LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aktie LCD televisie Kruidvat
Re: Aktie LCD televisie Kruidvat
Nou, ik heb 'm binnen. Keurig verpakt en had 'm zaterdag al kunnen hebben als ik thuis geweest was. Heel prima beeld, alleen 't geluid is ronduit slecht. Wordt dus even 'n kabeltje kopen om er externe boxen op aan te sluiten. Wat wel fijn is, is dat er een knopje op zit om de tv echt helemaal uit te schakelen. Zelfs met analoge tv is het beeld goed! Duurde even, heb je ook een nette aanbieding!
Ik heb hem ook binnen. Van zo'n onbekend merk is dat iets dat je mag verwachten. Voor dat ik mijn onder heb geplaatst gekeken bij de fabrikant. Die heeft aangegeven dat de LCD schermen van hoge kwaliteit zijn. Ik ben aangenaam verast dat de PC er op aan te sluiten is. Het geluid is is te vergelijken met mijn 14" of 15" inch oude TV. Maar bij mij loopt het geluid over de steriotoren.
Wel staat er in de pakbrief nog onjuistheiden. 1) Als je gebruik wil maken van de herzieningstermijn van 7 werkdagen hoef je niet van te voren contact op te nemen met de verkoper. (Dit is een belangrijk detail want het kan het verschil beteken tussen wel of niet binnen de 7 werkdagen het product terug sturen.) 2) Ze mogen geen handelingskosten inrekening brengen. Ze mogen alleen van je verlangen dat je zelf de verzendkosten betaald voor het terugzenden. Mogelijk moeten ze zelfs de verzendkosten terug betalen voor de heenreis.
Verder meen ik me te herinneren dat er geadverteerd werd met drie jaar garantie, nu blijkt op bepaalde onderdelen slecht 1 jaar garantie te zitten. Heb jij daar toevallig nog een screensave van?
Edit: de voorwaarde dat de garantie niet overdraagbaar is vernietigbaar. Zie art. 6:236 sub f BW
Wel staat er in de pakbrief nog onjuistheiden. 1) Als je gebruik wil maken van de herzieningstermijn van 7 werkdagen hoef je niet van te voren contact op te nemen met de verkoper. (Dit is een belangrijk detail want het kan het verschil beteken tussen wel of niet binnen de 7 werkdagen het product terug sturen.) 2) Ze mogen geen handelingskosten inrekening brengen. Ze mogen alleen van je verlangen dat je zelf de verzendkosten betaald voor het terugzenden. Mogelijk moeten ze zelfs de verzendkosten terug betalen voor de heenreis.
Verder meen ik me te herinneren dat er geadverteerd werd met drie jaar garantie, nu blijkt op bepaalde onderdelen slecht 1 jaar garantie te zitten. Heb jij daar toevallig nog een screensave van?
Edit: de voorwaarde dat de garantie niet overdraagbaar is vernietigbaar. Zie art. 6:236 sub f BW
Ik heb geen screenshot van de advertentie / voorwaarden helaas. Ik vond wel de voorwaarden die tijdens de zogenaamde actie golden, maar het lijkt me niet meer dan logisch dat datzelfde ook voor ons geldt aangezien wij er gewoon het volle pond voor betaald hebben. Wat stond er nu in de garantievoorwaarden dan? Alleen bepaalde onderdelen die slechts 1 jaar garantie hadden? Hier de specs van de actie:
LCD TV 26 inch
Van € 699,00
Nu voor € 99,99*
* Exclusief € 8,00 verwijderingsbijdrage.
€ 100,- korting per doelpunt!*
*Unieke actie! Bij ieder doelpunt dat Oranje maandag 9 juni tegen Italië scoort krijgt u 100,- korting op deze LCD TV.
Uw korting kan oplopen tot maximaal € 300,-
Actievoorwaarden:
- Elk doelpunt dat Nederland scoort en elk eigen doelpunt van Italië, is een Oranje doelpunt. Een eigen doelpunt van Nederland telt niet mee.
