LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort internet + vastbellen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
petervastenhout
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2008 07:11

Telfort internet + vastbellen

Ongelezen bericht door petervastenhout »

hierbij mijn ervaringen met de manier waarop Telfort mijn verhuizing heeft afgehandeld. Niet alleen de technische implementatie (het niet verhuizen) was slecht maar ook de manier waarop de firma Telfort zijn klanten behandeld is ver beneden de maat, Telfort maakt gebruik van een machtspositie waar de consument niets tegen kan beginnen.

Op 20 juni jongsteleden heb ik mijn verhuizing middels een schrijven ,van de adres 1 naar adres 2 bekend gemaakt bij Telfort. Telfort heeft mijn aanvraag bevestigd en de datum die in mijn verzoek stond gehonoreerd. De datum voor overgang voor de verbinding is vastgesteld op 29 augustus.

Op 29 augustus kon ik in de ochtend nog internetten op het adres 1 wat mij al enige zorgen baarde, op 30 augustus ben ik in het nieuwe huis getrokken en heb mijn verbinding gereed gemaakt en mijn modem gekoppeld. Tot mijn spijt kreeg ik geen signaal.

Ik heb op 1 september de telfort helpdesk gebeld, zij gaven aan dat de verhuizing :

•Niet bekend was, na lang zoeken wel....
•En dat een verhuizing niet mogelijk meer was omdat een
andere provider reeds de lijn in gebruik had genomen op het oude adres

Ik reclameer hier op dat ik het niet met de gang van zaken eens ben en vraag om de supervisor te spreken dit is niet mogelijk volgens de medewerkster. Ik vraag wat kan ik doen waarop de medewerkster aangeeft te bellen met de administratie. Het is namelijk niet mogelijk door te verbinden binnen de telfort organisatie. (30 cent per minuutmobiele kosten en weer in de wacht)

De administratie (na wachttijd) geeft aan dat er niets anders opzit dan mijn huidige abbonement op te zeggen en een nieuwe aan te vragen. Ik ben het hier niet mee eens en geef dit aan. Telfort is niet in staat om een duidelijk antwoord te geven op de vraag waarom. Navraag bij de nieuwe provider op het oude huis leert dat zij pas op 9 september het ADSL signaal activeren op de lijn (nog een leuke bijkomstigheid is dat het moederbedrijf KPN is , dus nog in het eigen bedrijf niet op te lossen).

Na een week nogmaals gebeld en wederom mijn grieven aangegeven waarna ik mijn abbonement heb op gezegd bij een redelijk vriendelijke dame en zij heeft gelijk een aanvraag voor een nieuw abbonement gedaan. Ik happy voor enkele tellen want wat blijkt mijn abbonementsvorm die ik had a 24,90 euro per maand niet meer bestaat en ik nu geheel verplicht dien over te stappen naar 29,90 euro per maand. Tevens is het niet mogelijk om mijn telefoonnummers te behouden. Ik ben het niet eens met de prijs en zeg ik stop er maar mee maar dat kan niet want ik heb een zogenaamd jaarcontract, dus ik moet verder met telfort.
Mijn mailadressen kunnen wel mee naar het nieuwe abbonement, mijn wens wordt genoteerd en de aanvraag zou in werking treden. Ik ontvang geen bevestigings nummer.

Op 17 september bel ik met de vraag naar de status en kan niemand bij telfort mij vertellen of er een nieuwe abbonement is aangevraag. Het eidnigt met een nee en men verzoekt mij te bellen met de verkoop afdeling om een abbonement af te sluiten. Ik moest dan wel even terugbellen want ze konden mij niet doorverbinden (wachten voor 30 ct per minuut)

Ik bel gelijk sales en krijg een persoon, helaas is zijn computer kapot en kan hij me niet helpen. Of ik morgen even wil terugbellen,, doorverbinden naar collega is er niet bij dat kan niet (had ik moeten weten inmiddels). Ik bel later terug en krijg deze persoon weer aan de lijn, en ook later op de dag weer nog steeds met een defecte computer. Dit riekt naar geld verdienen.... de persoon kan zichzelf ook uit de telefoon groep zetten hij is toch niet van nut hij kan niks uitvoeren dan opnemen en de klant verwijzen naar terugbellen (gemiddeld na 5 minuten a 30 ct per minuut). Nu koste mij dit meerdere telefoontjes van 30 cent per minuut.

