LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ipod in auto

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Loveley 1

Ipod in auto

Ongelezen bericht door Loveley 1 »

Hoi Allemaal, ik heb een probleempje waarmee ik hoop op deze manier misschien een oplossing te vinden.

Ik heb een vrij nieuwe auto gekocht, deze is van dit jaar februari. Hier zit een ipod aansluiting in. Het is een Hyundai cw.
Nu heb ik een ipod classic gekocht met de gedachte dat ik deze lekker kon gaan gebuiken in de auto. Maar dit lukt mooi niet.

Ik in het boekje van de auto gekeken en hier staat in dat de modellen van 4 gb het alleen doen en 5 gb. Modellen die niet eens meer te koop zijn, hij noemt de mini en de nano 4 gb.

Ik Apple gebeld en deze geven aan dat hier geen oplossing voor is.
ik vind dit erg raar, je mag toch verwachten dat je in een nieuwe auto ook modellen kan gebruiken die op de markt zijn.
Ik neem aan dat ditzelfde probleem is met andere auto's?
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Of weet je wat het probleem is... teveen gb misschien?

Ik hoor het heel graag en alvast bedankt!

SNDRB

Re: Ipod in auto

Ongelezen bericht door SNDRB »

Als je autoradio een koptelefoon aanluiting heeft, kan je een mini jack (autoradio) naar mini jack kabeltje (ipod) proberen :wink:

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

@SNDRB, Hyundai maakt reclame dat de iPod geintergreerd is in de autoradio dus het moet gewoon doen.

mijn tip ga terug en zorg voor een radio die wel alle iPods aan kan, wat ik trouwnes raar vindt alleen 4 en 5 Gb de 4 bestaat niet en de 5 heeft nooit bestaan.

Ik denk dat de radio niet goed is, hoeveel gb maakt niet uit het gaat om de aansluiting.

Loveley 1

Ongelezen bericht door Loveley 1 »

Dank voor de reactie's. Dat kabeltje is inderdaad een superoplossing.
Ik dacht ook dat 4 gb niet bestaat, maar er zijn blijkbaar wel nano's nog met 4 gb. Zijn nu veel reclames van.
inderdaad wel vreemd van Hyundai, ik heb de Dealer al een mail gestuurd maar nog geen reactie....

Ieder geval dank voor de tips!

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

En als je geen aansluiting hebt voor die kabel kun je het nog proberen met een FM-transmitter.
Kost alleen wat meer.

Succes ermee!

NONO

Ongelezen bericht door NONO »

Electronica en de bijbehorende software blijft kennelijk toch een vreemde zaak.

Heb een Alpine navigatiesysteem met bluetooth voor de telefoonverbinding (telefoon is een iPhone 3G).

Echter, hier is geen optie voor gemaakt door Alpine, dus die telefoon doet het niet handsfree met dat systeem. Gek genoeg en tot verbazing van zowel leverancier als importeur leest het systeem wel feilloos het telefoonboek van de iPhone uit, terwijl dat met menig Nokia smartphone niet eens lukt.

Oudere Nokia telefoons daarentegen maken weer wel verbinding met het systeem en kunnen wel handsfree telefoneren.

Dus zeg het maar, waarom iets het met een bepaald apparaat wel of niet doet.

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

Dit is waarschijnlijk het geval, omdat er erg veel verschillende Bluetooth-versies- en protocollen zijn. Waarschijnlijk wordt de versie òf het protocol van uw toestel niet ondersteund door het navigatiesysteem. Meestal wordt er bij dit soort systemen ook een compatibiliteitslijst meegeleverd.

Gesloten