- Per oranje doelpunt gaat er €100,00 van de verkoopprijs van € 399,- af
- Maakt Nederland meer dan drie doelpunten dan blijft de prijs € 99,-
- Uw korting kan dus oplopen tot maximaal € 300,-
- Per persoon mag slechts 1 afgeprijsde TV worden gekocht.
- De actie start direct na afloop van de wedstrijd van 9 juni 2008. En eindigt om maandag 9 juni 2008 om 24.00uur
- Men kan alleen aan de actie meedoen als men meerderjarig is.
- De actie geldig zolang de voorraad strekt. Op=op.
- De prijs van de TV is exclusief verzendkosten en verwijderingsbijdrage.
- Levering binnen 3 werkdagen.
BREEDBEELD LCD TV 66 CM 16:9
Uitgevoerd in pianoblack inclusief voetstuk. Ideaal voor woon- of slaapkamer. Voorbereiding voor plaatsing aan de wand. Compleet met afstandsbediening.
Kwaliteit:
- Superscherpe beeldweergave resolutie 1366 x 768
- HD ready
- HDMI aansluiting
- Contrast 800:1
Functioneel:
- Automatisch tuning systeem
- Geheugen voor 99 kanalen
- Teletekst 1000 pagina’s
- PC ingang/componenten aansluiting
- Scartaansluiting
- Kijkhoek 160°
Unieke garantie:
Nooit eerder is deze garantie zo gepresenteerd!
3 jaar lang geen zorgen middels 3 jaar omruil garantie voor een nieuw toestel binnen 2 x 24 uur bij je thuis of op locatie. Complete helpdesk support. Uniek 0 bright pixel policy (1 pixel op het beeldscherm kapot en je krijgt een nieuwe TV).
Van € 699,-
Voor € 107,99
Ik heb dat over die bright pixel policy niet eerder gezien volgens mij. Hoop dat we de garantie niet nodig zullen hebben, maar zal me er wel op beroepen indien nodig!
LCD TV 26 inch
Van € 699,00
Nu voor € 99,99*
* Exclusief € 8,00 verwijderingsbijdrage.
€ 100,- korting per doelpunt!*
*Unieke actie! Bij ieder doelpunt dat Oranje maandag 9 juni tegen Italië scoort krijgt u 100,- korting op deze LCD TV.
Uw korting kan oplopen tot maximaal € 300,-
Actievoorwaarden:
- Elk doelpunt dat Nederland scoort en elk eigen doelpunt van Italië, is een Oranje doelpunt. Een eigen doelpunt van Nederland telt niet mee.
- Per oranje doelpunt gaat er €100,00 van de verkoopprijs van € 399,- af
- Maakt Nederland meer dan drie doelpunten dan blijft de prijs € 99,-
- Uw korting kan dus oplopen tot maximaal € 300,-
- Per persoon mag slechts 1 afgeprijsde TV worden gekocht.
- De actie start direct na afloop van de wedstrijd van 9 juni 2008. En eindigt om maandag 9 juni 2008 om 24.00uur
- Men kan alleen aan de actie meedoen als men meerderjarig is.
- De actie geldig zolang de voorraad strekt. Op=op.
- De prijs van de TV is exclusief verzendkosten en verwijderingsbijdrage.
- Levering binnen 3 werkdagen.
BREEDBEELD LCD TV 66 CM 16:9
Uitgevoerd in pianoblack inclusief voetstuk. Ideaal voor woon- of slaapkamer. Voorbereiding voor plaatsing aan de wand. Compleet met afstandsbediening.
Kwaliteit:
- Superscherpe beeldweergave resolutie 1366 x 768
- HD ready
- HDMI aansluiting
- Contrast 800:1
Functioneel:
- Automatisch tuning systeem
- Geheugen voor 99 kanalen
- Teletekst 1000 pagina’s
- PC ingang/componenten aansluiting
- Scartaansluiting
- Kijkhoek 160°
Unieke garantie:
Nooit eerder is deze garantie zo gepresenteerd!