Niet getreurd naar het internet de adslwinkel en een aavraag doen via het web, en ja gelijk bevestiging etc. Schrik telfort bevestigd mijn aanvraag van de week ervoor dat deze is besteld en zal worden geleverd na circa 3 weken. Ik heb twee aanvragen lopen omdat telfort mijn aanvraag niet kon vonden. Wat een situatie...

Eindelijk de lever datum 9 oktober ik kan starten , niet dus er is geen signaal. Nog erger onze mailboxen zijn verdwenen die zijn opgezegd met het oude account van adres 1. De tijd dat wij geen ADSL hadden hebben wij gewerkt via webmail dus alle mail stond centraal op de servers.

Op 9 oktober gebeld naar telfort met het verzoek dit te herstellen, helaas het is niet mogelijk om de oude mailboxen [email protected] en [email protected] te koppelen aan het nieuwe account. Alle mail is dus verloren gegaan. Inclusief alle communicatie over mijn verbouwing thuis plus relevant zakelijke mail. Deze mail kon ik niet naar mijn PC halen omdat ik geen ADSL had. Alles verloren !!!!!

De verbinding was nog niet kompleet dus ik moest op 9 oktober nog even afwachten totdat deze compleet was. Op 10 oktober was de verbinding compleet en werkt deze niet, ik moet de draden omwisselen vanwege een mogelijk kruising helaas geen resultaat. Telfort gaat nu een “controle“ doen dit zal circa 15 dagen in beslag nemen. Er was geen versnelling mogelijk en de supervisor moet de controle goedkeuren ???????

Voor de mailproblematiek moest ik van de technische support door naar de administratie maar die kon me niet helpen. Totaal beledigd was ik weer slachtoffer van een fout van telfort.

Tijdens een van de gesprekken vergat een dame haar telefoon in de wachtstand te zetten en kon ik het gesprek volgen tussen haar en haar supervisor. Zeer interesant het blijkt dat telfort geen logging van telefoongesprekken met de helpdesk bij houd. De supervisor geeft aan nl mij weer met hetzelfde verhaal het bos in te sturen. Een leuke opname heeft dit opgeleverd op mijn mob telefoon.

Ik heb door het bovenstaande verhaal een aanzienlijke schadepost opgelopen omdat ik niet kon internetten(mailen en internet) en bellen en deze verhalen.

Kan ik de volgende kosten verhalen op telfort ?

•Het niet kunnen bellen vanuit vast nummer dus alles via mobiel (ook naar uw servicedesk a 0,30 eurocent per minuut)
•Het niet kunnen werken vanuit huis waardoor ik 5 dagen per week moets reizen moest a 67 km enkele reis wat mij additionele dieselkosten heeft opgeleverd
•Een verhoging van de abbonementskosten met 5 euro acht ik niet acceptabel omdat geen van de problemen bovenstaand door mij veroorzaakt is.

Is het mogelijk voor telfort om onderstaand te herstellen, binnen heoveel tijd mag men een e mail adres weer vrijgeven ? Is er een termijn net als bij een telefoonnummer?

•Het terugzetten van de oude mailboxen en koppelen aan mijn huidige account, cq het mogelijk maken dat ik deze mailadressen weer kan gebruiken.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort internet + vastbellen

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik denk niet dat u zakelijke kosten kunt verhalen op Telfort als u geen zakelijk abonnement heeft afgesloten.

Heeft u al geprobeerd of het lukt om dezelfde e-mail adressen opnieuw aan te maken of is deze mogelijkheid geblokkeerd door Telfort?

Mijn ervaring is dat problemen oplossen bij Telfort een probleem is. Ik adviseer dan ook om zeker een zakelijk e-mail adres bij b.v. livemail of g-mail te nemen. Dan bent u niet meer afhankelijk van de Almachtige Provider.

De wet geeft wel de mogelijkheid om schade vergoeding te vragen maar vermoedelijk moet dit als een geschil bij de Geschillencommissie Telecommunicatie uitgevochten te worden tenzij Telfort nu wel aangetekende brieven beantwoordt, waarin u uw klachten en vordering met ontvangstbevestiging naar hen verstuurd heeft met het verzoek binnen 4 weken schriftelijk te beantwoorden ( anders gaat u naar Geschillencommissie)

Zie:
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g
U kunt tevens vervolgschade vorderen ( i.v.m. mobiele belkosten en/of aangetekende brieven).

petervastenhout
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2008 07:11

Re: Telfort internet + vastbellen

Ongelezen bericht door petervastenhout »

helaas blokkeerd telfort de aanmaak van de email adressen en zijn niet bereidwillig de oude adressen te koppelen aan mijn nieuwe abonnement...

petervastenhout
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2008 07:11

Re: Telfort internet + vastbellen

Ongelezen bericht door petervastenhout »

Vandaag zijn de 15 dagen voor bij voor de zogenaamde controle, de controle zou uitsluitsel moeten geven, helaas is hij nog niet opgepakt. De heer in kwestie had toch aangegeven dat dit max 15 dagen zo duren ??

