken was al 100% aanbetaald, en bijbetaling is € 0!

We zijn heel tevreden, en kunnen de vestiging van Bruynzeel aan de Hoge wal in Den Haag van harte aanbevelen aan mensen die een keuken zoeken.

ilse30
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2008 20:04

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door ilse30 »

Wat fijn dat toch veel mensen eruit komen met Bruynzeel, voor diegenen die er niet uitkomen bijvoorbeeld door de (te) lange levertijd wil ik graag Kuchenstudio Lippert in Bad Bentheim (Duitsland) aanbevelen, net over de grens bij Oldenzaal.

http://www.kuechenstudio-lippert.de/nederlands.htm

We zijn getipt door vrienden die hier recent een keuken hebben aangeschaft en onder andere de levertijd is zeer aantrekkelijk!
Daarnaast is de agressieve verkoop zoals in nl ver te zoeken, de prijzen liggen lager voor betere apparatuur. De moeite waard. Wij hebben naar verwachting toch eind november een keuken gemonteerd en wel!

Hele aardige verkopers die alle tijd nemen, gewoon relaxed....nooit gedacht dat ik een keuken uitkiezen toch nog een ontspannen gebeurtenis vond!

Wie weet heeft iemand er wat aan!

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door rayke »

De levertijd van de merken die zij voeren hebben in NL dezelfde levertijd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Van de 15 ? keukenmerken die zij voeren zijn er 2 met een levertijd van 4 weken, de rest heeft gewoon een levertijd van 6-8 weken voor het normale programma en 8-10 weken voor hout & lak.

Wat is daar zo bijzonder aan?

En wat drijft mensen van Bruynzeel naar Duitsland?

Bovendien staan er Nederlandse bedrijven tussen de apparatuur-, accessoires- en bladenleveranciers; dat kan toch niet? in duitsland is toch alles goedkoper :roll:

kraantje
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2008 20:26

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door kraantje »

nou wij zijn vanavond bij bruynzeel geweest en hebben de nieuwe opties besproken en zijn er uit gekomen
een keuken uitgezocht en niets hoeven bijbetalen
ze namen alle tijd voor ons dus gelukkig ook voor ons goed afgelopen
volgend jaar word de keuken geleverd maar dat vinden we niet erg we hebben gelukkig een keuken

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 11 dec 2008 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Het CBW was vandaag al zo attent om een brief te sturen hoe te handelen met gedupeerde klanten
Denk niet dat wij volgend jaar de sticker nog kopen
Die info was meer op zijn plaats in keukenluxx topic, vendoplan kopers krijgen geen CBW "kortingsbrief."
Volgens mij geldt er een opzegtermijn van 3 maanden, en zit pffff ook volgend jaar aan de sticker vast

mrd
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jun 2006 12:41

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door mrd »

CBW is vriendjespolitiek

Makkelijk zeggen je kan bij de collega een keuken kopen, en de aanbetaling wordt verrekend.
Als ik bruto ga rekening, mogen alle gedupeerden ook bij mij een keuken komen uitzoeken.

CBW deugt niet

En zelfstandigste, nog nooit een sticker op de ramen gehad, en "waarschijnlijk" zal hij er ook nooit komen.

(uitleg "waarschijnlijk":ik weet niet wat de wetten worden worden mbt CBW, als je 2 jaar geleden tegen mij gezegd had, je mag hier in het café niet roken had ik ook gelachen)

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

De CBW sticker heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde, zal in de toekomst ook geen waarde voor mij en m'n winkel hebben. Dus.....er komt GEEN CBW sticker bij ons op de deur.....