3 jaar lang geen zorgen middels 3 jaar omruil garantie voor een nieuw toestel binnen 2 x 24 uur bij je thuis of op locatie. Complete helpdesk support. Uniek 0 bright pixel policy (1 pixel op het beeldscherm kapot en je krijgt een nieuwe TV).
Van € 699,-
Voor € 107,99
Ik heb dat over die bright pixel policy niet eerder gezien volgens mij. Hoop dat we de garantie niet nodig zullen hebben, maar zal me er wel op beroepen indien nodig!
Over zes maanden kunnen we het orginele aanbod misschien terug vinden met de wayback machine.
http://web.archive.org/web/*/www.kruidvat.nl/
http://web.archive.org/web/*/www.kruidvat.nl/
Ik heb nooit geprobeerd aan die EK actie me te doen omdat ik het niet wist. Ik las het achteraf. Wel heb ik deze lcd dus besteld toen ik de nieuwsbrief zag. Ik heb toen gelijk de webpagina opgeslagen als een zogenaamd Webarchief (1 bestand) Dit kan je dus openen in IE en gewoon bekijken. Helaas zit ik nu ff op de pc van mijn vriendin waar ik mee bezig ben voor onderhoud. Die webarchief staat op mijn eigen pc. Als het op prijs wordt gesteld wil ik het wel posten hier...
Opzich deel ik de mening hier dat het geluid niet bijster geweldig is... maar dat went. Bij films en muziek zet ik mijn home cinema er toch bij aan. Het beeld via dvd of mijn mediaspeler is echt super! Kan niks anders zeggen. Helaas blijft de kwaliteit bij Digitenne wat achter... maar dat ligt geheel aan Digitenne. Daar valt mee te leven vind ik.
Voor mensen die nog de HDMI uitgang willen gebruiken maar nog geen kabel hebben heb ik ook nog een leuke tip. Ik kwam ze gisteren tegen bij de Action voor 3,99 euro. 2 meter lange HDMI kabel... Lijkt mij geen geld voor een HDMI kabeltje. Ik ga heb er alvast 2 gekocht voor als ik apparatuur krijg die ik op de HDMI kan aansluiten.
De informatie over de garantie vind ik persoonlijk ronduit belabberd bij de levering. Ik moet zelf ook nog ff nakijken wat de webpagina daar over te melden had. In de begeleidende brief wordt namelijk nergens over de garantie verder gerept.
Opzich deel ik de mening hier dat het geluid niet bijster geweldig is... maar dat went. Bij films en muziek zet ik mijn home cinema er toch bij aan. Het beeld via dvd of mijn mediaspeler is echt super! Kan niks anders zeggen. Helaas blijft de kwaliteit bij Digitenne wat achter... maar dat ligt geheel aan Digitenne. Daar valt mee te leven vind ik.
Voor mensen die nog de HDMI uitgang willen gebruiken maar nog geen kabel hebben heb ik ook nog een leuke tip. Ik kwam ze gisteren tegen bij de Action voor 3,99 euro. 2 meter lange HDMI kabel... Lijkt mij geen geld voor een HDMI kabeltje. Ik ga heb er alvast 2 gekocht voor als ik apparatuur krijg die ik op de HDMI kan aansluiten.
De informatie over de garantie vind ik persoonlijk ronduit belabberd bij de levering. Ik moet zelf ook nog ff nakijken wat de webpagina daar over te melden had. In de begeleidende brief wordt namelijk nergens over de garantie verder gerept.
Er is een aparte garantie kaart met informatie. Ik heb van het hele proces plaatjes gemaakt met uitzondering van het aanbod. Waar ik naar opzoek ben is het aanbod met garantie informatie en de (A++ grade) kwaliteit van het scherm. Ik kan de AV van kruidvat geven, voor als ze die later wijzingen. De aanbieden van de 22 inch heb ik elders terug kunnen vinden.
Let op:
- U betaalt nu de helft van het aankoopbedrag.
