LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket verkeerd bezorgd

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
keukenprincess

Pakket verkeerd bezorgd

Ongelezen bericht door keukenprincess »

Een week of drie geleden stond tnt hier op de stoep met een groot pakket. Mijn zoon nam dit aan, het was voor de buren. Die avond ben ik met het pakket naar de buren gegaan maar het bleek dat dit niet voor hen bestemd was. We hebben naar het mobiele nummer gebeld dat op de adres sticker stond en het bleek dat het pakket voor iemand was in het noorden van het land, 1 cijfertje van de postcode verkeerd, wij wonen in het midden van ons landje!
De gedupeerde zou met de internet winkel bellen waar hij het pakket besteld had. Deze winkel belde even later naar mijn mobiele nummer en vertelden aan mijn zoon dat ik het pakket bij het postkantoor af moest geven en retour zenden. Ik heb ze terug gebeld en verteld dat ik dat dus niet van plan was en dat ze het pakket gewoon weer bij ons op konden halen. Ik zou anders met de auto naar het centrum moeten en dan met zo'n groot pakket aan de wandel naar het postkantoor.
Men zei toen dat als ik het pakket niet terug zou sturen ik een aanmaning van hen kon verwachten!!
Pardon?? Ik heb er helemaal niets mee te maken, ik heb nergens om gevraagd, ik ben zo netjes geweest om het pak voor onze buren aan te nemen, te bellen dat het niet voor ons of onze buren was(paar euro beltegoed kwijt) en dan zou ik ook nog met dat grote pak op stap moeten? Weet iemand of ik inderdaad verplicht ben om dit pak naar het postkantoor te brengen of kan ik gewoon afwachten tot ze het op komen halen?

gravedigger

Re: Pakket verkeerd bezorgd

Ongelezen bericht door gravedigger »

Gewoon afwachten. Naar de regels van de wet, heeft de irternetwinkel zelfs geen poot om op te staan. Jij kunt je op het standpunt atellen, dat je nergens on gevraagd hebt noch besteld en om die reden het pakket om niet mag behouden!! Van betalen of een aanmaning kan beslisr geen sprake zijn, Ik adviseer wel, om verder alles schriftelijk af te doen

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Te gek voor woorden, de internetwinkel en TNT moeten deze zaak zelf oppakken. De internet winkel kan het pakket gewoon door tnt laten afhalen.

Code: Selecteer alles

Met de Haalservice van TNT Post wordt uw post voor u opgehaald, op een door u gekozen tijdstip tussen 16.00 en 18.00 uur.
Fouten door de winkel /tnt gemaakt hoeft u niet voor te bloeden.

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ Sjors_B,

Haalservice is hier niet van toepassing.

@ keukenprincess,

1 cijfer fout met de postcode, maar de plaatsnaam was wel correct?
In dat geval treft de bezorgdienst geen blaam en is dit puur het probleem van de opdrachtgever/afzender. Die moet dan maar gaan regelen dat het pakket wordt afgehaald.

Cesar

Ongelezen bericht door Cesar »

Zoals Gravedigger al zegt, je hebt al genoeg gedaan en mag de goederen gewoon voor niks houden als je er iets mee kunt.

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

@Frans o nee ? Die internet winkel kan TNT gewoon opdracht geven het pakket van het foute adres op te halen.

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ Sjors_B,

Dat kan ook wel, alleen is dat een incidentele haalopdracht. Dit is iets anders dan haalservice.

Bovendien gaat er ook weer extra tijd overeen i.v.m. aanmaak van de verzendbiljetten.

keukenprincess

Ongelezen bericht door keukenprincess »

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties, ik wacht maar rustig af, we hebben nog niets weer gehoord van de winkel en als er nog een paar maand overheen gaat ga ik er maar van uit dat ik zomaar een kado thuis bezorgd heb gekregen. 8)
groetjes

Gesloten