Hanneke5
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 sep 2008 16:12

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Hanneke5 »

Wij zijn vandaag bij Bruynzeel geweest in Groningen. Echt een hartelijk ontvangst en leuke medewerkers!!
Onze keuken kwam zowiezo duurder uit, omdat wij bij vendoplan geen gelakte kastjes hadden, en hier hebben ze dat wel.. Ook hebben we nog een aantal veranderingen ingevoerd..
Ze hebben super met ons meegedacht en we hebben nu een mooierder keuken besteld dan bij vendoplan.
Helaas hangt daar nog wel een flink prijskaartje aan, maar ik vind dat we niet mogen klagen! Voor het zelfde geld waren we alles kwijt geweest! Keuken wordt geleverd in week 6. Kon niet eerder, omdat ze het verschrikkelijk druk hebben met de vendoplan orders.

Wij zijn blij..!! :D

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door legoleek »

e CBW sticker heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde, zal in de toekomst ook geen waarde voor mij en m'n winkel hebben. Dus.....er komt GEEN CBW sticker bij ons op de deur.....
Yeah, benne we niet de enige die zo denken 8)

Rinda
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2008 09:48

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Rinda »

@hanneke5:
Dat was bij ons ook de rden dat we bij moeten betalen.
Maar als je zelf tevreden bent, is toch oke!!!!
Wij zijn ook allang blij, dat we een keuken krijgen.
Even een vraagje: Hoe doe je dat met de betaling???

Hanneke5
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 sep 2008 16:12

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Hanneke5 »

@Rinda,

Ja daarom, liever wat bijbetalen dan alles kwijt zijn!!
Wij hebben een lease contract op laten stellen, dat gaat dan via de bank en dan mag je een maand ná plaatsen nog betalen! En dan wel in die maand betalen, anders moet je rente betalen..
Dit stelde zij overigens zelf voor, omdat we slecht ervaringen hebben hé met vooruit betalen :?

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Eek »

Ja hoor Hanneke...kijk even een stukje terug in dit topic over het Bruynzeel betaalplan (royal bank of Scotland PL),dit staat gelijk aan vooruit betalen. Jij komt namelijk niet onder de betaalverplichting uit,ook niet als Bruynzeel failliet zou gaan of de keuken maar half geleverd word...maar goed iedereen is in een Hiep hiep hoera stemming dus be my guest.....
Dat de mensen die alles betaald hadden blij zijn begrijp ik uiteraard en daarvoor hulde aan Bruynzeel, echter vergeet niet dat Bruynzeel zn centjes verdiend met al die mensen die nog geen aanbetaling hadden gedaan of pas 15% hadden betaald, van deze mensen lezen we dan ook weinig op het forum.

appeltje1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2008 09:39

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door appeltje1977 »

@ Eek

Ik vind het ook niet meer dan normaal dat Bruynzeel hier nog geld aan verdient. Het is immers een commercieel bedrijf.

Ook wij hebben onze Vendoplan keuken omgezet in een Bruynzeel. Wij hadden echter nog geen cent aanbetaald, dus we waren vrij sceptisch over hetgeen Bruynzeel ons kon bieden.

Bij Vendoplan hebben we een witte hoogglans foliekeuken uitgekozen met een donker zwart composieten blad. De kunststof Hoogglans variant die Bruynzeel ons kon bieden vonden we niet mooi. De verkoper deed hier totaal niet moeilijk over, en heeft de keuken omgezet naar een hoogglans gelakte keuken! Ook het blad alternatief van composiet van Bruynzeel was niet wat we mooi vonden. We mochten van de verkoper elk willekeurig blad kiezen wat zij konden leveren, zonder meerprijs. Uiteindelijk hebben we een diep zwart Natuurstenenblad gekozen. Bruynzeel levert geen Bauknecht apparatuur, welke wij wel in onze keuken hadden zitten. De verkoper raadde ons aan om te kiezen voor Atag of Siemens. Het is uiteindelijk Siemens geworden. Uiteindelijk is de keuken 750 euro duurder geworden, maar dit komt omdat wij op eigen initiatief de keuken uitgebreid hebben.

Wij zijn zeer tevreden over de manier hoe we geholpen zijn, en hebben een veel luxere en mooiere keuken voor hetzelfde geld.

Gesloten