- Wij bestellen uw 22" LCD TV. (8 tot 10 weken levertijd)
- Nadat de LCD TV bij ons binnen is sturen wij u een e-mail met het verzoek de andere helft van het aankoopbedrag te betalen, doormiddel van overschrijving.
- 14 Dagen na het versturen van onze e-mail en ontvangst van het restantbedrag wordt uw 22" LCD TV bij u thuis geleverd.
Deze elegante zeer veelzijdige 22“ LCD-TV is niet alleen een verrijking voor uw interieur door het slanke en strakke vormgeving, maar biedt ook een fantastische audiovisuele ervaring dankzij zijn zeer hoge beeldscherm resolutie (1680 x 1050) en zijn HDMI aansluiting. Het beeldscherm is uitgerust met de nieuwste schermtechnologie en geeft een nog beter beeld contrast.
Specificties:
- Resolutie: 1680 x 1050 pixels
- Beeldschermdiagonaal: 22 inch
- Beeldformaat: 16 : 9
- Contrastverhouding: 700:1
- Helderheid: 300 cd/m²
- Kleur: zwart
- Aantal SCART-poorten: 1
- Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang: 1
- Audio-ingang (L, R): 2
- Componentingang video (YPbPr/YCbCr): 1
- Aantal HDMI-poorten: 1
- Antenne-ingang: 75 Ohm coax. (IEC75)
- Teletext standaarden: Smart Text
- Teletekst: 1000 pages
- Audiosysteem: mono, stereo
- Luidsprekers: 2
- Gemiddeld vermogen: 3 W
- Aantal kanalen: 200
“TECO heeft 35 jaar evaring in de ontwikkeling en fabricage van televisies. TECO is een van de grootste conglomeraten in Taiwan en heeft de marktleiders positie in Taiwan van onder eigen merk geproduceerde televisies. TECO gebruikt alleen de hoogste kwaliteit LCD-Panelen (A++ Grade) wat garant staat voor een excellente beeldkwaliteit. TECO besteed veel aandacht aan het design van de televisie wat goed tot uiting komt in de nieuwe modellen. TECO staat garant voor de kwaliteit en heeft daarom het volste vertrouwen in haar producten. Het is daarom dat TECO een exclusive garantie tot 3 jaar op haar producten geeft.
www.teco-lcdtv.com
In het kort:
22" LCD TV: € 199,99
Verwijderingsbijdrage: € 8,00
Totaal: € 207,99
Nu betalen 1/2: € 104,00
Na mailing 1/2: € 104,00
Aanbetaling € 104,-
Bron: http://gathering.tweakers.net/forum/vie ... e/30344482
Eindelijk is de LCD-tv van de Kruidvat-goedmaakactie geleverd. Niet eind augustus maar eind oktober, twee maanden later. Niet in reactie op mijn veelvuldige emailvragen aan Kruidvat, maar pas na aanmelding van het probleem bij Thuiswinkel Organisatie, waar ze gelukkig bij aangesloten zijn.
Heel blij dat de levering eindelijk binnen was, de doos opengemaakt en de TV aangesloten. Toch vreemd dat om de tv de naam Stein staat en niet Teco, die Kruidvat had aangeboden en die ik had besteld.
Kruidvat had op zijn minst even kunnen laten weten dat ze naar een ander merk gingen uitwijken, en vragen of de klant hiermee akkoord gaat.
Van de Stein valt me op dat bij de Teco beloofde kijkhoek van 160° nogal tegenvalt. Als ik niet recht voor de Stein zit wordt het beeld wel heel flets.
Het aantal teletextpagina's wordt niet in de documentatie vermeld, maar gezien het voortdurend zoeken is dat vast geen 1000 zoals bij de Teco.
Signaal vanaf source (video/dvd/music center) via S-video wordt in Zwart/Wit weergegeven. Op mijn Philips-tv in de woonkamer wordt wél kleur weergegeven. Zou aan de instellingen van de S-video-ingang kunnen liggen, maar het menu bevat geen opties om dit aan te passen.