No 1 week en dan zijn ze voor de nieuwe aansluiting in gebreke. Eindelijk dag Telrot , de meest onservicevriendelijke, walgelijke tent die je kan hebben voor je internet en let wel ik was tiscali klant en had nooit problemen !!!!'

De enige opmerking die de dame had vanavond" ik kan u niet helpen"

petervastenhout
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2008 07:11

Re: Telfort internet + vastbellen

Ongelezen bericht door petervastenhout »

Op 11 november eindelijk internet.....let wel geen telefoon , administratieve fout....gebeld elke week, er is een ticket maar nog niet opgepakt..... ik moet geduld hebben volgens de helpdesk...

Let wel waarom had ik geen internet.Ze waren ons vergeten aan te sluiten in de centrale. Lach niet de totale schade tot op heden bedraagt circa 800 euro waarvan pak hem beet 120 euro bellen naar telfort ! De rest bellen tussen familie etc....

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort internet + vastbellen

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dat is een aanzienlijke schadepost. Hopelijk komt u met Telfort tot een overeenkomst over vergoeden van de schade. Minimaal de telefoonkosten lijkt mij redelijk als u geen zakelijk abonnement heeft, anders ook de zakelijke schade.

petervastenhout
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2008 07:11

Re: Telfort internet + vastbellen

Ongelezen bericht door petervastenhout »

Gebeld over mijn telefoon , helaas het was een administratief probleem dus ik moest nog steeds geduld hebben....telfort doet dus nu al 3 weken hiervoer. De helpdesk medewerker blijft aangeven dat ik moet wachten......administratie gebeld van telfort en deze werden boos dat ik in 10 minuten 2 maal belde waarom ik niet gewoon afwachte............

Telfort Pruts club, 3 maanden verder, 1 verhuizing mislukt , 1 aanvraag nieuwe adsl mislukt, 1 aanvraag nieuwe telefoon mislukt....

Let wel ik heb een telfort medewerkster aan het huilen gekregen......Moet ik nu spijt hebben ?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort internet + vastbellen

Ongelezen bericht door TdeHond »

Let wel ik heb een telfort medewerkster aan het huilen gekregen......Moet ik nu spijt hebben ?
Nee hoor. Ik vind het sneu voor de medewerkster. Maar ik heb alle begrip voor uw frustratie.

petervastenhout
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2008 07:11

Re: Telfort internet + vastbellen

Ongelezen bericht door petervastenhout »

Wederom maar eens gebeld en gevraagd wanneer ik telefoon kreeg....de firma telfort is niet in staat om aan te geven wanneer een ticket wordt opgepakt. Ik ga ze vandaag in gebreke stellen, ticket staat nu 4 weken open.... advies het werkt niet superieur maar zoek eens naar budgetphone, VOIP op basis van prepaid , heb je in ieder geval telefoon als je te maken hebt met een "bedrijf" als Telfort...

petervastenhout
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2008 07:11

Re: Telfort internet + vastbellen

Ongelezen bericht door petervastenhout »

ik moest verplicht over naar 20 Mb dus een nieuwe contract omdat ze fouten hadden gemaakt ....en wat zie ik vandaag een 4 Mb abbo.....ik heb nu 20 Mb ...en ik krijg krap 3 Mb

Telfort internet 4 Mb
Eerste 6 maanden voor € 14,95
Voor gemiddeld internetgebruik
Snel surfen, mailen en bestanden downloaden
Bekijk je internetprofiel en de opties om te zien of dit abonnement bij je past.

Vuile oplichters zijn het !

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Telfort internet + vastbellen

Ongelezen bericht door D1RK »

Huidige opzeggen en nieuwe nemen is vaak goedkoper en beter, nieuwe klanten hebben minder fouten....

Neem G mail of gelijkwaardige, Uw provider is alleen bereikbaar zolang je daar zit.
Dus als je ooit een andere wilt zit je zonder!
G mail is via elke PC te bereiken dus je mis niets., Huidige doorsturen naar G mail is ook mogelijk.

Door de welkom aanbieding is nieuwe vragen goedkoper.

