LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia en het zakgeld....

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Dexia en het zakgeld....

Ongelezen bericht door Karin »

En zo maakt Dexia zich bij onze Zuiderburen ook al wat minder populair:


Belgisch kind mag `zagen' om zakgeld

Door onze correspondent

BRUSSEL, 17 SEPT. Kinderen die vinden dat ze te weinig zakgeld ontvangen, staan ,,volkomen in hun recht om te gaan zagen om meer poen''. Het is ook aan te raden een contract te tekenen: ,,En vergeet vooral niet je ouders te laten tekenen, zo heb je zwart op wit hoeveel zakgeld je tegoed hebt''. Deze adviezen komen niet van een rebelse jeugdvereniging, maar zijn sinds kort te vinden op de website van de Belgische bankverzekeringsgroep Dexia.

De campagne van Dexia heeft in België tot commotie geleid. Organisaties voor consumenten en gezinnen spreken van een ,,schandalige'' actie om kinderen aan te zetten meer geld van hun ouders te eisen. Zij menen dat Dexia een gevoel van onbehagen wil creëren. De minister voor Consumentenzaken Van den Bossche heeft in een brief aan Dexia bezorgdheid geuit over de zakgeldcampagne.

,,Bekijk het eens van de positieve kant: je bent - laat ons hopen - een jaartje hoger geraakt en daarenboven wordt het studentenleven er niet goedkoper op, kortom: je hebt het ideale excuus om even langs je ouders te gaan en een `kleine herevaluatie' van je zakgeld te vragen.'' Zo luidt de tekst bovenaan het zakgelddossier van de Dexia-website. De bank helpt de jongeren een handje door een `zakgeldsimulator'. De jongere vult leeftijd, hoogte van z'n zakgeld en wat gegevens in, waarna moet blijken of hij onder of boven het gemiddelde zit. Ook staat een voorgedrukt contract op de website dat door kinderen en ouders kan worden ondertekend. In het contract is ook een `evaluatiemoment' opgenomen, waarop opnieuw over de hoogte van het zakgeld kan worden onderhandeld. Ook staan in het contract redenen om het zakgeld een keer niet te geven zoals `ruzie met broer of zus' en `kamer niet opgeruimd'.

Dexia verliest de eigen belangen geenszins uit het oog. ,,Zorg ervoor dat je zakgeld automatisch op je zichtrekening (rekening-courant, red.) wordt gestort, zo ben je zeker dat je het krijgt'', aldus het advies. Voor kinderen die extra middelen en argumenten wensen ,,om ouders te overtuigen'' heeft Dexia een boekje.

Dexia, dat in Nederland onlangs onder vuur kwam in de Legiolease-affaire, verwerpt de kritiek. De bank streeft ,,doelbewust naar een jonge en humoristische taal, die volledig beantwoordt aan de stijl die onze jongeren waarderen'', aldus een verklaring. Enkele scholieren bestempelden de campagne van Dexia op de Vlaamse televisie als ,,stom'' en ,,chantage''.

bron: NRC Handelsblad

willem S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2003 19:55

Re: Dexia en het zakgeld....

Ongelezen bericht door willem S »

ha die Karin,
lachuh! Wat een ******.....
Nog wat gehoord over een rechtszaak ofzo?
groeten

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Dexia en het zakgeld....

Ongelezen bericht door Karin »

Hoi Willem,

Wat voor rechtszaak bedoel je? Die vandaag in Delft zou dienen, met als gedaagde ene Tara????

Zou, geloof ik vanochtend zijn om 10.00 uur.
Nix meer over vernomen......

Groeten,
Karin

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: Dexia en het zakgeld....

Ongelezen bericht door Luc »

Karin, gaaf artikel. Ze hadden het niet stompzinniger kunnen aanpakken...

Luc

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Dexia en het zakgeld....

Ongelezen bericht door Karin »

Luc,

Zoiets heet indoctrinatie... 8)

Doen ze vaker, onze vrienden!

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: Dexia en het zakgeld....

Ongelezen bericht door Luc »

p.s. Karin, het is dat het van jou komt anders had ik gedacht dat het een grap was! Jongens, jongens, dat krijg je nou als je Belgen gaat klonen.

En aangezien Dexia meeleest: stelletje thundernerds hahahahahahahahaaa. Jullie moeten je PR ook niet laten verzorgen door een geflipte gsm-atleet, hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen?


Luc (in een deukkkk)

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: Dexia en het zakgeld....

Ongelezen bericht door Harry 12 »

In een deukk dat lees ik wel meer van je ?? Weet niet wat ik daar van moet denken.

Harry

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: Dexia en het zakgeld....

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Luc,

Ik heb jouw profiel eens bekeken idd ik lig in een deukkk. over de 500 berichten en wat voor ............. :roll: :roll: :roll:

Harry.

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: Dexia en het zakgeld....

Ongelezen bericht door Luc »

Harry, jij bent vast de gangmaker op feestjes.

:mrgreen: :mrgreen:


Luc

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: Dexia en het zakgeld....

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Hi Luc,

Nou dat laat ik liever aan jou over. Als ik naar je adres kijk dan lig ik al in een deuk. 777 is dat jouw telefoonnummer ? Bel ik je een keer gaan we een biertje drinken :D :wink:

Howdy Harry.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Dexia en het zakgeld....

Ongelezen bericht door Albert »

Geplaatst op 18 Sep 2003 21:14 door Sara Etty


--------------------------------------------------------------------------------

Goh Harry,

Rare veroordelende uitspraken voor iemand die zelf zegt het nodig te vinden om al dan niet realistische frustraties publiekelijk van zich af te schrijven.


Hé Harry wat moet je hier nog aan toevoegen. Albert.

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: Dexia en het zakgeld....

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Zeg Albert,

Ik heb het net ook tegen Sara gezegd, als het jou niet raakt, wil je je dan er buiten houden.

Harry.

keprosa
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:53

Re: Dexia en het zakgeld....

Ongelezen bericht door keprosa »

Lezers,

Ook ik heb mij verkneukeld aan de diverse artikelen. Met een berekening op de website van ons aller vriend dexia konden kinderen berekenen op hoeveel zakgeld ze recht hebben. Op de website staat ook een contract, daar zijn ze "goed" in bij dexia, welke ingevuld kon worden en de ouders mee gechanteerd kunnen worden. Hoe ver kun je gaan, als bank zijnde...... Misschien gaan onze zuiderburen ook nu inzien hoe smerig deze bank is. Helaas stond in dezelfde krant ook dat dexia het goed gedaan heeft. Het aandeel dexia steeg (ik zou ze voor niets nog niet willen hebben). Helaas is dat aandeel gestegen over de ruggen van 10000-en gedupeerden. Ook stond in datzelfde artikel het bericht dat het gereserveerde bedrag voor de gedupeerden was verkleind. En nu maar hopen dat de smerigste bank van nederland genadeloos afgestrafd zal worden......

Kees

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Dexia en het zakgeld....

Ongelezen bericht door Albert »

Harry,

Het raakte me wel. Voor de rest CU Harry.

Albert.

Gesloten