Bij Kruidvat weten ze te vertellen dat je de TV mag terugsturen voor eigen rekening en dat je de verzend- en verpakkingskosten, die Kruidvat heeft berekend voor de aflevering ook niet terugkrijgt.
Dit is te gek voor woorden, je krijgt iets geleverd wat je niet hebt besteld en de onkosten zijn voor je eigen rekening.
Heel blij dat de levering eindelijk binnen was, de doos opengemaakt en de TV aangesloten. Toch vreemd dat om de tv de naam Stein staat en niet Teco, die Kruidvat had aangeboden en die ik had besteld.
Kruidvat had op zijn minst even kunnen laten weten dat ze naar een ander merk gingen uitwijken, en vragen of de klant hiermee akkoord gaat.
Van de Stein valt me op dat bij de Teco beloofde kijkhoek van 160° nogal tegenvalt. Als ik niet recht voor de Stein zit wordt het beeld wel heel flets.
Het aantal teletextpagina's wordt niet in de documentatie vermeld, maar gezien het voortdurend zoeken is dat vast geen 1000 zoals bij de Teco.
Signaal vanaf source (video/dvd/music center) via S-video wordt in Zwart/Wit weergegeven. Op mijn Philips-tv in de woonkamer wordt wél kleur weergegeven. Zou aan de instellingen van de S-video-ingang kunnen liggen, maar het menu bevat geen opties om dit aan te passen.
Bij Kruidvat weten ze te vertellen dat je de TV mag terugsturen voor eigen rekening en dat je de verzend- en verpakkingskosten, die Kruidvat heeft berekend voor de aflevering ook niet terugkrijgt.
Dit is te gek voor woorden, je krijgt iets geleverd wat je niet hebt besteld en de onkosten zijn voor je eigen rekening.
In aanvulling op mijn vorige bericht van vandaag 29 oktober:
Op de Stein zit volgens de papieren en de doosopdruk 2 (TWEE) jaar garantie, terwijl Teco een garantietermijn van 3 jaar hanteert.
Op de Stein zit volgens de papieren en de doosopdruk 2 (TWEE) jaar garantie, terwijl Teco een garantietermijn van 3 jaar hanteert.
In dat geval heb je maar 2 jaar garantie in plaats van 3 jaar.
Een reden om eventueel de koop ongedaan te maken.
Toch vreemd dat om de tv de naam Stein staat en niet Teco, die Kruidvat had aangeboden en die ik had besteld.
Een reden om eventueel de koop ongedaan te maken.
Je hebt waarscheinlijk iemand aan de lijn gehad die niet erg opletten en de regels rondom de wettelijke bedenk termijn heeft gehanteerd. In dit geval kun je beroepen op iets anders (nl. non-conformiteit) waardoor je kunt eisen dat ze de volledige schade vergoeden. Er kan dus geen spraken van zijn dat de transportkosten voor jouw rekening komen.Dit is te gek voor woorden, je krijgt iets geleverd wat je niet hebt besteld en de onkosten zijn voor je eigen rekening.
In eerste instantie kun je eisen dat ze alsnog leveren wat aan je belooft is. Dus het andere merk en een extra jaar garantie. Als dit niet mogelijk is kun je gebruik maken van je recht op prijsvermindering of ontbinding. In dat laatste geval mag jij er dus niet financieel slechter van worden.
Ik adviseer je om ze een brief te schrijven met daarin wat je van ze verlangt (zie voor voorbeeldbrieven de consuwijzer) en als ze daar niet positief op reageren nogmaals naar de Thuiswinkel Organisatie te stappen.
Bedankt voor de reacties.
In ieder geval houd ik Thuiswinkel organisatie op de hoogte vanaf dat zij zich er mee bemoeid hebben. Ook als er wel iets goed gaat Ook dat mogen ze weten.
In ieder geval houd ik Thuiswinkel organisatie op de hoogte vanaf dat zij zich er mee bemoeid hebben. Ook als er wel iets goed gaat Ook dat mogen ze weten.