Voor verhuizing altijd online de maximale snelheid op Uw nieuwe adres controleren.
Ik heb daarom een leuk huis geweigerd te kopen!

Tijdelijk via buren online is niet toegestaan maar gebeurde wel vaker...
vooral als je de Wifi code kreeg of zij niets beveiligde.
Als je geen misbruik maak door zware downloads of het op lage 10 in plaats van 100 zette is er geen probleem.

Vooraf op dit forum zoeken en je wist wat je kon doen ter voorkoming problemen.

petervastenhout
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2008 07:11

Re: Telfort internet + vastbellen

Ongelezen bericht door petervastenhout »

Ik vind het een beetje onzinnig om een huis te weigeren op basis beschikbaar heid ADSL, ik heb netjes gevraagd aan telfort om mij te verhuizen en dat hebben ze gewoon niet gedaan.... en daarom moest ik naar een nieuw ABBO dus het was helemaal niet gunistig en zeker niet mijn wens.

Was het maar gewoon Tiscali gebelven toen had ik nooit wat, nog steeds wacht ik op telefoon...btw gmail zegt ook niks is nog steeds neit van jezelf, dus we hebben gewoon een domein genomen, niemand pakt mijn mail adres nog af !

telfort...tja ..levering slecht......helpdesk brutaal en onkundig en zeker klantonvriendelijk ....nog 10 maanden en dan mag ik van ze af...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort internet + vastbellen

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zet aan het begin van de 4de maand voor einde overeenkomst op uw dagkalender dat u telefonisch opzegt bij Telfort. Geeft daarbij aan dat u binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst wenst te ontvangen.
Blijft Telfort in gebreke, stuur dan na 14 dagen een schriftelijk aangetekende opzegging per ... met ontvangstbevestiging en trekt dan meteen per datum einde overeenkomst uw toestemming tot automatische incasso in. Verzoek nu om binnen een week een schriftelijke bevestiging overeenkomst te sturen en geeft aan dat mocht Telfort in gebreke blijven deze te zenden u e.e.a. voorlegt als een geschil bij de Geschillencommissie telecommunicatie.
Kopie van brief etc goed bewaren.

Sta op schriftelijke bevestiging einde overeenkomst. Telfort neemt n.l. eigen verzonden e-mails niet serieus en gaat door met stalken als ze weer een puinhoop van hun administratie maken.
Mocht Telfort weigeren een brief te sturen laat dan al vast uit voorzorg een selectieve blokkade zetten, dat scheelt u werk mochten er onterechte incasso's gedaan worden.

petervastenhout
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2008 07:11

Re: Telfort internet + vastbellen

Ongelezen bericht door petervastenhout »

Gisteren gebeld met telfort, wat nu de status was van mijn stoing telefonie 4 november. Hiervoor had ik al elke week gebeld.... En nu ineens " meneer door het stopzetten van het oud abbonement (lees eerder) kunnen wij dit nummer niet uitgeven dus hebben wij het ticket gesloten. heleboel lelijke woorden !!!

1. Waarom ben ik bijna 8 weken aan het lijntje gehouden, het ticket zou opgelost worden
2. waarom eenzijdig zonder mijn te informeren gesloten
3. Waarom bevestigd telfort per brief dat ik het nummer heb toegewezen gekrgen
4. ik wilde van mijn abbo af....en ja hoor ....meneer dan moet u to volgend jaar Oktober betalen
5. u kunt een klacht inleggen aangetekend bij.....enz enz......

Mensen allemaal , ga niet met telfort in zee, deze mensen zijn het niet waard om een bedrijf te zijn...zij kennen het woord klant niet, zij vulgaire geldverdieners.....btw ik heb nu enkele malen de limiet van 15 euro gehaald bij de helpdesk

:twisted:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort internet + vastbellen

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zeg t.z.t naast telefonisch ook schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging op, kopie van brief enz goed bewaren. Dit om bewijs van opzeggen in huis te hebben mocht Telfort bij u ook uiterst klungelig uw opzegging verwerken.

Speel op safe en zet op uw kalender begin 4e maand voor einde overeenkomst dat u zowel telefonisch als schriftelijk opzegt. Trek dan ook schriftelijk uw toestemming tot automatische incasso in mocht Telfort ook bij u onterechte incasso's doen n.a.v. niet verwerken van uw opzegging.
Vergeet niet om te verzoeken om schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per ....
( Telfort heeft maling aan eigen bevestigings emails. Ik kon daarmee kwartetten en Telfort "kon daar niets mee")

Telfort maakt fout op fout

Gesloten