LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen aanvraag adsl/bellen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
pruppie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:42

problemen aanvraag adsl/bellen

Ongelezen bericht door pruppie »

beste mensen, ik zou graag advies krijgen over het volgende probleem;
In augustus ben ik verhuisd. Ruim 3 weken van tevoren heb ik internet en bellen van Tele2 aangevraagd. Begin september bleek dat deze aanvraag was geannuleerd. Volgens Tele2 omdat ik geen koper, maar glasvezel zou hebben.
Bij navraag bij KPN en mijn verhuurder blijkt dat ik toch een gewone koper aansluiting heb. Daarom op advies van Tele2 een nieuwe aanvraag gedaan, dit keer bij Het Net (wat van KPN zelf is, in de hoop dat het dit keer wel lukt)

4 weken na deze aanvraag krijg ik een brief; adsl niet mogelijk, u heeft glasvezel. Wederom contact gehad met KPN, klacht ingediend waarop ik nog geen reactie heb, en wederom is mij verteld dat ik echt een koper aansluiting heb.

Ik ben nu bezig met mijn derde aanvraag (bij mijn oorspronkelijke keuze Tele2) maar ik ben toch bang dat ik straks weer tegen hetzelfde aanloop... Wat kan ik zelf nu nog doen om te voorkomen dat het weer misgaat? Elk advies is welkom

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: problemen aanvraag adsl/bellen

Ongelezen bericht door queenfan »

Een korte uitleg....

Je hebt een centrale en een wijkcentrale het ligt aan de afstand tot de centrale (hoofdverdeler) of je wel of niet op een wijkcentrale aangesloten ben.

Als je op een wijkcentrale zit dan kan het zijn dat de verbinding tussen wijk en centrale glas ligt en het apparatuur van Tele 2 in de centrale is geplaatst.
Meestal ligt er tussen de wijk en centrale zowel koper als glas dus in theorie kan jij dan ADSL krijgen maar als het koper op is en je op glas aangesloten bent dan heb je een probleem.

Maar het kan ook zijn dat het apparatuur van Tele 2 ook in de wijkcentrale geplaatst is dan kan je wel ADSL krijgenimmers van de wijk naar huisadres is altijd koper.

Dat is in het kort wat er mogelijk aan de hand is, ik weet dus niet of jij op een wijkcentral;e zit of op de hoofdverdeler.

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: problemen aanvraag adsl/bellen

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Hallo Pruppie

Stuurt u mij alstublieft een email met uw gegevens (Bv. Postcode en huisnummer). Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat era an de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,
Webservice Tele2.

pruppie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:42

Re: problemen aanvraag adsl/bellen

Ongelezen bericht door pruppie »

Helaas ben ik nog niet wijzer geworden... heb vrijdag gegevens gemaild, maar heb nog geen reactie (ook geen bevestigingsmail dat mijn mail is ontvangen of iets dergelijks)

Ook van KPN nooit meer iets vernomen. Ben bang dat ik dus toch maar weer moet gaan bellen...

Gesloten