Ik heb eind vorige week eindelijk een reactie gekregen. Kruidvat betreurde de hele gang van zaken, vond dat alles was mis kon gaan ook mis was gegegaan in de communicatie. Mijn herhaalde mailtjes zouden in eerste instantie door hun spam-filter zijn weggefilterd.
De callcenter-medewerkster had volgens Kruidvat niet goed begrepen dat het hier niet om een gevalletje van "ik vind het model toch niet zo mooi" ging, maar om een fout van Kruidvat.
Ik kon de Stein terugsturen en Kruidvat heeft beloofd de verzendkosten terug te betalen. Verder kan ik het hele bedrag terug krijgen, inclusief de administratie en verzendkosten of gebruik maken van hun aanbod een ander artikel te leveren.
Ik heb dit schriftelijk bevestigd gekregen. Nu maar weer afwachten.
De callcenter-medewerkster had volgens Kruidvat niet goed begrepen dat het hier niet om een gevalletje van "ik vind het model toch niet zo mooi" ging, maar om een fout van Kruidvat.
Ik kon de Stein terugsturen en Kruidvat heeft beloofd de verzendkosten terug te betalen. Verder kan ik het hele bedrag terug krijgen, inclusief de administratie en verzendkosten of gebruik maken van hun aanbod een ander artikel te leveren.
Ik heb dit schriftelijk bevestigd gekregen. Nu maar weer afwachten.
@ alfatrion: jij hebt net als ik de Teco 26" ontvangen. Is het bij jou ook zo dat wanneer je tv kijkt (via gewone coax, dus niet digitaal) naar een breedbeeld uitzending, er niet het volle beeld gebruikt wordt? Er is sowieso geen stand automatisch, die zelf het formaat aanpast aan de uitzending, maar als je een breedbeeld-uitzending op subtitle zet, dan heb je 't grootst mogelijke beeld. Alleen zit er dan onderin nog 2 of 3 cm zwart van links naar rechts. Stand normaal geeft helemaal een klein beeld, zoom al iets groter en subtitle dus 't grootst.
Toen ik de dvd-speler via scart aansloot zag ik plotseling de stand "auto" gebruikt gaan worden. Die stand bestaat dus wel, alleen is die bij tv via coax niet beschikbaar.
Is dit bij jou ook zo? Hoor 't graag!
Toen ik de dvd-speler via scart aansloot zag ik plotseling de stand "auto" gebruikt gaan worden. Die stand bestaat dus wel, alleen is die bij tv via coax niet beschikbaar.
Is dit bij jou ook zo? Hoor 't graag!
@falcon
Ik heb nu ook een Teco 26" ontvangen. De formaataanpassing gaat bij mij ook niet automatisch bij normale TV-ontvangst. Wel bij het afspelen van een DVD of bij gebruikt van een digitale ontvanger.
Ik heb (nog) geen menu-optie kunnen vinden om dit aan te passen.
Overigens is de beeldkwaliteit weel zeer veel beter dan bij de Stein. Nu kun je tenminste ook nog redelijk kijken als je er niet recht voor zit.
Voordeel van de Stein was dat de kleuren (RGB) ook ieder afzonderlijk ingesteld konden worden.
Wanneer iemand de toetscombinatie achterhaalt voor eventuel verborgen menu-opties houd ik mij van harte aanbevolen.
Ik heb nu ook een Teco 26" ontvangen. De formaataanpassing gaat bij mij ook niet automatisch bij normale TV-ontvangst. Wel bij het afspelen van een DVD of bij gebruikt van een digitale ontvanger.
Ik heb (nog) geen menu-optie kunnen vinden om dit aan te passen.
Overigens is de beeldkwaliteit weel zeer veel beter dan bij de Stein. Nu kun je tenminste ook nog redelijk kijken als je er niet recht voor zit.
Voordeel van de Stein was dat de kleuren (RGB) ook ieder afzonderlijk ingesteld konden worden.
Wanneer iemand de toetscombinatie achterhaalt voor eventuel verborgen menu-opties houd ik mij van harte aanbevolen.